atpakaļ uz mājaslapu
E-pasts:  Parole: atcerēties mani reģistrētiesaizmirsu parolimeklēt
Diskusijas Par Baznīcu 11. novembris Mācītāju konferencē diskusijas par satversmes grozījumiem attiecībā par sieviešu kalpošanu IV
ziemasvilks
Iesūtīts: 2009.12.16 11:20:52
Turpinam sarunu.
Iepriekšējās diskusijas beigas šeit - 51. lapa un 52. lapa.

Runājam par tēmu,jā?
<< 1 ... 45 . 46 . 47 . 48 . 49 . >>
AutorsZiņas teksts
armilo
# Iesūtīts: 2010.01.17 19:09:48
Aivars, arī citur Skandināvijā un Amerikā.
armilo
# Iesūtīts: 2010.01.17 19:13:30
Protestantiskajā vidē, pasaulē brīvi tiek lietoti divi bibliski garīgā amata apzīmējumi "priest" un "pastor". Nekur nav tīčeru
Aivars
# Iesūtīts: 2010.01.17 19:20:21
armilo
Un vai tur, kur mācītājus par ministriem sauc, tas ir nepareizāk?
Īstenībā, jau tikai Austrumu baznīcā tā priesterība, jeb visādi `hieereji" tā burtiski atvasināti no JD valodas. Kā jau Indriķis te priecājās, tad citu pasaulē `priesteris` ir presbiteru attiecināšana uz priesterību.
Bet runa jau nav šeit par valodniecību, bet par universālās priesterības attiecībām ar to amatu, ko pilda personas, ko latviešu valodā saucam par mācītājiem (starp citu, stāsta, ka arī Latvijas teritorijā ir dažādas lingvistiskās tradīcijas šai sakarā)
rainars
# Iesūtīts: 2010.01.17 19:23:53
Jaunu nokrāsu iegūst šī diskusija .
armilo
# Iesūtīts: 2010.01.17 19:31:26
Aivars, „par universālās priesterības attiecībām ar to amatu, ko pilda personas, ko latviešu valodā saucam par mācītājiem”
Un kas Tev šeit nav skaidrs? Man jau liekas, ka krustu šķērsu jau tas ir izrunāts.
Aivars
# Iesūtīts: 2010.01.17 19:39:41
armilo
Ir jau runāts `vokrug do okolo`, bet redz` Tu pats tā kā nosliecies uz to, ka tieši draudžu gani par tiem īstajiem priesteriem saucami, bet no otras puses, ja LELB draudzes locekle Milda Bērziņa arī ietilpst vispārējās priesterības locekļu pulkā, tad ar ko Aija Ozoliņa, kas heterodoksajā LELBāL tapusi ordinēta, atšķirās no Mildas?
Jānis Kalniņš
# Labojis Jānis Kalniņš: 2010.01.17 19:54:46
armilo

Nu gan - es esmu diezgan daudz braukājis pa Eiropu un visai konsekventi luterāņu (arī anglikāņu) mācītājus sauc par "reverend" vai "Pastor", bet nekad ne par "priest".

Un viena no reformācijas sastāvdaļām jau bija laikam arī šis aplamās "priesteru"kārtas izpratnes reformēšana. Tā kā tas, ko tu bīdi, ir visīstākā centrēšanās uz "māti Romu".

Tālāk - vai tad tas aicinājums nodot sevi pašus par dzīvu, svētu Dievam patīkamu upuri neattiecas uz itin visiem kristiešiem?
Ivo Pavlovičs
# Iesūtīts: 2010.01.17 20:02:13
1001 komentārs. Varen aktīva diskusija!
*Duksis
# Iesūtīts: 2010.01.17 20:18:42
> ...konsekventi luterāņu (arī anglikāņu) mācītājus sauc
> par "reverend" vai "Pastor", bet nekad ne par "priest".

[Par "reverend": ] Cēlies no latīņu "reverendus" (tāds, ko jāgodā; cienījamais; godājamais). Vēršanās forma pie garīdznieka, praktizēta jau viduslaikos. Ar "Very Reverend" vērsās pie dekāna, ar "Right Reverend" pie bīskapa, bet "Most Reverend" pie arhibīskapa. Tātad, jo augstāk pa trepīti garīdznieks atradās baznīcas hierarhijā, jo lielāks reveranss, t.i. cieņas apliecinājums, bija jāizrāda.
Merlins
# Labojis Merlins: 2010.01.17 20:21:06
"Ja šie sūtīšanas vārdi attiecas tikai uz apustuļiem, vai tas varētu nozīmēt, ka apustuļi ir saņēmuši Svēto Garu kādā savādākā kvalitātē vai kvantitātē nekā "vienkāršie"kristieši?".. ;

Ja runa ir par kristībā saņemto Svēto Garu, droši vien tas visiem kristiešiem tiek dots vienādi. Tomēr domāju, ka apustuļi, diakoni, pravieši, eksorcisti utt. katrs ir saņēmuši atšķirīgas Svētā Gara dāvanas pildīt viņu uzdevumus.

