atpakaļ uz mājaslapu
E-pasts:  Parole: atcerēties mani reģistrētiesaizmirsu parolimeklēt
Diskusijas Par Baznīcu Kas vainīgs ? - sievietes mācītājas , jeb nepareiza hierarhija.
Aivars Lapšāns
Iesūtīts: 2010.01.26 11:07:22
Domāju, ka Latvijas sieviešu mācītāju un evaģēlistu kalpošanas aizlieguma projekts uz sinodi tiek izmantots ,ņemot par piemēru Zviedrijas homoseksuālisma izplatību baznīcas hierarhijas augšgalos. Kas tad ir vainīgs pie homoseksuālisma izplatības mācītāju starpā , vai sievietes mācītājas , jeb nepareiza hierarhija , kas ar laiku ir pārveidojusies no Luterisma atpakaļ uz katolicismu. Vai mūsu baznīcas tiešām vēl ir protestantiskas?
<< . 1 . 2 . 3 . 4 . 5 . 6 . 7 . 8 . 9 . 10 ... 11 . 12 . >>
AutorsZiņas teksts
Jošs Mulders
# Iesūtīts: 2010.01.27 13:08:09
balss, mmm nekorekti, guilt by association nav korekts piegājiens, kā atspēkot oponentus!
Haw-wa [78.84.3.185]
# Iesūtīts: 2010.01.27 13:09:18
Rudens rozes balss Kuru aizsāvi tu domā?
armilo
# Iesūtīts: 2010.01.27 13:09:59
Mārtiņš, Hawwa „Lūdzu argumentus no Rakstiem, kas pamato šo domu, ka no SO-->HS”
Vispirms es noprecizēšu, ka ar HS nedomāju homoseksuālisma grēkā atrodošos nabaga grēciniekus, un viņu nosodīšanu, bet homoseksuāli attiecību svētīšanu. Par argumentiem no Rakstiem. Raksti nedrīkst tikt skaidroti patvaļīgi (2. Pēt. 1:20). Ar to es iebilstu, ka dažām pavēlēm varētu būt laika noilgums. No Rakstiem nedrīkst pazust neviena jota - neviena pavēle, līdz Kristus otrajai atnākšanai. (Mat. 5:18; Mat. 24:34). Lai pamatotu SO, ir jālauž uzskats, ka Bībele ir nemaldīgs Dieva Vārds. Raksti tiek pakļauti jaunajam laikam, nevis laiks Rakstiem. Un ja laikam ir noteicošā loma SO jautājumā, nevis Rakstiem, tad pēc tā paša principa tiek ieviesta arī Homoseksa Svētīšana (HS), un līdz ar to arī visu citu grēku svētīšana.
Haw-wa [78.84.3.185]
# Iesūtīts: 2010.01.27 13:16:11
armilo Lai pamatotu SO, ir jālauž uzskats, ka Bībele ir nemaldīgs Dieva Vārds. Nav jālauž. Bībele ir nemaldīgs Dieva vārds, bet varbūt ka mēs katrs saprotam citu, kas ir nemaldīgs Dieva Vārds - latviskais 1964.gada tulkojums vai griķu oriģināls vai...Lutera Bībele vai ...?
Rudens rozes balss
# Iesūtīts: 2010.01.27 13:28:34
Jošs Mulders
Nesapratu...

Haw-wa [78.84.3.185]
Ja nesaproti, kuru (negribu izsaukt kārtējo atombumbu sev uz galvas...), tad neko. Izdzēsīšu savu pantiņu...
Haw-wa [78.84.3.185]
# Iesūtīts: 2010.01.27 13:32:20
Rudens rozes balss Ah tu par cilvēkiem domā, es atkal par Sv. Garu. Nu rekā mē nesaprotamies, tu par māti, es par meitu.
armilo
# Iesūtīts: 2010.01.27 13:33:19
Hawwa, ar to, ka Dieva Vārds – Svētie Raksti ir nemaldīgi, es pirmkārt saprotu to, ka tie ir jāuztver burtiski. Tā – kā stāv rakstīts! Pēc šī principa Jēzus padzen velnu tuksnesī. Otrkārt, ja kāda rakstu vieta man šobrīd vēl nav atklājusies, un es to nesaprotu, tad es neuzņemos uz sevi tādu grēku, lai skaidrotu to savādāk nekā tur ir rakstīts. Labāk es paturu iespēju, ka maldos pats, nekā maldās Raksti, kur kāda man neskaidra rakstu vieta man šķiet maldinoša šīsdienas kontekstā.
Haw-wa [78.84.3.185]
# Iesūtīts: 2010.01.27 13:36:26
armilo Aha, nu labi.
armilo
# Iesūtīts: 2010.01.27 13:38:16
Hawwa, attiecībā uz tulkojumiem es priekšroku dodu oriģinālajām Bībeles valodām. Bet SO tēmai pilnīgi pietiek arī ar tulkojumiem. Pietiek pat ar visai vājo latvisko tulkojumu.
Aivars Lapšāns
# Labojis Aivars Lapšāns: 2010.01.27 14:10:56
armilo

