atpakaļ uz mājaslapu
E-pasts:  Parole: atcerēties mani reģistrētiesaizmirsu parolimeklēt
Diskusijas Par Baznīcu 11. novembris Mācītāju konferencē diskusijas par satversmes grozījumiem attiecībā par sieviešu kalpošanu IV
ziemasvilks
Iesūtīts: 2009.12.16 11:20:52
Turpinam sarunu.
Iepriekšējās diskusijas beigas šeit - 51. lapa un 52. lapa.

Runājam par tēmu,jā?
<< . 1 . 2 . 3 . 4 . 5 . 6 . 7 . 8 . 9 . 10 ... 48 . 49 . >>
AutorsZiņas teksts
rainars
# Iesūtīts: 2009.12.18 22:19:42
Gribās redzēt cilvēkus laimīgus un atbrīvotus ,pagrieztiem skatiem uz Debesu Tēvu caur Jēzu Kristu un kalpojam ar iedalītām dāvanām.
ziemasvilks
# Iesūtīts: 2009.12.18 23:47:38
rainars
To jau grib visi - tāpēc jau arī tik daudz te runā.
rainars
# Iesūtīts: 2009.12.19 11:02:16
Kā var darīt cilvēkus laimīgus diskutējot par sieviešu ordināciju.Piedodiet es nesaprotu.
Lasot Jauno Derību domāt svarīgāk ir pievest cilvēkus Jēzum Kristum ,patiesā pestītāja un žēlotāja.
Man vēl stingri gribš apšaubīt piečakarēšanos pie cilvēka izteiktā un to lamājot par nepareizību ,diez vai var ieborēt pareizību.
ziemasvilks
# Iesūtīts: 2009.12.19 11:10:27
rainars
Piedodiet es nesaprotu.
Nu tad runā citās diskusijās. Lai te runā tie, kam tas ir svarīgi.
indriķis
# Iesūtīts: 2009.12.19 14:31:28
Aivar , kā Reformācijas dēls es arī labi zinu ka Reformācijas uzdevums ir novērst deformāciju, ne "Reformācijas vārdā" izdomāt ko jaunu, radot jaunu deformāciju, kas novēršama ar Reformāciju..
Aivars
# Iesūtīts: 2009.12.19 15:39:11
indriķis
Nu es jau par to pašu! Jāskatās Rakstos, un jāpārliecinās!
Aivars
# Iesūtīts: 2009.12.19 18:02:56
indriķis
Mjā... pamanīju Tavus kārtējos labojumus...
Nedz 1. Timotejam, nedz citur nav runa par "presbiterēm".
Ir runa par ko citu - par to sievu kvalifikāciju, kas pilda zināmus pienākumus draudzē saistībā ar draudzes sievišķo pusi.
Īpaši ir uzteiktas tās, kas svētajiem ir mazgājušas kājas.
.. ja tas ir pirmais un vienīgais, kas no tās Rakstu vietas pamanāms, ignorējot visu, tad nāk prātā krievu teiciens `gorbatovo mogila ispravit`. Lai gan... Dzīve mīl humoru. Gan jau meitas auklējot arī pats atplauksi.
indriķis
# Iesūtīts: 2009.12.19 22:43:42
Aivar , skatāmies Rakstos un pārliecināmies - sieviešu ordinācija ir nesens jaunievedums.
Bet ar humora izjūtu tev ir tā - kā nu ir...
Mana meita, starp citu, ir mana aktīvākā draudzes locekle.
Aivars
# Iesūtīts: 2009.12.20 08:58:40
indriķis
Būtu riebīgs, vaicātu, vai tad pārējās draudzes locekles no kāju mazgāšanas nogura.
Bet vispār jau tā kāju mazgāšana, ja vien caur to neieņirdz par māsām, ir viena savāda lieta, ja ņem vērā Zaļo Ceturtdienu. Protams, es nesteigtos apgalvot, ka tas norāda uz `lielākajām` presbiterēm, jeb Tavā shēmā `virsmācītājām`, bet kas zi, kas zi ...
Bet, kā redzam, tad Sv. Raksti viennozīmīgi runā gan par diakonēm, gan presbiterēm, un ja vien nepārskata interpretāciju, ka pārraugs starp presbiteriem - epsikopos, ir tas pats, kas mūsdienu bīskaps, bet presbiteri tas pats, kas šodien mācītāji, tad nevarētu teikt, ka sieviešu ordinācija ir nesens jaunievedums.
Starp citu, diskusijas sākumā man arī likās, ka sieviešu ordinācijas jautājums tiek cilāts salīdzinoši nesen. Izrādījās, ka jau 4. gs. par to plēsušies, tāpat kā ar ariānismu. Tātad, kādi precedenti bijuši. Līdz ar to, nākas uzskatīt Tavu tēzi par neatbilstošu vēsturiskajai patiesībai.
Aivars Lapšāns
# Labojis Aivars Lapšāns: 2009.12.20 11:05:18
rainars

