atpakaļ uz mājaslapu
E-pasts:  Parole: atcerēties mani reģistrētiesaizmirsu parolimeklēt
Diskusijas Par Baznīcu 11. novembris Mācītāju konferencē diskusijas par satversmes grozījumiem attiecībā par sieviešu kalpošanu V
vilks
Iesūtīts: 2010.01.17 22:39:28
Turpinam sarunu.
Iepriekšējās diskusijas beigas šeit - 51. lapa un 52. lapa.

Runājam par tēmu,jā?
<< . 1 . 2 . 3 . 4 . 5 . 6 . 7 . 8 . 9 . 10 ... 38 . 39 . >>
AutorsZiņas teksts
Aivars Lapšāns
# Iesūtīts: 2010.01.22 15:27:09
Ivo Pavlovičs

Lai par lietām runātu kompetenti , ir jābūt informācijai. Jāstrādā pie tās. Un caur rakstiem jāapstiprina visu ko Tu saņem.
Par ko tad ir stāsts? Stāsts ir par Luterisma un katolicisma atribūtiku. Tavs prezents , ka Tu esi LELBietis ir tikai tāds , ka Tu neizmanto lūgšanās Mariju. Pārējais viss ir no katolicisma teoloģijas. Luterisms ir kaut kas cits. Tāpēc jau Luters inspirēja jaunu kustību , kas pretojās no augšas ieceltiem kalpiem. Galvenā atšķirība un konflikta sakne starp katolicismu un luterismu ir ši - Luterisma draudzes veidojas caur vārdu - kur divi vai trīs ....Kad tādai draudzei ir jau liels spēks, tad viņa pasaka - mēs esam vietējā Cēsu baznīca. Jā , arī mācītājs , kuru atradām , vai mums ieteica un mēs viņu esam akceptējuši un devuši viņam pildīt draudzes kalpošanas lietas.
Katolismā ir savādāk - bezierunu izpilde , ja ir rīkojumi no augšas. Ja šīs atšķirības tiek pārkāptas , tad baznīcā ienāk grēks. Piemēram homoseksuālisms. Ja tiek ievēroti Luterisma principi, tad homoseksuālisms nav draudzē , baznīcā iespējams. Un Tu paniku cel , ne pēc pareizas analīzes, ka te būs homoseksuālisms. Homoseksuālisms būs tur , kur tiek pārkāptas Luterisma tradīcijas. Evaņģēlija jēga.. Pret ko , piedod, Ivo , Tu cīnies.
Aivars Lapšāns
# Iesūtīts: 2010.01.22 15:28:21
Haw-wa [78.84.25.33]

Tāpēc paliksim katrs pie savas pārliecības un atļausim visiem elpot un dzīvot

Tur jau tā traģēdija , ka neļaus vairs.....
Ivo Pavlovičs
# Iesūtīts: 2010.01.22 15:31:30
Haw-wa [78.84.25.33] neviens jums nevar aizliegt ticēt pēc jūsu saprašanas un uzskatīt ka visa Baznīca no 3.gs līdz pagājušā gadsimta vidum ir gājusi maldu ceļu. Neviens jums nevar aizliegt domāt, ka izprotat Kristus mācības būtību labāk par citiem.
Elpojiet pilnu krūti un dzīvojiet saskaņā ar savu pārliecību, bet es atļaušos būt piesardzīgs, lai no pasaules caurvējiem neapaukstētos.
rainars
# Iesūtīts: 2010.01.22 15:32:03
Vai ,var būt nevajag uz sevi uzrunāt visādas muļķības.
Esmu lasījis grāmatu "Atmoda sākas no manis". Tur ir liecības ka analfabēts Dievkalpojumā māk lasīt Bībeli ,bet pirms un pēc tik šķirstīt.
Es ticu ka arī mūsdienās Dievs pārdabiski darbojas Svētajā Garā.
skolniekss
# Iesūtīts: 2010.01.22 15:32:52
Aivars Lapšāns Es gan domāju, ka ka Luterismā pietiks vietas visiem
Ivo Pavlovičs
# Labojis Ivo Pavlovičs: 2010.01.22 15:35:36
Aivars Lapšāns Es necīnos pret kaut ko! Es cīnos par. Par Kristu, par grēcinieku glābšanu, par mūžīgo dzīvību, par Baznīcu, par patiesību.
Bet te jau es atkal esmu vecmodīgs, jo modernais cilvēks nepazīst vienu patiesību, viņš pazīt viedokļus.
Aivars Lapšāns
# Iesūtīts: 2010.01.22 15:46:51
Ivo Pavlovičs

Nepiesauc svētumus. It kā pārējie nebūtu nekas. Ja par Kristu Tu cīnies , tad es atļaušos pasmaidīt. Cīnīties pret draudzēm , tā ir cīņa pret Kristu. Kristus ir draudze, ko sātana varai nebūs iznīcināt.

