atpakaļ uz mājaslapu
E-pasts:  Parole: atcerēties mani reģistrētiesaizmirsu parolimeklēt
Diskusijas Par Baznīcu 11. novembris Mācītāju konferencē diskusijas par satversmes grozījumiem attiecībā par sieviešu kalpošanu V
vilks
Iesūtīts: 2010.01.17 22:39:28
Turpinam sarunu.
Iepriekšējās diskusijas beigas šeit - 51. lapa un 52. lapa.

Runājam par tēmu,jā?
<< 1 ... 9 . 10 . 11 . 12 . 13 . 14 . 15 . 16 . 17 . 18 . 19 ... 38 . 39 . >>
AutorsZiņas teksts
Jānis Kalniņš
# Labojis Jānis Kalniņš: 2010.01.23 13:13:10
Kristofers

Man interesē tavs viedoklis dažās lietās:

1) Vai ATA ir tāds dokuments, kurš tiek uzskatīts par absolūti pareizu Bībeles skaidrojumu un kā tāds tātad ir pielīdzinām sv. Rakstiem un tajā nevniena jota nav maināma? Jeb citiem vārdiem sakot, vai tu vismaz teorētiski pieļauj varbītību, ka ATA kaut kas ir tāds, kas prasās koriģējams?

2) Vai tev neliekas, ka konstatējums, ka principā nav ontoloģiskas atšķirības starp lajiem un garīdzniekiem, tātad tas iedalījums šajās kārtās ir baznīcas kārtības un organizētas kalpošanas labas vajadzīgs ir pretrunā ar apgalvojumu, ka garīdznieki var būt tikai vīri? Ja ir šāds apgalvojums, tad ATA ir jāpapildina ar paragrāfu, kurā ir konstatēts, kādas atšķirības ir starp vīriem un sievām, savādāk kaut kas šajā dokumentā neštimmē.

Man gan liekas, ka tā sievu neordinēšana ir vienkāršs laikmeta fakts un no tā vien vēl nevar izvirzīt kādas teorijas. No konkrētā fakta, ka Jēzus ir aicinājis sekot tikai vīriešus savā mācekļu pulkā, vēl neizriet fakts, ka sievietes tādas nevar būt. Tas ir salīdzināms ar Kalvinu, kurš ir bijis visai nemuzikāls cilvēks, tādēļ arī viņš lika iznīdēt visas ērģeles baznīcās un dievkalpojumos nedrīkstēja būt nekāda mūzika, izņemot draudzes kopīgu dziedāšanu.
To mācekļu izraudzīšanu tikai nio vīru vidus es atļaušos salīdzināt ar pārgājienu. Mums Ugālē ir viens ļoti aktīvs jaunietis, kurš organizē vienaudžus (nu jau arī jaunākus) dažādiem pusmilitāra rakstura pasākumiem. Tajos parasti piedalās tikai puiši un tas ir labi, jo ja kādā 3 - 4 dienu pārgājienā piedalītos arī meitenes, vai varat stādīties priekšā, kas varētu darīties naktīs un kā tas ietekmētu kopējo atmosfēru grupā? Tāpat arī Jēzus taču ar saviem mācekļiem staigāja no ciema uz ciemu, gulēja, kur piedāvāja naktsmājas. Iedomājieties, ja saimniekiem vajadzētu domāt, kā atsevišķi izguldinātu vīrus un sievas, un vispār - kā dažādu dzimumu kompānija ceļotu tādos ekstremālos apstākļos? Praktiski Jēzum tad būtu jāaicina tikai sievietes. Bet kā to tad uzņemtu apkārtējā tauta, ja viens vīrietis klaiņotu apkārt ar 12 sievietēm
Es piedāvāju tādu izskaidrojumu faktam, kādēļ Jēzus starp 12 izvēlējās tikai vīriešus. Mans izskaidrojums balstās lielā mērā manā izpratnē, laikmeta tradīcījās un cilvēku vispārējo attiecību sfērā, katrā ziņā tas nav kaut kādā veidā balstīs uz Rakstiem. Lūdzu kāds varbūt varētu atrast Rakstos pamatojumu šī tālāk aprakstītajai fakta interpretācija - ja Jēzus būtu akceptējis sievu kalpošanu, tad viņš būtu aicinājis arī sievietes.

Vēl pavisam nesenā pagātnē izglītība bija noorganizēta atsevišķi zēniem un meitenēm, un tas tika darīts tīri morālu apsvērumu dēļ, lai maksimāli izvairītos no kārdinājumiem un netikumības; taču ne jau tādēļ, ka zēni saņēma kādas īpašas zināšanas, kuras meitenēm tika liegtas!
Jānis Kalniņš
# Labojis Jānis Kalniņš: 2010.01.23 13:17:33
Ivo Pavlovičs

Ivo, tur jau ir tava nelaime, kādēļ tu nediskutē un neargumentē, nepēti Rakstus, bet vienkārši deklarē savu viedokli: Tu esi te ienācis ar gatavu viedokli, nevis centies to atrast. Tu pat nepūlies pamatot savu viedokli, vienkārši atsaucies uz tiem, kas arī domā tāpat.

