vilks
|
Iesūtīts:
2010.01.17 22:39:28
Turpinam sarunu. Iepriekšējās diskusijas beigas šeit - 51. lapa un 52. lapa. Runājam par tēmu,jā? |
Aivars |
# Iesūtīts: 2010.01.22 12:05:10
Ivo Pavlovičs Mana autoritāte ir Dieva Vārds. Bet ko tu gribēji pateikt ar -Aizspriedumi ir jūsu jājamzirdziņš, ne manējais. Mani interesē Dieva gribas atklātā patiesība. Ne prātuļojumi un sapņainās modernistu pārdomas. Izklausās pēc aizspriedumu kaudzes |
Ivo Pavlovičs |
# Labojis Ivo Pavlovičs: 2010.01.22 12:11:11
Aivars saka: Mana autoritāte ir Dieva Vārds.
Es jau teicu, ka aizspriedumi ir jūsu jājamzirdziņš. Es neslēpšu, esmu aizspriedumains. Lasot radīšanas stāstu redzu subordināciju, arī draudzes uzbūvē to redzu. Uzskatu ka sieviete ir līdzvērtīga vīrietim, bet nevar būt mācītāja, jo pievienojos pirmajā g.s. paustajam ap. Pāvila aizspriedumiem. Nu tā apmēram ir ar maniem aizspriedumiem. Vispār, man ir vēl vesela kaudze ar aizspriedumiem par liturģiju, svētdarbībām un to nozīmi u.t.t. Esmu ļoti aizspriedumains no modernā teologa skatu punkta raugoties. |
Kristofers |
# Labojis Kristofers: 2010.01.22 12:11:14
Aivars Lapšāns Ja tagad Straupes draudzei noņem mācītāju , tad sāksies sašutumu vētra no draudzes un vietējiem iedzīvotājiem.
LELB garīdznieku sarakstā es lasu, ka jūsu draudzē kalpo evaņģēliste (pastāvīgi kalpojošs, mācītāja pienākumus uz laiku izpildošs lajs ). Ceru, ka viņa savā praktiskajā darbībā ievēro noteikumus par evaņģēlista darbību, t.i., nestaigā kolārkreklā, nesvēta ekskluzīvā formā, nepasludina absolūciju un nekonsekrē Sv. Vakarēdienu. |
Aivars |
# Iesūtīts: 2010.01.22 12:14:15
Ivo Pavlovičs Bet vai Tu esi drošs, ka nepārproti 1.g.s. Pāvila pausto? Ja nu Pāvils nemaz nedomāja to, ko Tu mēģini tajā ietulkot? |
Haw-wa [78.84.25.33] |
# Iesūtīts: 2010.01.22 12:14:31
Kristofers Vai sākušās raganu medības? |
Ivo Pavlovičs |
# Iesūtīts: 2010.01.22 12:17:18
Aivars varbūt tev ir zināmas ap. Pāvila domas, piedod, esmu aizspriedumains un lasu viņa sarakstīto. Neprotu lasīt domas. |
Kristofers |
# Iesūtīts: 2010.01.22 12:18:27
Aivars Baznīca 1. un 2. gs. pareizi saprata, ko ap. Pāvils gribēja teikt 1. gs. Tieši 21. gs. ir risks ietulkot savas domas. |
Aivars |
# Iesūtīts: 2010.01.22 12:20:59
Ivo Pavlovičs Man nav zināmas viņa domas, tādēļ cenšos lasīt un saprast Dieva Vārdu, meklējot kontekstu un paskaidrojumus pašos Rakstos. Par to te ir interesanti aprunāties kaut vai ar Armilo , kurš arī velk ar pirkstu līdzi konkrētiem tekstiem, diskutē, argumentē kā normāls teologs, nevis maļ uz riņķi apsūdzības un paštaisnas klišejas |
Ivo Pavlovičs |
# Labojis Ivo Pavlovičs: 2010.01.22 12:21:31
Aivars jā, esmu ne vien aizspriedumains, bet arī diezgan aprobežots, jo mēdzu uztvert ap. Pāvila rakstīto diezgan burtiski. Turklāt mana aprobežotība izpaužās arī tajā, ka nevaru atraisīties no mazvērtības kompleksiem un patstāvīgā gara lidojumā meklēt jaunas patiesības, bet bailīgi turos pie citu pārbaudītām. Jā, arī bailīgs esmu, izrādās. |
Aivars |
# Iesūtīts: 2010.01.22 12:21:37
Kristofers Un ko Tu zini par 1. gs. Baznīcu? |
Aivars |
# Iesūtīts: 2010.01.22 12:26:09
Ivo Pavlovičs Redzi, tieši par to `burtiskumu` ja tā var teikt arī ir runa. Piemēram tas pats N.T. Raits norādītajā apcerē nāk klajā ar paziņojumu, ka Pāvils burtiski rakstīja kaut ko citu, nekā tulkojot mēģina viņu pārfrāzēt. Un tur ir tā nianse, ka pierastais tulkojums ne vienmēr nozīmē autentisku Dieva Vārda pārcēlumu |
skolniekss |
# Labojis skolniekss: 2010.01.22 12:26:52
Haw-wa [78.84.25.33] Vai sākušās raganu medības?
