atpakaļ uz mājaslapu
E-pasts:  Parole: atcerēties mani reģistrētiesaizmirsu parolimeklēt
Diskusijas Par Baznīcu 11. novembris Mācītāju konferencē diskusijas par satversmes grozījumiem attiecībā par sieviešu kalpošanu V
vilks
Iesūtīts: 2010.01.17 22:39:28
Turpinam sarunu.
Iepriekšējās diskusijas beigas šeit - 51. lapa un 52. lapa.

Runājam par tēmu,jā?
. 1 . 2 . 3 . 4 . 5 . 6 . 7 . 8 . 9 . 10 ... 38 . 39 . >>
AutorsZiņas teksts
vilks
# Labojis vilks: 2010.01.17 22:40:27
Piektais cēliens.
Paldies visiem diskutētājiem, kas runā par tēmu un saturīgi.
(es visu cītīgi izlasu...vismaz reizi trīs dienās )
armilo
# Iesūtīts: 2010.01.17 23:17:32
Jānis Kalniņš, „tas, ko tu bīdi, ir visīstākā centrēšanās uz "māti Romu".”
Es vēlos bīdīt uz māti katolisko Baznīcu, kas ir Kristus miesa. Šis ir centrs, uz kuru ir jābīdās visām pasaules kristīgajām sektām, tajā skaitā Romai un Domam.
Jānis Kalniņš
# Labojis Jānis Kalniņš: 2010.01.18 07:13:00
armilo

Es vēlos bīdīt uz māti katolisko Baznīcu, kas ir Kristus miesa. Šis ir centrs, uz kuru ir jābīdās visām pasaules kristīgajām sektām, tajā skaitā Romai un Domam.

Doma jau laba, tikai tas notiks vienīgi debesīs! Tikai tā ir mazliet cita tēma. Mūsu prāts ir tik ierobežots, ka mēs spējam saskatīt tikai kādu nelielu daļiņu no Pilnības. Es kaut kur lasīju domu, un man tā īstenībā ļoti patika: konfesiju dažādība uz zemes ir ļoti nepieciešama, jo tādējādi uz zemes Baznīcas kopējā kalpošanā tiek izmantots viss Svētā Gara dāvanu kopums. Pavēro vien un atrodi ikvienā konfesijā sauv īpato spēku! Viens mans draugs ērģelnieks reiz teica tā: pie katoļiem ir altāra pielūgšana, pie luterāņiem kanceles pielūgšana, pie reformātiem ērģeļu pielūgšana! Tas mazliet vulgāri, protams, bet tur ir savs patiesības graudiņš. Arī par tiem pašiem lamātajiem vasarsvētku ļaudīm - tomēr būtu neprāts neredzēt tos daudzos atgriezušos narkomānus un alkoholiķus. Ja nepazītu personīgi daudzus, tad jau varētu arī kāds te bļaustīties, ka tas viss ir acu apmāns, bet tā nav! Nu ir tā luterāņu sludināšana un attieksme pret Svēto Garu tāda kā akadēmiska Kristiešiem jāuzmanās tikai, lai savā starpā plēšoties neaprij cits citu.