Kādēļ gan LELBā jātaisa brāļu draudzes? Nu , G. Ceipe to mēģināja. Nekas viņam nesanāca; vien tāds kursa darbs priekš grāda. Paša draudzi vispār viņš atstāja novārtā. Brāļu draudzes fenomenu nav iespējams atkārtot , jo tagad visi prot lasīt , rakstīt. Katram ir Bībele. Katram ir draudze, nevienu ar varu baznīcā neved. Par baznīcā neiešanu nesit ...Un vispār, kāpēc mācīt;ajam ir jānodarbojas ar brāļu draudžu veidošanu? Sava draudze jāsaved kārtībā. Jo kas gan ir brāļu draudze? Dieva inspirēta, mazo kristiešu grupiņu spēka struktūra , kas visos pasaules grūtajos laikos veido`jušās , kad baznīca pagriezusi muguru tautai. Šādas grupas būs noteicošās pēdējos laikos, kad kristieši tiks dzīti no baznīcām. Svētā atlikuma grupas būs pa visu pasauli. Jau tagad tās sāk veidoties milzīgā ātrumā. Mums , LELbiešiem ir pašiem jāsakārto savas draudzes, jo brāļu draudžu laiki ir aizgājuši....
Pēc trīs māsu avarēšanas, kur divas aizgāja bojā, braukdamas uz ,,brāļu draudžu ,, saietu , es sapratu , ka Dievs nevēlās , ka mēs nodarbojamies ar vēsturi, bet katrs pats kalpojam savā draudzē kā pienākas , nevis braukājam uz visādiem pasākumiem viena cilvēka idejas ietvaros.
Tas pats par sievu kalpošanas apkarošanas plānu. Vai šo ideju ir inspirējis Dievs?
Merlins
# Labojis Merlins: 2009.12.20 12:37:34
Aivars

"Līdz ar to, nākas uzskatīt Tavu tēzi par neatbilstošu vēsturiskajai patiesībai."

Drīzāk Indriķis būs izlaidis kā pašu par sevi saprotamu precizējumu "katoliskajā baznīcā". Shizmatiskos novirzienos jau dažādi brīnumi ir notikuši.

Aivars Lapšāns

Šai ziņā Tev pilnīgi piekrītu. Pilnvērtīga garīga dzīve, Sv. Gara dāvanas jāmeklē un augļi jānes draudzēs. No tā būs daudz lielāks labums, nekā mākslīgi organizējot paralēlas struktūras.
Aivars
# Iesūtīts: 2009.12.20 13:24:07
Merlins
Vai piesaucam to `katoliskumu` vai nepiesaucam, tik un tā apgalvojums, ka siev. ordinācija ir nesena parādība, nav īsti korekts. Un mani joprojām interesē, kas tur ar tām presbiterēm un diakonēm bija Pāvila laikā. Vai tiešām ir tā, kā tiek apgalvots, ka presbiteri ir tie paši mācītāji? Bet par brīnumiem runājot, visa Baznīca jau ir viens liels brīnums, vai tad ne?
indriķis
# Iesūtīts: 2009.12.20 14:32:29
Precizēju - vienā, svētā, vispārējā ( katoliskā ) t.i. ortodoksā. Manuprāt, labs vēstures pētījums šīs diskusijas sakarā ir atrodams vienā no agrīnajiem žurnāliem - "Mantojums".

