atpakaļ uz mājaslapu
E-pasts:  Parole: atcerēties mani reģistrētiesaizmirsu parolimeklēt
Diskusijas Par Baznīcu 11. novembris Mācītāju konferencē diskusijas par satversmes grozījumiem attiecībā par sieviešu kalpošanu IV
ziemasvilks
Iesūtīts: 2009.12.16 11:20:52
Turpinam sarunu.
Iepriekšējās diskusijas beigas šeit - 51. lapa un 52. lapa.

Runājam par tēmu,jā?
<< . 1 . 2 . 3 . 4 . 5 . 6 . 7 . 8 . 9 . 10 ... 48 . 49 . >>
AutorsZiņas teksts
Aivars Lapšāns
# Iesūtīts: 2009.12.20 19:16:51
armilo

vārds - ordinācija ir konfesijas hierarhijas mefistofelis. Kāds sakars vārdam - ordinācija ar Bībeli? Nav. Ordinācija ir akts no augšas , bet bīskapa ievēlēšana pēc bībeles ir akts no apakšas , kā arī to mācīja Luters. Gan Luteram , gan Bībelei ir taisnība. Vai taisnība ir arī LELB konfesijai? Jā , bet tikai ar vienu noteikumu , ka ordinēšana notiek draudzes un konfesijas kopsadarbībā. Konfesijas vadībai ir jāstrādā pēc principa : Kas sevi paaugstina , tas lai ir kalps. Tātad , konfesijas vadībai ir jākalpo draudzēm , nevis jākaro ar viņām.
Kāpēc netiek šajā diskusijā izmantots vēl viens posms prāvests? Prāvests tad arī varētu būt tas bīskapa posms - vairāku draudžu pārstāvis.
Mācītājs. Mācītājs ir it kā dvīnis. Viņš pabeidz teoloģisko un ir automātiski mācītājs. Labs sludinātājs , darīdams draudzē kalpošanas vajadzības - Dievkalpojuma vadīšana, kristīšana, svētīšana pagāniskajās ēķās , pašvaldības pasākumos utt .. automātiski tiek saukt par mācītāju. To no tautas mutes ārā neizraus. Mācītājs ir ne tikai ar augstāko teoloģisko , bet arī draudzes un konsistorijas apstiprināts labs brālis vai māsa Jēzū, kuri ar atbildības sajūtu dara kalpošanas darbu draudzes apvidū un pēc iespējas mācās dažādos kursos un kristīgajā augstskolā .
Vai tas ir normāli? - Protams. Mīlestībā viss ir normāli. Ja ar auKstu sirdi skatāmies uz lietām , tad viss mums kļūst farizejisks, nepeiņemams, liekulīgi interpretējams.
Lietas ir jātver arī globāli. Vai noliegšanas posmi nedod vietu sātana,, kalpošanai,,.
Ivo Pavlovičs
# Iesūtīts: 2009.12.20 19:17:52
Aivars saka: Nu patristika gan ir staipīga žvačka, kas pati kritizējama Sv. Rakstu gaismā.

Redz lai "kritizētu" baznīctēvus Rakstu gaismā, tad pašam ir ar šiem Rakstiem jābūt gana izgaismotam. Citādi visādi gudreļi Rakstus pielāgo savam nabadzīgajam saprašanas līmenim. Katrā ziņā labāk ir baznīctēviem uzticēties, nevis pašgudriem jauno laiku "teologiem".
Aivars
# Iesūtīts: 2009.12.20 19:24:13
Ivo Pavlovičs
Nu lieliski! Visas iespējas Tev savu erudīciju demonstrēt! Cik no modernajiem teologiem esi lasījis? Cik no baznīctēviem? Cik atšķirības esi manījis? Kādus argumentus vari piedāvāt?
Ivo Pavlovičs
# Iesūtīts: 2009.12.20 19:26:38
Aivars Te jau laikam nebūs īstā vieta, kur argumentus piedāvāt. To vajadzētu citā formātā darīt. Bet ir jau tā, ka dažiem baznīctēvi un viņu viedoklis nav nekāds vērā ņemams teoloģisks arguments.
Ivo Pavlovičs
# Labojis Ivo Pavlovičs: 2009.12.20 19:27:52
Jā, dažiem pat skaidra Rakstu pavēle nav arguments
Tā var būt novecojusi.
Aivars Lapšāns
# Iesūtīts: 2009.12.20 19:28:48
rainarsAivarsMerlinsarmilo

Te es iekopēju kristīgo ekspertu vēsturisko pētījumu par sievu un vīru sludināšanu... no grāmats ,,Kristietības vēsture,,.
Skaidrs ir viens , ka līdz ar Konstantīnu sākas svēto apkarošana, pimbaznīcas labāko tradīciju iznīcināšana. Baznīcas izmanotošana kā iespēja , kur attīstīt karjeru. Vai kaut kas nav līdzīgs arī tagad?

