atpakaļ uz mājaslapu
E-pasts:  Parole: atcerēties mani reģistrētiesaizmirsu parolimeklēt
Diskusijas Par Baznīcu 11. novembris Mācītāju konferencē diskusijas par satversmes grozījumiem attiecībā par sieviešu kalpošanu IV
ziemasvilks
Iesūtīts: 2009.12.16 11:20:52
Turpinam sarunu.
Iepriekšējās diskusijas beigas šeit - 51. lapa un 52. lapa.

Runājam par tēmu,jā?
<< 1 ... 45 . 46 . 47 . 48 . 49 . >>
AutorsZiņas teksts
armilo
# Iesūtīts: 2010.01.16 21:59:41
Aigard, Tavai amata izpratnei var oponēt, bet tā ir cita tēma. Varbūt labāk pastāsti kautko par SO saistību ar RK?
Aigard
# Iesūtīts: 2010.01.16 22:14:07
Hwa-Hwa ,

Ar radīšanas kārtību ir domāta, pirmkārt, Gen. 2 radīšanas stāsts. Arī Pāvila citāti: par to, ka vīrs ir sievas galva (Efeziešiem 5, 23; 1. Korintiešiem 11, 3.), kur ir ietverta Dieva noteikta radīšanas kārtība pestīšanai. Sieviete un vīrietis, abi pēc Dieva līdzības radīti, cilvēki, tad Kristus, Dievs. Tā ir zināma struktūra. Es par to (1. Kor 11, 3) esmu Bībeles studiju turējis draudzē, varētu arī tuvāk paskaisdrot. Man likās ļoti spraigi, kad draudzē stāstīstīju. Arī citiem. Varu kaut ko no tā parādīt.

Aivar, es par ordināciju domāju drusku savādāk, centos to parādīt, bet sakars te ir drusku savādāks: ir kaut kāda Dieva likta kārtība esamībā, par kuru mums ir jādomā un jāsaprot tā, pirmkārt, kā pestīšanai domāta, t.i., kā evaņģēlijs.
Jānis Kalniņš
# Iesūtīts: 2010.01.16 22:17:16
armilo

Precīzāk - var oponēt brāļa Mārtiņa Lutera izpratnei par amatu, jo Aigards te citē viņu. Tas tā.

Un SO ir vistiešākā saistība ar amata izpratni, jo tieši no tās izriet ļaušana vai neļaušana sievietei kalpot publiski ar Vārdu un sakramentiem.
Aigard
# Iesūtīts: 2010.01.16 22:18:27
Te būs par 1.Kor 11, 3:

Pāvils it kā šeit noliek blakus trīs attiecību līmeņus: 1) Kristus ir galva vīra galva, 2) vīrs ir sievas galva, 3) Dievs Tēvs Kristus galva.

Vīrs atzīst, ka Kristus ir galva pār viņu kā viņa Kungs un Pestītājs. Turklāt arī Kristus kā Diev-cilvēks un pestīšanas starpnieks ir pakārtots savam Debesu Tēvam, kaut arī Dieva Dēls kā Trīsvienības otrā Persona ir vienlīdzīgs jeb nav zemāks par Tēvu. Taču savā zemes dzīves stāvoklī, būdams Cilvēka Dēls, Kristus atzīst savu Tēvu par savu galvu.

Tieši šīs divas pakārtotības izsaka to, ka sieva ir pakārtota vīram, tāpat kā vīrs Kristum, un zemišķajā stāvoklī esošais Kristus – Dievam Tēvam. Tā ir tāda kārtība, kas izskaidro un padara vienkāršāku sievietei pieņemt to, ka viņa pakārtota savam vīram, resp., ka viņas vīrs ir viņas galva. Ja Kristus – patiess cilvēks un patiess Dies, savā zemes dzīves gaitā varēja darboties, atzīdams, ka Tēvs ir Viņa galva, tad sievietei tāpat ir jāspēj atzīt pakļautība savam vīram. Turklāt labprātīgi—ņemot vērā ticības paklausību Dievam, kas ir priecīga paklausīt un būt labprātīga.
Rudens rozes balss
# Iesūtīts: 2010.01.16 22:18:37
Kā būtu mācītāji, ja jūs ieskatītos arī citās tēmās, kur kāds jauns meklētājs/a vārdā liepa uzdod daudzus jautājums, kurus mums lajiem tā precīzi ir grūti atbildēt?
Varbūt tas būtu svētīgi - nodarboties arī ar meklētāju apgaismošanu, ne tikai ar teoloģiskām diskusijām?
Aivars
# Iesūtīts: 2010.01.16 22:25:36
Rudens rozes balss
Kopš kura laika gan liepa būtu saucams par meklētāju? Norakt šo tēmu ar bezsakarīgiem neskaitāmiem `pseidojautājumiem` galīgi nav spožākā ideja. Foruma meitenēm ir meiteņu tuss, bet te riktīgi mužiki apspriež, kāpēc tantām pie ratiem jāstāv.
Jānis Kalniņš
# Iesūtīts: 2010.01.16 22:28:30
Aigard