Lai pamatotu SO, ir jālauž uzskats, ka Bībele ir nemaldīgs Dieva Vārds. Raksti tiek pakļauti jaunajam laikam, nevis laiks Rakstiem. Un ja laikam ir noteicošā loma SO jautājumā, nevis Rakstiem, tad pēc tā paša principa tiek ieviesta arī Homoseksa Svētīšana (HS), un līdz ar to arī visu citu grēku svētīšana.

Nu , Tu kā komunists izplūsti asarās.
Bet , ja nopietni mēs runājam par rakstiem , tad rakstos tāda mācītāja amata, kurš valda pār draudzi. Nav. Ko Tu rakstos tur vari atrast? Rakstos draudzes uzbūve ir ļoti vienkārša.
1. draudze
2. draudzes vecākais
3. vairāku draudžu pārstāvis - bīskaps. (LELBā tas ir prāvests)
Te pie trešā es varu Tev papaust , ka bīskapam nav pēc rakstiem jābūt teoloģisko beigušam mācītājam. Bīskaps varu būt arī es. Tas ir pēc rakstiem.

Luters māca , ka prāvestu ievēl draudzes. Nav prāvestam obligāti jābūt mācītājam. Lūk , tas ir evaņģēlija gars dradzēm.
Ja mācītāji vieni paši lemj, ievēl prāvestus, bīskapus, tad tas jau ir katoliskais piegājiens.
LELBā ļoti daudz draudzes burtiski uztur māsas. Kur Tu pēc rakstiem vari atrast tādu tekstu , ka ja māsa ir izveidojusi draudzi , tad tā draudze ir jāsit ciet?
Rakstu autoritāte ir ļoti nopietna lieta . Tā ir domāta visas pasaules kristiešiem. Tu ļoti šauri domā , ka LELB ir vienīgais iestādījums pasaules kristietībā.

Jošs Mulders
# Iesūtīts: 2010.01.27 14:13:48
Bīskaps varu būt arī es. Tas ir pēc rakstiem.

Un es kā Bīskaps tevi atceļu! Arī pēc rakstiem
indriķis
# Iesūtīts: 2010.01.27 14:24:55
Merlins Augstākā mēraukla ir sabiedrībā valdošais noskaņojums, bet Bībeles vēsti var pielāgot vajadzībai.
Vēlos mazliet atgādināt par metodi, kā Bībeles vēsts tiek pielāgota šai vajadzībai. Proti, ar t.s. vēsturiskā kriticisma palīdzību.
Ko aptuveni māca par Bībeli semināros zemēs , kur praktizē šo jaunā nikolaītisma paveidu - Evaņģēlijus neesot sarakstījis neviens no to akceptētajiem autoriem, Kristus gandrīz nemaz nav teicis vai darījis Evaņģēlijos aprakstītās lietas, Pāvils neesot sarakstījis Pastorālās vēstules , vēstuli Efeziešiem etc.
Un tas viss bez jebkādiem faktos balstītiem pierādījumiem, tikai "pētnieku" subjektīvā pārliecība.
Tātad, tiek pieņemts, ka ar Rakstiem a priori ir problēmas un tie nav autoritatīvi.
Un Evaņģēlijs vairs nav Vēsts, ka Kristus grēkus piedod, savukārt to, kas ir grēks, nosaka Bauslība, tā vietā nāk "evaņģēlijs" - "svētīt" sabiedrībā notiekošos procesus un veicināt liberālas reformas.

