atpakaļ uz mājaslapu
E-pasts:  Parole: atcerēties mani reģistrētiesaizmirsu parolimeklēt
Diskusijas Par Baznīcu 11. novembris Mācītāju konferencē diskusijas par satversmes grozījumiem attiecībā par sieviešu kalpošanu V
vilks
Iesūtīts: 2010.01.17 22:39:28
Turpinam sarunu.
Iepriekšējās diskusijas beigas šeit - 51. lapa un 52. lapa.

Runājam par tēmu,jā?
<< . 1 . 2 . 3 . 4 . 5 . 6 . 7 . 8 . 9 . 10 ... 38 . 39 . >>
AutorsZiņas teksts
Ivo Pavlovičs
# Iesūtīts: 2010.01.22 17:03:40
Haw-wa [78.84.25.33] es nespiežu. Es aicinu izdarīt izvēli.
Haw-wa [78.84.25.33]
# Iesūtīts: 2010.01.22 17:03:44
Ivo Pavlovičs Kāda citādāka???
Nerunīgais
# Iesūtīts: 2010.01.22 17:03:45
Mainīt savas domas var būt arī prieks.
Nerunīgais
# Iesūtīts: 2010.01.22 17:04:30
Pavlovičam viss reducējas uz hoķi.
Ivo Pavlovičs
# Iesūtīts: 2010.01.22 17:05:01
Nerunīgais Ja kāds grasās to darīt, tad lai tā arī pasaka.
Ivo Pavlovičs
# Iesūtīts: 2010.01.22 17:06:09
Nerunīgais nē, hokeju neskatos. Un šeit mani neinteresē kuru būs vairāk, bet kāda ir konkrētā foruma dalībnieka nostāja.
Nerunīgais
# Iesūtīts: 2010.01.22 17:06:18
Ja kāds grasās domāt, tad lai pasaka
Ivo Pavlovičs
# Labojis Ivo Pavlovičs: 2010.01.22 17:09:28
Nerunīgais Lai atbildētu un noformulētu savu pozīciju ir jādomā, jāsasprindzinās tik tālu, lai saprastu sevi, atbildētu sev - kāpēc mana nostāja ir tāda vai citāda, un tad pasacīt tikai vienu - par, vai pret.
Tālāk var diskutēt par to kas man lika izšķirties vienā vai otrā virzienā. Bet tā vairs nav peldēšana vārdu jūrā.
rainars
# Iesūtīts: 2010.01.22 17:11:39
Ja neko nemaina vai drīkst neuzvilkties un saglabāt mieru uz ko mums aicina Debesuvalstība.
Tak kamēr nebiju vēl kristīgs lauku puika zināju izteicienu :Miers mūs baro, bet nemiers posta mūs. TTIk nemācēju bez Svētā Gara to pielietot . Tagad mācos.
Nerunīgais
# Iesūtīts: 2010.01.22 17:16:10
labi, Ivo Pavlovičs. Patiesība ir noskaidrota tā kā tu gribēji.

kā būtu ar šo tekstiņu?
http://www.communio-icr.com/articles/PDF/balthasar22-1.pdf
Ivo Pavlovičs
# Iesūtīts: 2010.01.22 17:20:39
Nu man to visu lasīt?
Haw-wa [78.84.25.33]
# Iesūtīts: 2010.01.22 17:28:18
Ivo Pavlovičs[/ b] Lai atbildētu un noformulētu savu pozīciju ir jādomā, jāsasprindzinās tik tālu, lai saprastu sevi, atbildētu sev - kāpēc mana nostāja ir tāda vai citāda, un tad pasacīt tikai vienu - par, vai pret. Vai, nu šitā visi lielie ideologi un demagogi taisa savas politikas. Jo nedod telpu procesam jeb izziņas ceļam, kas ir arī sekošana Kristum!! Jo baidās, šausmģi baidās, jo nevar kontrolēt, kurp tas ceļš aizvedīs.
Ivo Pavlovičs
# Labojis Ivo Pavlovičs: 2010.01.22 17:37:20
Mēs taču esam procesā?! Izziņa un diskusija ir process. Šajā procesā mēs katrs ieejam ar savu viedokli, vai ne. Ar savu nostāju - tādu vai citādu. Nu un ja runa ir par SO tēmu, tad (būsim taču godīgi) mēs ieejam šajā diskusijā ar viedokli. Arī kontrolēt nevienu negribu.
Aivars
# Iesūtīts: 2010.01.22 17:53:33
Mjā, kas te par nopietnu diskusiju, kas par gara lidojumu! Kā perenīcai notirpušām kājām.