Aivar , tā nu tas ir - J.D. prezbiteri ( bīskapi ) ir tie paši mācītāji šodien.
Un kā tu argumentēsi savu apgalvojumu pret to ka sieviešu ordinācija ir nesena parādiba baznīcā?
Aivars
# Iesūtīts: 2009.12.20 14:48:11
indriķis
Nu tādā gadījumā 1. Timotejam 5:2 saka, ka tajā laikā bijušas mācītājas.
armilo
# Iesūtīts: 2009.12.20 15:42:45
Aivars, vai nevarētu būt tā, ka pirmie presbiteri un presbiteres, būdami draudzes vecākie, pildīja dažādus uzdevumus, un katrā draudzē varēja šis amats attīstīties atšķirīgi. Tādā veidā, vienuviet presbiteri un presbiteres kalpoja klasiskajā vecaju izpratnē, bet cituviet, vīriešu kārtas presbiteri sāka kalpot kā draudzes gani.
Aivars
# Iesūtīts: 2009.12.20 16:13:04
armilo
Ir dzirdēta arī tāda versija, ka būtībā pārraugi, jeb bīskapi, bija draudžu gani, kuras veidojās sākotnēji lielākajās pilsētās, un vēlāk, Baznīcai vēršoties plašumā, kļuva par apkārtnes centrālajām draudzēm, ienākot dalījumam starp mācītājiem un bīskapiem. (Skat. piem."Kristietības Vēsture", Zvaigzne ABC šai gadsimtā izdota) Tā teikt, episkopos, galvenais starp vecajiem.
Bet nu jebkurā gadījumā, ir skaidrs, ka dāmām kaut kāda autoritāte tika piešķirta, un nebūtu slikti šīs Rakstu vietas atšifrēt, lai nav uz riņķi jāmaļ `halva, halva`, ar cerību, ka mutē salds kļūs.
armilo
# Iesūtīts: 2009.12.20 16:47:46
Aivars, "Bet nu jebkurā gadījumā, ir skaidrs, ka dāmām kaut kāda autoritāte tika piešķirta, un nebūtu slikti šīs Rakstu vietas atšifrēt"
Lai S.O. piekritējiem izdotos daudz maz pamatot savu ideju, ar Rakstiem vien būs stipri pamaz. Pagaidām tās ir tikai divas rakstuvietas, kas par gana amata uzticēšanu sievietēm, neko vispār nepasaka. Vienlīdzības censoņiem nāksies pamatīgi izstudēt patristiku. Un tad jau paši arī sapratīs, ka ir kļūdījušies... protams, ja vien būs godīgi pret sevi.
Aivars
# Iesūtīts: 2009.12.20 17:01:01
armilo
Nu patristika gan ir staipīga žvačka, kas pati kritizējama Sv. Rakstu gaismā. Starp foršām lietām, ko pateicis kaut vai Tertuliāns, ir tādas, kas liek kasīt galvu (piem. bērnu Kristībām), un intelekta monstrs Augustīns dažos brīžos mēdz pēc kolhoza partijas sekretāra izskatīties.
Gribētu sagaidīt, ka šī tēma tiktu atrisināta uz Sv. Rakstu, nevis tradīcijas pamata, lai kāds būtu iznākums. Pretējā gadījumā.. citi laiki, citas tradīcijas
Aivars Lapšāns
# Iesūtīts: 2009.12.20 17:15:38
Merlins

No kā tad rodas visādi čp? Piem. kādai draudzei aiziet pa pieskari dārgs īpašums. Vadība reaģē tā - viss jāņem zem savas kontroles...
Te ari ir tā kļūda. Vadība neuzņemas nekādu atbildību , ka tā draudze ir bijusi uz liturģiju tendēta un tāpēc tādas lietas notiek, ka draudzē iefiltrējas ,,interesents,, un savāc kādu labu īpašumu par sviestmaizi un tad pagriež draudzei muguru. Būtībā šie uzmetēji nemaz nav vainīgi , bet mēs , jo uz liturģiju bāzēta draudze ir nepareizs veidojums. Mums tad arī ir jānes visa atbildība , ka neesam pareiz mācījuši , par maz esam strādājuši ar šo cilvēku. Mums pēc iespējas ātrāk ir jāizmaina ,, vadības viedoklis,, un jādod pamācības draudzēm kā veidot svēto sadraudzi , kur baznīcas cilvēki tiešām atdzimst no augšienes. Un tas , kurš atdzimis no augšienes, sapratīs baušļus caur savu garu. Tad arī būs lielāka uzticamība draudzēm no augšas. Un nebūs jānotur sinodes par neuzticamības izteikšanu draudzēm , veidojot nesvētus likumus. To visu var labot un jālabo. Ir jāatgūst uzticamība vienam pret otru , droši pasakot: tur un tur mēs esam kļūdījušies.
Ja kāda liela firma nezin kā piesaistīt līdzekļus, tā pieaicina speciālistus , kuri dod instrukcijas , jo speciaļisti ar to saskaras ik dien un ir uz to mācījušies.
Tāpat mums. Arī mums ir jāpieaicina speciālists. Un tas ir Svētais gars. Pat kāds brālis , kam ir laba komunikācija ar mūsu ,,Baņķieri,,.
rainars
# Iesūtīts: 2009.12.20 18:44:01
Aivars Lapšāns mans āmen tavam teiktajam.
<< . 1 . 2 . 3 . 4 . 5 . 6 . 7 . 8 . 9 . 10 ... 48 . 49 . >>
Tēma ir slēgta, jūs nevarat iesūtīt komentārus

 Lapas redaktors:redaktors@lelb.lv; Copyright © 2006 LELB, created by MB Studija
Šajā stundā bijuši 69 , pavisam kopa bijuši: 4263