atpakaļ uz mājaslapu
E-pasts:  Parole: atcerēties mani reģistrētiesaizmirsu parolimeklēt
Diskusijas Par Baznīcu 11. novembris Mācītāju konferencē diskusijas par satversmes grozījumiem attiecībā par sieviešu kalpošanu IV
ziemasvilks
Iesūtīts: 2009.12.16 11:20:52
Turpinam sarunu.
Iepriekšējās diskusijas beigas šeit - 51. lapa un 52. lapa.

Runājam par tēmu,jā?
<< . 1 . 2 . 3 . 4 . 5 . 6 . 7 . 8 . 9 . 10 ... 48 . 49 . >>
AutorsZiņas teksts
armilo
# Iesūtīts: 2009.12.20 20:46:18
Aivars Lapšāns, "vārds - ordinācija ir konfesijas hierarhijas mefistofelis. Kāds sakars vārdam - ordinācija ar Bībeli? Nav."
Aprunājies lūdzu ar savām māsām - mācītājām, kuru ordināciju tik dedzīgi aizstāvi. Es ļoti šaubos vai viņas Tev piekritīs, ka bībelei ar ordin. nav nekāda sakara Ja tas ir tā, tad ko viņas tā raujās pēc tās ordinācijas?! . Manā izpratnē, ordinēt, nozīmē dot ekskluzīvu pilnvaru, kāda īpaša uzdevuma veikšanai. Jēzus, misijā izsūtīja īpaši apmācītus un pārbaudītus 12 vīrus, nevis vienkārši 112 ticīgus vīrus un sievas. Pārāk nenopietni Tu skaties draugs, uz kalpošanas amata nozīmīgumu. Tas ir Kristus amats. Šajā amatā Pestītājs turpina savu misiju.
Aivars Lapšāns
# Iesūtīts: 2009.12.20 20:49:11
Merlins
Ko Tu tik zemu sevi vērtē? Tev ir visas iespējas. Vakar biji tāds , rīt cits... Viss atkarīgs no mums pašiem. Straupē mani maz gan atcerēsies , jo maz tur rādos. Šodien gan sanāca aizskriet..Ko tad es tādu esmu Straupē izdarījis? Sātans gan mani par Straupi pieminēs ...vecais noteikti aizlaidies uz kādu ,,sausāku,, vietu
*Duksis
# Iesūtīts: 2009.12.20 20:52:29
Cien. Lapšāna k-gs! Man ir privātas dabas jautājums. Mani senči no tēva puses ir nākuši no Straupes. Vai Straupes baznīcas grāmatas vēl ir saglabājušās (intersē ieraksti par 19. gs. un agrāki)? Ja ir, tad, vai ir zināms, kur viņas atrodas - Valsts arhīvā vai kaut kur turpat Straupē?
Aivars Lapšāns
# Iesūtīts: 2009.12.20 20:58:25
armilo

Beidz muļķot tautu. Viss ko Tu raksti nav apstiprināms ar svētajiem rakstiem. Nesludini savas iedomas.
Arī sieviešu ordināciju es dedzīgi neaizstāvu. Tevis dēļ, vien vajadzētu visas sievas noņemt no mācītāja amata. Tu jau tāpēc neizmainīsi savu sirdi. Tas ir sirds , iecietības un gara klātbūtnes jautājums. Drīzāk Tu apmelo māsas , ka viņas raujas mācītāja amatā. Māsas aizpilda tukšās vietas. Un tas , kurš , to apkaro ir ar šķērēm izgriezis Jēzu Kristu no Bībeles. Vai Tu maz saproti kam Tev Jēzus vajadzīgs?! Es domāju , ka ne. Pierādi....Tava sirds nav vienā pukstā ar Jēzus sirdi. Piedod , ka tik asi. Bet Tev ir problēmas. Tu esi sevi paauKstinājis.
Aivars Lapšāns
# Iesūtīts: 2009.12.20 20:59:47
*Duksis
Vispār ir. Es vēlreiz painteresēšos. Būšu priecīgs Tev pakalpot...
Aivars Lapšāns
# Iesūtīts: 2009.12.20 21:02:01
Merlins

Tas ir Kristus amats. Šajā amatā Pestītājs turpina savu misiju.

