atpakaļ uz mājaslapu
E-pasts:  Parole: atcerēties mani reģistrētiesaizmirsu parolimeklēt
Diskusijas Par Baznīcu 11. novembris Mācītāju konferencē diskusijas par satversmes grozījumiem attiecībā par sieviešu kalpošanu V
vilks
Iesūtīts: 2010.01.17 22:39:28
Turpinam sarunu.
Iepriekšējās diskusijas beigas šeit - 51. lapa un 52. lapa.

Runājam par tēmu,jā?
<< 1 ... 9 . 10 . 11 . 12 . 13 . 14 . 15 . 16 . 17 . 18 . 19 ... 38 . 39 . >>
AutorsZiņas teksts
Aivars
# Iesūtīts: 2010.01.24 16:55:29
Jošs Mulders
āmen!
Mārtiņš
# Labojis Mārtiņš: 2010.01.24 17:05:35
Atkal esam tikuši pie Sakramenta derīguma problemātikas.

Piemērotākā tēmā Par Sv.Vakarēdienu - kas tas ir? ievietoju jautājumu.
Aivars Lapšāns
# Labojis Aivars Lapšāns: 2010.01.25 00:47:02
IVO

Man šķiet ka ir vienkārši godīgi noformulēt savu attieksmi. Ja cilvēks diskutē un argumentē, tad viņš ir vai nu par, vai pret. Kā Luters - te es stāvu un citādi nevaru

Vecā derība rāda un mana tikko ,,pravietiskā,, pieredze par vienu draudzi , kura līdzīgā veidā gribēja noformulēt tās postulātus uz kuriem tā turās.... es viņiem pateicu , pēc šīs ,,skaitīšanas,, ar jums ir cauri. Jūs izjuksiet. Redzi , Ivo, es atļaušos teikt , ka tas ir grēks likt uz balsošanu, skaitīšanu baznīcas attīstību. Ja jūs viena daļā augstskolā esiet piemuļķoti ar katolicismu , tad tas nozīmē to , ka jūs esiet gatavi uz visu izlaupīt protestantisma svētumus.
Ja Indriķis mācītāju var ielikt iekavās kā bīskapu, vienādojot , ka tas ir viens un tas pats , tad tas vienkārši ir ārprāts. Ne Tu , ne Indriķis nespēj Bībelē atrast vietu , kur mācītājs ir draudzes vadītājs, ne kur ir teikts , ka bīskaps ir mācītājs.....Tajā pašā laikā jūs Pāvila 14. bāžat visur iekšā , bet 11. nodaļu izliekaties neredzam. Mācītāja amats nav Bībelē apstiprināts kā draudzes vecākā amats. Kā jums tas nepielec? Mēs neesam vienīgā draudze uz pasaules. Dievs Vārdu ir devis visiem pasaules kristiešiem. Piem. kara laikā , ja mācītājs aizlaižas no valsts , kurš tad būs draudzes vadītājs? Vai tāpēc visiem būs jānoliek ieroči? ...Vien tāpēc , ka Pavlovičš nosvīdis nenotiks pienākumu pildīšana draudzē? Ivo , nu , nevar domāt , piedod tik šaurpierīgi. Nodot uz balsojumu tik nopietnu lietu , kas var skart visu valsts pāriešanu zem Vatikāna ir būtībā valsts apvērsums.
Apmātībā cilvēki ir balsojuši un miljoni gājuši bojā. Viena vājprātīga Hitlera priekšā maršēja visa valsts. Un visi domāja , ka viņiem ir taisnība. Hitlers palūdza izslēgt ebrejus no draudzēm. Un gandrīz visi mācītāji to darīja. Tāpēc , ka viņiem bij vara pār draudzēm. Nevienam nav tiesību ieņemt varu svētajā miesā. Šajā organismā vadītājs ir Jēzus. Un , ja Tu domā , ka Tu esi kaut kas lielāks , tad to arī saņemsi pēc apsolījuma tiem , kuri paaugstinās.
Man ļoti interesē , kā pēc Luterisma sistēmas sātans ir piemuļķojis vienu daļu , ka viņi var atļauties kaut ko ordinēt draudzei neprasot? Vai tad , kad Tevi ordinēja draudzei prasīja? Bet Luters māca pretēji , ka ordinācija pieder draudzei. Draudzes institīcijai. Un augstākajam orgānam ir jāapstiprina. Vai Tev nav nekad ienācis prātā , kā var tā darboties pret rakstiem? Tāpēc jau baznīcas ir tukšas , ka bez draudzes piekrišanas sūta uz draudzēm da jebko, un brīnās par to , ka draudzes tukšas , naudas nav....
Dievs neļaujas piesmieties ...to ņem vērā.
Raimonds
# Iesūtīts: 2010.01.25 12:58:19
Jošs Mulders
Ja kļūdies tu, tad tu par Dieva klātesamību pasludināsi kaut ko, kas tāds nav... hmmm... elkdievība?