"Tālāk - vai tad tas aicinājums nodot sevi pašus par dzīvu, svētu Dievam patīkamu upuri neattiecas uz itin visiem kristiešiem?"

Nuja. Tā jau arī ir visu kristīto ticīgo priesterības būtība. Citas upurējošas priesterības JD nemaz nav. Uz garīdzniekiem vārdu "priesteris" var attiecināt tikai kā tehnisku terminu.
Aivars
# Iesūtīts: 2010.01.17 20:28:16
Merlins
Paldies! Bet nu nākamais solis- SO. Tehnisks termins, vai kristīgu identitāti skarošs jautājums `pēc būtības`?
Aivars
# Iesūtīts: 2010.01.17 20:46:17
Aivars Lapšāns
Beidzot sapratu Tava uzvārda galotni. Tu takš vidzemes čangaļs!
Jānis Kalniņš
# Iesūtīts: 2010.01.17 20:55:11
Aivars

Miterāns arī mūsējais!
rainars
# Iesūtīts: 2010.01.17 20:55:47
Luterāns
Ivo Pavlovičs
# Iesūtīts: 2010.01.17 20:59:01
Ir divi slaveni latgalieši Propāns un Butāns, kuriem teju visas Pasaules gāze pieder
Aivars
# Iesūtīts: 2010.01.17 21:01:37

*Duksis
# Iesūtīts: 2010.01.17 21:07:48
Savulaik, vēl padomju laikos, kāda radinieka bērēs mani nedaudz pārsteidza, kā dēls, kura tēvs tika apglabāts, pie kapa skaļi noskaitīja Tēvreizi. Mācītāja bērēs nebija, bet mācītāja funkcijas, ja tā varētu izteikties, uzņēmās mirušā dēls pilnā mērā realizējot luterāņu ritā ietverto "visu ticīgo priesterības" funkciju. Būtībā luterāņu ritā, katrs kristietis kalpo otram kā priesteris Dieva priekšā. Mēs varam piedot viens otram grēkus, mēs varam ar lūgšanu vērsties tieši pie Dieva, mums nav nepieciešams kāds, lai mūsu vārdā kaut ko upurētu, jo Kristus par sevi ir kalpojis kā "viens upuris par visiem mūsu grēkiem." Vot, tādas tās lietiņas... .
indriķis
# Labojis indriķis: 2010.01.17 21:57:04
Manuprāt, šai diskusijā par baznīcas amatu pārāk daudz būvēts uz pretstatiem typa - melns vs.balts, aicinājums vs. ordinācija, draudze vs. garīdznieks.
( Starp citu LTA saka"mūs apmierina senais varas sadalījums garīdznieku kārtās." Apoloģija. Par baznīcas varu. )
LTA tomēr ir elastīgāka un atstāj vietu gan Merlina , gan Aigarda uzskatiem par aicinājumu un ordināciju, gan Kalniņu Jāņa un Merlina uzskatiem par draudzi un amatu.
Protams, tas tad , ja izvairās no pārspīlēta duālisma un a priori sholastiskas lietu sadalīšanas itin kā Dievam būtu divas Baznīcas, viena -laju baznīca, otra -garīdznieku baznīca...
*Duksis
# Iesūtīts: 2010.01.17 22:00:26
indriķis Mēs, kā jūs mūs godājat - laji, bez jums garīdzniekiem varam lieliski iztikt. Bet jūs bez mums?
Aivars
# Iesūtīts: 2010.01.17 22:06:55
*Duksis
Kas tu, dūkulīt, par laju? Paganus vulgaris perditionem absolutus predestinorum
Nu nevajaga iztēlot no sevis nabaga draudzes locekli, sarunāts?
<< 1 ... 45 . 46 . 47 . 48 . 49 . >>
Tēma ir slēgta, jūs nevarat iesūtīt komentārus

 Lapas redaktors:redaktors@lelb.lv; Copyright © 2006 LELB, created by MB Studija
Šajā stundā bijuši 46 , pavisam kopa bijuši: 993