Tad man ir jautājums: Vai tālākā konsekvence būtu tāda, ka Dieva priekšā, debesīs vīrietis un sieviete ir pilnīgi līdztiesīgi? Tas kaut kā sasaucas ar Jēzus sacīto par tiem eņģeļiem un precībām debesīs.
Rudens rozes balss
# Iesūtīts: 2010.01.16 22:29:41
Aivars
Es par to vairs tik pērliecināta neesmu, ka norok.
Atnāc, pastāsti meitenei, kāpēc viņai praviešus ir/nav jāklausa, u.t.t.
Aivars
# Iesūtīts: 2010.01.16 22:33:43
Rudens rozes balss
nu ja šī ir tāda `meklētāja`, kam gan es īsti neticu, kāpēc Tev nepaskaidrot, lai šī te beidz bļaustīties un mājās pavaicā savam vīram (t.i. kristīgajam draugam) kas par kam?
Rudens rozes balss
# Iesūtīts: 2010.01.16 22:43:55
Aivars
Šai vīra ņema , bet kristīgie draugi par jautājumiem apvainojoties...
Aivars
# Iesūtīts: 2010.01.16 22:49:39
Rudens rozes balss
Bet, te, runājot par SO, taču vairāk nekā skaidri izskanēja, ka tām, kam pilns 46 X hromosomu kompleksts, nav ko uzbāzties ar saviem jautājumiem draudzes sapulcēs? Jāgaida, kamēr atradīs normālu vīru, un tad arī pie atbildēm tiks, vai arī paliks neziņā.
(Labi, es te vairāk demonstrēju dažu šīs diskusijas uzstādījumu absurdu, bet, kas attiecas uz pilsoni liepu, tad, ja vien persona neatrodas šaurās telpās ar brīvu piekļuvi pie interneta, tad piekritīšu tā paša masika atziņām, ka nekas vairāk par spamošanu konkrētā gadījumā nav novērojams
Aigard
# Labojis Aigard: 2010.01.16 22:50:36
Bet SO man liekas, ka, ja ir SA (sievietes aicinājums), tad ir arī SO. Jo O= A un A=O. Vispārīgās priesterības gaismā šis jautājumus izskatās tā, kā Luters raksta: VISI ir visi. Bet citādi es jau rakstīju, tur nav viennozīmīgas teoloģiskas atbildes. Tomēr šobrīd tas diemžēl vairs nav teoloģijas, bet varas un tad emancipācijas kauju jautājums un kareivīga feminisma invāzijas jautājums. Un tur Evaņģēlijs pazūd. Daudzi sakarīgi un atzīti luterāņu teologi ir runājuši par "notes" situācijām un sievietes aicināšanas varbūtību, jo bija uztvēruši šo Lutera eksaģēzes trāpījumu un arī vispārējās priesterības kā evaņģēlija teoloģijas primātu pār bauslības teoloģiju.