Bet runas par centrēšanos uz māti katolisko baznīcu tāda sekulāra globalizācija vien ir, jo tas nav cilvēka spēkos. Ja runas sāk iet tādā līmenī, ka dēļ SO ar mums pārtrauc runāt gan austrumu, gan rietumu katoļi, tad tā nu ir viņu problēma, ne mūsu! Raugoties no universālā viedokļa, es ticu, ka tas ir Dieva prāts, ka kādā konfesiju grupā tiek pacelts jautājums par sieviešu kalpošanas pacelšanu augstākā līmenī, tādējādi aizpildot kārtējo robu universālajā Baznīcas kalpošanā. Gan var kāds sameklēt argumentu, ka līdzīgi var pamatot arī lezbopederastiju dažās valstu baznīcās, bet to nu es uzlūkotu kā visai nesaturīgu argumentu (kaut gan - arī šī aplamā prakse tomēr kaut kādā mērā piespiež aizdomāties par attieksmi pret šiem nelaimīgajiem cilvēkiem no baznīcu puses).
Aivars
# Iesūtīts: 2010.01.18 17:53:03
armilo
Zini, kā nakstauriņi pāri atrod? Viņi nediebj pa pļavu meklējot, kurā krūmā varētu būt tas lielākais bars, bet katrs no sava stūrīša tēmē uz mēnesi un tad jau kaut kādā augstumā virs pļavas saskrienas. Varbūt ceļš ir garāks, bet tā lieta strādā tīri labi. Man kaut kā liekas, ka tēmējot uz māti katolisko Baznīcu rezultāts būs draņķīgāks, nekā tiecoties uz pašu Kristu, Dieva Valstības taisnību un patiesību. Tad gan jau arī dažādu denomināciju grēcinieki drīzāk nonāks kādā sakarīgā vienībā, bez liekiem puniem un unifikācijas.
Varbūt arī tad būs mazāk jānervozē, ka tik kādas sievas Baznīcas kuģim robus neizgrauž.
Jānis Kalniņš
# Iesūtīts: 2010.01.18 17:59:43
Un vispār - kas tā tāda māte katoliskā baznīca ir? kad palasās baznīcas vēsturi, tad tur jau nesaskaņas ir bijušas no pašiem apustuļu laikiem - pat Pāvils sadeva sutu Pēterim! un tad visādas shizmas vienā gabalā. Tā kā īstenībā vēsturē nemaz nevar atrast tādu periodu, kad Baznīca būtu bijusi par paraugu ņemama, tā visu laiku attīstās, mainās savās ārējās izpausmēs, bet iekšēji palikdama nesatricināmā klints, ko elles vārtiem nebūs uzvarēt.
Aivars
# Iesūtīts: 2010.01.18 18:11:37
Jānis Kalniņš
`Māte Baznīca` laikam bija jēdziens, kas dzima laikā, kad puikas viens otram piedraudēja no pupa aizdzīt. Tur Haw-wa varētu pastāstīt, kā pēc Junga tas izskatās
Ivo Pavlovičs
# Labojis Ivo Pavlovičs: 2010.01.18 21:43:42
Jānis Kalniņš Es te palasījos Dr. J. Sandera grāmatu "Cīņa ap Veco Derību" Nu tavs koments par Bazīcas vēsturi bij līdzīgā stilā. Kopā savelkot viņš iet Markiona ceļu un aicina VD atmest.

Es īsti šo nesaprotu šo domu: Tā kā īstenībā vēsturē nemaz nevar atrast tādu periodu, kad Baznīca būtu bijusi par paraugu ņemama, tā visu laiku attīstās, mainās savās ārējās izpausmēs, bet iekšēji palikdama nesatricināmā klints, ko elles vārtiem nebūs uzvarēt.

Kas tad paliek? Ja jau Baznīcas vēsturei nevar uzticēties? JD kanons ir Baznīcas vēsture, TA ir Baznīcas vēsture u.t.t.
Jānis Kalniņš
# Labojis Jānis Kalniņš: 2010.01.18 22:01:35
Ivo Pavlovičs

Tu esi bisku pārpratis. Mums ar Armilo parādījas domu apmaiņa par "māti Baznīcu", uz kuru viņs tiecas. Nav runa par neuzticēšanos Baznīcas vēsturei, taisni otrādi - tā liecina par nepārtrauktu attīstību. Un tādā nozīmē laikam nav iespējams pateikt: lūk, šajā periodā Baznīca bija pilniga, ar pareizo izpratni, bez herēzēm.
Man bija ļoti interesanta pieredze Armēnijā. Armēņu baznīca dogmatiski neko nav mainījusi kopš Nīkajas koncila. Tas bija ļoti iespaidīgi, atšķirībā no pravoslaviem viņi arī lieto ērģeles (tiesa gan tādas viņiem ir tikai 5!), tomēr es neteikti, ka mums tagad jāmetas viņi kopēt. Ārējās izpausmes - liturģija, hierarhija (t.sk. sievietes mācītāja statusā), arhitektūra, mode, lielā mērā doktrīna - tās ir lietas, kuras nepārtraukti mainās līdz ar cilvēku mentalitāti, izglītības un socializācijas pakāpi. Savukārt pamats - ticība augšāmceltajam Kristum, kurš par mums cietis, miris un augšāmcēlies, ir nemainīga.

Doktrīnas izmaiņas es saprotu tā, ka ticība tiek dažādi praktizēta un Dieva žēlastības līdzekļi tiek dažādi pielietoti - reizēm korektāk, reizēm ne tik korekti.

