atpakaļ uz mājaslapu
E-pasts:  Parole: atcerēties mani reģistrētiesaizmirsu parolimeklēt
Diskusijas Par Baznīcu 11. novembris Mācītāju konferencē diskusijas par satversmes grozījumiem attiecībā par sieviešu kalpošanu V
vilks
Iesūtīts: 2010.01.17 22:39:28
Turpinam sarunu.
Iepriekšējās diskusijas beigas šeit - 51. lapa un 52. lapa.

Runājam par tēmu,jā?
<< 1 ... 9 . 10 . 11 . 12 . 13 . 14 . 15 . 16 . 17 . 18 . 19 ... 38 . 39 . >>
AutorsZiņas teksts
Jošs Mulders
# Iesūtīts: 2010.01.23 18:00:56
Mārtiņš, nezinu par ko tu... imo vienīgais vispār, kurš ar Rakstiem te operēja bij Aivars, un viņš stipri mani apgaismoja par jēdzienu "presbiters" ka es pat aizstāvēju tā izpratni Aivarisko pret Indriķi... un šai sakarā paldies Aivaram, tas parādīja KĀ būtu pie Rakstiem jāpieiet... Man nav bail no patiesības... tāpēc jau esmu Kristietis, ka ļauju Rakstiem sevi mainīt... Un tajā textā par rakstu aprioriem kontextiem es sevi neizslēdzu... Arī mana tējas krūze ir pilna... parsvarā ar vecām košļenēm...

Jautājums, vai citi arī to spēj redzēt attiecībā uz sevīm...???

Tāpē es Aivarā klausos, jo viņš man šajā sarakstē ir iemācījis mazliet prātīgāk Rakstus lasīt... tāpat kā Merlnis integrēt (citā tēmā)... Mūsu mācītāji (vismaz tie daži kas te ganās) ir gudri... un no viņiem es mācos... tas nenozīmē, ka piekrītu visur un visā!
Ivo Pavlovičs
# Iesūtīts: 2010.01.23 18:03:59
Mārtiņš Jēzum uzdeva jautājumu, no kura bija atkarīga cilvēka dzīvība. Jautājums bija saistīts ar konkrēta soda (nāves) piemērošanu.

