atpakaļ uz mājaslapu
E-pasts:  Parole: atcerēties mani reģistrētiesaizmirsu parolimeklēt
Diskusijas Par kristīgu dzīvi kas ir laulība? TĒMA KRISTIEŠIEM
Ingars
Iesūtīts: 2010.01.17 12:15:17
Ar ko atšķiras kristīgā laulība no vienkārši sarakstīšanās vai vienkārši kopā dzīvošanas?
<< . 1 . 2 . 3 . 4 . 5 . 6 . 7 . 8 . >>
AutorsZiņas teksts
Ivo Pavlovičs
# Iesūtīts: 2010.01.22 13:34:52
masiks [212.93.96.2] kļuvis par kristieti?!
Ivo Pavlovičs
# Iesūtīts: 2010.01.22 14:48:20
Jā, jo stāv rakstīts - TĒMA KRISTIEŠIEM. Tāpēc arī dziļā neizpratnē jautāju.
Ivo Pavlovičs
# Iesūtīts: 2010.01.22 16:44:08
masiks [212.93.96.2] Nespratu, tad esi?
rainars
# Iesūtīts: 2010.01.22 17:07:12
te prātā nāk teiciens smotrit kņigu vidit figu

Bībeli jau saprast nav iespējams cilvēkam kurš Jēzu Kristu neuztver kā savu pestītāju. Caur Kristus prizmu lasot Bībeli Svētais Gars nāk palīgā saprast Dieva Valstības noslēpumus ,kurus pasaulīgajam cilvim saprast nav dots.Kā saka iekšdedzes dzinējs bez dzirksteles nefunkcionē.
Mārtiņš
# Iesūtīts: 2010.01.22 17:54:50
Ingars
Lūk atšķirība starp kristīgu un nekristīgu laulību - ja tu tici, ka Dievs ir laulības Kungs un iedibinātājs, tad vienmēr, visiem bez izņēmuma ir jāatskaitās, jāsolās Dieva priekšā, jādod solījums Dieva priekšā un jāuzņemās atbildība Dieva priekšā, citādi tas ir tas pats, kad uzņēmuma valde slēdz kaut kādus mistiskus līgumus nerēķinoties ar akcionāriem, kas ir uzņēmuma īstenie saimnieki.

Atbildība Dieva priekšā pastāv neatkarīgi no ticības. Laulība baznīca nav kaut kas ekskluzīvs tādā ziņā it kā tā būtu īstāka nekā citādi noslēgta laulība.

Salīdzinājums ar uzņēmuma valdi neveiksmīgs, jo nereti uzņēmumos akcionāri ir daudz un savā starpā pretrunīgi. Dievs ir viens un vienots.

Otrkārt - kāpēc cilvēku priekšā - tāpēc, ka, ja esam kristieši, tad neesam vienpatņi, bet gan daļa no lielās Dieva ģimenes, kas gan nenozīmē, ka citiem būtu jājaucās divu cilvēku laulības dzīvē, bet gan, ka sabiedrība turpmāk viņus uztver kā ģimeni.

Pilnīgi piekrītu.

Kas notiek, ja vienkārši tā pa kluso, kā partizāni?

Bet praksē jau nenotiek pa kluso. Visi zin, ka tie divi ir pāris, ka viņi dzīvo kopā un dala gultu. Faktiski sabiedrība tādus nenoformētos kopā dzīvotājus uztver kā laulātus. Pie kam faktiski tie pieprasa (un lielā mērā arī saņem) laulāto tiesības. Bet problēma tiem cilvēkiem pašiem ir tajā, ka viņiem liekas, ka atbildība nav tāda kā īstā laulībā, taču mēs zinām, ka īstenībā ir.

Aivars
# Iesūtīts: 2010.01.23 12:20:29
Ingars
Šodien ieskatoties, ko esat runājuši, pamanīju ka esi man jautājis
Ko tavā izpratnē nozīmē jēdzieni, kā "doties laulībā", "ko Dievs savienojis, to cilvēkam nebūs šķirt". Vai vienkārša saiešana kopā nozīmē, ka Dievs savienojis? Es nerunāju par neticīgo viedokli - tas man ir zināms, bet gan par to viedokli, kuriem bībele ir autoritāte.
Tas nozīmē, ka tas ko bībele sauc par grēku, to arī pats atzīsti par grēku. Pēc tavas loģikas sanāk, ka jebkura kopdzīve automātiski skaitās laulība? Tad kādā jēgā tiek runāts bībelē par saderēšanu, par kaut kādu pagriezienu, pirms kura skaitās neprecēti, bet pēc tam precēti? Kurš ir tas pagrieziens, tavuprāt? Sekss? parakstīšanās zaksā? ja tu sevi sauc par kristieti un saki, ka nav obligāt jālaulājas Dieva priekšā, tad vai nenonāc pretrunās?