Es arī tajā laikā, kad diskusija iesākās, biju ptret sieviešu ordināciju, bet pats fakts, ka uz satversmi virza kaut ko tādu, kas nav ne diskutēts, ne arī teoloģiski pamatots, manī izraisīja iekšējo protestu un es ņēmos skaidrot, kā tad īsti ir. Un pats sev par lielu pārsteigumu atklāju, ka mans viedoklis ir nepareizs un to vienkārši mainīju. Jo svarīgākais ir nevis mana viedokļa realizācija, bet gan Evaņģēlija pasludināšana!
Aivars
# Iesūtīts: 2010.01.23 13:58:10
Jānis Kalniņš
Jāni, tur jau ir tas skandalozais moments, kas aprakstīts Lūkas 8:1 Pēc tam notika, ka Viņš staigāja pa pilsētām un ciemiem, mācīdams ļaudis un sludinādams Dieva valstību, un tie divpadsmit bija pie Viņa,
2 kā arī dažas sievas, kuras Viņš bija dziedinājis no ļauniem gariem un vājībām: Marija, saukta Magdalēna, no kuras bija izgājuši septiņi ļauni gari,
3 un Joanna, Hēroda nama uzrauga Kūzas sieva, Zuzanna un daudz citu sievu, kas no sava padoma Viņam gādāja uzturu.
Rudens rozes balss
# Iesūtīts: 2010.01.23 14:00:36
Manuprāt, uz Sinodi tiek virzīts jautājums nevis par SO, bet gan par to, vai ievietot Satversmē jeb neievietot labojumu, kas definē vienu konkrētu dzimumu kā ordinējamu mācītāja kalpošanai.
Protams, ja šis labojums tiktu pieņemts, tad gan tas nozīmētu lēmumu par sieviešu neordinēšanu.
Ja šādu Satversmes labojumu noraida, tad turpinās pašreizējais Status Quo.
Aivars
# Iesūtīts: 2010.01.23 14:08:03
Rudens rozes balss
Tieši tādēļ ne tikai nekorektais priekšlikums ir jānoraida, bet ir arī jāizdiskutē jautājums par SO.

Principā Satversmē varētu arī ierakstīt, ka ordinēt nedrīkst kreiļus, jo Dievs taču ir labrocis, un kreiļi Viņu nevar normāli pārstāvēt.
Rudens rozes balss
# Iesūtīts: 2010.01.23 14:12:48
Aivars
Tas nu gan Bībelē, cik man zināms, nav rakstīts, ka Dievs būtu labrocis (vai vispār rocis...), taču par sievietēm un vīriešiem un viņu funkcijām gan ir rakstīts.
-Jona-
# Iesūtīts: 2010.01.23 14:17:56
reiz te, šķiet, sievietes versija pauda rūgtumu, ka mūsu teoloģes tā kā cerējušas uz JP II, bet viņš atstājis visu kā ir... domāju tomēr, ka viņam kā pāvestam bija visas tiesības, jo - ja nu viss vairums katoļu tam gluži vnk nav gatavi? tad zaudējumu būtu vairāk kā ieguvumu.
nu gluži kā ar to Mozus atļauto laulības šķiršanu.

tad nu būtu labi aptaujāt draudzes, ne? kāda jēga no balsošanas šeit, tukša laika šķiešana.
skolniekss
# Iesūtīts: 2010.01.23 14:19:48
Vispār te diskutē par šo jautājumu kādi 10 cilvēki. Pārējiem ir dziļš Po. Vai no tā varētu ko izsecināt?
Aivars
# Iesūtīts: 2010.01.23 14:20:54
Rudens rozes balss
Kā tad ne? Cik reizes ir pieminēta Dieva labā roka?
Ja jau grib, satversmē var visu ko sarakstīt, bet ja visas sieviešu un vīriešu `funkcijas` sāks aprakstīt, tas būs ļoti īpatnējs dokuments. Bet arī šis konkrētais ierosinājums to padara kaut kur smieklīgu, līdzīgu dažiem LV iepirkuma konkursu nolikumiem, kas sastādīti lai konkrēti vienu firmu izslēgtu, vai cita perfekti atbilstu nolikumam.
Svētais
# Labojis Svētais : 2010.01.23 14:20:56
skolniekss Bet daudzi jau lasa šo diskusiju . Un reizeem kaut ko iestarpina Tik negribaas, lai viens otru te aprij. tacu es reizem palasu tikai tamdelj, ka man ir interese, un ari , ka saprotu, ka tas ir luteraniem aktuaali. Bet par cik man ir mīļi luterāņi, tad es vēlos zināt, pie kāda kopsaucēja viņi nonāks . Pašam man ir it kā sava saprašana no Rakstiem par to.
Aivars
# Iesūtīts: 2010.01.23 14:23:19
skolniekss
Vai grasies uzsākt jaunu aptauju, kurš atbalsta SO, un kurš PO?
skolniekss
# Labojis skolniekss: 2010.01.23 14:24:25
Svētais es jau ar tāds iestarpinātājs.