Šajā manuprāt vienkāršajā jautājumā (jo nedomāju, ka Bībelē rakstītais ir kristīga cilvēka ticības, kurā ir brīvs, ierobežojums) saredzu, ka ir tā- Ja neesi ar mums, tad esi pret mums. Vismaz lasot diskusiju tāds priekšstats rodas. |
Ivo Pavlovičs |
# Iesūtīts: 2010.01.22 12:30:55
Aivars es jau teicu, ka esmu aizspriedumains un bailīgs. Saki, bet vai tev nav bail ka viņš kļūdās? |
Aivars |
# Iesūtīts: 2010.01.22 12:37:00
Ivo Pavlovičs Ko dod baidīšanās? Es mēģinu noskaidrot. Varbūt, tādēļ arī lasot dažādus interesējošus teologus, esmu uztrāpījis šim kungam. Bet par `baznīctēvu` kaut kādu neesmu viņu pārvērtis. Nevajag uzreiz visu `ar nagiem un ragiem` norīt. Bet ir vērts ieklausīties un, sekojot Rakstiem, pārbaudīt. Patiesība darīs brīvus, nevis faktu noliegšana. Šī pati diskusija ir viens labs veids, kā mācīties teoloģiski domāt un saruna`ties. Bija te viens gaiss brīdis, kad īstenībā ļoti dažādas pieejas atradās diskusijā, bez savstarpējas demonizēšanas un anatemizēšanas. |
Nerunīgais |
# Iesūtīts: 2010.01.22 12:40:10
Bet man patīk tiepties te es sēžu un citādāk nemāku |
skolniekss |
# Iesūtīts: 2010.01.22 12:50:58
Ivo Pavlovičs Bet Ivo, vai tad lūdzot Tu atbildes nesaņem? Vai satiekot māsu, kura sajutusi šādu aicinājumu atbildes nevar saņemt? Vai Dievs smadzenes galvā ir iekāris lai izpildītu pavēles, vai lai analizētu situāciju, redzētu apkārt? Man nav nācies sastapt māsu, kura vēlas kļūt par mācītāju, tāpēc nevaru spriest. Bet Tu taču iespējams esi sastapis tādu? Gribu tik pateikt, ka šodien un ik brīdi Nemainīgais Dievs cilvēkam noteikti cenšas iestāstīt daudz vairāk, kā viņš vēlas un cenšas saprast. Līdz šim man nav pamatota iemesla pārmest māsām, kuras saņēmušas aicinājumu kļūt par mācītājām, ja tādas ir. Es par tādām priecātos. |
Nerunīgais |
# Iesūtīts: 2010.01.22 12:53:16
Mēs varētu padomāt par to, no kurienes amatam Baznīcā nāk spēks īstenot Dieva valstību.
Cik es manu - tas nenāk no tiesībām. (Tiesību jomai pieaugot automātiski nepieaug personība)
Tāpat spēks nenāk no pienākumiem (Pienākumu paplašināts saraksts nav garantija tam, ka darbs tiks paveikts labāk)
Tāpat tas nav amats kā institūcija (tādēļ vien, ka kāds saucas mācītājs vai bīskaps, viņu neklausa)
No kurienes amatam Baznīcā nāk spēks kaut ko reāli pārveidot virzienā uz Debesu valstību?
MAnuprāt tas nāk no līdzības Kristum. Ja es savā rīcībā esmu līdzīgs Kristum, tad es spēju būt saistošs arī pārējai draudzei. Baznīcas spēks ir tieši kalpošanā. Katra individuāla kalpotāj spēks ir spējā būt īstenoties JKvārdos ,,Pirmie lai ir pēdējie,,.
|
Kristofers |
# Labojis Kristofers: 2010.01.22 13:07:06
skolniekss Ja aicinājumu kalpot izjūt tāds vīrs, kas nav vienas sievas vīrs, dzērājs un kauslis, kas nav labā slavā pie tiem, kas ārpusē, tad arī Baznīcai, vadoties pēc ap. Pāvila dotajiem noteikumiem, vajadzētu paskaidrot, ka nevis Dievs viņu ir aicinājis, bet gan paša iedomas. |
Ivo Pavlovičs |
# Iesūtīts: 2010.01.22 13:14:55
skolniekss Esmu ne tik vien aizspridumains un bailīgs, bet vēl arī laikam kurls. Es nedzirdu ka Dievs man atklātu ko vairāk kā ap. Pāvilam. |
Ivo Pavlovičs |
# Iesūtīts: 2010.01.22 13:23:40
Aivars Es arī šķiet neesmu normāls teologs. Principā teologi dalās normālos teologos un aizspriedumainos teologos. Izskatās, ka es piederu pie pēdējiem. Man pietrūkst "normālā" teologa uzdrīkstēšanās apšaubīt Baznīcas pieredzi un pārinterpretēt Sv. Rakstus atbilstoši laikmeta garam. Jā, es vēl atklāju dažus anahronismus sevī (arī vēl dažos kas te diskutē) man sagādā milzīgas grūtības lasīt moderno teologu darbus. Sevī pamanu nepārvaramu tieksmi lūkoties pagātnē un ieklausīties vecajos, aizspriedumainajos teologos. |
:: Pievienot komentāru
|