Ivo Pavlovičs
Žēl, ka Tev svarīgāk par saprašanās veicināšanu Baznīcā, ir neērtās argumentācijas apklusināšana.

Bet ja nu Tu ļoti gribi dzirdēt manu pozīciju, tad tā ir tāda, ka pirms vispār Sinodei priekšā tiek celts šis aplamais ierosinājums Satversmē ierakstīt pantu, kas šobrīd kalpojošās bīskapu aicinātās un ordinētās sievietes padara par `ārpus likuma` esošām personām (tieši tas manuprāt ir tas vājprātīgākais un nesolīdākais visā šajā pasākumā), tiem puišeļiem, kas šo ģeķību bīda, vajadzētu novilkt bikšeles un uzskaitīt pa dibenu, lai mācās uzvesties. Tā ir mana pozīcija, ka šis ierosinājums ir jāpaslauka zem tepiķīša vismaz uz kādu laiku, un jādomā par būtiskākām lietām.
Kas attiecas uz SO pašu par sevi, tad, kā jau te vairākkārt atkārtoju, neesmu no tiem, kas par to īpaši fanotu. Visticamākais, ka arī pie vajadzības meklējot pastorālas sarunas iespēju, izvēlētos mācītāju - vīrieti, vispirms jau gluži racionālu apsvērumu dēļ. Ja man vaicātu, vai vēlos, lai LELB rindās būtu vairāk mācītājas, arī nevaru apstiprinoši atbildēt. Taču es neesmu Dievs, kuram būtu tiesības noteikt kas un kā. Tādēļ šis SO jautājums ir risināms teoloģiski, nevis administratīvi un juridiski. Ir jāpētī Raksti, nevis jāsteidzas ar balsošanu. Un mani apbēdina tas, ka pat nepacenšoties izvērst kādu nopietnu diskusiju un argumentāciju, LELB vārds tiek saistīts ar `tēviņu teoloģiju.`.

Aivars
# Iesūtīts: 2010.01.22 17:58:28
Kristofers
Ja gribi pakārtot Sv. Rakstus ārpus Baznīcas esošu grupu skaidrojumiem un teologu eksegēzēm
Prijehaļi Un kura būs tā Tava Baznīca? Robeža iet gar Tava pagasta sētu, vai kupicas ieraksim ap Tavu solu dievnamā?
Mārtiņš
# Labojis Mārtiņš: 2010.01.22 18:05:57
Ivo Pavlovičs
Mārtiņš saka: To visu rakstu, jo saskatu iespējamas paralēles ar Jēzus veikto apustuļu izvēli. T.i., Viņš izveidoja tādu komandu, kas neradītu lieku satraukumu sabiedrībā , lai atbilst tā laika normām, piem., ka normālas sievietes ar svešiem vīriešiem apkārt neklīst.
Es saku: Nu ja. Neizgītoti zvejnieki, muitnieks un vispār neordinārā Jēzus un mācekļu uzvedība neradīja satraukumu sabiedrībā. Komanda kas neradīja satraukumu. Palasi, padomā! Tur ir provokācija pēc provokācijas. Netikle pie Jēzus kājām u.t.t. Sākot jau ar Jēzus izcelsmi u.t.t.


Ak jel... ieliec manā tekstā uzsvaru uz "LIEKU satraukumu". Es pat paskaidroju, ko ar to domāju.

