atpakaļ uz mājaslapu
E-pasts:  Parole: atcerēties mani reģistrētiesaizmirsu parolimeklēt
Diskusijas Par Baznīcu 11. novembris Mācītāju konferencē diskusijas par satversmes grozījumiem attiecībā par sieviešu kalpošanu V
vilks
Iesūtīts: 2010.01.17 22:39:28
Turpinam sarunu.
Iepriekšējās diskusijas beigas šeit - 51. lapa un 52. lapa.

Runājam par tēmu,jā?
<< 1 ... 36 . 37 . 38 . 39 . >>
AutorsZiņas teksts
Haw-wa [78.84.16.23]
# Iesūtīts: 2010.02.27 11:56:33
Aivars Lapšāns Labi, piedod, rūpīgāk pārlasīju tavu jautājumu.
Ja bīskapa, diakona un mācītāja (presbitera) garigais amats ir trīsdaļīgs vienas un tās pašas aicinājuma un sūtības izpausme, tikai ar dažādām funkcijām un gara dāvanām, tad kāpēc lai sieviete, kurai ir attiecīgas dāvanas nevarētu ieņemt bīskapes amatu?
Haw-wa [78.84.16.23]
# Iesūtīts: 2010.02.27 12:06:29
Dažādas kalpošanas, bet viens pats Kungs! Tām ir jābūt izteiktām gana dāvanām...vai Svētā gara dāvanas - jebkuras- ir ierobežotas dzimumā? Nē, Gars tiek liets pār visiem - sievietēm un vīriešiem vienādi, arī dāvanas tiek dotas vienādi...Ne visiem vīriešiem, un ne visām sievietēm, tikai tiem kas aicināti un izredzēti...
Haw-wa [78.84.16.23]
# Iesūtīts: 2010.02.27 12:12:17
Starp citu kultūrkontekstus pieminot gana tēlam - nezin kāpēc, bet mūsu platuma grādu zemnieku kultūrā govis un citus lielus ragulopus ganījuši gan gani, gan ganes...
armilo
# Iesūtīts: 2010.02.27 13:30:55
Hawwa, "vai Svētā gara dāvanas - jebkuras- ir ierobežotas dzimumā?"
Jā, tas ir tas lielais jautājums. Es domāju, ka ne velti Dievs mūs ir ierobežojis dzimumos. Ja dzimumu misijai nebūtu ierobežojumu, tad nebūtu radīti divi dzimumi. Vai es spriežu naivi? Domāju, ka nē.
Haw-wa [78.84.16.23]
# Iesūtīts: 2010.02.27 13:40:09
armilo Tad jau tam vajadzēja būt kaut kur Korintiešu un citās vēstulēs rakstītam - šī gara dāvana sievietēm, tā vīriešiem. Vai arī Ticības apliecībās - tas Tēva, Dēla un Sv.Gara darbs attiecas uz vīriešiem, bet šis uz sievietēm.
Svētais
# Iesūtīts: 2010.02.27 13:40:55
Divi dzimumi ir ar pilnīgu atšķirīgu mērķi radīti, un tam nav nekāda sakara ar Svētā Gara dāvanām.
Haw-wa [78.84.16.23]
# Iesūtīts: 2010.02.27 13:54:23
Man kaut kā sāk apnikt. Negribu bojāt sestdienu. Piedodiet.
Raimonds
# Iesūtīts: 2010.02.27 14:05:31
armilo
Dzimumi ir radīti viens otram. Savstarpēji papildinoši un nevis izslēdzoši. Jo tik labi mums katrā ir, vienā vairāk vai mazāk, bērnišķīgais, sievišķais vai vīrišķais. Tā arī kalpot ar vārdu vai iestādot sakramentu, patiesībā tas savā būtībā ir arī bērnišķīgs, sievišķīgs un vienkāršs akts: runāt uz saviem bērniem, pabarot viņus (rītdienas Ev-js par to kā Jēzus Dievu salīdzina ar cāļu mammu).

Salīdzināsim, patiesībā arī katoļu priesterim kalpojot vairāk uzsvērta nevis vīrišķība, bet Dievbērnība, bērnišķīgā šķīstība, un tas ir kaut kas stipri attālināts ar dzimumiem, lai arī draudzes sievas viņu tik un tā redz kā vīrieti.

