atpakaļ uz mājaslapu
E-pasts:  Parole: atcerēties mani reģistrētiesaizmirsu parolimeklēt
Diskusijas Par Baznīcu Kas vainīgs ? - sievietes mācītājas , jeb nepareiza hierarhija.
Aivars Lapšāns
Iesūtīts: 2010.01.26 11:07:22
Domāju, ka Latvijas sieviešu mācītāju un evaģēlistu kalpošanas aizlieguma projekts uz sinodi tiek izmantots ,ņemot par piemēru Zviedrijas homoseksuālisma izplatību baznīcas hierarhijas augšgalos. Kas tad ir vainīgs pie homoseksuālisma izplatības mācītāju starpā , vai sievietes mācītājas , jeb nepareiza hierarhija , kas ar laiku ir pārveidojusies no Luterisma atpakaļ uz katolicismu. Vai mūsu baznīcas tiešām vēl ir protestantiskas?
<< . 1 . 2 . 3 . 4 . 5 . 6 . 7 . 8 . 9 . 10 ... 11 . 12 . >>
AutorsZiņas teksts
Papucs
# Iesūtīts: 2010.01.27 23:26:53
Kas vainīgs ? - sievietes.

Tur arī vajadzēja pielikt tēmas punktu - gan jautājums, gan atbilde.
Aivars Lapšāns
# Labojis Aivars Lapšāns: 2010.01.27 23:35:44
Merlins

Jautājums ir - kā ordinētam? Par kādu ordināciju Tu runā?
Vispirms ordinācija notiek draudzē , tad šo ordināciju veic vadība. Tas ir loģiski, lai druadzē neieietu ,,svešķermeņi,, un lai nebūtu gadījumi , ka no tāda nav iespējams atkratīties.
Taisnību , sakot mans modelis būtu šāds. Ordinēts mācītājs būtu kā tituls , kuram būtu augstākais hierarhijas standarts - ka viņš ir beidzis augstskolu. Draudžu mācītāji varētu būt erī evaņģēlisti ( ar tiesībām veikt visus LELB draudzes ,,pakalpojmus,,) Bet šie mācītāji nedrīkstētu saukties kā ordinēti. Viņiem būtu jāturpina mācīties. Tad , domāju būtu visiem labāk. ,,Karjeristi,, sevi attīstītu līdz augstākajam titulam , bet cits mācītājs būtu vienkārši mācītājs. Draudzes nominēts un centra atbalstīts .Kalpotu draudzē , bet bez augstākā titula.
Ko Tu saki par šādu variantu?
ps. vārdu ordinācija vajadzētu papildināt ar , teiksim, iesvētība mācītāja amatā.
Aivars Lapšāns
# Iesūtīts: 2010.01.27 23:46:39
Merlins

Es jau te iepriekš rakstīju un vēlreiz atkārtoju - ja lajs celebrētu mesu, iesvētītu, pasludinātu absolūciju utt, tā, ka viņa darbības visos veidos būtu līdzīgas īsta priestera darbībām un pat izpildītas vēl cienīgāk un pareizāk nekā īstās - tādēļ, ka viņš nav ordinēts, viņš neizpilda neko, bet tikai spēlē baznīcu un pieviļ gan sevi gan savus sekotājus.

Šito Tu , čalīt, pārspīlē. Mēs te dzīvojam zaļi. citās valstīs kristiešiem iet dramatiski. Viņu mazie veidojumi pilda visas Tevis minētās vajadzības. Tā nu nebūs , ka no Irākas aizbēgušie kristieši tuksnesī nedrīkstēs bez Merlina noturēt Dievkalpojumu, kristīt, saprecināt , izdalīt vakarēdienu Tēva Dēla un Svētā Gara vārdā. Beidz. Jo es Tev atkal piesaucu to Ecehiēlu. Tur skaidri un gaiši ir teikts , ka pats Jēzus bez ganiem būs pie draudzes līdz pasaules galam.
Aivars
# Iesūtīts: 2010.01.27 23:47:22
Aivars Lapšāns
Reizēm Tu mēdz brīnumu lietas izdomāt.
Aivars Lapšāns
# Labojis Aivars Lapšāns: 2010.01.27 23:55:06
Aivars