Labi saprotu Tavas bažas. Tāpēc jau šis SO jautājums iziet tik bieži ārpus tēmas robežām, piedevām, ja to vēl sasaista pestīšanai izšķirošu...

Atceros vienu gadījumi par kādu 12 gadīgu puiku, kurš sāka iet uz kādu brīvbaznīcas draudzi. Viņam no vecāsmātes bija viena īpaši dārga piemiņas dāvana. Vecāmāte viņam bija iedevusi mazu ikoniņu ar Dievmati un Jēzu. Burtiski puika to neizlaida no savām rokām. Un tad vienā tādā kā Bībeles stundā šis sludinātājs to ieraudzīja... un ko viņš darīja? Izrāva zēnam šo ikoniņu no rokām... Un kliedza: "Kas tā par elku pielūgšanu! Nost ar to visu!" Saplēsa un iemeta atkritumu grozā. Visiem, kas to redzēja palika mute vaļā...

Morāle? Kā no kuras puses paskatās. Man jau gribās sacīt tā, ka šīs situācija ir kā pusceļš visiem. Gan šai draudzei, gan sludinātājam, gan arī zēnam. Jo visiem ir kaut kas jāmācās! sludinātājam iejūtību un sapratni, draudzei nestāvēt malā.

Bet zēnam, ko zēnam? Viņam visgrūtāk. Jo jāiemācās pieņemt gan dullos , gan vienaldzīgos , gan arī pašam iemācīties nepazaudēt, visā pieaugušo pasaulē, ne vecāsmātes piemiņu, ne drošu pastāvību un atbildību.
Jošs Mulders
# Iesūtīts: 2010.01.25 16:30:22
Raimonds, hehe a prikols ta kāds... ja tā globāli padomā... Cilvēki visās konfesijās tomēr meklē to "mātes arhetipu"... RKB atrod Marijas kultā un viņiem SO nevajag, Luterismā acīmredzot ieskapēt Marijas kultu ir daudz grūtāk nekā izbīdīt SO... Tak psiholoģija paliek tāpati... cilvēki baidās no Dieva, jo viņu parasti zīmē kā bārdainu Zeva karikatūru ar zibeņiem rokās, kurš nekādīgi pēc mīlošas mammas neizsktās... a vot mācītāja mamma... labāk apēdama ideja... žēlastība kas ir daudz tuvāka un labāka!

Kā jau teicu augstāk... SO ir akmens vīriešu dārziņā! Kā cilvēkam, kas zaudē redzi to pārņem tauste un dzirde...
Aivars
# Iesūtīts: 2010.01.25 17:30:55
Jošs Mulders
Nu, un kādi būtu Tavi ierosinājumi?
Jānis Kalniņš
# Iesūtīts: 2010.01.25 18:15:48
Jošs Mulders

Nejauc Dieva dāvanu ar olu kulteni!
Svētais
# Iesūtīts: 2010.01.25 19:05:08
Ivo Pavlovičs
Esmu par to, lai vīrietis ieņem šo amatu, jo tā es saprotu, ka Dievs ir vēlējies lai tā būtu.( pēc Rakstiem.)