Ja Jēzus būtu gribējis, tad viņš arī aicinātu sievietes, bet viņš to nedarīja.

Varētu palūgt šai atziņai kādu pamatojumu Rakstos?
Atvaino par ironiju. Es gan nespēju uzminēt Dieva domas
Kristofers
# Iesūtīts: 2010.01.22 18:06:48
Aivars Lapšāns Paldies par Lutera citātu. Tas labi parāda JD mācību par visu ticīgo priesterību. Patiesi, Luters uzskatīja, ka nav ontoloģiskas atšķirības starp garīdzniecību un lajiem. Un Luters šo domu attīstīja tālāk, mācot, ka ja ikviens kristietis drīkst kristīt, tad ikviens drīkst arī uzklausīt grēksūdzi un pasludināt absolūciju.

Bet tālāk lasām, ko saka Augsburgas ticības apliecība: XIV ARTIKULS Par baznīcas kārtību. Par baznīcas kārtību baznīca māca, ka nevienam citam baznīcā nav atļauts nedz publiski mācīt, nedz pārvaldīt sakramentus – kā tikai likumīgi aicinātajiem.

Un nekur Lutera rakstos neatradīsi, ka Luters pieļauj sieviešu ordināciju, ne Lutera laikā, ne vēlāk ortodoksijas laikmetā, neviena sieviete netika ordinēta. Jo Dieva Vārds to skaidri aizliedz, kā jau to mēs te esam noskaidrojuši. Pāvils skaidri raksta, ka tikai vīri var ieņemt publiskās sludināšanas amatu - bīskapa un presbitera amatu.

Ivo Pavlovičs Tāpēc arī es balsoju pret sieviešu ordināciju, un noraidu te jebkādas apsūdzības katolicismā.

Tas kas savu ticības namu nebūvē uz Dieva Vārda un Baznīcas mācības klints, bet gan uz cilvēcisko viedokļu plūstošajām smiltīm - tā nams, kā saka Pestītājs, sabruks, un posts būs liels.
Kristofers
# Labojis Kristofers: 2010.01.22 18:17:33
Aivars Un kura būs tā Tava Baznīca? Robeža iet gar Tava pagasta sētu, vai kupicas ieraksim ap Tavu solu dievnamā?

Jautājums būtisks, bet ārpus šīs diskusijas tēmas. Principā es pievienojos tai ekklesioloģijai, kuru pauž konfesionālais zviedru luterāņu bīskaps Bo Gīrcs savā grāmatā Kristus Baznīca
Aivars
# Iesūtīts: 2010.01.22 18:22:00
Kristofers
Lai ko Gīrcs (Jērčs) nebūtu sacījis, bet Tu biji tas, kas nāci klajā ar spožo ideju pretstatīt mūsdienu teologus savai Baznīcai. Saprotu, ka `ārpus Baznīcas esošu grupu un teologu` pulkam Tu pieskaiti visus, kas Tev nepiekrīt viedoklī par SO.
Aivars
# Iesūtīts: 2010.01.22 18:23:44
Starp citu, frāzes kā kā jau to mēs te esam noskaidrojuši , der pamatskolā ģeometrijas teorijas mācoties, bet laikam šīs diskusijas kontekstā tā ir uzskatāmi maldinoša
<< . 1 . 2 . 3 . 4 . 5 . 6 . 7 . 8 . 9 . 10 ... 38 . 39 . >>

:: Pievienot komentāru

Autors: 
  • Lai iekopētu autora vārdu,nospied uz tā.
  • Reģistrēti lietotāji var rediģēt tekstus vēlāk.
Bold FontItalics fontUnderlineStrike OutSubscriptSuperscriptFont colorTeletypeHorizontal LineE-mail linkhyperlinkListsimies
Atlikušas 1000 zīmes

 Lapas redaktors:redaktors@lelb.lv; Copyright © 2006 LELB, created by MB Studija
Šajā stundā bijuši 121 , pavisam kopa bijuši: 934