Mans jautājums ir par tavu un citu šīs diskusijas dalībnieku viedokli SO jautājumā. Sniegtā atbilde neapdraud tavu dzīvību, tā ka vari runāt droši.
Aivars
# Iesūtīts: 2010.01.23 18:07:39
Jošs Mulders Merlins
Jūs ieintriģējāt ar tām zivīm. Diemžēl jau cita veida zivju sacepumu šovakar gatavoju. Bet ja ir kāda receptīte, uz epastu varbūt var atlaist, vai tās zivis panējamas, vai karamelizējamas, un kāda tipa zivis būtu jāizvēlas
Atvainojos par atļaušanos novirzīties no tēmas!
Ivo Pavlovičs
# Iesūtīts: 2010.01.23 18:09:07
Aivars viņš (Luters), atšķirībā no tevis deva skaidru atbildi, neskatoties uz gaidāmajā briesmām, bet tev taču nekas nedraud. Nebaidaities, pāri nedarīšu.
Haw-wa [78.84.25.33]
# Iesūtīts: 2010.01.23 18:18:52
Ivo Pavlovičs Jēzum uzdeva jautājumu, no kura bija atkarīga cilvēka dzīvība. Jautājums bija saistīts ar konkrēta soda (nāves) piemērošanu. Mans jautājums ir par tavu un citu šīs diskusijas dalībnieku viedokli SO jautājumā. Ir daži jautājumi, kas ir tikpat svarīgi kā dzīvība...
Raimonds
# Labojis Raimonds: 2010.01.23 18:20:27
Vai tā nebija RRB, nesen teica, ka māc.konferencē šis jautājums tika formulēts - iekļaut vai neiekļaut Satversmē. Un ja tik viegli to tā konference formulēja, tad ceru drīkst tik pat viegli arī pateikt - nē, neiekļaut Satversmē?
Kaut vai līdz tam laikam, kamēr Teoloģiskā un Satversmes komisija nav devusi atbildi un tas nav izdiskutēts mācītāju konferencēs.
Raimonds
# Iesūtīts: 2010.01.23 18:23:50
Aivars
Es vairāk spiežu uz pangasiju. Nav asaku un pasautēta + nedaudz pacepta (minimāli garšvielas: sāls, malta paprika, siers) neslikti garšo.
Aivars
# Iesūtīts: 2010.01.23 18:29:00
Ivo Pavlovičs
Ivo, man tad nekas nedraud. Bet pamēģini tagad būt tik vīrišķīgs, ka nebaidītos iekāpt šobrīd kalpojošo māsu kurpēs. Iedomājies, ka es te rīkotu aptauju, vai Ivo Pavlovičs atbilst vai neatbilst mācītāja amatam. Kas par, kas pret? Bet kopumā, mērķis būtu `izbīdīt` balsojumu, kas ar likuma spēku Tevi pasludinātu par amatu nelikumīgi ieņemošu. Labi, Tavā gadījumā tie ir vēl daži mūža gadi, ko esi veltījis kalpošanai, bet iedomājies tagad sevi cienījamākā vecumā, kā teiksim jau pieminētā Vaira Bitēna, un situāciju, kad klaigājošs šmurguļu bars (kas it kā skaitās tavi kolēģi) Tavu kalpošanu pasludina par pretlikumīgu un nosodāmu.
Aivars
# Iesūtīts: 2010.01.23 18:31:25
Raimonds
Var uzlikt uz apvārītiem kartupeļiem, ar sīpoliem, dažiem dārzeņiem utt. Tā ir laba zivs.
Es tikai par to zivi ar medu esmu ieintriģēts. Vai tam vajag sausāku vai treknāku zivi izvēlēties, vai grillēt, vai sutināt ..
Raimonds
# Iesūtīts: 2010.01.23 18:42:13
Aivars
Ņam, ņam... un zin` mums te ar zivīm kārtīgs Ģenecaretes košer mielasts sanāk. Merlins zinātu kādu labu vīnu. Māsas varētu visā piedalīties. Padziedātu, sūtītu Jerusālemei miera sveicienus ...! Uhh... tas tik būtu mielasts!
Aivars
# Iesūtīts: 2010.01.23 18:45:59
Raimonds
Ceru, ka priekšā jau viens spīd Ar tādiem vīniem, ko pat Merlins nav baudījis un cepešiem, kas paši kūst mutē, un panorāmu, kur saullēkts un saulriets reizē redzami (Jesajas 25:6)
Jošs Mulders
# Iesūtīts: 2010.01.23 18:52:05
Aivars, tu ļoti labi ieformulē to spriedzi, kuru Kristietība rada cilvēkos... Tāpēc nemeloja tas fruks, kas teica, ka Kristieša dzīve ir nepārtraukta morālo dilemmu (trillemu u.c. lemmu) risināšana, neviens neteica, ka sekot Dievam un izprast viņa ceļus ir viegli! Un ka viegli ir tad, kad tas ir izprasts un nolemts paklausīt!
Svētais
# Labojis Svētais : 2010.01.23 18:54:28
Ivo Pavlovičs
Es neesmu kompetents atbildēt uz šādu jautājumu, jo neesmu luterānis, un līdz galam neesmu iedziļinājies visās amata pilnvarās un atbildībā kāda ir šiem luterāņu mācītājiem.

Varu tikai pateikt to, ko jau biju izteicis šajā diskusijā iepriekš. Es ticu no Rakstiem, ka Dievs ir PAR to, lai šādu amatu ieņemtu vīrietis, jo Dievs tā gribēja. Taču, tas, ka sieviete sludina Dieva Vārdu nav pretrunā ar Rakstiem. No šī aspekta, sieviete var sludināt/mācīt arī no kanceles.Bībelē es redzu to, ka Dievs ir vēlējies stingri saglabāt hierarhiju, kas skar ģimeni, kur vīrs ir sievas galva un sieva ir paklausīga vīram. Viscaur konteksts runā tikai par šo iestādījumu, bet nevis principiāli par to, vai sieviete ir tiesīga mācīt draudzē. Es pats kādreiz neuztvēru sievieti par pilntiesīgu man kaut ko mācīt, bet kad saņēmu atziņu, ka Bībelē tas ir domāts sievas un vīra kontekstā, tad tas apgaismoja mani, un sievietes kalpošana mani varēja svētīt, un es pilnā mērā to uzņēmu. Tas patiešām man palīdzēja un kalpoja.Ja vīrs atļauj sievai mācīt draudzes sanāksmē, tad tā to var darīt.Taču luterāņiem, iespējams, ir savdabīga kārtība, kā tam visam ir pareizi jānotiek, ko es nepārzinu. Citās draudzēs šādu jautājumu vispār necilā, jo izteiksmes forma ir citādāka, un nav absolūti nekāda problēma saņemt Dieva Vārdu no kanceles no sievietes mutes. No šī aspekta es redzu, ka Dievs lieto sievieti un redzu Rakstos, ka Dievs nav PRET to, ka sieviete māca, un ka tas nav grēks.