Taču es neesmu pret, ja šo amatu ieņem sieviete, nezinu kā vēl labāk es varu to izskaidrot. Es neticu, ka tas ir grēks pēc Rakstiem, un kaut kas diametrāli nepareizs Bībelei.
Jānis Kalniņš
# Labojis Jānis Kalniņš: 2010.01.25 19:40:15
Svētais

Būsim korekti - Rakstos nevienā vietā nav teikts, ka Dievs grib, lai draudzes presbiteris būtu vīrietis. Tas ir tāds pastarpināts secinājums no dažiem faktiem - Jēzus aicinājis tikai vīriešus, Pāvils aizliedzis sievām sapulcēs ļerkšķēt pa tukšo, Ieva tikusi kārdināta un tad deva tam nabaga Ādama ēst.

(Te man nupat ienāca prātā tāda pavisam ģeķīga doma - tajā radīšanas stāstā ir redzams, ka Ieva tomēr uz savu galvu vis neņēmās uzreiz ēst, bet gāja padumu prasīt tam vīram, bet šis nu galīgi nedomāja un savā iedomībā domājas - eh, tas gan būtu labi būt kā Dievam! Te nu redzams gan tas vīrišķu vājums, gan arī uzpūtība. A mož tādēļ mēs varētu secināt, ka tieši vīriešiem nedrīkst neko atbildīgu uzticēt, jo tiešu jau Ādams visu to padarīšanu salaida dēlī )
Aivars
# Iesūtīts: 2010.01.25 19:40:24
Svētais
Vispār tas ir labs jautājums, kā tas viss saistās vai nesaistās ar grēku?
Viena lieta ir Baznīcas kārtība, bet, ja izprotam Pāvila teikto, kā norādi uz grēku, jeb atklātu nepaklausību Dievam, tad jau vairs nav pat runa par SO, bet jāsteidz piegriezt skābeklis sievām visos līmeņos!
OzoLS [87.110.87.173]
# Iesūtīts: 2010.01.25 19:56:13
Rekur armilo `dzemdēja` pērli blakusdiskusijā par Vakarēdienu - Man vislabāk patīk mūsu arhibīskapa atbilde. Viņš sieviešu ordināciju neveic, bet neliedz arī pirms viņa ordinētajām sievietēm turpināt iesākto kalpošanu. Tā parādot, ka sieviešu kalpošana nav bibliski pamatota, tomēr nav tik aplama, lai to nekavējoties pārtrauktu.
Aivars
# Iesūtīts: 2010.01.25 20:04:19
Jānis Kalniņš
Bet, varbūt, Ādams, zvilnot saulītē un kasot nabu, risināja krustvārdu mīklas, t.i., vai pīļknābi saukt par putnu vai bebru, kad Ieva izlīda no virtuves ar lielu ķīseļa bļodu, vaicādama: "Vīriņ, vai nāksi pusdienās?"
Haw-wa [78.84.25.33]
# Iesūtīts: 2010.01.25 20:19:47
Gnidrologs A varbūt nebija virtuves? Eh, gribu uz paradīzi!
Aivars
# Iesūtīts: 2010.01.25 20:23:00
Gnidrologs
Nu Tavā variantā, tas noteiktis bija kāsītis, ko Ieva Ādamam uztina, un šis Homēra Simpsona stilā, to nesmādēja
Mārtiņš
# Labojis Mārtiņš: 2010.01.25 23:55:34
Vispār tas ir labs jautājums, kā tas viss saistās vai nesaistās ar grēku?

Diez vai būs tā, ka par vienīgo ordinācijas ierobežojumu varētu pasludināt dzīvošanu atklātā grēkā; līdzās šķīstai dzīvei ir nepieciešama kaut vai elementāra izpratne par kalpošanas uzdevumiem (es tomēr izslēdzu iespēju, ka grēcīgi cilvēki grēcīgā pasaulē spētu spētu būt tik svēti, ka pati cilvēka dzīve kļūst sinonīmu dievbijīgai un absolūtai kalpošanai).
Piem., kā bērni - kas pēc paša Dieva teiktā ir Debesu valstībai atbilstoši - dēļ pasaulīgiem ierobežojumiem nespēs pildīt to pašu kalpošanas amatu, kas mums grēciniekiem ir nepieciešams. Vai arī, lai pildītu konkrētus profesionālus pienākumus nepietiek tikai ar "ka tik labs cilvēks". Un līdzīgi var būt citi ierobežojumi līdzās (bez)grēcīgumam arī pie ordinācijas.