,,Iesākumā kristietības attīstība nekādā gadījumā nebija atkarīga tikai no tās vadītāju profesionālās prasmes. Ik viens kristietis bija gan ,,priesteris,, gan ,,misionārs,,. Baznīcas raksturotas kā visaptverošākās un spēcīgākās no visām organizācijām Romas impērijā.Teorijā un bieži vien arī praksē kristiešu kopienā izzuda atšķirības starp ebreju un neebreju, vergu un brīvo, vīrieti un sievieti. Visi aktīvi dalījās Kristus vēstī ar citiem.,,
Aivars
# Iesūtīts: 2009.12.20 19:33:15
Ivo Pavlovičs
Nu ko lai saka?...
Ja nav argumentu (kā līdz šim), tad varbūt arī nevajag spamot.
Ivo Pavlovičs
# Iesūtīts: 2009.12.20 19:33:47
Aivars Lapšāns Tas nav nekāds vēsturisks pētījums, bet replika par tēmu. Pētījumi izskatās citādāk.
Ivo Pavlovičs
# Iesūtīts: 2009.12.20 19:39:41
Aivars Argumenti tie paši vecie, bet tu tos joprojām nepieņem. Varbūt pasaki, ko tieši tu gribi dzirdēt? Citē Rakstus - tie runājot tik par konrēto tā laika draudzi un situāciju, atsaucas uz baznīcas praksi - tā nepārliecina, atsaucas uz Luteru - tas ar nepārliecina. Nu tad ko?
rainars
# Iesūtīts: 2009.12.20 19:40:14

Piedodiet ,bet vai jūs šodien bijāt Dievkalpojumā un ja bijāt tad ?:vai baudījāt Svētā Gara pieskārienu .Ja baudījāt tad kāpēc darāt to ko darāt?
G al.5:14 Jo visa bauslība ir vienā vārdā izpildīta, proti, tanī: tev būs savu tuvāku mīlēt kā sevi pašu. -
15 Bet, ja jūs savā starpā kožaties un ēdaties, tad pielūkojiet, ka jūs cits citu neaprijat!
16 Bet es saku: staigājiet Garā, tad jūs miesas kārību savaldīsit.


Tikko labu liecību izlasīju http://www.ignited.lv/zurnali/ignited-05.pdf.
Aivars
# Iesūtīts: 2009.12.20 19:46:55
Ivo Pavlovičs
Draugs, papētī Sv. Rakstus! Ja tie Tevī neizsauc interesi, tad neko nevaru piedāvāt. Par Baznīcas praksi runājot, ... nu Zviedrijā tagad homoseksualitāti par grēku nevar saukt. Vai tas ko nozīmē?
Merlins
# Labojis Merlins: 2009.12.20 19:49:01
Aivars Lapšāns

Par draudzi Tev piekrītu. Ideāli ir, ja draudzē dzīvo un darbojas pēc Rakstiem un Sv.Gara iedvesmām, vienojoties par kopīgas darbības principiem starp draudzēm (satversme). Baznīcas vadības uzdevums būtu to veicināt un iejaukties tikai tad, kad kaut kas noiet greizi. Piekrītu arī, ka jaunos mācītājus vajadzētu tam labāk sagatavot.

Par ordināciju gan, man liekas, Tu saki tikai pusi no īstenības. Taisnība, ka bīskapus ievēlēja arī "no apakšas", taču par bīskapiem viņi kļuva, kad viņiem rokas uzlika citi baznīcas bīskapi. Ko citi bīskapi neordinēja, tas par bīskapu katoliskajā baznīcā nekļuva, lai arī kas viņu bija izvēlējis. Turklāt pēc Bībeles apustuļus iecēla "no augšas" un bīskapi bija apustuļu pēcteči un kalpošanas turpinātāji. Pāvils ar Barnabu iecēla draudzēs prezbiterus (Apd.14:23), turklāt šai rakstu vietā vārds "cheirotoneo" , angliski tulkots kā "ordain, ordinēt" nozīmē iecelšanu amatā bez vēlēšanām. (Zodhiates, The complete Word Study, New Testament). Tu reiz rakstīji par Lutera "draudzes veidošanas instrukcijām". Vai no tām Tu secināji, ka ordinācija ir no velna (konfesiju mefistofelis)? Vai Tu nenorādītu, kur tās atrodamas. Katrā ziņā Luters ne tikai neatmeta ordināciju, bet arī pats ordinēja.

Vai tiešām Tu liturģiju uzskati par ļaunumu?
Ivo Pavlovičs
# Iesūtīts: 2009.12.20 19:50:35
Aivars Redzi, draugs, mēs abi lasām Rakstus, bet kāpēc mēs tos saprotam atšķirīgi? Manī tie izsauc visdzļāko interesi, bet es zinu, ka arī citi tos ir lasījuši. Viņu domas man ir svarīgas.
Ivo Pavlovičs
# Iesūtīts: 2009.12.20 19:55:03
Aivars Lapšāns saka: Skaidrs ir viens , ka līdz ar Konstantīnu sākas svēto apkarošana, pimbaznīcas labāko tradīciju iznīcināšana. Baznīcas izmanotošana kā iespēja , kur attīstīt karjeru. Vai kaut kas nav līdzīgs arī tagad?

