atpakaļ uz mājaslapu
E-pasts:  Parole: atcerēties mani reģistrētiesaizmirsu parolimeklēt
Diskusijas Par Baznīcu 11. novembris Mācītāju konferencē diskusijas par satversmes grozījumiem attiecībā par sieviešu kalpošanu IV
ziemasvilks
Iesūtīts: 2009.12.16 11:20:52
Turpinam sarunu.
Iepriekšējās diskusijas beigas šeit - 51. lapa un 52. lapa.

Runājam par tēmu,jā?
<< . 1 . 2 . 3 . 4 . 5 . 6 . 7 . 8 . 9 . 10 ... 48 . 49 . >>
AutorsZiņas teksts
Mārtiņš
# Iesūtīts: 2009.12.18 16:27:39
Jošs Mulders
Un kaapeec juusu viiri juusu bazniicu masveidaa pametushi? Muusu draudzee taa proporcija ir apmeeram 50/50... Mosh saakiet sludinaat patiesu Dieva Vaardu nevis smukas pasakas... tad arii nopietni viiri atgrieziisies!
(izcēlums mans)

Tavuprāt tātad nopietnie vīri ir, kas iegriežas tikai tur, kur viss skaisti un pareizi, bet baidās no smukām pasakām? Kas tas par nopietno vīru, kas nejēdz aiziet pie mācītāja un pateikt "ko tu sludini?", bet kā lupata mūk prom?
Merlins
# Labojis Merlins: 2009.12.18 17:51:50
Te laiku pa laikam tiek piesaukts Luters un vispārējā priesterība. Pats Luters raksta tā:

„[man muss] das Predigtamt oder Dienstamt von dem allgemeinen Priesterstande aller getauften Christen unterscheiden.“

Latviski apmēram tā: "ir jāatšķir sludināšanas amats jeb kalpošanas amats no visu kristīto ticīgo priesteriskās kārtas. (Der 110. Psalm, gepredikt und ausgelegt, 9.Juni 1535, WA 41:210)
Aivars
# Iesūtīts: 2009.12.18 18:01:52
Merlins
Līdz ar to nevaram vairs īsti piesaukt priesterības argumentu ordinācijas sakarā, vai ne?
Man pašam nav pieejami vairs visi studiju laikā lasītie Lutera darbi, bet kaut kā šķiet, kaut kur viņš interesanti apcerēja Pāvila teikto par praviešu dāvanām attiecībā uz kristieša aicinājumu sludināt vispirms Evaņģēliju. Ja tas neapgrūtina, varbūt kristāla lode var dot kādu norādi, kur kaut kas tāds ir/nav meklējams?
rainars
# Iesūtīts: 2009.12.18 18:26:30
Uzdzen skumjas ka sludinātājs ir amats.
Nāk prātā līdzība par derēto ganu .
Iespējams kaut ko nesaprotu.
indriķis
# Labojis indriķis: 2009.12.18 18:49:15
Aivars Līdz ar to nevaram vairs īsti piesaukt priesterības argumentu ordinācijas sakarā, vai ne?
Pats amizantākais ir fakts, ka jēdziens - `priesterība` ir atvasināts no vārda - `priesteris`, kas savukārt nāk no vārda `prezbiters` .
Parafrazēju, tātad, kāpēc mēs nevaram īsti piesaukt prezbiter-ības argumentu ordinācijas sakarā?
Un kāds sakars baznīcā normālas kārtibas - vīru prezbiter-ības atjaunošanai ar liegumu sievām sludināt vispirms Evaņģēliju?
Vai kāds šai sakarā viņām to aizliedz?

