atpakaļ uz mājaslapu
E-pasts:  Parole: atcerēties mani reģistrētiesaizmirsu parolimeklēt
Diskusijas Par Baznīcu Kas vainīgs ? - sievietes mācītājas , jeb nepareiza hierarhija.
Aivars Lapšāns
Iesūtīts: 2010.01.26 11:07:22
Domāju, ka Latvijas sieviešu mācītāju un evaģēlistu kalpošanas aizlieguma projekts uz sinodi tiek izmantots ,ņemot par piemēru Zviedrijas homoseksuālisma izplatību baznīcas hierarhijas augšgalos. Kas tad ir vainīgs pie homoseksuālisma izplatības mācītāju starpā , vai sievietes mācītājas , jeb nepareiza hierarhija , kas ar laiku ir pārveidojusies no Luterisma atpakaļ uz katolicismu. Vai mūsu baznīcas tiešām vēl ir protestantiskas?
<< . 1 . 2 . 3 . 4 . 5 . 6 . 7 . 8 . 9 . 10 ... 11 . 12 . >>
AutorsZiņas teksts
armilo
# Iesūtīts: 2010.01.27 10:16:10
Hawwa, paldies par atbildi. Tas Kungs to dzirdēja.
armilo
# Iesūtīts: 2010.01.27 10:37:59
Aivars, "Domāju, ka tikai būtu labi visu to sarunu nekoncentrēt uz to, kāpēc dāmas ir nepiemērotas Baznīcas definētai ordinācijai, bet ko Baznīca varētu ar kristīgām sievām iesākt."
Piekrītu! Jautājums ir jāformulē pozitīvi nevis negatīvi. Kristīgas sievas ir reāls spēks, kuram ir jāļauj optimāli izpausties.
Mārtiņš
# Iesūtīts: 2010.01.27 10:46:04
Haw-wa [78.84.3.185]
Bet jautājums vai ši diskusija par SO vienmēr un obligāti jebkurā gadījumā pie jebkādas metodes LELB tiks skatīta kopā ar diskusiju par homoseksuālismu?

Jautājums vietā.

Tad grozījumos Staversmē ir jāikelauj formulējums "tikai heteroseksuāls vīriets". Tad uzreiz argumentācijā ir jāpēta abas tēmas. Tad ir jāiziet cauri tekstiem un tradīcijai ar Sola Scriptura un jāatrod godīgā veidā PAŠIEM atbildes uz abiem šiem jautājumiem. Pretējā gadījumā tā ir manipulācija ar diskusiju dalībnieku seksualitāti jeb citiem vārdiem sitiens kājstarpē.

Nevajag pīt iekšā to seksualitāti, jo galīgi neizskatās, ka tas varētu attiekties uz sieviešu ordinācijas tēmu.
Haw-wa [78.84.3.185]
# Iesūtīts: 2010.01.27 10:49:20
armilo Tad beidzot kaut kas pozitīvs.
Aivars Lapšāns
# Labojis Aivars Lapšāns: 2010.01.27 10:55:30
ARMILO

Aivars, "Domāju, ka tikai būtu labi visu to sarunu nekoncentrēt uz to, kāpēc dāmas ir nepiemērotas Baznīcas definētai ordinācijai, bet ko Baznīca varētu ar kristīgām sievām iesākt."
Piekrītu! Jautājums ir jāformulē pozitīvi nevis negatīvi. Kristīgas sievas ir reāls spēks, kuram ir jāļauj optimāli izpausties