Nu , kur šito māca?
Merlins
# Iesūtīts: 2009.12.20 21:08:54
Aivars Lapšāns

2.Kor.5:20: "Tā mēs nākam, Kristus sūtīti, un pamācām, it kā Dievs runātu caur mums. Mēs lūdzam Kristus Vārdā: ļaujieties salīdzināties ar Dievu!"

Lueriskajās ticības apliecībās ir teikts, ka mācītājs, kalpodams stāv "Vice et loco Christi" - Kristus vietā un viņu aizvietodams.
*Duksis
# Labojis *Duksis: 2009.12.20 21:10:39
Paldies! Bērnībā redzēju senu fotogrāfiju ar palielu metāla kapu krustu (acīmredzot no Straupes vecajiem kapiem?) uz tā stāvēja rakstīts "Willum Jakobson" un gadu skaitļi, kurus neatceros. Sanākot mans vec-vectēvs.

P.S. Ja kāds Straupei grib izdarīt ko labu un paliekošu, tad tas var atvest mājās jeb noorganizēt mājās atvešanu tādu savulaik Straupē dzimušo kā Arvedu Švābi (1888-1959, apglabāts Stokholmā). Sīkāk par A. Švābi http://lv.wikipedia.org/wiki/Arveds_%C5%A0v%C4%81be
indriķis
# Iesūtīts: 2009.12.20 22:05:20
Armillo. vai nevarētu būt tā, ka pirmie presbiteri un presbiteres, būdami draudzes vecākie, pildīja dažādus uzdevumus, un katrā draudzē varēja šis amats attīstīties atšķirīgi. Tādā veidā, vienuviet presbiteri un presbiteres kalpoja klasiskajā vecaju izpratnē, bet cituviet, vīriešu kārtas presbiteri sāka kalpot kā draudzes gani.

Kādas vēl prezbiteres? Vecajās? Ir runāts par `sievām` , turēsimies precīzi pie teksta, un ne par prezbiterēm , un no baznīcas vēstures ir zināms , ka pirmdraudzēs (tāpat kā vēlāk) ir bijušas sievas, kas nodevušās kalpošanā Dievam un draudzei, īpaši saistībā ar draudzes sievišķo pusi. Diakonises jeb kalpotājas.

Piem., asistēt bīskapam pie kristības , apmeklēt māsu cietumā vai patriarhālā namā varēja tikai māsa etc.
Aivars Lapšāns
# Labojis Aivars Lapšāns: 2009.12.20 22:15:21
Merlins

Lueriskajās ticības apliecībās ir teikts, ka mācītājs, kalpodams stāv "Vice et loco Christi" - Kristus vietā un viņu aizvietodams.

Ne tikai mācītājs. Ja tikai mācītājs , tad tas ir viltus evaņģēlijs. Ko tad pārējie pēc Tavām domām nav Kristus sūtīti? (kor.)

Un kādā formā aizvieto Kristu? Mazgājot kājas kā Kristus, vai paaugstinot sevi līdz despotiskas varas ieņemšanai....

Bībeli var izmantot da jeb kam , da jeb kādu varu nostiprināšanai. Taisnību , sakot , man Tavs Kor. piesaukums kaut kā neiedvesmo. Vispār tāds mācītāja formulējums ir no teoloģijas , ne no Bībeles , tā kā. pasarg, Dievs , ja man kādreiz būtu uz atzīmi jāsludina tas , ko Tu man uzrakstīji. Es to nedarītu aiz cieņas pret visiem pasaules kristiešiem.
indriķis
# Iesūtīts: 2009.12.20 22:16:24
Kas attiecas uz priesterību, RKB priesteris apliecināja - viņa amats ir atvasināts no prezbitera amata, viņa ordinācija ir prezbitera ordinācija, tātad, ne VD priesterības.
Un tas kas Romas katoļiem priesteris ( prezbiters ), tas luterāņiem (evaņģēliskajiem katoļiem ) Latvijā mācītājs, atšķirība ir tikai tajā cik liels iespaids viena vai otra kalpošanā ir ietekmēm no VD priesterības.
Aivars Lapšāns
# Iesūtīts: 2009.12.20 22:24:09
Starp citu, pa latvijas 1. TV iet LUTERS. Mākslas filma.
indriķis
# Labojis indriķis: 2009.12.20 22:30:45
Merlin, papildinot tavus ieskatus, gadījumā ja no shizmas vai pat herēzes katoliskajā baznīcā pārgāja viņu priesteri, tos akceptēja jau ar šo viņu amatu, par to liecina arī LTA Apoloģija.
Kristus miesas sašķeltības novēršana bija svarīgāka par strīdiem par amatiem.
Arī šodien, ja no anglikāņiem priesteris pāriet RKB, viņu akceptē kā priesteri ne laju.