Rezumējot mans viedoklis ir šāds. Dievs ir PAR to, lai šādu amatu ieņemtu vīrietis, un Dievs nav PRET, ja sieviete arī izpilda šo amata pienākumu. Vēl varu piebilst, to, ka uzskatu, ka vīrietim būtu jāuzņemās šis amats, jo tā Dievs ir gribējis, tāpēc, ka tas ir saistīts ar daudz rūpēm par draudzi, un šo slodzi Dievs gribēja uzlikt vīrietim. Taču, ja sieviete kaut ko tādu pieņem, viņai tas ir lielāks slogs, nekā vīrietim, no tā aspekta, ka viņa ir radīta savādāka, un tas varētu būt iemesls, kādēļ viņai nebūtu jāuzņemās un jānes šī nasta, taču, ja viņa to vēlas, viņa to var darīt.(tomēr stingri pieturoties pie hierarhijas, ja viņa ir precēta sieva, un tad tikai ar vīra atļauju)
Haw-wa [78.84.25.33]
# Iesūtīts: 2010.01.23 18:59:14
Raimonds Zini, tās māsas ir tā iedzītas pa šiem gadiem stūrī, ka viņām būtu jāsaka trīsreiz , lai viņas uzdrošinātos noticēt, ka viņas par to nesitīs, ja viņas pievienosies mielastam.
Vai šo spriedzi var salīdzināt ar Joša Muldera aprakstīto spriedzi, nezinu...varbūt...
Haw-wa [78.84.25.33]
# Iesūtīts: 2010.01.23 19:10:40
Slims tas viss ir bijis šos gadus un slimus padarījis visus, kas iesaistīti. Tādēļ es esmu par sieviešu ordināciju un, ja pēc godīgi organizētām teoloģiskām diskusijām, Sinodes balsojums ir pret sieviešu ordināciju, tad ir loģiski, ka to ieraksta Satversmē. Tad šī spriedze vienreiz būs galā.
Raimonds
# Labojis Raimonds: 2010.01.23 19:23:59
Haw-wa [78.84.25.33]

Velns ir perfekcionists, bet Radītājs mīl dažādību. Tāpat reti, kur pasaulē atrodam ideālas formas, bet neskatoties uz to, viss notiek! Kā Tu sacīji vienotība dažādība, vai tā tik nav viena katholikē nozīme.

Aicinājumu sekot Kristum, kalpošanas prieku, tuvākmīlestību to jau nevar ierakstīt nevienā Satversmē.
Jošs Mulders
# Iesūtīts: 2010.01.23 19:29:20
Raimonds, jautājums rodas... kāpēc kalpošanu pie sakramenta? Vai citas kalpošanas ir "par īsu"?
Mārtiņš
# Labojis Mārtiņš: 2010.01.23 19:35:06
Ivo Pavlovičs
Lutera "Te es stāvu un citādi nevaru. Dievs, palīdzi man!" es saprotu kā stingru apņemšanos neielaisties kompromisos ar savu pārliecību, konkrēti - Rakstu autoritāti. Un konkrētais jautājums ("vai tu atsakies no ..." ), uz kuru Luters šādi reaģēja, ir tikai detaļas. Tā būtība jau bija "vai tu atsakies no pārliecības, ka Raksti un nevis jebkas cits ir absolūtas autoritāte?".
Šobrīd man nav dzelžainas atbildes par vai pret, bet ir stingra pārliecība, ka atbilde ir meklējama Rakstos. Dzīvības briesmas man, protams, nedraud, bet, ja pēc tava parauga formulētu jautājumu, kas nosaka manu palikšanu LELB, tieši tagad es atbildētu tāpat - meklējam Rakstos, bet ne Jā vai Nē.
Jošs Mulders
# Iesūtīts: 2010.01.23 19:35:50
Haw-wa... tagad tāds jautājums!