Apmēram tā.
indriķis
# Iesūtīts: 2010.01.18 22:08:02
Ivo, Jānim Kalniņam vnk varbūt mazliet pietrūkst sistemātisku luterāņu dogmatikas studiju, pats zini, kā ar to bija , kad viņi studēja.
Bet par to, ka nav tāda paraug perioda, kad baznīca kopumā ir perfekta kā tāds zelta standarts un atliek vien nokopēt tās struktūru un tradīcijas, lai viss būtu OK, tas ir tiesa.
Ir paralēles un precendenti. Pats galvenais - JD. TA.
Ivo Pavlovičs
# Iesūtīts: 2010.01.18 22:11:51
Jānis Kalniņš Nu ja, labi.
Par to Armēniju. Vai tik viņi nav/nebija monofizīti? Un par tām sievām mācītājām - nevar būt!?
Jānis Kalniņš
# Labojis Jānis Kalniņš: 2010.01.18 22:16:38
Ivo Pavlovičs

Nē - sievas viņiem nevar būt mācītājas. Bet es jau rakstīju, ka viņi itneko nav mainījuši kopš Nikajas koncila. Līdz ar to viņi sievieti tā nemaz īsti neuzskata par cilvēku. Cik redzēju, tad sievietei pat netiek uzticētas baznīcas atslēgas. Viņām ir atļauts dziedāt, spēlēt, vārīt kafiju, tirgot svecītes. Tas arī viss. Interesanti, ka atšķirībā no mums, baznīcas apmeklētāju vairums ir tieši vīrieši.

Īstenībā šo tālāko diskusiju būtu jāpārceļ uz citu tēmu, kuru priekš tam arī izveidoju - par progresējošo Dieva atklāsmi. Jo kā reizi SO pieļaušana izriet no savādākas Rakstu izpratnes nekā 4. gadsimtā, kuras iemesls ir pilnīgi cits domāšanas veids un līdz ar to spējas ireraudzīt kādu rūķīti tajā Dieva gleznā, kuru agrāk nebijām pamanījuši, kā to skaisti ilustrēja Aivars.
indriķis
# Labojis indriķis: 2010.01.18 22:21:39
Ar tiem Armēnijas monofizītiem un monofizītismu vispār nav tik prasti, kā to bieži mālē.
Vispār ir interesanta baznīcu kopība - kopti, etiopi, armēņi un vēl viens otrs.
Mums ir Nikajas-Halkedonas TA,
ja pareizi atceros, viņi nepieņēma to - Halkedonas.
Tur bija tāda augstā baznīc- un Bizantijas impērijas politika, ka vnk kādi pret to iespītējās.
Aivars
# Iesūtīts: 2010.01.19 10:59:13
To monofizītu nosaukumu redzot, aizdomājos, cik pierasts pēc birkām vadīties, un nez cik daudz LELB(ja tāda pastāvētu pēc gadiem 500) raksturotu daža šodien piekārtā, piemēram `pret sieviešu klēru aizspriedumaina`, vai `posttotalitārās austrumeiropas` baznīca.
armilo
# Iesūtīts: 2010.01.19 12:42:26
Jāni un Aivar, es jums lielā mērā piekrītu, bet... Kas ir Jānis Kalniņš? Galva vai rumpis? Vai ir jēdzīgi atdalīt Kristu no viņa Baznīcas? Ko nozīmē tiekties pēc Kristus, palikt un dzīvota saskaņā ar Kristu? Tas nozīmē būt Baznīcā un dzīvot ar visu to, ko Kristus savai Baznīcai ir devis. Ja es saku „māte – katoliskā baznīca”, tad ar to es domāju Kristus miesu no galvas līdz kājām.
armilo
# Iesūtīts: 2010.01.19 12:49:58
Atgriežoties pie SO. Ir kāda Pāvila doma, kurā apustulis izsaka prieku par katru veidu, kā evaņģēlijs tiek pasludināts. Pirmajā brīdī ar to pietiktu, lai SO tiktu attaisnota. Bet konteksts runā, ka no tā varētu ciest sadraudzība. nu tad ir jādomā, kas liekas svarīgāks, vai kristīgā mīlestība, vai vēsts sludināšana pati par sevi?
indriķis
# Iesūtīts: 2010.01.19 13:30:16
Armillo, zinu, ko tas nozīmē, kad kristīgā mīlestība un vēsts sludināšana tiek atdalītas kā pašas par sevi esošas.
Diezgan baisa realitāte sanāk.
Aivars
# Iesūtīts: 2010.01.19 14:08:12
armilo
Zināmā mērā mans aizspriedums pret to Baznīcas Mātes tēlu, saistās ar ot pašu Haw-was pieminēto arhetipu būšanu. Manuprāt, veselīga kristīga mīlestība ir iespējama nepazaudējot konkrētus brāļus un māsas monstrozai Megamātei, ko mēģinot mīlēt un izdabāt, atklājas arī visu magna mater kultu tumšā daba, proti tās bērni tiek upurēti `mātes vārdā`. Tā laulība starp Debesu Tēvu un Māti Baznīcu, manuprāt pat būtiski izkropļo Kristus vīnakoka - jūs zaru, kā atjaunotās radības patiesā intimitātē līdzību, vai to pašu Baznīcas kā Kristus miesas tēlu. Baznīcas vēsture diemžēl šad un tad uzrāda to problēmu, ka pakārtot patiesību un kristīgu mīlestību kalpošanai ` Baznīcai mātei` ir diezgan nejēdzīgi. Bet vispār tas ir interesants pardokss, kā uzsvars uz vīrišķo kalpošanas amatu saslēdzas ar šo mātes tēlu.
Aivars Lapšāns
# Iesūtīts: 2010.01.19 19:31:21
armilo