Pastāv , kas pārmainās. Vajadzētu beidzot izbeigt šito IEORDINĒSANAS praksi. Tas nav foruma diskutabls, bet nesen brāļi no vienas draudzes , kur pastāvīgi ir bijušas ziepes, atkal saka , ka ieordinētais traumē draudzi. Tā tas vilksies bezgalīgi. Ja neatgriezīsimies pie Luteriskās prakses. Visiem taču būs labāk. Mācītāju starpā radīsies konkurence un bijīgāka attieksme pret rakstiem - kas grib būt augstākais lai ir visu kalps....

Reizēm Tu mēdz brīnumu lietas izdomāt


Atļauju pakomentēt. Man patīk draudzīgas idejas.
Aivars
# Iesūtīts: 2010.01.28 00:05:24
Aivars Lapšāns
es tik tā vienādiņ domāju, ka nav jau slikti, ja mūziķis māk do no la atšķirt, un ar viņu saspēlēt grib arī grupas biedri. Tas par to teoloģisko izglītību un oridināciju.
Merlins
# Labojis Merlins: 2010.01.28 00:15:02
Aivars Lapšāns

"Ja lajs izpildītu mācītāja uzdevumus - celebrētu mesu, iesvētītu, pasludinātu absolūciju, pasniegtu sakramentus, iesvētītu altārus, baznīcas, tērpus, traukus utt., skaidrs, ka viņa darbības visos veidos būtu līdzīgas īsta priestera darbībām. Tās pat varētu būt izpildītas vēl cienīgāk un pareizāk nekā īstās. Bet tādēļ, ka viņš nav konsekrēts, ordinēts un iesvētīts, viņš neizpilda neko, bet tikai spēlē baznīcu un pieviļ gan sevi gan savus sekotājus."

Šie nav Merlina vārdi, bet Lutera - no viņa komentāra Vēstulei romiešiem 1515-1516 gadā. (WA 56, 284 tp.)

Vēl viņš raksta: "Ja kāds fanātiķis nāktu un prasītos te sprediķot, es viņam to neļautu, pat ja viņš būtu 24 reizes vairāk mācīts par mani. Ja es pats būtu divreiz mācītāks nekā esmu, es nesludinātu Leipcigā, jo kalpošanai šai pilsētā es neesmu ordinēts."

Nabaga čalītis doktors Mārtiņš - neko neko nav sapratis no luterisma pamatprincipiem! Aivars Lapšāns viņu pamācīs, kad satiks debesīs.

Starp citu, Tu - Lutera pielūdzējs un adepts - tā arī nekā nekomentēji viņa vārdus: "Tas ir patiešām tiesa, ka Svētais Gars ir izslēdzis [no ordinācijas] sievietes, bērnus un nekompetentus ļaudis un, izņemot ārkārtas gadījumus, izvēlas vienīgi kvalificētus vīriešus." ( Luther`s Works 41:154-55) Vai Luters šeit nepazemo māsas un vai viņa ticība nav sātana ragu vērta?

Ja Irākas ārkārtas situācijā Luters varbūt arī darītu izņēmumu, tad Latvijā, kā pats teici, mēs dzīvojam zaļi.
Merlins
# Labojis Merlins: 2010.01.28 00:28:49
Aigard

Varētu jau piebilst, ka ne visai tā laika draudzei, bet tiem divpadsmit. To septiņdesmit tur nebija klāt. Bet so what? Protams, ka Kungs Jēzus to teica savai ekklesia - draudzei vienas, svētas, katoliskas un apustuliskas baznīcas nozīmē. Tai pašai par kuru Sv.Pāvils raksta, ka tā "Draudze ir mūžībā aicināta, izredzēta, predistinēta būt par Dieva bērniem" - tā, kā par to raksta arī Romas Klements, ka tā radīta pirms pasaules, pirms saules un mēness. Protams, ka tā bija preeksistenta kopā ar Vārdu, kas bija pie Dieva, pirms apustuļiem, bīskapiem un lajiem. Bet so what? kur Tu Rakstos vai LTA redzi kontraversi starp katolisko baznīcu un vietējo draudzi?
Aivars
# Iesūtīts: 2010.01.28 00:40:57
Reiz kāds teica: `Kristus mīlēja nevis `cilvēci` bet cilvēkus`` Nez vai preeksistentās Baznīcas funkcija dominē pār ļaudīm kuri svīst un asiņo
Aivars Lapšāns
# Iesūtīts: 2010.01.28 00:42:29
Merlins