Līdz ar to var akceptēt un akceptē pilnīgi jebko.
Tāpat , nevajag būt naiviem, ka baznīcas ( īpaši Rietumos ) ir labticīgas ticīgo organizācijas, situācijā , kad tām ir liela ietekme un uzkrātas finanses.
Tur tāpat kā visās korporācijās pastāv ietekmes aģentu, lobiju sistēma, kas rūpīgi bīda savas lietas un intereses.
Atcerēsimies Vurmbrandu un viņa novērojumus par komunistu aģentiem baznīcās, un ar ko citas zili sarkano organizācijas atšķirtos. Galu galā velns ir stratēģis ne pa jokam.

Mārtiņš Tas, ko Merlins aprakstīja, faktiski ir īpašas sazvērestības īstenošanas plāns, kuru viņš ir atklājis (teol. metode --> sieviešu ord.| cilv. tiesības --> homoseksuāļu svētīšana --> lezbobīskapene). Jautājums, kā lai to pārbauda, t.i., vai tiešām tā bija ilgtermiņa mērķtiecīga plāna īstenošana?
Likumsakarības darbojas neatkarīgi no tā vai pastāv sazvērestības un to teorijas, šīs likumsakarības kā reiz ir tieši saistītas ar parasto visu mirstīgo cilvēku grēcīgumu. Svēta vieta tukša nepaliek - atsakāmies no apustuliskās Evaņģēlija mācības, vietā nāk nikolaītiski libertīniskā.
Mārtiņš
# Iesūtīts: 2010.01.27 14:29:43
Rudens rozes balss
Manuprāt, pati pieeja Rakstiem kā relatīviem, TIKAI uz tā laikmeta sociālo situāciju attiecināmiem, tieši tādā pašā veidā ir piemērojami, skaidrojot arī grēka jautājumu.

Savukārt manuprāt šo relatīvo pieeju demonstrē gan viena puse, gan otra.

Es pats vēl arvien neesmu nevienā pusē, lai arī vairumam, šķiet, izskatās, ka esmu SO aizstāvis. Līdztekus šai diskusijai, kurā piedalās diezgan plašu spektru pārstāvošs kristiešu loks (t.sk. dažādu posteņu LELB garīdznieki), manī ir nostiprinājusies pārliecība, ka par ārējo izpausmi, lai cik tā kristīga neizskatītos, svarīgāka ir iekšējais stāvoklis un motivācija (jo tur patiesi tiek atļauts vai aizliegts Kristus) - šajā gadījumā, kāpēc tiek bīdīts viens vai otrs viedoklis. Tamdēļ esmu tik ļoti ass pret, manuprāt, nepareizu metodi, jo nepareiza metode būtībā ir meli, kuri, ja ne tieši tagad, vēlāk savu ļauno dabu liks manīt.
Haw-wa [78.84.3.185]
# Iesūtīts: 2010.01.27 14:33:46
indriķis Vai arī Taliban raksturīgais fundamentālisms, vai fašisms. Piedod. Es ceru tik traki nav.
indriķis
# Labojis indriķis: 2010.01.27 14:47:40
Haw-wa
Ko tu ar šo domā? Ir arī tāds jēdziens kā liberālfašisms , kas , manuprāt, precīzi apraksta vienu otru Rietumos notiekošu garīgu un sekulāru procesu.
Totāla neiecietība pret ticības pārliecībā ortodoksajiem kristiešiem un pat konservatīviem sekulāristiem. Toties pret seksuālajām perversijām absolūta iecietība.
Un tās tikai dažās iezīmes.
Mārtiņ . Un tu domā, ka nostāsies pa vidu?
Vai patiesībā pieeju necenties relativizēt tu? Ar savām metodēm...
Mārtiņš
# Iesūtīts: 2010.01.27 14:49:36
indriķis
Likumsakarības darbojas neatkarīgi no tā vai pastāv sazvērestības un to teorijas, šīs likumsakarības kā reiz ir tieši saistītas ar parasto visu mirstīgo cilvēku grēcīgumu. Svēta vieta tukša nepaliek - atsakāmies no apustuliskās Evaņģēlija mācības, vietā nāk nikolaītiski libertīniskā.