Var jau būt, ka Dievs gribējis, ka mēs ejam uz debesīm maršejot ierindā, bet kaut kā Dieva vārds saka un kā līdzšinējā pieredze rāda , ka vienīgi no želastības.
Haw-wa [78.84.16.23]
# Iesūtīts: 2010.02.27 14:23:59
Raimonds Tieši tā. Laba bīskape var būt arī laba māte. Labs bīskapam arī jābūt labam tēvam. Gandrīz visas kalpojošās evanģēlistes un mācītājas ir arī mammas. Jā, daudzas no viņām ir šķirtas, tāpat kā daudzi vīrieši LELB. Bet daudzas ir arī precējušās. Tāpat LELāL emigrējušās māsas mācītājas, lielākā daļa ir precējušās un ar bērniem.
Haw-wa [78.84.16.23]
# Iesūtīts: 2010.02.27 14:32:27
Kad pirms gadiem visiejos Dānijas māsu draudzē, tur viena no 4 mācītājiem bija jauna sieviete ar 2 bērniem. Dzīvojām viņas mājā. Viens no mazajiem bija nepilnu gada vecs. Kad jautāju kā viņa to varē apvienot. Viņa sacīja, ka ar kolēģiem sadalījuši atbildības tā, ka viņa līdz bērna 3 gadu vecumam pildīs nelielu atbildības daļu, bet pēc tam, kad bērns ies bērnu dārzā atkal kalpos pilnu slodzi.
Haw-wa [78.84.16.23]
# Iesūtīts: 2010.02.27 14:32:35
Esmu dzīvojusi arī ģimenē, kur abi gan vīrs gan sieva ir mācītāji,katrs kalpo citā draudzē. Abiem toreiz bija 3 bērni pusaudži. Nekādu problēmu. Man patika redzēt viņu sestdienas vakarā katru savā kaktā rakstot sprediķi svētdienai. Un diskutējot par rakstu vietām. Bērni vakariņām cepa vecākiem picu.
Raimonds
# Iesūtīts: 2010.02.27 14:48:39
Haw-wa [78.84.16.23]
patika redzēt viņu sestdienas vakarā katru savā kaktā rakstot sprediķi svētdienai. Un diskutējot par rakstu vietām. Bērni vakariņām cepa vecākiem picu
Tajā ko raksti ir kaut kas ļoti simpātisks, brīvs un nesamocīts. Un picas noteikti tajā ģimenē garšoja lieliski!
Aivars
# Labojis Aivars: 2010.02.27 15:50:28
Ja runājam par iemesliem, kāpēc divi dzimumi tika radīti, un ko tas dod, tad varētu arī to tēmu nedaudz izvērst.
Jautājums vīriem - priekš kam jums vajadzīgas sievietes, un ko no viņām sagaidat?
Tāds pats sievām - priekš kam jums vajadzīgi vīrieši, un ko no viņiem sagaidat?
Nebūtu slikti, ja spētu priekš pateikt, kādā veidā tad Dievs īsti pašu ir svētījis caur kontaktiem ar `citādniekiem`.
Haw-wa [78.84.16.23]
# Iesūtīts: 2010.02.27 16:14:23
Vēl tikai gribēju piebilst, ka kalpojošo sieviešu vidū ir arī sievietes, kas ir bez vīra un bērniem, kurām kalpošana ir dzīves piepildījums. Tāpat kā vairāki LELB vīrieši, kas ir bez ģimenes un kalpo vieni. Un arī viņu kalpošanu abos gadījumos Dievs svētī.
Aivars Lapšāns
# Labojis Aivars Lapšāns: 2010.02.28 12:10:17
Haw-wa [78.84.16.23]

Labi, piedod, rūpīgāk pārlasīju tavu jautājumu.
Ja bīskapa, diakona un mācītāja (presbitera) garigais amats ir trīsdaļīgs vienas un tās pašas aicinājuma un sūtības izpausme, tikai ar dažādām funkcijām un gara dāvanām, tad kāpēc lai sieviete, kurai ir attiecīgas dāvanas nevarētu ieņemt bīskapes amatu?


Varbūt tomēr uz brīdi noņemsim nost teoloģisko egoismu .
Tu raksti - ,,Bīskapa, diakona, mācītāja (prezbiteris) garīgais amats ir trsdaļīgs,,.....
Noprecizēsim. Pēc Bībeles un tikai. Liekam nost jebkādas interpretācijas.
1. Jebkādā vārdnīcā un arī no Bībeles mēs saprotam , ka prezbiteris ir draudzes vecākais. Un cik korekti prezbiterim noņemt draudzes -Dieva doto varu un nostādīt pār viņu kaut ko lielāku caur mūsdienu iespējām. Un šī iespēja ir kristīgā augstskola. Par prezbiteri jauns mācītājs automātiski nevar kļūt. To nemāca Bībele un arī Luters.
2. Es tomēr gribēju atbildi , bet nopietni , un atkal uzsveru bez teoloģijas. Lūdzu Bībelē uzrādi , kur ir stāstīts par sievām bīskapēm. (tas nav mans noraidījums bīskapju amatiem (pašlaik), bet mani interesē rakstu apstiprinājumi )Ja mēs saprotam to , ka bīskapi ir vairāku draudžu pārstāvji.
Lai Dievs Tev dod pareizo gaismu uz manu jautājumu.
omega -3+ [95.68.65.80]
# Iesūtīts: 2010.03.01 10:06:35
Ko mēs Bībelē atrodam? Priekšrakstu un pavēli, kā draudzes jāveido, vai aprakstu, kā tā laika kristieši to darīja?
Jošs Mulders
# Labojis Jošs Mulders: 2010.03.01 10:24:24
mega-3+