Vispār , sakarā ar šo diskusiju un citām iesaku Baznīcas vēsturnieku Mihailu Posnovu. "Kristīgās baznīcas vēsture" ( krievu val. ) ( Brisele. 1994 ).
Labs ar to, ka nav ietekmēts no atsevišķiem protestantisma iepriekš pieņēmumiem, bet tai pat laikā objektīvi apliecina LTA ieskatus baznīcas vēsturē.
Respektīvi, reformatoru pārmetumi pāvestiešiem par atkāpšanos no senās katoliskās baznīcas dzīves bija objektīvi un pamatoti.

Par šo sieviešu jautājumu viņš pasaka to pašu konsensu ko citi avoti, proti, nav bijušas tādas bīskapes vai prezbiteres, bet gan diakonises un citas kalpotājas, nepiederošas pie garīdzniecības ( kad sāka lietot šo klasifikāciju ) .

Respektīvi - baznīcas vēsturē - tradīcijā autentiski tiek atspoguļota Pāvila apustuliskā mācība šai sakarā.
Ivo Pavlovičs
# Iesūtīts: 2009.12.20 22:37:37
indriķis Un kur var to grāmatu dabūt?
Ivo Pavlovičs
# Iesūtīts: 2009.12.20 22:44:39
Aivars Lapšāns Nu tu brauc ar vārdiem, Aivar!
Merlins
# Iesūtīts: 2009.12.20 23:10:02
Aivars Lapšāns

Es ļoti augstu vērtēju laju kalpošanu. Draudze, kurā tās nav, ir kā vēl neuzdīgusi sēkla. Taču Tev kā Lutera cienītājam būtu jāņem vērā, ka Luters redzēja atšķirību starp ordinēto amatu un visu kristīto ticīgo priesterības kārtu.

indriķis

Paldies par atgādinājumu. Taisni pēdējās dienās šos jautājumus domās pārcilāju.
Aivars Lapšāns
# Labojis Aivars Lapšāns: 2009.12.20 23:43:28
Merlins

Tātad , tomēr paaugstināšanās?
Luters neuzsvēra atšķirības , bet aicināja kristību , vakarēdiena....cilvēkus atrast un pašiem izvirzīt(ordinēt). Nu , ja šo ordinšanu ir pārņēmis cits ,,uzņēmums,, , tad tikai ar cieņu pret draudzēm, kuras pašas labāk redz - kurš svēts , kurš nesvēts , jo mācītājs pēc diploma var arī Jēzu neatspoguļot , bet vajāt Jēzu. Luters arī mācīja , ka no vajātājiem pēc iespējas ātrāk jāatkratās , lai neizjuktu draudze.
Nedomā , ka man ir kas pret mācītājiem. Arī es varu vienā dienā par tādu kļūt , ja Dievs liks. Man nepatīk, ka daudzi izmanto Bībeli un visas augstākās formas - bīskaps, prezbiteris, mācītājs, priesteris piesavinās sev. Mācītāja nemaz Bībeles draudzē nav, mācītājs māca evaņģēliju , nevis pārlūko draudzes, vai draudzi. Varbūt vajag visu sakārtot pēc Bībeles? - vecaji , vecaji ievēl bīskapu ( prāvestu) , visa baznīca labāko Lelb kristieti, vēlams ar pravietiskām spējām, kurš solīs rūpēties ne tikai par mācītājiem , bet arī , kā Tu saki par lajiem. Kaut gan, piedod , es neticu , ka Tu cienītu lajus. Tu to vēl neesi pierādījis. Vārdi nav prakse. Piedod , to es saku kā brālim, kas kaut ko redz ....
Lūdzu mani nepārprast. Teoloģiskā mācība , Tevis piemērs no Kor. , kur mācītājs atspoguļo Jēzu, domāju nedrīkst nonākt publiskā forumā. Jo tas ir ievada kurss attiecīgai kalpošanas nozarei, mācītājiem. Cilvēki var pārprast, ka mācītājs ir vienīgais svētais. Un cilvēki pārprot. Vatikāna svētais krēsls to parāda , ka to ir pārpratuši katolicisma ,,baznīctēvi,,. Tāpēc , būtu labāk 21 . gs. neizmantot tik lētus,, trikus,,.

