atpakaļ uz mājaslapu
E-pasts:  Parole: atcerēties mani reģistrētiesaizmirsu parolimeklēt
Diskusijas Par dažādiem jautājumiem Likteņdārzs - budistu projekts uz Daugavas salas
Jāniss
Iesūtīts: 2010.01.12 19:51:20
Uz Daugavas salas pie Kokneses top Likteņdārzs mūsu mirušo tuvinieku piemiņai, īpaši to, kas gājuši bojā represijās. Par katru pieminamo var iedēstīt kociņu. Daudzi to jau izdarījuši, valsts prezidentu ieskaitot.
Bet, pārsteigts būs katrs, kurš ar acīm meklēs lielo Krustu, jo – neatradīs. Izrādās, ka no sabiedrības ir rūpīgi slēpta idejas būtība – Likteņdārza autors ir budistu mūks, arhitekts Shunmyo Masuno, kurš šajā projektā ir ielicis sava veida jaunu liturģiju, kas pamazām ieved budisma tīklos, skat.:
http://www.koknesesfonds.lv/?lang=1&mid=2&pname=main&mid2=7
Parks izveidots pēc budistu ticības principiem un caur to, it kā nemanot latvieši caur saviem senčiem tie atrauti no savām kristīgajām saknēm un ielikti budisma klēpī.

Šī mēnēša žurnālā TIKŠANĀS ir labs raksts par šo projektu.
Arī šeit raksts: http://www.lv.lv/?menu=exblogi&sub=&type=full&id=250
Te notiek plaša diskusija: http://visulatvijai.lv/news.php?readmore=1156318916
Gribu jautāt, vai kāds zin vēl kaut ko tuvāk?
<< . 1 . 2 . 3 . 4 . 5 . 6 . 7 . 8 . 9 . >>
AutorsZiņas teksts
Svētais
# Iesūtīts: 2010.01.20 09:52:42
liepa
Viņš nemainīja tās, bet izpildīja savu sūtību un uzdevumu no Tēva. Nosaukdams pagānus par suņiem, tas bija salīdzinošās vērtībās, salīdzinot ar Izraēlu, nevis pašiem pagāniem par sevi. Jo Dievs ir slēdzis derību ar Izraēlu, un pagāni ir tie, kas piepotējas klāt. Ja Dievam nebūtu derības ar Ābrahāmu( ebrejs), Dāvidu( ebrejs) Mozu ( ebrejs) Jēzu ( ebrejs) , visi pravieši caur ko izteikti pravietojumi( ebreji) , tad nevienai pagānu tautai nebūtu nekādu izredžu glābties. Turklāt Dievs slēdz/a individuāli savu derību ar ikvienu no šiem cilvēkiem, un JD tā arī ar ikkatru tiek slēgta individuāli !
Tas Pats
# Iesūtīts: 2010.01.20 09:56:41
Svētais , "glābties"? No kā?
incognito
# Iesūtīts: 2010.01.20 10:01:53
Aivars
Man liekas, tas par ko Tu runā, ir tā sakot, vēlāka interpretācija. Bet laikā, kad Jēzus atšuva samāriešu sievu, visiem šai dialogā klātesošajiem bija diezgan skaidrs, kas ir Izraēla cilts un ka samāriešiem ar to nav sakara.
Svētais
# Iesūtīts: 2010.01.20 10:06:24
liepa
Salīdzinoša vērtība nosaucot par suņiem pagānus pret Izraēla ļaudīm, kas bija derības cilvēki. Sūtīts bija patiešām tikai pie ebrejiem! Bet mācekļiem bija japiepilda sava sūtība un misija, ainest evanģēliju līdz pasaulei, ko Dievam bija jāapstirpina ar pārdabisku atklāsmi Pēterim!
Tas Pats
Glābties no grēkiem.
Aivars
# Iesūtīts: 2010.01.20 10:10:16
incognito
nu... daudziem noteiktie, bet vai visiem?... Izskatās, ka tajā epizodē ir iekodēta sava dramaturģija, kas evaņģēlistiem paliek prātā kā viens ļoti būtisks notikums. Un ar to `atšūšanu` ir tā, ka nav jau mums runas intonācijas, mīmika un žestu valoda rakstītā tekstā pārnesamas. Liekas, kāda cerība tai sievai tomēr tika dota arī starp klasiskos aizspriedumus paudošu vārdu rindām
Tas Pats
# Iesūtīts: 2010.01.20 10:11:19
Kādas sekas rada grēki un, kā šīs sekas var mazināt (glābt no tām) izraēlu reliģija? Vai vēlies teikt, ka šī reliģija pasargā no grēkošanas?
Svētais
# Iesūtīts: 2010.01.20 10:16:40
Grēka alga ir nāve un posts jau šajā dzīvē. Domāju, ka katrs no mums ir ar to saskāries lielākā vai mazākā mērā ( atkarībā no grēka specifikas) . Glābj no grēkiem ticība Jēzum, tikai un vienīgi, tā arī ir Izraēla reliģija.
Aivars
# Iesūtīts: 2010.01.20 10:23:48
Svētais
Kur Tu rāvi ebrejus? Tāda vārda tur nav. Tā jau ir tāda cionistiska interpretācija.
incognito
# Iesūtīts: 2010.01.20 10:24:12
Aivars
Nu, par intonāciju un mīmiku nemāku spriest. Un, protams jāatzīst, beigās tās samāriešu dāmas vajadzība tika apmierināta, neskatoties uz tautību.