Aivars aptauja nav mans lauciņš. PO
masiks [159.148.73.94]
# Iesūtīts: 2010.01.23 14:33:31
skolniekss
Vai no tā varētu ko izsecināt?
Jaa. To ka tie 10 liek Lielo Nikolaju uz paarejo viedokli, kas tika pausts jau diskusijas saakumaa. Teokraatija, zinies. Tb - diskutee nevis tie, kam buutu moraals pienaakums, vai kas buutisks ko teikt, bet gan tie kas ir svaidiiti bazareet shaadaa diskusijaa. Un attieciigi arii rezultaats atbilstoshs - nekaads.
Rudens rozes balss
# Iesūtīts: 2010.01.23 15:43:59
Aivars
Es nebūt neesmu par to, ka šis formulējums tiktu ielikts Satversmē - tieši otrādi.
Lai gan es principā esmu pret sieviešu ordināciju (vairāku iemeslu dēļ, kā arī vērojot, kā un kas notiek citās Baznīcās ), tomēr, ja man būtu balsstiesības Sinodē, es balsotu pret šo labojumu.
Ivo Pavlovičs
# Iesūtīts: 2010.01.23 15:48:22
Svētais Rudens rozes balss-Jona- vai drīkstu jums jautāt to pašu ko pārējiem. Jūsu patreizējā pozīcija attiecībā pret SO ir par, vai pret?
komentārs [86.133.85.226]
# Iesūtīts: 2010.01.23 16:01:09
Rudens rozes balss
Interesants komentārs. Pieņemot to, ka cien. balsij ir bijis iespējams novērot baznīcas, kurās sievietes kalpo kā mācītājas, gribētos zināt - kur, kas un kā ir bijis tik nepieņemami par šo dāmu darbu? Pats esmu dzīvojis arī ārpus Latvijas, piedalījies gan LELBĀL, gan citu dažādu valstu lut baz dievkalpojumos - kur nevienam, cik man zināms, neienāk prātā uzskatīt sieviešu kalpošanu par sliktāku, problemātisku, nepieņemamu vai vienalga ko.
Haw-wa [78.84.25.33]
# Iesūtīts: 2010.01.23 16:18:38
Turaidaa [90.130.166.202] Izlasīju rakstu. Paldies. Dzīva sieviete ar dzīvi, kas nodzīvota saskaņā ar aicinājumu.
Haw-wa [78.84.25.33]
# Iesūtīts: 2010.01.23 16:29:42
Rudens rozes balss
Lai gan es principā esmu pret sieviešu ordināciju (vairāku iemeslu dēļ, kā arī vērojot, kā un kas notiek citās Baznīcās ), tomēr, ja man būtu balsstiesības Sinodē, es balsotu pret šo labojumu. Un kāds būtu jūsu pamatojums šādam balsojumam? Kādēļ to nevajag ierakstīt Satversmē?
Mārtiņš
# Iesūtīts: 2010.01.23 16:35:48
Rudens rozes balss
Manuprāt, uz Sinodi tiek virzīts jautājums nevis par SO, bet gan par to, vai ievietot Satversmē jeb neievietot labojumu, kas definē vienu konkrētu dzimumu kā ordinējamu mācītāja kalpošanai.

Man šķiet, ka nav divu domu, kāpēc šāds jautājums ir pacelts LELB pārvaldības līmenī. Pārējais (balsojums par balsošanu, Mācītāju konference, Sinode, Satversme, ...) ir tehnikas jautājums, jo pa taisno ar vienu sitienu rezultātu nesasniegt.
Rudens rozes balss
# Iesūtīts: 2010.01.23 17:03:49
Mārtiņš
Vai tiešām arī tu jau esi saācis ticēt sazvērestības teorijām? man likās, ka tu esi max objektīvi domājošs un spriedošs cilvēks.
<< 1 ... 9 . 10 . 11 . 12 . 13 . 14 . 15 . 16 . 17 . 18 . 19 ... 38 . 39 . >>

:: Pievienot komentāru

Autors: 
  • Lai iekopētu autora vārdu,nospied uz tā.
  • Reģistrēti lietotāji var rediģēt tekstus vēlāk.
Bold FontItalics fontUnderlineStrike OutSubscriptSuperscriptFont colorTeletypeHorizontal LineE-mail linkhyperlinkListsimies
Atlikušas 1000 zīmes

 Lapas redaktors:redaktors@lelb.lv; Copyright © 2006 LELB, created by MB Studija
Šajā stundā bijuši 70 , pavisam kopa bijuši: 2860