Bet pareiz, Armilo, katrs kristietis ir ar kaut kādām Dieva dotām spējām. Un ne katra sieva , kura beidz teoloģisko automātiski ir spējīga būt par draudzes mācītāju. Tāpat arī vīrieši. Ja sievai ir dāvana savienot draudzi un to attīstīt , tad tas ir super! Tāpat par vīriešiem. Tāpēc ,,Ordinētājiem,, ir jābūt pacietīgiem pret draudzēm , kuras nevēlās kādu mācītāju. To māca Luters. Draudzei vienmēr ir jābūt jebkurā laikā teikšanai pie mācītāja maiņas, jo ir gadījumi , kad sākas ļoti nesvētas lietas un ,,ordinētāji,, piesedz mācītāju, lai arī ko viņš nedarītu. Attiecīgajā novadā cilvēki vēro baznīcu un novēršas no tās. Un tad brīnamies par tukšumu...nesvētumu....
Lūk , augšā ir mans jautājums. Kā tad ir LELBā , vai mēs ievērojam šo Luterisko principu? Pašlaik ne. Deķi rauj uz katolisko pusi ar katru varīti.
Straupē tā arī notika - atbrauca ,,ordinētāji,, un pārmeta - jums nepatika viens mācītājs , otrs....Bet trešais mācītājs , pie tam sieviete, Straupes draudzē ir vienkārši ļoti laba. Un atšķirība ir tā , ka viņa ir miesas locekle ar visām īpašībām kuras pavēlēja draudzei Jēzus - ,, ...no tā varēs atpazīt , ka jūs esiet mani mācekļi...,,
Nedrīkst dot konfesijā kādiem cilvēkiem augstāku varu. Tas ir pret rakstiem. Vai tas ir lapšāns , vai merlins. Bet kā Luters saka despots nekavējoties ir jāizmet no draudzes lai draudzi neizputinātu un to nepārņemtu sātans. Es pārstāvu Lutersimu, Merlins katolicismu. Ja Merlinam ir vara graut Luterisko baznīcu , tad Luters māca , ka šāds cilvēks ir jāatbrīvo no amata. Tāpat ar mani, ja es sākšu despotiski uzvesties un no manas klātbūtnes baznīcā būs tikai grāmatvedis , tad ...ar mani ir cauri....
Haw-wa [78.84.3.185]
# Iesūtīts: 2010.01.27 11:07:51
Mārtiņš Nu ne jau es tās tēmas pinu kopā.
Mārtiņš
# Iesūtīts: 2010.01.27 11:19:16
Merlins
Ja lajs izpildītu mācītāja uzdevumus - celebrētu mesu, iesvētītu, pasludinātu absolūciju, pasniegtu sakramentus, iesvētītu altārus, baznīcas, tērpus, traukus utt., skaidrs, ka viņa darbības visos veidos būtu līdzīgas īsta priestera darbībām. Tās pat varētu būt izpildītas vēl cienīgāk un pareizāk nekā īstās. Bet tādēļ, ka viņš nav konsekrēts, ordinēts un iesvētīts, viņš neizpilda neko, bet tikai spēlē baznīcu un pieviļ gan sevi gan savus sekotājus.

Kas tas ir - "īsts priesteris"?
Tāpat arī, ja atmiņa neviļ, mācītāju amata aprakstā par meses celebrēšanu un mantu svētīšanu nekas nav minēts.