Un kristieša gods ir runāt taisnībā. Taisnība ir dominējošais vārds. Patiesība ir pakārtots vārds. Piem. katoliskās teoloģijas patiesība....
Tu man tā arī neuzrakstīji citātu no Bībeles , kur mācītājam ir iedalīti amati.
Nerunīgais
# Iesūtīts: 2010.01.22 15:48:26
nu tak par sevi jau laikam varētu būt viss skaisti un glauni pateikts? Varbūt pa tēmu ar ko piebildīsiet?
skolniekss
# Labojis skolniekss: 2010.01.22 15:59:24
Kristofers Ja aicinājumu kalpot izjūt tāds vīrs, kas nav vienas sievas vīrs, dzērājs un kauslis, kas nav labā slavā pie tiem, kas ārpusē, tad arī Baznīcai, vadoties pēc ap. Pāvila dotajiem noteikumiem, vajadzētu paskaidrot, ka nevis Dievs viņu ir aicinājis, bet gan paša iedomas.

Nez šo vīru Dievs var mainīt? Kā bija ar pašu ap. Pāvilu? Neatmini?

Rudens rozes balss
Ai, ai, ai. man uz Rīgu jābrauc pirmdien un nu tik bieži nevarēšu. Un arī nekāda tuvāka info man nav atsūtīta. Tāpēc laikam citreiz. Kad būs siltāks un šortus varēs valkāt tad
Rudens rozes balss
# Iesūtīts: 2010.01.22 16:01:09
skolniekss
Vai uz Trilo tusu rīt būsi?
Haw-wa [78.84.25.33]
# Iesūtīts: 2010.01.22 16:02:08
Ivo Pavlovičs Kristus ir ceļš (process), patiesība (mūžam atklājams noslēpums) un dzīvība (kas rada, nevis nokauj).
Ivo Pavlovičs
# Labojis Ivo Pavlovičs: 2010.01.22 16:02:33
Aivars Lapšāns - es jau nesaku ka pārējie nebūtu nekas, tu jau te visus SO pretiniekus par bezdievjiem uzskati.


Par tēmu? Jāsadalās draudzīgi divās grupās. (varbūt trijās)

Pirmā grupa - es esmu un būšu par SO un savus uzskatus nemainīšu.
Otrā grupa - es esmu un būšu pret SO un savus uzskatus nemainīšu.

Trešā grupa- es vēl neesmu izšķīries. (bet tiem kuri grib ietilpt šajā grupā jābūt izcili godīgiem pret sevi un pārejiem)

Uz pirmo otro skaitīties, kā bērnībā

Ivo Pavlovičs
# Labojis Ivo Pavlovičs: 2010.01.22 16:04:21
Nu, varam to uzskatīt par virtuālo balsošanu. Manuprāt godīgi.
Jūsu jā lai ir- jā, nē lai ir - nē.
Aivars Lapšāns
# Iesūtīts: 2010.01.22 16:06:10
Ivo Pavlovičs

- Neesi lepns. Plasi Luteru. -


.......es gribu vispārīgi norādīt, ka visu to, kuri tad nu tiek saukti par priesteriem, svaidīšana un nozīmēšana šim amatam ir pilnīgā bīskapa varā. Tautas jeb kristīgajās draudzes piekrišana, par kuras ganiem tos grib nozīmēt, netiek prasīta. Kaut arī tieši šīm lietām būtu jābūt tautas ziņā — pašai draudzei ir vislielākā teikšana par to, jo tā taču ir Dieva tauta, pār kuru nevar nozīmēt nevienu, ja tā pati to nav izvēlējusies.
Mums vispirms ir nepieciešama stipra ticība, lai Dieva vārda spēkā mēs varētu atteikties no šīs plaši izplatītās un spēcīgās piedauzības, kad cilvēki aicina priesterus pēc sava prāta un ar stīvu spītu aizstāv visus tos, kurus amatā ir ieveduši bīskapi – apcirpuši tiem tonzūras un svaidījuši ar eļļu. Tā greznojot priestera amatu, baznīcā ir iezadzies Sātans un ar viltu ir sagāzis un izpostījis tur visas lietas ar savu ārdīšanos. Ienākdams šajā vietā, viņš ir paņēmis sev līdz septiņus citus velnus, kuri ir vēl ļaunāki par viņu un sācis tur dzīvot (sal. Lūkas ev. 11, 21.26). Tur viņš sēž droši kā savā rezidencē un dzīvo pilnā mierā. Viņš valda pār cilvēku prātiem, ka neviens ar vārdu „priesteris” nesaprot neko vairāk un neko citu, kā tikai šos tonzūrā apcirptos un ar eļļu svaidītos īpatņus, kas uzpūtušies no augstprātības un amatā ievesti ar cilvēku izdomātu bezkaunību un māņticību. Ja tu uz to visu negribi aizdarīt acis un atsviest visas šīs tradīcijas, senās parašas un lielā pulku un uzmanīgi klausīties tikai Dieva vārdā un turēties tikai pie tā, tad tu nekādā gadījumā neuzveiksi šo piedauzību un netiksi skaidrībā ar šo lietu.