Bet tādēļ, ka viņš nav konsekrēts, ordinēts un iesvētīts, viņš neizpilda neko, bet tikai spēlē baznīcu un pieviļ gan sevi gan savus sekotājus."

Pareiz, brāl. Nav draudzei vajadzīgi svešķermeņi. Draudzes pie ši jautājuma pieiet nopietni. Draudze konsekrē. Kā tad viņa attīstīsies? Piem kara laikā, gaidīs kamēr Merlins no gulaga atbrauc?
Merlins
# Labojis Merlins: 2010.01.28 00:47:59
Aivars Lapšāns

Nevis draudze, bet baznīca, brāl. Jaunajā Derībā to apzīmē ar vienu vārdu ekklesia. Un baznīcā ir zināma kārtība, kā tas notiek. Teoloģijā ir princips, ka nevar argumentēt ar ekstrēmiem. Kas varbūt varētu būt pieļaujams gulagā, neatteicas uz Straupi miera un reliģijas brīvības laikos. To Tev arī Luters pamācīs. Kā Tev šķiet, kādēļ luterāņi pēc reformācijas sākuma par spīti lielajam mācītāju trūkumam gadus piecus gaidīja, vai bīskapi tomēr neordinēs viņiem mācītājus? Un runa, kaut negribīgi, bija tikai par to, ka ordinē ordinētie.

Tu tā arī neatbildēji par Lutera teicienu, ka Svētais Gars ir izslēdzis no ordinācijas sievietes.
Aivars Lapšāns
# Iesūtīts: 2010.01.28 00:55:25
Merlins

Ja Irākas ārkārtas situācijā Luters varbūt arī darītu izņēmumu, tad Latvijā, kā pats teici, mēs dzīvojam zaļi.

Nedzīvojam gan zaļi. Mācītāju trūkums , kuri varētu dzīvot attiecīgās draudzes teritorijā ir katastrofāls. Straupē gadiem nav bijis īsts kalps pēc Lutera standartiem. Draudze pati ir situsies. Latvijā ir situācija, kad sievām ir dota draudžu atļauja. Kad vīri pārsitīs sievas, tad arī runāsim. Bet , Merlin, pēc tādas ideoloģijas kā TEv tas nenotiks nekad. Nekad nebūs tā kā vajag. Piedod. Tev nav tas , kas ir vajadzīgs šiem nosacījumiem. Tu visu laiku meklē sev attaisnojumus gan pie Lutera , gan pie rakstiem, lai LELBu ievilktu atpakaļ pāvestībā. Dievs nedod apstiprinājumu un bardaks būs tik ilgi kamēr Tu nesāksi mainīties.
Ir pasaulē milzīgas megbaznīcas , kurās nav tādu standartu , kādus Tu te prezntē. Un viss tur ir ok. Gan sieva , gan vīri kalpo vienā kopējā komandā. Un homoseksuālisma vispār nav, jo šis baznīcas pieturās pie evaņģēlija standarta - draudze visu lietu kopums + pārējās draudzes kā kopējs spēks.
Man ir draugi no draudzes Ģimene. Vecīt, tur viņiem kalpošana notiek ar visiem Dieva ieročiem, bet Tu te tikai gribi nospiest uz ceļiem tikai tautu liturģijas laikā. Nē , tā tas vairs nestrādā.Dievs grib vairāk.
Labi...meklēšu Luteru....pagaidi. Vispirms jāaiziet jāpiemet malka...
Merlins
# Labojis Merlins: 2010.01.28 01:01:27
Aivars Lapšāns

Tu jau to teici, ka dzīvojam zaļi, ne es.