Es saku: Aivar, "tas" sākās jau agrāk!!! Ar Jūdu Iskariotu, kurš Jēzu nodeva!
Aivars
# Iesūtīts: 2009.12.20 19:56:54
Ivo Pavlovičs
Negribu novirzīties no S.O. tēmas, bet ja TU reiz tā vaicā , neslēpšu, ka atsevišķu baznīctēvu copy-paste reprodukcijas man nešķiet normāla Sv. Rakstu pētniecība.
Aivars Lapšāns
# Labojis Aivars Lapšāns: 2009.12.20 20:18:08
IVO
Šajos laikos mēs esam baznīctēvi. Nav ko balzamēt vecus ieteikumus , kā vien Bībeli, jo čaur Bībeli Gars šajos laikos mūs veido par baznīctēviem. Viņi bija tādi paši kā Tu.

Gars caur Bībeli visos laikos runā savādāk uz ticīgajiem pēc apsolījuma no Jāņa atklāsmes ,, Kam ausis ir lai dzird , ko Gars saka draudzēm,, .

Jēzus liecība ir praviešu gars. J. Atkl.
--------------------------------------------------
Un Gars ir liecinieks, jo Gars ir patiesība.
--------------------------------------------------

Kas , Ivo , mēs esam sliktāki par ,,baznīctēviem,, ? kas vispār tas par vārdu tāds - baznīctēvs? Kam viņš Tev?
Ivo Pavlovičs
# Iesūtīts: 2009.12.20 20:29:47
Aivars Lapšāns A viņi tač par mums nav sliktāki, un viņus taču arī vadīja tas pats Gars, ka vada mūs.

Bet lai vai kā, sevi par baznīctēvu.... nu nē, Aivar, tas būs par lepnu apgalvojums.
Aivars Lapšāns
# Labojis Aivars Lapšāns: 2009.12.20 20:35:15
MERLINS
un bīskapi bija apustuļu pēcteči un kalpošanas turpinātāji.

Vai tiešām Tu liturģiju uzskati par ļaunumu?

Diez vai tā varētu teikt , tik līnijiski , pedanti . Bija visādi varianti , kur gan apsutuļi iecēla , gan paši uztaisīja draudzes utt...un viens otram uzlika rokas. Cik zinu , tad par šo strīdējās pat pirmās Latvijas laikā kā labāk , pareizāk iecelt bīskapu. Šķiet no Zviedrijas atbrauca tomēr kāds un uztaisīja ,,apustulisko turpinājumu,, caur roku uzlikšanu.
Ir tikai viens... bet. Ja roku uzlikšana būtu obligāta glābšanas sistēma , tad tas tiktu akcentēts Bībelē. Roku uzlikšana ir likumdošana , ko iestādījis Dievs svētības saņemšanai , dziedināšanai .....jā , amata saņemšanai.
Bet tas nenozīmē , ka līderis draudzē bez roku uzlikšanas būs slikts brālis. Dažam var likt cik gribi ....tāpat nekāda labuma.....
Es nekad neesmu uzskatījis liturģiju par ļaunumu. Es , tāpat kā Luters uzskatu , ka ar liturģiju var muļķot un manipulēt ar tautu.
Katrai konfesijai liturģija ir svēto sanākšanas vieta, kur tīri individuāli ticīgie kopā ar draudzi pielūdz , slavē, saņem sakramentus . Liturģija nav izejas pozīcija par to , cik laba liturģija , tik liela konfesija. Mums ir tāda un mums viņa jāpieņem. Dievs grib lai mēs , tāpat kā rokas uzliekam, arī grib - lai mēs sanākam kopā.Bet , ja es gadu nenākšu uz liturģiju , vai mana ticība pazudīs?
Merlins
# Labojis Merlins: 2009.12.20 20:38:36
Par baznīctēviem viņus, piemēram, Atanāziju, Antiohijas Ignāciju, Augustīnu vai Irenēju sauca tādēļ, ka viņu mācība cēla un bagātināja visu baznīcu. Aivaru Lapšānu pieminēs Straupē un Merlinu varbūt kādā citā tikpat lielā vietā, bet katoliskās baznīcas mācītāji no mums diez vai sanāks.

rainars
# Iesūtīts: 2009.12.20 20:40:45
Ivo Pavlovičs jūs tak Dieva Vārda kalpotājs un kādam ko māciet un esat kādam priekšzīme.
Nu vismaz tā vajadzētu būt. Man te bija izdevība būt jauniešu vadītāja apmācības kursā un tur mācīja ka ganam jāzin un jābūt pārliecinātam ka viņš ir gans .Kā gan bez pārliecības par ceramām lietām var patikt Dievam?
Jābūt arī vīzijai kādā virzienā grib aizvest ganāmo pulku.
<< . 1 . 2 . 3 . 4 . 5 . 6 . 7 . 8 . 9 . 10 ... 48 . 49 . >>
Tēma ir slēgta, jūs nevarat iesūtīt komentārus

 Lapas redaktors:redaktors@lelb.lv; Copyright © 2006 LELB, created by MB Studija
Šajā stundā bijuši 108 , pavisam kopa bijuši: 5132