Šīs tēmas par likteņdārzu kontekstā mani biedē kristiešu vīzija par visu pasaules tautu kristīšanu un "maldus mācību" iznīcināšanu. Tas man liekas kā apart jauku pļavu, kurā zied dažādas puķes un apstādīt to ar, piemēram, āboliņu. It kā jau praktiski un avīm āboliņš nāk par labu tikpat lielā mērā kā tas, kas tur auga pirms tam, tomēr kaut kas skaists ir aizgājis uz neatgriešanos.
Svētais
# Iesūtīts: 2010.01.20 10:27:56
Aivars
Jēzus bija sūtīts tikai un vienīgi pie Izraēla silts pazudušajām avīm - ebrejiem. divas reizes viņš novirzījās no šī uzdevuma un aicinājuma, piepildot pagānu lūgumu-1) vienā gadījumā ar kāānaniešu sievas meitu, -2)ar romiešu virsnieka kalpu.
Svētais
# Iesūtīts: 2010.01.20 10:32:21
liepa
Tu atzīstot un pieņemot, apliecinot un sirdī ticot, Jēzu par kungu un Glābēju savā dzīvē, saņem jaunpiedzimšanu no augšienes. Pateicoties jaunpiedzimšanai tu tiec uz debesīm. Šajā dzīvē tu saskaries ar postu un fizisko nāvi, taču nākamajā Jēzus tevi uzceļ no miroņiem, dod `jaunu ķermeni, un tu dzīvo mūžīgi. Šajā dzīvē neskatoties uz dzīves postu, tu mācies no Rakstiem ( Bībeles) dzīvot dievbijīgu dzīvi, lai zinātu kā stāties pretim velna uzbrukumiem, un kāds ir Dieva prāts visās tavās dzīves jomās. Iemācoties to, tu ej cauri vieglāk šīm dzīves situācijām ,jo ir maiunījusies uztvere un vērtības, arī esi iemācījies, kā pareizāk dzīvot, un esi iemācījies cīnities kur nepieciesams.
Aivars
# Iesūtīts: 2010.01.20 10:38:52
incognito
Tā, protams, jau ir cita tēma, ko Tu mēģini kā pēc Kirkegora risināt vispirms caur estētiskā prizmu. No kristieša viedokļa apzināta maldu reliģija varētu izskatīties tik pat estētiski kā sveču liesmās sadegoši tauriņi vai horegrāfiski baudāma bendes izveicība galvas cērtot. Holivuda, šķiet, šī tipa estētiku šad tad ir apcerējusi.
No otras puses, liela problēma ir sajaukt misiju ar koloniālismu, kas tiešām ir viena noplicinoša pieeja, kad viss, kas konkrētā kultūrā ir potenciāli sakrāls, top izspiests no telpas ar šipotreba variantu.
Svētais
# Iesūtīts: 2010.01.20 10:40:19
liepa
Vēlreiz uzsveru, kas tas bija salīdzinājums starp ļaudīm, kas bija derībā ar Dievu, un tiem, kas nebija. Dievs darbojās un apietas ar cilvēku tiekai un vienīgi uz derības bāzes.