Vēl viena piebilde par grēka ienākšanu. Parasti tiek minēts "kā caur vienu cilvēku pasaulē ienāca grēks, tā caur vienu cilvēku nāk pestīšana" (brīvs citāts), ar pirmo saprotot Ādamu. Faktiski visbiežāk tieši Ādams tiek minēts kā tas, kurš pasaulē ienesa grēku, bet nevis Ieva. Atgriežoties pie 1.Tim.2 Pāvila teiktā par radīšanas kārtību un sievas pievilšanu, vispirms viņš vēršas pie vīriem, bet pēc tam aprāj sievas. Vai tur nav paralēle ar vīra atbildību par sievas (ne)darbiem?
Aivars Lapšāns
# Iesūtīts: 2010.01.26 02:20:25
Mārtiņš

10 !
Aivars
# Iesūtīts: 2010.01.26 08:28:41
Mārtiņš
Lielā mērā Tu atkārto N.T. Raita interpretāciju, kurš arī Pāvilam izvēloties pieminēt grēkā krišanu, redz ka tas ir arguments, kādēļ sievām ir jābūt mācekļu vidū, vai lūzt vai plīst, un draudzēs jāaizmirst par klasiskajiem mačo un čikšu stereotipiem.
Bet par to grēku - tas nav tik daudz jautājums par ordinācijas kandidātu, bet par konsekvencēm, kas izriet no konkrēta uzstādījuma.
Svētais
# Iesūtīts: 2010.01.26 09:34:51
Jānis Kalniņš
Būsim korekti - Rakstos nevienā vietā nav teikts, ka Dievs grib, lai draudzes presbiteris būtu vīrietis.

Dievs apraksta kādam jābūt draudzes mācītājam. Un apraksta kādam ir jābūt tādam vīrietim, kas ieņem šo amatu, taču par sievām šāds apraksts netiek dots. Tas nozīmē, ka Dievs ir parādījis savu vēlmi šajā amatā redzēt vīrieti.

Aivars
Vispār tas ir labs jautājums, kā tas viss saistās vai nesaistās ar grēku?

Šo jautājumu es vairākkārtīgi biju uzdevis šajā tēmā, un uz to neviens man nav spējis atbildēt!

armilo
# Iesūtīts: 2010.01.26 10:29:37
Svētais, "uz to neviens man nav spējis atbildēt!"
Vairāk kārt esmu šeit apliecinājis uzskatu, ka SO nav grēka, bet kārtības jautājums. SO nav grēks pats par sevi, bet garīgā amata izpratnes „atšķaidīšana” var novest līdz grēkam. Un tā nav tikai teorija, bet bēdīga īstenība.
Svētais
# Iesūtīts: 2010.01.26 10:39:59
armilo
Kārtība, tam es varētu piekrist. Taču , es neredzu Bībelē, ka tā būtu kārtības neievērošana, un neuzskatu par nekārtību, ja sieviete sludina no kanceles( ar vīra piekrišanu, ja ir precēta), un neredzu kādēļ gan, lai klausītāji nesaņemtu svētību no sievietes sludinātājas mutes. Taču tajā pat laikā redzu, ka Dievs ir vēlējies šo amatu redzēt vīrieša rokās, un ne sievietes, taču neticu, ka tā ir kārtības pārkāpšana, ja māca sieviete. Neredzu Biblisku pamatojumu tam.
<< 1 ... 9 . 10 . 11 . 12 . 13 . 14 . 15 . 16 . 17 . 18 . 19 ... 38 . 39 . >>

:: Pievienot komentāru

Autors: 
  • Lai iekopētu autora vārdu,nospied uz tā.
  • Reģistrēti lietotāji var rediģēt tekstus vēlāk.
Bold FontItalics fontUnderlineStrike OutSubscriptSuperscriptFont colorTeletypeHorizontal LineE-mail linkhyperlinkListsimies
Atlikušas 1000 zīmes

 Lapas redaktors:redaktors@lelb.lv; Copyright © 2006 LELB, created by MB Studija
Šajā stundā bijuši 81 , pavisam kopa bijuši: 35281