Ja Tev būtu kāda apjausma par luterisko teoloģiju, Tu pats saprastu, cik neluterisks esi, uzstādot par luterisma mērauklu baznīcas iekārtu, kas no luterisma viedokļa ir adiafora, pielīdzināma cilvēku ieviestām ceremonijām. Palasi par to kaut vai Šlinka "Luterisko apliecību teoloģija". Un LELB šobrīd ir ļoti tuvu tam lai Lutera akadēmijas absolventu būtu vairāk nekā vakanču draudzēs. Starp citu, lai nebūtu pārpratumu - par to, kādai jābūt draudzes dzīvei un mācītāja kalpošanai tajā, esmu ar Tevi pilnīgi vienisprātis.
Aivars Lapšāns
# Labojis Aivars Lapšāns: 2010.01.28 01:39:37
Merlins
Tu tā arī neatbildēji par Lutera teicienu, ka Svētais Gars ir izslēdzis no ordinācijas sievietes

Atbildēšu.
Jebkādi pravietojumi, teoloģiski skaidrojumi nedrīkst sastēvēt ,,kaili,, bez Dieva vārda klātbūtnes. Tad tā nav ne teoloģija , ne pravietisks vārds. Ja mēs palasām Marku, Mateju , Lukasu, tad redzam kaut kādas , pat vēsturiski analizējošas neprecizitātes. Piem. kādēl kāju mazgāšanu apraksta tikai viens? Kā saprast Pāvila 14. lai māsa ko, ja nezin, tad lai prasa vīram , bet 11. nod. Pāvils saka māsai , ka viņa drīkst pravietot. Katrs mēs meklējam savu Vārdu. Tas ir pēc ticības kvalitātes. Jo tikai Kristietībā ar prātu vien ir par maz. Dievs nekad nedos TEv zināt tik cik man, ja Tu būsi despots. Piem. ņirgājies par pravietisku uzrunu , kas konkrēti tiek norādīta uz Tevi. Tu zaimo Svēto Garu līdz ar to ,un Tavs prāts ir tāds kāds ir. Tev ir tiesības mainīties. Un tad Luters Tev izgaismosies savādāk. Tāpēc Tu jautā , ka Luteram svētais Gras ir devis norādi. Bet , brāl , Svētais Gars nav rakstu burti , tipogrāfija, bet dzīvība mūsos. Kādēļ gan Svētais Gars nevar šodien pavēlēt sievai Straupes draudzē būt mācītājai, jo vīri ir izgāzušies? Bet , lai es Tev varētu paskaidrot par šo Lutera izteicienu, tad Tev ir pašam jāprot uzmodelēt pirmā kristiešu draudze. Un tur tāda ordinācija nepastāv. Jā , ir varianti , kur uzliek rokas, svētī bīskapu utt. Bet tas nenozīmē ka tā ir kaut kāda pārmantojamība. Ka tas ir bijis galvenais nosacījums draudžu ,,reģistrēšanā,,. Bij visādi varianti. Pat pēc rakstiem var saprast, ka kādai māsai piederējusi mājās draudze, kas tagad arī ir izplatīta laba lieta. Kā Tu domā- Kaut vai bērnu izvarotājs , bet tomēr ordinēts , kas... tad Lapšānam uzlicis rokas, pateiks - Tu , Lapšān, vari doties uz Straupi un tagad, iedevis vakarēdienu tur ar Arni notiks brīnumi. Nav tā, Merlin. Nav tā. Tas ir pareizticīgo jājamzirdziņš. Jēzus pat no akmeņa var radīt uz vietas cilvēkus un draudzi tur, kaut kur mežā un vakarēdiens būs daudz īstāks , nekā no Merlina rokas. Jo pirmdraudzēm primārais bij Jēzus , nevis rituāli. Tev primārais ir liturģiskie rituāli. Tikai nesaki , ka tā nav.
Tāpēc ,atbildot uz Tavu jautājumu, Svētais Gars neaizliegs tagad ordinēt mācītājas, jo Svētajam Garam ir primārais lai Latviešu tauta saņem glābšanu nevis caur liturģiju , bet caur evaņģēliju. Jo Luters to arī saka , ka vakarēdienu jūs variet nesaņemt pat gadu, ka tikai jūs esiet svētā sadraudzē.
Domāju , ka Tev vajadzētu Luteru izprast pēc citas shēmas. Ja pat praviešus Bībelē ir grūti izprast ko viņi tur domājuši reizēm...tad arī Luteram būtu daudz jautājumu jāuzdod, jo kristīt viņš piem. sievām atļāva. Protams arī salaulāt, bet , vai tad pie ordinēta cilvēka obligāti jāpiekarina vakarēdiens? Vakarēdienu taču var dalīt draudzes kāds izraudzītais. Un tas jau arī notiek bieži, ja mācītājs netiek galā....
Es noteikti rakstīju no visādām pusēm , lai Tu pamēģinātu domāt. Un neiecikloties vienā , katolicisma bāzē, kas ir tikai vina maza sastāvdaļa no kristus baznīcas. Beidzot mēs dzīvojam šodien. Un mums ir tiesības modelēt jaunu draudzi, Labāku, jo šitie pastāvīgie priekšlikumi uz satversmi nes veco smārdu. Kam tas vajadzīgs. Nu , teiksim - tagad ienāk draudzē jauns mācītājs un pasaka - es vadīšu draudzes domes sapulci. Draudze - kā, mums draudzes vecākais to dara. A, jaunās mācītājs - ko , vai tad neziniet jauno satversmi , ka sapulces jāvada mācītājam.....?! Un sākas. Ja tas mācītājs neko nejēdz no brālības un draudzes vadības , tad ar laiku viņš tur paliek ar četrām čotkām....un sēž uz viņu pensijas....