Teiksim, ja es kaut ko vēlētos salīdzināt pret kaut ko , tad lūk, piemērs:

Piemēram, salīdzinot kāda cilvēka svētumu ar cita cilvēka svētumu. teiksim, kāds labdaris un kāds noziedznieks. Šos cilvēkus salīdzinājumā mēs teiktu, jā tas ir labais, bet tas ir sliktais. Pieliekot Jēzus svētumu tam klāt, labdaris, būtu neskaitāmaas reizes "sliktāks" pret Jēzus svētumu. Dievs noslēgdams derību, kā stiprākais un ietekmīgākais deribas slēdzejs ( un tikai tāds spēj slēgt derību, jo tas nav līgums, kur abas puses ir vienlīdz tiesīgas) nopamatoja to, ka ir izvēlējies vienu atsevisku tautu visu tautu starpā pateicoties savai draudzibai un deribai ar Abrahamu. No taa izriet, ka Dievs ipashi uzlukoja un uzluko savu tautu, kas ir deribas tauta. Taapeec sis izteikums, jo uz to bridi, nebija noslegta nekada cita deriba ar citam tautam.
*Duksis
# Iesūtīts: 2010.01.20 10:41:44
Mjā... jo dziļāk mežā, jo resnāki partizāņi... .
Aivars
# Iesūtīts: 2010.01.20 10:42:19
Svētais
Israēla nama pazudušās avis = ebreji? Tā ir tikai interpretācija, un ar to pašu Latvijas virsrabīnam būtu problēmas. Nesteidzies atbildēt, bet padomā par to, kas ir jūdi, kas ebreji, kas israēls. Tur ir nianses, kas, šķiet Bībelē ir vērā ņemamas.
Svētais
# Iesūtīts: 2010.01.20 10:56:37
Aivars
Tai kontekstā tie bija Izraēla tauta. Pēc JK JD iestādījuma, es arī piederu pie Izraēla tautas, ne pēc miesas bet pēc gara.

Rom. 2:28 Jo nevis tas ir jūds, kas ārīgi ir tāds; ne arī tā ir apgraizīšana, kas redzama ārīgi pie miesas.


Rom. 2:29 Bet tas ir jūds, kam ir iekšēja, sirds apgraizīšana, garā un nevis burtā, tādam atzinība ir ne no cilvēkiem, bet no Dieva.

Svētais
# Iesūtīts: 2010.01.20 11:11:00
liepa
Svētais
# Iesūtīts: 2010.01.20 11:13:07
liepa
Pāvila vārdi ir tie paši Dieva vai Jēzus vārdi. Tur nav interpretācijas raskturlieluma kā tāda. Jo:

1. Tes. 2:13 Tāpēc mēs arī pastāvīgi pateicamies Dievam, ka jūs, uzklausījuši mūsu sludinātos Dieva vārdus, tos esat uzņēmuši nevis kā cilvēku, bet kā Dieva vārdus, kas tie patiesībā ir; jo pats Dievs darbojas ar Savu spēku jūsos, kas ticat.
Svētais
# Iesūtīts: 2010.01.20 11:14:52
liepa
Glābšanu caur Jēzus upuri saņem ikviens pagāns, kas tic. Šeit tiek piedāvāta glābšana visām pārējām tautām. Ja kāds nepieņem nevar tapt glābts, jo Dievs ir viens, un glābšana nāk no jūdiem, proti, caur Jēzu Kristu.
Svētais
# Iesūtīts: 2010.01.20 11:19:18
liepa
Bet vārdi, kādus viņš runāja, bija vārdi no Dieva mutes, caur atklāsmi. Šajā kontekstā šie ir Dieva vārdi, un tas ir kā viengabalains vestījums vai tie būtu evanģēliji vai apustuļu vēstules.

Piem. Tad, kad kādu cilvēku Bībelē uzrunāja enģēlis sacīdams, Tā saka tas kungs...Jautājums vai to teica enģēlis vai Dievs? Protams, ka Dievs, bet tas bija Dieva sūtījums caur vēstnesi, kas izpaudās ar engelļa muti, tāpēc pretrunu nav.
<< . 1 . 2 . 3 . 4 . 5 . 6 . 7 . 8 . 9 . >>

:: Pievienot komentāru

Autors: 
  • Lai iekopētu autora vārdu,nospied uz tā.
  • Reģistrēti lietotāji var rediģēt tekstus vēlāk.
Bold FontItalics fontUnderlineStrike OutSubscriptSuperscriptFont colorTeletypeHorizontal LineE-mail linkhyperlinkListsimies
Atlikušas 1000 zīmes

 Lapas redaktors:redaktors@lelb.lv; Copyright © 2006 LELB, created by MB Studija
Šajā stundā bijuši 74 , pavisam kopa bijuši: 433