Godīgi sakot, nesaprotu, no kā Tu visus šos apgalvojumus izsecināji.
Mans aizrādījums bija par to, ka nav iespējamas attiecības bez saistībām. Pat ja kādi izgudro, ka viens otram interesē tikai tik daudz lai pret to pavēderes trīšanas vingrošanu izpildītu, tad tomēr tās ir kādas saistības.
Par kristīgu laulību jau pateicu, ka tā varētu atšķirties no nekristiešiem ar to, ka kristieši solās Dieva priekšā un lūdz Viņa svētību savam kopdzīves projektam.
Svētais
# Iesūtīts: 2010.01.23 13:09:24
Ar ko atšķiras kristīgā laulība no vienkārši sarakstīšanās vai vienkārši kopā dzīvošanas?

Domāju, ka nav tāda jēdziena kā kristīgā laulība, vienkārši sarakstīšanās vai vienkārši kopā dzīvošanas. Ja vīrietis dzīvo kopā ar sievieti, tad viņi jau ir laulātie Dieva priekšā, jo kļūst par vienu miesu.

Ja runājam par kristīgajām laulībām, no tā viedokļa, ja abi ir kristieši, tad labi, ka var lūgt Dievu kopīgi savu jautājumu risināšanā, un labi, ja Dievs ir visa centrā abiem. Tas palīdz laulības dzīvei.
Jošs Mulders
# Iesūtīts: 2010.01.23 17:45:11
Civila Sarkastīšanās (Zagsā) ir identiska Laulībai Baznīcā gan no juridiskā, gan Dieva viedokļa... vismaz Latvijā! Un tas tikai tāpēc, ka Latvijas Vara ir pilnvarojusi Baznīcu (atsevišķas konfesijas) laulāt, tādējādi atzīstot šīs laulības legalitāti Diev Kalpones - Valsts - priekšā!

Kopā dzīvošana nav laulība ne pēc Kristīgā ne Civilā priekšstata!
Jošs Mulders
# Iesūtīts: 2010.01.23 17:46:43
Aivars
[Online]
# Iesūtīts: 2010.01.17 13:08:22
Ingars
Laikam gan ar to, ka abas puses ir Kristus priekšā solījušās un lūgušas svētību. Citas atšķirības varētu nebūt.

Aivars, hmmm... vai lūgšana tādējādi kļūst laulības daļa? Interesants aspekts! Bet Zagsā arī ir faktiski tāda pati lūgšana... tikai bez objekta... tb vēlējums! Ar tādu pašu nozīmi un vēlmi, lai tā ir ilga un laimīga!
Ingars
# Iesūtīts: 2010.01.25 12:33:24
Mārtiņš

Atbildība Dieva priekšā pastāv neatkarīgi no ticības. Laulība baznīca nav kaut kas ekskluzīvs tādā ziņā it kā tā būtu īstāka nekā citādi noslēgta laulība.

Tātad - ja tu esi atbildīgs, Dieva priekšā, tad arī Dieva priekšā tev ir jāstājas laulībā, jāizlūdzas no Viņa svētība un jāuztic sava laulība Viņam. Jā - tā atbildība nav atkarīga no ticības, be tieši tur jau tā lieta, ka neatkarīgi no ticības, pareizi ir, ja salaulājas Dieva priekšā.

Salīdzinājums ar uzņēmuma valdi neveiksmīgs, jo nereti uzņēmumos akcionāri ir daudz un savā starpā pretrunīgi. Dievs ir viens un vienots.

Protams - neviens salīdzinājums nav pilnīgs, bet tev nevajadzētu novērsties no domas, jo tā ir tāda, ka saimnieks ir noteicējs, nevis kalps, tāpēc kalpam vienmēr būs jāatskaitās saimnieka priekšā, turklāt, neatkarīgi no tā, kādas ir attiecības akcionāru starpā, jebkurā gadījumā viņi ir vienojušies par kaut kādiem likumiem uznēmuma iekšienē, kurus jāievēro visiem darbiniekiem.

Bet praksē jau nenotiek pa kluso. Visi zin, ka tie divi ir pāris, ka viņi dzīvo kopā un dala gultu. Faktiski sabiedrība tādus nenoformētos kopā dzīvotājus uztver kā laulātus. Pie kam faktiski tie pieprasa (un lielā mērā arī saņem) laulāto tiesības. Bet problēma tiem cilvēkiem pašiem ir tajā, ka viņiem liekas, ka atbildība nav tāda kā īstā laulībā, taču mēs zinām, ka īstenībā ir.

Nu tu redzi, kāda ir atšķirība - ateistiskā sabiedrība pieņem viņus kā laulātus, bet no bibliskā viedokļa viņi nav laulāti. Prakse diemžēl pierāda, ka arī ar to atbildību ir kā ir. Jā, protams, kāds uzreiz minēs tos piemērus, ka ilgi nodzīvo kopā, tad apprecas un izšķiras, BET tieši tur jau ir tā lieta, ka vienkārša kopā dzīvošana neuzliek nekādus pienākumus - kaut kas nepatīk, šķiramies, toties ja ir salaulājušies, tad arī protams var šķirties, bet tikai tad jau tas ir problemātiskāk, īpaši, ja tev bībele ir autoritāte