Vakar ordeņu brālībai svētrunu teica Arhibīskaps. Pēc tam uzreiz es teicu ,,savu svētrunu,,. Es nezinu , ko darīja arhibīskaps, bet es lūdzu Dievu , lai katrs arhibīskapa vārds aiziet līdz cilvēku sirdīm. Vai arhibīskaps klausījās mani , vai arī palīdzēja arī manā kalpošanā ar lūgšanu? Un vai tad tikai arhibīskaps atspoguļoja Kristu? Ko tad es neatspoguļoju? Jā man bija grūtāks uzdevums par arhibīskapu , jo man repertuārs bija jāizveido tā , lai mana uzstāšanās nepārtaptu par reliģisku koncertu. To arī arhibīskapam pateicu - man ir grūti salikt dziesmas , bet gars gan jau sakārtos un uzrunās cilvēku sirdis.
Aivars Lapšāns
# Iesūtīts: 2009.12.20 23:58:42
Merlins

Nu ja. Arī Tu man te lūdz Luteru. Kaut kā brīnos , arī par Ivo, ka jūs nemaz Luteru neziniet. Vismaz to galveno. Un galvenais un atbilde par Lutera rakstiem pašlaik ir tāda -

Iedomājies, sevi Lutera vietā. Ieej baznīcā , kur ir seši cilvēki, pāvesta pārstāvētā mācītāja nav. ...Ko Tu teiksi cilvēkiem , kā lai viņi izveido kalpošanu? Mācītāja ta nav.
Nu , ja Tu , Merlin , spēsi pēc sirds , ne prāta struktūras pamācīt to draudzi , kā izveidot kalpošanu , tai skaitā liturģiju , .....tie tad arī būs Lutera raksti , ko es te reizēm pārrakstu.
Varu jau arī pārsūtīt Tev, bet vai ta , kauns nebūs? Ko jūs tur mācāt un ko mācījušie s paši ...nu rodas jautājums! Un vispār, tas neko nemainīs, jūs arī Luteru uzmetīsiet. Ir kaut kam citam jānotiek , ja vispār notiks.....
Paņem Bībeli un izveido pēc Bībeles aprakstiem draudzi. Nesanāks tā kā tagad tiek lietoti termini. Kāpēc tad terminoloģija ir izmainīta? - lai rastos sajukums, un varētu ar cilvēkiem taisīt manipulācijas. Uzņemties visu atbildību uz sevi. Bet tas nestrādā kristietībā. Vienīgā institūcija , kura mīl kārtību , taisnību un prāta pareizrakstību.
Aivars Lapšāns
# Iesūtīts: 2009.12.21 00:10:27
Merlins