Tēvaiņu teoloģija arī ir tāds fenomens, kas izklausās ļoti konservatīva, bet faktiski ir pazaudējusi evaņģēliju. Atceros, prof. Slenczka prasīts par SO, izgāja no šīs situācijās arī tikai ar evaņģēlisku atbildi, proti, ar iedrošinājumu sievietēm viņu kalpošanā no 2 Tim 5. Viņš teica, ka tā ir sievietes "ordinācija" - - ticības tālāk nodošana, kas kristīgās draudzes pamats: tur sievietes (mātes un vecāsmātes) loma ir izteikta. Kā Timotejā radās un pastāvēja viņa ticība, kas bija vecāmātē Loidā un mātē Eunikā? Kā vispār rodas ticība? Ne jau Timotejs kļuva ticīgs, vērojot kā viņa mamma un vecā mamma vāra pusdienas, bet gan - no sludinātā vārda, no evaņģēlija. Jā, daudz ko ir pārdomāt. Esmu arī privāti ar Slenczku par šīm lietām runājis un domāju, ka tā arī ir: iedrošiniet sievietes ar evaņģēliju, nevis mēģinat sagraut ar bauslību. Viņu kalpošana ir fundamentāli nozīmīga. Arī viņu prasme evaņģēlijā spēkā prast deliģēt savu aicinājumu, saprast tā nozīmi savādāk. Lai nu vīri apkarās ar kolāriem, tonzūrām un krustiem etc. - visu, ar ko amats ir apaudzēts un aizaudzēts kā džungļos. Man sieviešu kalpošana ar vārdu ir svarīga, esmu to saņēmis kā stiprinājumu. Ne no altāriem un biktskrēsliem, ne no mācītājkungu amatiem, bet dzīvi, evaņģēliski. Tāpēc tas "O" nav tik būtisks, paliek "S" un viņas kalpo tur, kur ir aicinātas.
*Duksis
# Labojis *Duksis: 2010.01.16 23:28:12
Izrādas, ka mūsdienu judaismā nav priesterības. Nav tā vienkaršā iemesla dēļ, ka Jeruzalemē nav Tempļa. Varbūt kaut kādas atliekas no Levija cilts, kas varētu pildīt priesteru pienākumus, vēl varētu sameklēt, bet tas nav aktuāli, ja reiz nav Tempļa. ... . Mācekļi pie Jēzus vēršas ar uzrunu "rabbi" (skolotājs, rabīns). Rabīnam nav jābūt levītam, rabīns nav priesteris. Rabīns vienkārši ir tas, ap ko veidojas ticīgo draudze. Draudzei ir arī vēlēts draudzes vecākais un vēlēta draudzes padome. Lai arī cik tas dīvaini neliktos,judaismā nav "augstākās vadības institūcija(s)", piemēram, sinodes, arhibīskapi, vatikāni un pāvesti. Katra draudze ir neatkarīga vienība. Tā protams uztur sakarus ar citām draudzēm, bet pati dzīvo pēc saviem noteikumiem, tādiem, kurus pati atzinusi par pareiziem. Draudzes suverēnā kolektīvā griba ir augstākā pārvaldes institūcija. ... . Iedomāsimies, ka šāda garīgās dzīves organizācijas forma pastāvētu arī luteriskajā baznīcā: koservatīva ievirzes draudzes uzskatītu sieviešu ordinēšanu par mācītājām par nepieņemamu, bet reformatoriskas ievirzes - par labu esam. Nu un, ja eksistētu gan tādas, gan arī tādas draudzes, t.i., vienas, kur sievietes ij tuvu nelaiž pie kanceles un sakramentu izdalīšanas, un citas, kur viņas tiek velkomētas to darīt. Savā naivajā suņa prātiņā es domāju, ka ieguvēji būtu visi, katrs varētu dzīvot atbilstoši savai pārliecībai, nepieciešamības gadījumā izvēlēties tādu draudzi, kurā justos pēc iespējas komfortablāk. ... . Vot, tādas tās lietiņas... .
armilo
# Iesūtīts: 2010.01.17 01:40:40
Duksis, "katrs varētu dzīvot atbilstoši savai pārliecībai"
Tieši tā - katrs savai! Un tamdēļ Tevis teiktajam nav nekāda sakara ar objektīvo patiesību. Baznīca nav fanu klubiņš, bet ir Dieva dibināta pirms laika sākuma. Tai ir sava misija, un struktūra šīs misijas īstenošanai. Jūdiem līdz ar tempļa sagraušanu ir pazuduši visi orientieri, jo viņi nesaprot, ka pats Kristus tagad ir templis. Kristus, ar apustuļu aicināšanu ir iedibinājis garīgo amatu. Apustuļi ir Kristus amata pilnvarnieki, kas savas pilnvaras tālāk nodod vīriešu kārtas bīskapiem un mācītājiem.

Hawwa norādīja, ka šāda Jēzus rīcība ir pamatojama laikmeta izpratnē. Es tam nepiekrītu, un šo apgalvojumu varu viegli apgāzt. Tika minētas vairākas norādes, kurās ir redzams, ka Jēzus nerēķinoties ar kultūras ieražām, sarunājās ar sievietēm. Un nevis vienkārši sarunājās, bet pat sludina viņām Dieva Vārdu. Un šajā brīdī apmulsušie vīru skatieni Jēzu īpaši nesatrauca. Tad kāpēc, lai Jēzus izvēloties par saviem apustuļiem vīrus, pēkšņi atcerētos par jūtīgo kultūrvēsturisko kontekstu, kurā ar sievām nerēķinājās? Vienā vietā Jēzus sievietes pagodina, bet otrā atkal pazemo? Vienā vietā Jēzus nerēķinās ar jūdu paražām, bet otrā atkal tās ņem vērā? Jēzus ir Dieva Dēls, un Viņam nav vajadzības izlikties un lavierēt. Te ir pavisam cita lieta – tāda ir Dieva Griba. Ko jūs, SO idejas nesēji, iespējat pret Kristus pavēli?!
Jānis Kalniņš
# Iesūtīts: 2010.01.17 10:00:49