Ar kādu nozīmi lietoti 3 apzīmētāji "konsekrēts, ordinēts un iesvētīts" - tās ir 3 atsevišķas un nepieciešamas darbības, lai kļūtu par "īstu priesteri" vai mācītāju, vai arī (efekta pastiprināšanai) lietoti kā sinonīmi?
armilo
# Iesūtīts: 2010.01.27 11:25:11
Hawwa, „Nu ne jau es tās tēmas pinu kopā.”
Bet tās abas tēmas sasodīti iet kopā roku rokā. Kāpēc tā? Varbūt tomēr Bībeles interpretācijai ir izšķirošā loma. Saki man lūdzu, vai Tev ir zināma kaut viena baznīca, kurā ir uzsākta SO, bet HS tiek nosodīta? Ja tādas atrastos, tad tas tiešām būtu labs arguments.
Haw-wa [78.84.3.185]
# Iesūtīts: 2010.01.27 11:50:27
armilo Merlins jau sacīs, ja šobrīd tiek nosodīta, tad pēc gadiem 30 tiks atzīta. Var jau pameklēt, tai pašā PLF jau ir tik daudz baznīcu, kas ir dažādās attiecībās ar SO un vēl dažādās ar HS. Tuvākā kaut vai Igaunija. Cik zinu no Skandināvijas tā pati Somija ir konservatīvāka nekā Zviedrija. Vācijas dienvidi ir konservatīvāki kā ziemeļi. Tāpat Amērikā viens štats atšķiras no otra. Tāpat ne visi teologi vīrieši, kas aizstāv SO, ir homoseksuāl vai izmanto feminima metodes. Kā man sacīja kāda māsa, ja LELBĀL pašā kāds vai kāda laulātu homoseksuālu pāri, izceltos liela brēka. Nezinu, vi tbildēju, bet neesmu HS jautājumu pētījusi. Nav mana tēma.
Haw-wa [78.84.3.185]
# Iesūtīts: 2010.01.27 12:02:30
Kā sacīja tā pati trimdas māsa - latviešu kultūra un mentalitāte ir konservatīva un tradicionāla, taču krīzes un kari veidojušas abu dzimumu sadarbības modeli, kur viens otru papildina un palīdz izdzīvot. Latvieši ir zemnieku tauta un saimniece ar saimnieku savā sētā ir abi uz lauka un abi kūtī ja vajag.
Mārtiņš
# Labojis Mārtiņš: 2010.01.27 12:03:52
armilo
Bet tās abas tēmas sasodīti iet kopā roku rokā. Kāpēc tā? Varbūt tomēr Bībeles interpretācijai ir izšķirošā loma. Saki man lūdzu, vai Tev ir zināma kaut viena baznīca, kurā ir uzsākta SO, bet HS tiek nosodīta? Ja tādas atrastos, tad tas tiešām būtu labs arguments.

Lūdzu argumentus no Rakstiem, kas pamato šo domu, ka no SO-->HS. Mēģinājumi argumentēt ar faktu korelācijām tālāk par virtuves līmeni netiek. Diemžēl ir sajūta, ka ir bail atklāti paskatīties patiesībai acīs.
Pilāts savu uzdevumu arī risināja racionāli, tverot tās sakarības, kuras viņš redzēja (vai gribēja redzēt).
Haw-wa [78.84.3.185]
# Iesūtīts: 2010.01.27 12:18:34
Bet nu tādi cilvēki ir un būs. Nedod, Dievs tavā vai manā ģimenē. Esmu redzējusi ģimenes, kurās tā ir aktuāla problēma un man ir žēl tās mātes un māsas, kurām tas viss jāizcieš. Arī cilvēku un Baznīcas nosodījums. Tāpēc es HS neatbalstu un nesaprotu , bet akmeni arī nemetīšu. Jo ko gan tas maina?
Rudens rozes balss
# Labojis Rudens rozes balss: 2010.01.27 12:26:01
Mārtiņš
Lūdzu argumentus no Rakstiem, kas pamato šo domu, ka no SO-->HS. Mēģinājumi argumentēt ar faktu korelācijām tālāk par virtuves līmeni netiek

Manuprāt, pati pieeja Rakstiem kā relatīviem, TIKAI uz laikmeta sociālo situāciju attiecināmiem, tieši tādā pašā veidā ir piemērojami, skaidrojot arī grēka jautājumu.

Viena no homo attiecību svētīšanas aizstāvju interpretācijām: ja homo attiecības nav prostitūcija vai varmācīgas (kā tas esot Bībeles aprakstītajos gadījumos) , bet uz mīlestību balstītas, tad tas nav grēks, bet gan svētījama lieta.

Nebūt neredzu šeit virtuves līmeni. Tieši tāda pati relativizēšana.

Haw-wa [78.84.3.185]
Paiet zināms laiks kā sabiedrībā, tā Baznīcās, kamēr liberāli relativizējošā Rakstu skaidrošanā no SO nonāk pie homo jautājuma.