Šis pirmais un svarīgākais priestera amata uzdevums — kalpošana ar Dieva vārdu — ir kopējs visiem kristiešiem. To pierāda, kā jau teikts, šī Rakstu vieta no 1. Pētera vēstules 2, 9: „Bet jūs esat izredzēta cilts, ķēnišķīgi priesteri, svēta tauta, Dieva īpašums, lai jūs paustu Tā varenos darbus, kas jūs ir aicinājis no tumsas Savā brīnišķīgajā gaismā”. Es vaicāju jums, kuri tad ir šie no tumsas aicinātie brīnišķīgajā gaismā? Vai tie ir tikai tonzūrā apcirptie — šīs ar eļļu svaidītās maskas? Jeb: tie tomēr ir visi kristieši? Pēteris ne tikai piešķir viņiem tiesības, bet arī pavēli „lai jūs paustu Tā varenos darbus”, un tā patiešām nenozīmē neko citu, kā sludināt Dieva vārdu. Lai nu tie panāk šurp, kas ir izdomājuši divējādu priesterību: vienu garīgi-iekšēju un visiem kopēju, bet otru – īpašu un ārēji izteiktu [tikai garīdzniekiem piemītošu], un mēģina iestāstīt, ka Pēteris šajā vietā runā par šo garīgi-iekšējo. Kas gan tad būtu viņu ārējās, īpašās priesterības amata uzdevums? Vai tas nav „paust Dieva varenos darbus”? Bet Pēteris šajā vietā to pavēl tikai šai iekšēji-garīgajai un vispārējai priesterībai. Patiešām, šiem zaimotājiem acīmredzot ir kāds cits amata uzdevums – cita ārēja priesterība pasludināt nevis Dieva, bet pāvesta varenos darbus un viņu pašu bezdievīgās padarīšanas. Tā nu tāpat kā nepastāv nekāds cits pasludinājums šajā kalpošanas amatā ar Dieva vārdu, kā šis vienīgais — sludināt Dieva darbus un šis uzdevums ir dots visiem kristiešiem vienādi, tāpat nav citas [jeb divas] priesterības, kā vien tikai šī garīgā, kas pieder visiem kristiešiem kopēji un kuru šeit apraksta Pēteris.

55. Turklāt, otrs priesteru uzdevums ir: kristīt. To viņi pēc senākas parašas ārkārtas gadījumos ir atļāvuši veikt pat ikvienai sievietei un tādēļ to teju vairs neuzlūko par priesterim veicamu darbību [sakramentu]. Patīk viņiem, vai nepatīk, bet no viņu pašu izpratnes spējam izsecināt, ka visi kristieši, un vienīgi viņi, tostarp arī sievietes, bez nekādām tonzūrām un bez status idelibilis, ir priesteri. Jo, veicot kristību, katrreiz tiek izrunāts dzīvais Dieva vārds, kurā dvēsele atdzimst un tiek izrauta no nāves un no grēka varas. Tas ir daudz vairāk nekā konsekrēt maizi un vīnu, jo sludināt Dieva vārdu ir augstākais amats baznīcā. Tāpēc sievietes, ja tās izpilda Kristību, veic visīstenākās priestera amata funkcijas ar pilnām tiesībām, un tas nav tikai kāds atsevišķs notikums [privāta iniciatīva], bet gan publiskās kalpošanas amats baznīcā, kas pieder vienīgi un tikai priesterim.
56. Atliek tikai brīnīties par pāvestiešu stulbumu un aprobežotību, kas parādās tieši šajā sakarā ar uzkrītošu pretrunu. Kristīšanu kā kalpošanas amatu viņi padarījuši pieejamu visiem, kamēr priestera amatu viņi ir piesavinājušies tikai sev. Bet no tā sanāk, ka arī kristīšanu nevarētu veikt neviens cits, kā vienīgi priesteris. Viņi paši ir nolikuši Kristību par pirmo sakramentu un viņu pašu kārtība taču paredz, ka sakramentu nevar pasniegt neviens cits kā vienīgi priesteri. Bet neviens sakraments nevar būt kaut kādā veidā cienīgāks vai labāks par citu, jo visi sakramenti ir dibināti Dieva vārdā. Taču viņu pašu aklums viņus ir nodevis. Tajā viņi nespēj saskatīt to Dieva vārda lielo diženumu, kas uztur Kristību. Ja viņi to atzītu, kā arī nāktos, tad viņi uz visas šīs pasaules neatrastu nevienu pietiekami cienīgu Kristības veikšanai