Aivars Lapšāns
# Labojis Aivars Lapšāns: 2010.01.28 01:51:14
Merlins

. Un LELB šobrīd ir ļoti tuvu tam lai Lutera akadēmijas absolventu būtu vairāk nekā vakanču draudzēs.

KO nozīmē - vakance?! Lai taisa jaunu draudzi. Tu nevienam neesi parādā. Ja cilvēks pats uztaisīs draudzi , tad no viņa būs lietas koks. Re kā Ģirts Kalniņš - pats uzcēla baznīcu saaicināja grēciniekus un , nu pats tur jau par mācītāju.. Tāpēc jau nav jākaļ plāni , kā atšūt sievas. Tas ir nesvēti , nebrālīgi. Visam jānotiek mīlestībā , nevis lepnībā. Un viss būs ok.
Somijā ,novēroju, viena draudze iziet ārā, nākamā iet iekšā ...baznīcu tak pietiek. Vienā baznīcā dienā var noturēt 6 dievlapojumus.1. Kursa darbā vajag sākt ar draudzes izveidošnu. Sanāk kā komunistiskās partijas skolu beigušajiem...norīkojums uz Straupi

Nu ja, Merlin, visām roku uzlikšanām pāri stāv Dieva draudzes piekrišana. Ja draudze konsekrē sievu par mācītāju , tad Tev ir jāpārkāpj ,,personīgais riebums,, un jāpilda draudzes griba. Un jāoordinē tā sieva. Citādi Tu nostājies pret draudzes institūciju.
Pārraudzībai jābūt citai, nekā tagad praksē. To arī var mācīties no Bībeles. Apustuļi problēmdraudzes ieradās un uz vietas risināja problēmas. Dažu stundu laikā tas nav atrisināms. Vajadzīgs laiks lai saprastu , kur ,, lauva staigā rūkdams,, . Ja mācītājs , tad mācītājs, ja Lapšāns , tad Lapšāns. Tak ir Jāņa 3 par Diotrefu. Diotrefs kā bīskaps ( tas pēc jūs shēmas, es domāju , ka viņš ir draudzes vecajs) saņem no Jāņa publisku fui un to zin visa pasaule jau 2000 gadu. Tātad , jābūt objektīvam vērtējumam , nevis savējo piesegšanai. Ko Tu saki , par komisijas izveidošanu , kur varētu ietilpt divi mācītāji un divi draudzes laji? Domāju , ka tad atkrsitu soda ekspedīciju sindroms uz visiem laikiem. Es piesakos.