Tieši tāpēc vēl ne LELBĀLā (kur pārsvarā ir tradicionāli, vecāki ļaudis), ne arī mūsu vecmodīgākajās valstīs uz austrumiem no progresīvās Rietumeiropas, kur jau ir sākusies SO, attīstība vēl nav aizgājusi līdz homo laulībām, tāpēc ka pie mums austrumos un ziemeļos laiks rit lēnāk...

Offtops : Vācijas evaņģēlisko Baznīcu statistika rāda, ka izstāšanās no tām 2008.gadā visaugstākā ir bijusi tieši t.s visprogresīvākajās Baznīcās kā Ziemeļelbas un Berlīnes -Brandenburgas.
Haw-wa [78.84.3.185]
# Iesūtīts: 2010.01.27 12:29:30
Rudens rozes balss Nu, ja un lai apturētu laiku, drošāk ir atgriezties viduslaikos.
Haw-wa [78.84.3.185]
# Iesūtīts: 2010.01.27 12:33:05
Tā filozofiski skatoties - varbūt tas tomēr ir telpas nevis laika jautājums?
Rudens rozes balss
# Iesūtīts: 2010.01.27 12:41:29
Haw-wa [78.84.3.185]
Domāju, ka labāk ir turēties pie pārbaudītam vērtībām un neskriet līdzi visiem vējiem.
Haw-wa [78.84.3.185]
# Iesūtīts: 2010.01.27 12:48:44
Rudens rozes balss Es arī turos. Sieviete, kas aicināta un sūtīta kalpot ar vārdu un sakramentu ir sens vējš....ļoti sens...Tā ir mana pārliecība. Te es stāvu un citādāk nevaru...
Rudens rozes balss
# Iesūtīts: 2010.01.27 12:57:34
Haw-wa [78.84.3.185]
Cik tad sens - 10, 20, 50 gadus sens?... pret 6000 gadiem tā pat nav vēja pūsmiņa.
Domāja, ka sievietes sūtība ļoti lielā mērā ir kalpot. Ar saviem talantiem un darbiem (pirmkārt, savā ģimenē, draudzē, sabiedrībā) un varbūt arī ar vārdiem un Vārdu visdažādākajās funkcijās.

Bet nedomāju, ka mācītāja funkcijā. Būtībā derētu atvērt citu tēmu = par sievietes misiju un aicinājumu. Šeit tā ir novirzīšanās.
Haw-wa [78.84.3.185]
# Iesūtīts: 2010.01.27 13:00:41
Rudens rozes balss 2010.gadus veca vēja pūsmiņa, bet tas jau ir izdiskutēts blakus diskusijā. Žēl, ka nelasi.
Rudens rozes balss
# Labojis Rudens rozes balss: 2010.01.27 13:06:05
Haw-wa [78.84.3.185]
Kas var mani aizdziedāt,
Kas var XX aizlasīt...
Latv.t.dz.

Man trūkst pacietības un neredzu jēgu lasīt tādas blēņas un rupjības brīžiem. Vai Tev nav kauns un nepatīkami, ka SO ir tāds aizstāvis?

Dievs, pasargi mani no draugiem. Ar ienaidniekiem es pats tikšu galā
, tā reiz esot teicis kāds gudrs cilvēks.
<< . 1 . 2 . 3 . 4 . 5 . 6 . 7 . 8 . 9 . 10 ... 11 . 12 . >>

:: Pievienot komentāru

Autors: 
  • Lai iekopētu autora vārdu,nospied uz tā.
  • Reģistrēti lietotāji var rediģēt tekstus vēlāk.
Bold FontItalics fontUnderlineStrike OutSubscriptSuperscriptFont colorTeletypeHorizontal LineE-mail linkhyperlinkListsimies
Atlikušas 1000 zīmes

 Lapas redaktors:redaktors@lelb.lv; Copyright © 2006 LELB, created by MB Studija
Šajā stundā bijuši 35 , pavisam kopa bijuši: 1241