Ivo Pavlovičs
# Labojis Ivo Pavlovičs: 2010.01.22 16:10:35
Es esmu pret .
skolniekss
# Labojis skolniekss: 2010.01.22 16:12:53
Ivo Pavlovičs
Man nav nekas pret sieviešu ordināciju un nesaskatu tur neko tādu, kas varētu kaitēt Baznīcai. Esmu par sieviešu ordināciju. Bet takā pats nelasu tik daudz literatūru par šo tēmu, jo man ir lietas ko lasu kas man šķiet svarīgāks, tad ja būs argumenti, kas mani spētu pārliecināt un jo sevišķi ja tie būtu sievietes argumenti, kura patiešām ir saņēmusi šo aicinājumu dzīvojot kristīgu dzīvi un sapratusi, ka tas nav bijis Dieva aicinājums, tik plika viņas iedoma tad mani varētu pārliecināt. Varbūt . Tad laikam 3 Bet patreiz pārliecinošs Par
Ivo Pavlovičs
# Labojis Ivo Pavlovičs: 2010.01.22 16:16:55
skolniekss Paldies par godīgu atbildi, kurš vēl balsos? Aivar?
Nerunīgais
# Iesūtīts: 2010.01.22 16:21:33
http://www.communio-icr.com/articles/PDF/balthasar22-1.pdf viens teksts, kas varbūt var palīdzēt padomāt
Aivars Lapšāns
# Iesūtīts: 2010.01.22 16:24:51
Ivo Pavlovičs

Es jau esmu pateicis , ja notiks balsošana sinodē, tad izskatīšu jautājumu par savu izstāšanos no LELB kā katoliskas reliģiskas institūcijas`
Gan Tevi Dievs salauzīs, jo izlikt uz izbalsošanu Luterismu ir sacelšanās pret Dieva iznspirēto baznīcu. Dievs neļaujas piesmieties. Augļus drīz varēsi ēst tārpainus. Mēs kādreiz vēl pie šīs sarunas atgriezīsimies , kad Tu jautāsi Dievam - par ko....?!
Jānis Kalniņš
# Iesūtīts: 2010.01.22 16:25:06
Ivo Pavlovičs

Es par . Pagaidām 2:1

Bet zini - ar to Baznīcas tradīciju un tās nemaldīgumu tā ir kā ir. Es domāju, ka ikvienam no šeit citētajiem baznīctēviem, kuru viedoklis tiek piesaukts kā autoritatīvs, var atrast pietiekošā daudzumā viņu laikabiedrus, kuri oponēja viņu viedoklim, pie tam ne jau kādus herētiķus, kuri vērsās pret Patiesību, bet arī toreiz notika tāda pati teoloģiska diskusija, kā šodien, tikai varbūt par citām tēmām. Vismaz šajā diskusijā es piefiksēju, ka ir arī baznīctēvu darbi un liecības no Baznīcas vēstures, kuros ir pozitīva nostāja sieviešu kalpošanai baznīcā. Tādēļ tā baznīctēvu atuoritāte cilvēku autoritāte vien ir, un tikai tāpēc, ka tār 1000 gadu sena, tas vēl nenozīmē, ka tā ir tā pareizākā un medornie teologi kļudās. No tāda viedokļa raugoties varētu arī nonākt pie domas, ka taisnība tomēr bija Ptolemajam, jo viņa uzskats ir kudī senāks par pašu Kristu! Bet varbūt tomēr tiem, kuri sadedzināj Dzordāno Bruno? Katrā zinā nejau nu Kopernikam - viņš ir pārāk jauns.
<< . 1 . 2 . 3 . 4 . 5 . 6 . 7 . 8 . 9 . 10 ... 38 . 39 . >>

:: Pievienot komentāru

Autors: 
  • Lai iekopētu autora vārdu,nospied uz tā.
  • Reģistrēti lietotāji var rediģēt tekstus vēlāk.
Bold FontItalics fontUnderlineStrike OutSubscriptSuperscriptFont colorTeletypeHorizontal LineE-mail linkhyperlinkListsimies
Atlikušas 1000 zīmes

 Lapas redaktors:redaktors@lelb.lv; Copyright © 2006 LELB, created by MB Studija
Šajā stundā bijuši 20 , pavisam kopa bijuši: 8753