Ja SO ieviešanas vai akceptēšana iemesls vai metode ir Evaņģēlija atmešana, tad tev, Merlinam un citiem ir taisnība un likumsakarīgi kā ļoti varbūtiska kļūst homolezbo svētīšana u.c. pagrimums.
Savukārt, ja tā nav? Jo šobrīd nav pietiekamu liecību (precīzāk, neesmu pazīstams ar tādām), ka mūsu ordionētās sievietes ir ievestas amatā aiz Evaņģēlija atmešanas un ka viņas to darītu (noraidītu Evaņģēliju).
Tomēr par to sazvērestību ne velti es rakstīju. Merlins nav atbildējis, vai viņš uzskata, vai tas Zviedrijā bija mērķtiecīgs plāns. Jo, ja šāds plāns nav bijis, ir jautājums, vai viņš un citi apzināti dramatizē situāciju ar mērķi panākt sev vēlamo rezultātu jeb pēc būtības melo - un tā lūk vairs nav kristīga metode. Savukārt, ja ir bijis, man ir jautājums, cik tā informācija ir patiesa un kā zinātāji ir tik informēti?
Jēzus mums ir devis padomus kā rīkoties - pagriezt otru vaigu, mīlēt brāļus un māsas utt. Tas, ko es redzu, ir regulāra zviedru spārdīšana, aizmirstot, ka Dievs ir teicis, ka viņi paši sevi ir sodījuši, kā arī regulārās savstarpējas apsūdzības brāļu/māsu starpā. Bērniem laiks bīties tēva un likties mierā, pirms tēvs pats ķildniekus izšķir.
Haw-wa [78.84.3.185]
# Iesūtīts: 2010.01.27 14:54:59
Mārtiņš Āmen!
indriķis
# Iesūtīts: 2010.01.27 14:55:33
Mārtiņ, kāpēc tu gribi izmantot Rietumos tik populāro spēlēšanos ar motivāciju?
Merlina novērojumi objektīvi apraksta situācijas likumsakarības.
Un te nav nekādas starpības - vai ir "sazvērnieku plāns", vai galvenais leļļu Meistars rausta mazās lelles.
Bet par pāris LELB dāmām gan jau parūpēsies, tie kas par SneO , ir džentlmeņi un daiļās dāmas v obidu ņedast .
Aivars Lapšāns
# Iesūtīts: 2010.01.27 14:56:03
Es aicinātu pieturēties pie tēmas. Vai izveidojusies hierarhija neaudzē grēku baznīcā? Kas tad Zviedrijā bija noteicošais pie tā , ka ir notcis apvērums? Vai tas ir sieviešu ordinācijas ,,sindroms,, , jeb pretluteriska , hierarhija?
Lueram draudzes uzbūve bij ļoti vienkārša. Draudze un draudzes vecākais - draudzes pārstāvis un sapulču - dievkalpojumu liturģijas veicējs. Nebij prasības pēc teoloģiskās izglītības. Arī Bībeles autoritāte nemāca , ka vecajam, bīskapam it jābūt ar teoloģisko izglītību. Noteicošais Bībeles autoritāte un Lutera mācībā ir īsts Dieva vīrs. Mēs taču zinām , ka tāds cilvēks ir Svētā Gara pilns ar Dieva dāvātu raksturu pie draudzes vadīšanas.
Aivars Lapšāns
# Iesūtīts: 2010.01.27 14:57:50
indriķis

Tas nav tik vienkārši. Daudzas draudzes vada evaņģēlistes. Spišim?
<< . 1 . 2 . 3 . 4 . 5 . 6 . 7 . 8 . 9 . 10 ... 11 . 12 . >>

:: Pievienot komentāru

Autors: 
  • Lai iekopētu autora vārdu,nospied uz tā.
  • Reģistrēti lietotāji var rediģēt tekstus vēlāk.
Bold FontItalics fontUnderlineStrike OutSubscriptSuperscriptFont colorTeletypeHorizontal LineE-mail linkhyperlinkListsimies
Atlikušas 1000 zīmes

 Lapas redaktors:redaktors@lelb.lv; Copyright © 2006 LELB, created by MB Studija
Šajā stundā bijuši 94 , pavisam kopa bijuši: 10625