Svētais Jošs Mulders Tad kādēļ nez tāda jezga par to pirmslaulības šķīstību? Kādēļ bībelē vispār minēta atšķirība starp precētiem un neprecētiem?
danar
# Labojis danar: 2010.01.25 13:39:52
IngarsZini,labs raksts par laulibu sieviesu zurnala Una(2010.februaris.)tur intervija ar māc.Ralfu Kokinu.Ir vērts izlasīt,jo tur uzsvarins tiek likts uz ko citu...
Citatiņs iz raksta:
"Daudzi iedomajas,ka laulība ir magisks akts,kur mācītājs altara priekšā pārmet krustu,Dieva priekšā salaulā,un tapēc šī laulība automatiski tiks sargāta un svētīta.Nekā!svētība ir atkarīga no tiem diviem cilvēkiem,kuri nostajušies altara priekšā,-laulību akts vien svētību un pasargāšanu nedos.Kā būs-tas vispirms atkarīgs no tikai viniem zinamas mīlestības solījuma,ko šie cilvēki devuši viens otram."
Aivars
# Iesūtīts: 2010.01.25 13:56:50
vienkārša kopā dzīvošana neuzliek nekādus pienākumus - kaut kas nepatīk, šķiramies, toties ja ir salaulājušies, tad arī protams var šķirties, bet tikai tad jau tas ir problemātiskāk, īpaši, ja tev bībele ir autoritāte

Hm. Interesanti. Ja Bībele ir autoritāte, tad `mācītāja krūmiņa laulību` var neņemt vērā, un izlikties, ka nekas nav bijis, bet ja tikai juridiski noslēgta laulība valsts priekšā, ir tā, kas kristietim uzliek saistības?
Mārtiņš
# Iesūtīts: 2010.01.25 14:39:49
Lai rosinātu tālāku laulību izpratni, aicinu atbildēt uz jautājumu: Kad sākas laulība?
danar
# Iesūtīts: 2010.01.25 15:24:13
MārtiņšKad viirs atzist sievu un sieva viru...
Jošs Mulders
# Iesūtīts: 2010.01.25 15:35:19
Tad kādēļ nez tāda jezga par to pirmslaulības šķīstību? Kādēļ bībelē vispār minēta atšķirība starp precētiem un neprecētiem?

Tāpēc, ka Laulība ir Dieva iestādīta, bet tās laicīgais izpildījums ir civila padarīšana. Tāpat kā Valsts ir Dieva iestādīta, bet izpildās cilvēki un juristiem nav jābūt obligāti ticīgiem (kas gan būtu labi)
Ingars
# Iesūtīts: 2010.01.25 15:42:40
danar

Nu protams, par to nemaz nav runas, runa ir par to, kas skaitās laulība un kas ne. Ja laulība skaitās kopdzīve vai labākajā gadījienā sareģistrēšanās zaksā, tad kāda jēga laulībām baznīcā? Kāda jēga runāt par atturību pirms laulībām? Nejau es domāju, ka iekš tās ceremonijas ir kāda nozīme, bet gan tieši iekš tā, ka klāt ir DIeva vārds un lūgšana. Lai gan luterāņiem laulība nav sakraments, tas tomēr ir Dieva iestādījums un ja tas ir Dieva iestādījums, tad vai nebūtu pareizi arī Dieva priekšā solīties un lūgt?
Ingars
# Iesūtīts: 2010.01.25 15:43:53
Jošs Mulders

Labi, vēl var pieņemt, ka sareģistrēšanās zaksā ir kaut kas, bet vai vienķarša kopdzīve ir uzskatāma par laulību?
Jošs Mulders
# Iesūtīts: 2010.01.25 15:48:20
vienķarša kopdzīve ir uzskatāma par laulību?

Nea!
Jošs Mulders
# Iesūtīts: 2010.01.25 15:57:03
Ctulhu, tad jāskatās pēc konkrētās Salas jurisdikcijas, kādai valstij pieder un kādi tur ir laulības likumi!
Jošs Mulders
# Labojis Jošs Mulders: 2010.01.25 16:01:23
Ctulhu, nezinu es nav jurists... Šitie jurisdikcijas principi ir man sveša bilde... ka tik tur nav kādas ANO konvencijas, vai citi starptautiski līgumi no sērijas, ka neitrālos ūdeņos uz Kuģa darboajs tie likumi, zem kādas valsts karoga Kuģis airējas... Gan jau ka ar nevienam nepiederošām salām ir kaut kas līdzīgs, jo "nevienam nepieder" nebosj ir arī kāda juridiska atruna, citādi tur pirmais kas aizpeldētu iespraustu savu karogu! Kā nikija
<< . 1 . 2 . 3 . 4 . 5 . 6 . 7 . 8 . >>

:: Pievienot komentāru

Autors: 
  • Lai iekopētu autora vārdu,nospied uz tā.
  • Reģistrēti lietotāji var rediģēt tekstus vēlāk.
Bold FontItalics fontUnderlineStrike OutSubscriptSuperscriptFont colorTeletypeHorizontal LineE-mail linkhyperlinkListsimies
Atlikušas 1000 zīmes

 Lapas redaktors:redaktors@lelb.lv; Copyright © 2006 LELB, created by MB Studija
Šajā stundā bijuši 159 , pavisam kopa bijuši: 1582