Iedomāsimies (tikai izliximies - paspēlēsim izlikšanās spēli), ka Dievs tagad ar ugunīgiem burtiem visiem skaidri un gaiši uzrakstītu, piemēram, ka Sievietes nav aicinātas ordinētā amatā Viņa Baznīcā!

Vai tev šķiet, ka tad šīs ordinētās sievietes justos LABĀK?

Jeb, lai nebūtu tik personīgi - iedomāsimies, ka Dievs skaidri un gaiši ugunīgiem burtiem uzrakstītu, ka homosexuālisms ir negantība viņa acīs... vai tavuprāt TAD homosexuāļi justos LABĀK?

Vai pavisam ģenerāli - ja Dievs katram mums personīgi skaļi un skaidri, lai nebūtu pārprasts, pateiktu ka mūsu konkrētie grēki viņa acīs ir negantība... tavuprāt šāda bauslības pasludināšana liktu mums justies LABI?

Vai tavuprāt bauslības mērķis ir izraisīt labsajūtu cilvēkā?

Tādējādi es aicinu būt ĻOTI uzmanīgiem kad runājot par Dieva prātu (vispārigi ne tikai par SO) mēs nemēģinātu par argumentu zīmēt labsajūtu... jo Dievs ir psaludinājis GAN evanģēliju GAN bauslību, un viens no šiem noteikti nav vērsts uz labsajūtas radīšanu! Tāpēc nav brīnums, ka Luters ir ļoti nopietns runājot par Evanģēlija un Bauslības šķirtību...

Pierpasīt kāda mūsu grēka vai nepareizības atzīšanu par pieņemamu tikai tāpēc, ka pretējais mums liek justies slikti, nozīmē, ka postmodernisma imperatīvs - mūsu subjektīvās jūtas ir morāles arbitrs - kļūst par mūsu Dievu...

Ir tik viegli un vēlami sev vēlamo uzdot par Evanģēlisku Rakstu interpretāciju... bet nedrīxt aizmirst, ka bauslības uzdevums ir - pirmkārt radīt diskomfortu un nemieru...

Tāpēc... tik pat svarīgs kā SO, ir jautājums par šo sieviešu "jušanos" vai viņas jūtās slikti jo vīrieši ir nepieklājīgi un baigie maskulīnisti, jeb tāpēc, ka Dieva Vārds griežas dziļi sirdī???
Raimonds
# Iesūtīts: 2010.01.23 19:42:51
Jošs Mulders
jautājums rodas... kāpēc kalpošanu pie sakramenta? Vai citas kalpošanas ir "par īsu"?

Pēc būtības, divi CA atrikuli: Sv. Sakraments ir Dieva Žēlastības līdzeklis, caur kuru Viņš sniedz Savas pestīšanas dāvanas. Dievs ir subjekts. Tāpat, ja skatam Rakstus, un ja pieņemam, ka primārs ir Taisnošanas artikuls, tad arī šeit nav izšķirošas vīrieša vai sievietes rokas.

Bet Tev es piekrītu, ka draudzes piederības sajūta un motivācija ir ļoti svarīga.

<< 1 ... 9 . 10 . 11 . 12 . 13 . 14 . 15 . 16 . 17 . 18 . 19 ... 38 . 39 . >>

:: Pievienot komentāru

Autors: 
  • Lai iekopētu autora vārdu,nospied uz tā.
  • Reģistrēti lietotāji var rediģēt tekstus vēlāk.
Bold FontItalics fontUnderlineStrike OutSubscriptSuperscriptFont colorTeletypeHorizontal LineE-mail linkhyperlinkListsimies
Atlikušas 1000 zīmes

 Lapas redaktors:redaktors@lelb.lv; Copyright © 2006 LELB, created by MB Studija
Šajā stundā bijuši 90 , pavisam kopa bijuši: 7575