Merlins
# Labojis Merlins: 2010.01.28 02:13:12
Zini Aivar, viens otrs Tavs padoms ir tīri jēdzīgs, bet Luteru un luterismu Tu pārzini apmēram tikpat cik viens nekošers pārnadzis svētdienu. Ar Jauno Paaudzi Tev vairāk saskan. (Pa šo laiku Tu jau esi paspējis palabot savus iepriekšējos tekstus)
Aivars Lapšāns
# Labojis Aivars Lapšāns: 2010.01.28 02:23:30
Merlins

Es vēl Luteru neesmu sācis citēt. Un bez apvainojumiem. Štruns par Luteru. Jādomā globālāk - kāpēc Dievs inspirēja caur Luteru jaunu draudzi? Un vai Dievs nelika atgriezties pie evaņģēlija sākuma? Luters to arī skaidroja. Tak što ņenado , tovaršķ major...
Es to lUteru Tev vēl uzrakstīšu. Bet laikam jāiet gulēt. Jāiet apsegt mazā praviete Anna, kura Tev to lozēto vārdu pacēla no Ecehiēla - ,,es ievainotās pārsiešu, slimās apkopšu,,. Krists rīt uz dārziņu jāved. Ieva Rīgā koncertā. Paliks Straupē pēc tam. Viņa palūdza draudzei dzīvoklīti pa ziemu , jo mums te lauku mājā pašvaki ar ūdeni. Starp citu, Straupē , tajā dzīvoklītī pie krista gultiņas stāv iespējams kāda cita Krista mēbele no Rīgas....
Lai Dieva miers mums , brāl, turamies kopā un domājam kā izveidot vislabāko sadraudzi Latvijā. Es jau tikai par to. Un piedod man ....
Merlins
# Iesūtīts: 2010.01.28 02:25:46
Mierīgu nakti un svētīgu nāvi lai dāvā mums Kungs visuspēcīgais!
Aivars Lapšāns
# Iesūtīts: 2010.01.28 02:27:55
Merlins
Jānis Kalniņš
# Iesūtīts: 2010.01.28 09:42:54
Merlins

Hm, es par to eklesia . Pareizi Tu saki, ka Rakstos ar to domāta viena Baznīca - tā ko mēs apliecinām iksvētdienas iekš credo, kura ir neredzama savā būtībā . Bet redzi, uz zemes tā izpaužas ļoti dažādās formās, man tāds vārds vēl no semināra lekciju laikiem prātā - parusia . šitais tad nu laikam attiecas uz to lokālo draudzi, ko cilvēki var redzēt savām acīm.

Tad nu man tāds jautājumiņš: Tā kārtība, par ko tu minēji, attiecas uz to eklesia, ko pravoslavi nosauc par "vselennaja cerkovj" un gluži loģiski pagalvo, ka tikai viņi tie ir, pārējie tikai tādi adepti vien, jeb arī uz to parusia - redzamo baznīcas organizāciju.

Būšu ļoti priecīgs, ja atbildēsi, vai vismaz paskaidrosi, ka viens muļķis spēj uzdot vairāk jautājumus, nekā 7 gudrie atbildēt, jo tu man esi parādā vēl vienu atbildi jau labu laiku iepriekš.
<< . 1 . 2 . 3 . 4 . 5 . 6 . 7 . 8 . 9 . 10 ... 11 . 12 . >>

:: Pievienot komentāru

Autors: 
  • Lai iekopētu autora vārdu,nospied uz tā.
  • Reģistrēti lietotāji var rediģēt tekstus vēlāk.
Bold FontItalics fontUnderlineStrike OutSubscriptSuperscriptFont colorTeletypeHorizontal LineE-mail linkhyperlinkListsimies
Atlikušas 1000 zīmes

 Lapas redaktors:redaktors@lelb.lv; Copyright © 2006 LELB, created by MB Studija
Šajā stundā bijuši 151 , pavisam kopa bijuši: 2393