Gan vienu gan otru, gan imperatiivus gan narratiivus! Nevajag pretstatiit vai-nu-vai formaa! Ir gan gan

Un tajaas vietaas (Korintieshu veestules) kur aprakstiits kaa Kristieshi to dariija, ir blakus arii Paavila paveeles kaa to vajadzeetu dariit, apraajot shos voluntaaristus...
Aivars Lapšāns
# Iesūtīts: 2010.03.01 15:45:21
omega -3+ [95.68.65.80]

Mēs Bībelē atrodam pamācības un jau galvenais ekstrēmo daļu , kas mums visvairāk interesē. Ekstrēmā puse ir draudzes veidošana vajāšanu apstākļos. Piem. nedrīkstēja celt dievnamus apustuļu laikos. Kur tad notika pulcēšanās priekš sapulcēm un Dievkalpojumiem....Vai šajā ekstrēmā drīkstēja sieva pasniegt maizi un vīnu ? Vai šajā ekstrēmā kāds drīkstēja no malas ienākt un pateikt - es būšu jūsu priekšnieks , jo Diotrefs pie jums mani sūtīja....Vai draudzes priekšā drīkstēja runāt kaut kādi izmācījušies kristieši? Bībele saka , ka vārdu drīkstēja ņemt katrs. Tātad ekstrēma situācija ziņo , ka ekstrēmā drīkst sapulcē- dievkalpojuma runāt draudzes cilvēki svētrunu utt. Draudze jau nav muļķe. Parasti vārdu ņem un dod pārbaudītiem ticībā un Bibliskajās zināšanās.
Jaunā derība nenoliedzami ir rakstīta ekstrēmā, vajāšanu laikā. Balstoties uz atļauto , ko mēs varam sameklēt rakstos, mums ir jāveido pareiz mūslaiku draudzes priekšraksti un statūti. Ja mēs rakstam statūtos kas ko drīkst darīt, tad mums vēl vairāk ir jāsaprot to ko mēs nedrīkstam aizliegt. Jā mēs veidojam savu konfesionālo sistēmu , bet nedrīkstam pateikt , ka tas un tas ir aizliegts. Piem. par māsu sludināšanu, mācīšanu par evaņģēlija vēsti, māsām organizēt jaunas draudzes.... Tādā veidā , ja draudzēm pienāks ekstrēmi laiki , tad draudzes izjuks un sātans gavilēs. Jo cilvēkiem būs šī aizliegumu nasta par krišanu, ko ir uzspieduši daži cilvēki baznīcā draudzēm, izmantojot savu hierarhijas spēku.
rainars
# Iesūtīts: 2010.03.02 18:39:19
Sacīdams "jauns", Viņš pirmo ir atzinis par vecu. Bet, kas kļūst vecs un noveco, tas ir tuvu iznīkšanai. Bija jau gan arī pirmajai (derībai) kalpošanas noteikumi un laicīga svētnīca, .....(ebr.8:13-9:1)
e-firziķis [83.241.7.2]
# Iesūtīts: 2010.03.05 18:25:54

Buča sievietēm mācītājām

Daiļā dzimuma pārstāvēm e-firziķis sūta apsveikumus, jo pavisam tuvu ir neatceļamais un neaizliedzamais 8.marts. Bet kā būt ar sievietēm mācītājām?

<< 1 ... 36 . 37 . 38 . 39 . >>

:: Pievienot komentāru

Autors: 
  • Lai iekopētu autora vārdu,nospied uz tā.
  • Reģistrēti lietotāji var rediģēt tekstus vēlāk.
Bold FontItalics fontUnderlineStrike OutSubscriptSuperscriptFont colorTeletypeHorizontal LineE-mail linkhyperlinkListsimies
Atlikušas 1000 zīmes

 Lapas redaktors:redaktors@lelb.lv; Copyright © 2006 LELB, created by MB Studija
Šajā stundā bijuši 197 , pavisam kopa bijuši: 11135