Labi , pažēlošu Tevi. palasi Luteru. padomā .nesarežģī. vienkārši ej Lutera domai līdz. Tieši tādā veidā arī Bībele ,,domā,,. Ko vēl vajag.
Pamklēšu vēk kaut ko garšīgu priekš Tevis.
M. Luters-
,, text Patiešām, ja divas vai trīs vai kādas desmit saimes jeb visa pilsēta (vai pat vairākas) jūsu pusē spētu vienoties savā starpā par šādu praksi un cītīgi piekoptu Evaņģēlija mācīšanos un no tā izrietošo dzīvi ticībā un mīlestībā, un ja pie jums arī nekad neuzrastos neviens ordinētais, svaidītais vai apcirptais (priesteris) vai vēl kādi amatu nesēju jums varētu tikt piešķirti, kas jums izdalītu Altāra sakramentu vai citus sakramentus —— Kristus bez nekādām šaubām paliktu jūsu vidū un jūs atzītu par savu baznīcu un nekādā gadījumā jūs nenolādētu, bet gan drīzāk atalgotu par šo jūsu dievbijīgo un kristīgo praksi – atturēties no visiem citiem sakramentiem, kurus jums būtu bijis jāpasniedz nekristīgiem un Dievu zaimojošiem kalpotājiem. Jo Viņš reiz arī ir teicis: tikai viena lieta mums ir nepieciešama, proti, Dieva vārds, jo tajā cilvēkam ir dota dzīvība. Ja cilvēks dzīvo ar Dieva vārdu, ka tas viņam pieder, tad no visa pārējā viņš var arī nošķirties, it īpaši, ja viņš tādā veidā grib izvairīties gan no nekristīgas mācības un no nekristīgiem skolotājiem un baznīcas amata nesējiem. Un ko gan tas dotu, ja cilvēkiem piederētu visas šīs citas lietas, bet nebūtu Dieva vārdu, kas vienīgais spēj piešķirt dzīvību? Savukārt šie nopirktie vai jūsu starpā iespiedušies ordinētie priesteri no pāvesta baznīcas to vien tik izraisa, ka Bohēmijā aptrūkstas Dieva vārda un ka paliek vienīgi sakramenti. Tas nozīmē, viņi jums nolaupa svarīgāko, likdami priekšā tādas lietas, kuras nemaz nebūtu tik svarīgas. Un uzmezdamies par šo,,
Aivars Lapšāns
# Iesūtīts: 2009.12.21 00:14:02
Merlins

,, Mums vispirms ir nepieciešama stipra ticība, lai Dieva vārda spēkā mēs varētu atteikties no šīs plaši izplatītās un spēcīgās piedauzības, kad cilvēki aicina priesterus pēc sava prāta un ar stīvu spītu aizstāv visus tos, kurus amatā ir ieveduši bīskapi – apcirpuši tiem tonzūras un svaidījuši ar eļļu. Tā greznojot priestera amatu, baznīcā ir iezadzies Sātans un ar viltu ir sagāzis un izpostījis tur visas lietas ar savu ārdīšanos. Ienākdams šajā vietā, viņš ir paņēmis sev līdz septiņus citus velnus, kuri ir vēl ļaunāki par viņu un sācis tur dzīvot (sal. Lūkas ev. 11, 21.26). Tur viņš sēž droši kā savā rezidencē un dzīvo pilnā mierā. Viņš valda pār cilvēku prātiem, ka neviens ar vārdu „priesteris” nesaprot neko vairāk un neko citu, kā tikai šos tonzūrā apcirptos un ar eļļu svaidītos īpatņus, kas uzpūtušies no augstprātības un amatā ievesti ar cilvēku izdomātu bezkaunību un māņticību. Ja tu uz to visu negribi aizdarīt acis un atsviest visas šīs tradīcijas, senās parašas un lielā pulku un uzmanīgi klausīties tikai Dieva vārdā un turēties tikai pie tā, tad tu nekādā gadījumā neuzveiksi šo piedauzību un netiksi skaidrībā ar šo lietu.,,
<< . 1 . 2 . 3 . 4 . 5 . 6 . 7 . 8 . 9 . 10 ... 48 . 49 . >>
Tēma ir slēgta, jūs nevarat iesūtīt komentārus

 Lapas redaktors:redaktors@lelb.lv; Copyright © 2006 LELB, created by MB Studija
Šajā stundā bijuši 64 , pavisam kopa bijuši: 13318