Ei - raugieties: mūsu vidū ir pravietis nācis, kuram ir zināma objektīvā patiesība un tās īstenošanas ceļš uz zemes! Tas Kungs ir piepildījis armilo ar savu Garu un caur viņu runā uz mums. Klausieties, tauta!
lasis [24.10.234.45]
# Iesūtīts: 2010.01.17 11:30:48
Jānis Kalniņš

Dumjš komentārs.
Aivars Lapšāns
# Iesūtīts: 2010.01.17 11:53:05
armilo

Tā ir katolicisma teoloģija , varas ieņemšana un paauKstināšanās. Evaņģēlijs ir cita manta. Evaņ``gēlijs ļauj sevi sludināt visai dzīvai radībai un visa dzīvā radība to nodod tālāk. Pat evaņģēlija pārrakstītāji , pat baznīcu nodevēji, pat homoseksuālisti.
Bet draudze ir Jēzus miesa. Neaizskarama institūcija no augšām. Tāpēc draudzes ir pēc iespējas jāsagatavo par stipru Miesu. Kur priekšgalā ir Jēzus , nevis cilvēks. Tad arī nebūs tik liela neuzticība draudzēm. Jā , daudzās draudzēs ir izsimniekoti īpašumi, bet tur jau ir tas posms , ka draudze ir , mācītājs piebraukā no Rīgas uz liturģiju, kas ir pret rakstiem. Un , ja draudze formējas no 2, 3 , kuri gadiem nezin kā lūgt Dievu un mācīties Bībeli , tad tā nebūs īsti jauna draudze. Draudzei jāformējas ar kaimiņu brāļu un māsu palīdzību. Protams arī kāda mācītāja palīdzību. Mācītājam jāmāca raksti . Tāpēc apustuļi planēja pa draudzēm, padzīvoja tajās un koriģēja viņu attīstības ceļu. Jā , bij tādas draudzes , kuras norobežojās no apustuļu mācības , piem. Jāņa vēstulē 3 . Tādas draudzes arī būs līdz pasaules galam. Kurās cilvēks būs noteicējs pār Jēzu. Sīkie luciferšīši.
Saguaro
# Iesūtīts: 2010.01.17 11:54:45
Aigard

"Ne no altāriem un biktskrēsliem, ne no mācītājkungu amatiem, bet dzīvi, evaņģēliski."

Man tā liekas tāda sadomāta un retoriska alternatīva.
Merlins
# Iesūtīts: 2010.01.17 12:23:17
Jānis Kalniņš

"Tavs iebildums ir izcils demagoģijas piemērs, mēģinājums aiziet no lietas būtības; Tā ir tipiska funkcionāriska atrakstīšanās ... kura nav vērsta uz lietu sakārtošanu un noskaidrošanu, bet gan uz administratīvās varas uzturēšanu un stiprināšanu. Tikai kāpēc gan mūsu "augšgals" izliekas nedzirdam un nesaprotam elementāras lietas?"

Nē, Jānīt. Es tikai atcerējos, ko reiz teica, šķiet Ctulhu - ka teorijai jādarbojas visā funkciju apabalā, citādi tā nav pilnīga. Aigarda uzstādījums Goliševā šķiet ne pārāk labi darbojas. Viņš saprata, par ko ir runa un daļēji arī Lapšāns, bet Tev priekš tā prāts ir par daudz ieciklējies un "funkcionāru" nīšanu.

Par tiem "funkcionāriem" - šķiet, ka Tu esi iedomājies, ka Tu baznīcai dari vairāk laba nekā viņi. Bet to nu Tu sev pilnīgi bez pamata esi iestāstījis.
Merlins
# Iesūtīts: 2010.01.17 12:37:26
Aivars

Kā Tev šķiet, vai apustuļi ar kaut ko atšķīrās no visiem pārējiem kristiešiem?
<< 1 ... 45 . 46 . 47 . 48 . 49 . >>
Tēma ir slēgta, jūs nevarat iesūtīt komentārus

 Lapas redaktors:redaktors@lelb.lv; Copyright © 2006 LELB, created by MB Studija
Šajā stundā bijuši 78 , pavisam kopa bijuši: 4272