01.19 12:49:58 Atgriežoties pie SO. Ir kāda Pāvila doma, kurā apustulis izsaka prieku par katru veidu, kā evaņģēlijs tiek pasludināts. Pirmajā brīdī ar to pietiktu, lai SO tiktu attaisnota. Bet konteksts runā, ka no tā varētu ciest sadraudzība. nu tad ir jādomā, kas liekas svarīgāks, vai kristīgā mīlestība, vai vēsts sludināšana pati par sevi?

Sadraudzība cieš , ja ir nekvalitatīvs mācītājs. Dzimumam nav galīgi nozīmes. Ja tagad Straupes draudzei noņem mācītāju , tad sāksies sašutumu vētra no draudzes un vietējiem iedzīvotājiem. Straupes draudze ir atkal knapi atjaunota un , jūs , kas gribiet šo sadraudzību ļoti daudzās LELB draudzēs iznīcināt caur nepareizu sapratni par Jēzu , ir ļaunu lietu darīšana. Vajag apzināties par sekām. Kāda kādam daļa , ja kādā draudzē ir māsas kalpošanā? Teorētiski šīs lietas var apspriest, bet ne uz balsojumu sinodē , kas ir pret Luterisma pamatprincipiem.
Sadraudzībai jābū ne tikai draudzē, bet arī konfesijā. Kā Tu šo sadraudzību prezenē? Kauns nav? Tu runā par sadraudzību , bet praksē viņu iznīcini.
armilo
# Iesūtīts: 2010.01.19 20:31:29
Aivars, „kam Baznīca nav Māte, tam Dievs nav Tēvs!” Neatceros, kurš ir teicis šos vārdus, bet man tie sasaucās ar ideju par piedzimšanu no augšienes. Cilvēkam ir lemts divreiz piedzimt. Pirmo reizi no savas miesīgās mātes, un otro reizi no savas garīgās mātes – Baznīcas. Kristietis piedzimst Baznīcā, un Baznīca to izaudzina. Jānis Kalniņš liekas mani pārprata sakot „par "māti Baznīcu", uz kuru armilo tiecas.” Paskaidrošu vēlreiz, ka es nevaru nodalīt Baznīcu no Kristus. Ja es saku Baznīca, tad es domāju Kristus, un ja es saku Kristus, tad es domāju Baznīca.
Tev pumpas uzdzen arhetipu būšana. Dievs ņem vērā to, ka cilvēks ir cilvēks, un ar cilvēku ir jārunā cilvēkam saprotamā valodā. Tāpēc Jēzus mums māca par Dievu kā par Tēvu, par Baznīcu, kā par līgavu, un par debesu valstību kā par kāzām. Ja Tev nepatīk „mātes Baznīcas” vārdu salikums, tad nelieto to, jo Tavu pestīšanu, protams, tas neapdraud.
armilo
# Iesūtīts: 2010.01.19 20:38:08
Aivars Lapšāns, „Dzimumam nav galīgi nozīmes”
Pasaki to Radītājam, kurš mūs radīja divos dzimumos.
Un starp citu, vīra, kā vadītāja un sievas, kā palīga loma, tika nošķirta jau pirms grēkā krišanas.
. 1 . 2 . 3 . 4 . 5 . 6 . 7 . 8 . 9 . 10 ... 38 . 39 . >>

:: Pievienot komentāru

Autors: 
  • Lai iekopētu autora vārdu,nospied uz tā.
  • Reģistrēti lietotāji var rediģēt tekstus vēlāk.
Bold FontItalics fontUnderlineStrike OutSubscriptSuperscriptFont colorTeletypeHorizontal LineE-mail linkhyperlinkListsimies
Atlikušas 1000 zīmes

 Lapas redaktors:redaktors@lelb.lv; Copyright © 2006 LELB, created by MB Studija
Šajā stundā bijuši 70 , pavisam kopa bijuši: 769