Aivars
# Iesūtīts: 2009.12.18 18:49:18
rainars
Iespējams gan. Vai tad amats ir kaut kas slikts? Vai arī īstajam ganam nav jābūt sava amata pratējam - kā aitas virzīt, kā dzemdības pieņemt, kā padzerties aizvest, kā no ērkšķiem izvilkt utt.
Personīgi mani kaitina šitā snobiskā spļaudīšanās par `amatniekiem`. `Iznirelis` ir vārds, kas savulaik ticis lietots, apzīmējot personu, kas ar pretenzijām uz piederību `sabiedrības elitei` vēl nav iekšējas inteliģences samaitāts, bet steidz sevi izcelt par katru cenu. Tā `amatnieku` nonievāšana laikam šai mentalitātei pieder. Cik saprotu, Jēzus nekompleksoja arī par namdara amatu, un gan jau arī šodien ietusētu ar dažādiem amatniekiem, vai viņi reģipsi skrūvē vai bērniem māca burtus kopā savilkt.
Aivars
# Iesūtīts: 2009.12.18 18:54:37
indriķis
Tā gan ir pa daļai. Bet latviešu valodā (un ne tikai) tad nav vārda priekš visiem VD priesteriem, un nav arī iespējams iztulkot to pašu 1. Pētera, vai Ebrejiem rakstīto. Tādēļ pieņemu, ka līdz jauna vārda izgudrošanai, varam runāt par priesteriem un presbiteriem, nevis jaukt vienā katlā. Un pārfrāzēt nevajag. Ir runa par priesteru statusa attiecināšanu uz mācītāja kalpošanu.
indriķis
# Iesūtīts: 2009.12.18 18:59:10
Ja mēs rūpīgi aplūkojam sievietes kalpošanu Jaunās Derības laikā, normāli mēs atrodam vien `diakonišu` ( kalpotāju , mūsu mēlē ) kalpošanu. No agrīniem baznīcas vēstures pētījumiemm var saprast ka ši kalpošana liturģiskā kontekstā ir saistīta ar kalpošanu pārsvarā sievietēm , piem, pie viņu kristības, lai viss notiktu pieklājīgi.

Šāda kalpošana tieši sasaucas ar vienmēr baznīcā pastāvējošu kristīgi aktīvu sieviešu grupu, vai tās būtu , `diakonises` , māsas klosteros, kapelānes, šodien etc.
Savukārt sieviešu `prezbiter-ība` pilnībā ir pavisam nesenu laiku izgudrojums.
Merlins
# Labojis Merlins: 2009.12.18 19:01:37
indriķis

"Un kāds sakars baznīcā normālas kārtibas - vīru prezbiter-ības atjaunošanai ar liegumu sievām sludināt vispirms Evaņģēliju? Vai kāds šai sakarā viņām to aizliedz?"

Arī man liekas, ka šīs lietas tiek sajauktas un iebildumus sieviešu ordinēšanai garīgajā amatā uzskata par pretošanos "māsu kalpošanai". Tas ir liels pārspīlējums.
Aivars
# Iesūtīts: 2009.12.18 19:02:48
indriķis
Atkārtošos, bet ievēro, ka 1. Timotejam ir runa arī par presbiterēm!
indriķis
# Labojis indriķis: 2009.12.18 19:05:42
Aivar , nu labi - priesteri ir visi, bet prezbiteri tie - kas atbilst zināmam uzdevumam zināmā JD gaismā.
Bīskapi un mācītāji šodien...Nekas nav īpaši mainījies, pat ja atceramies pārspīlēto RKB aizrautību ar kļūdaini sapasto mises upuri, paturot prātā ka arī luterāņiem dievkapojums - Euharistiskais upuris ir normalitāte. Vnk kādi kļūdaini izdomāja, ka vajagot ieviest arī "bīskapes" un "mācītājas".

Nedz 1. Timotejam, nedz citur nav runa par "presbiterēm".
Ir runa par ko citu - par to sievu kvalifikāciju, kas pilda zināmus pienākumus draudzē saistībā ar draudzes sievišķo pusi.
Īpaši ir uzteiktas tās, kas svētajiem ir mazgājušas kājas.
Aivars
# Labojis Aivars: 2009.12.18 19:09:11
indriķis
nu te arī visa intriga - vai tiešām tā presbiters=mācītājs ķēdīte ir tik pareiza, un vai tādā gadījumā presbitere=mācītāja ķēdīte arī nevarētu būt tik pat pareiza.
P.s.
Atbildot uz tavu pēdējo labojumu Nedz 1. Timotejam, nedz citur nav runa par "presbiterēm", varu tikai ieteikt paņemt beidzot oriģināltekstu un pastudēt. Aiz kāda gan pārbīļa Pāvils būtu vienā brīdī runājis par presbitera atbildību un tiesībām, un to kā pārraugam, vizionāram, jebšu episkopam pret ģediem attiekties, un pa starpu būtu atcerējies, ka arī pret vecām tantām vajadzētu būt solīdam.
indriķis
# Labojis indriķis: 2009.12.18 19:13:42
Atkal un atkal es uzdrīkstos teikt, ka ja sievietei būtu uzticēti šie ( bīskapa, presbitera ) aicinājumi, baznīca kopumā nekad nebūtu tos viņām aizliegusi,
tāpat kā baznīca vienmēr ir akceptējusi aktīvu kristīgu sieviešu kalpošanu viņu aicinājumā( atcerēsimies kaut vai klosteru abateses ) , ar to saprotot aicinājumu kas nav pretrunā ar JD autoritāti.
Ja apgalvo pretējo, tad būtu jāakceptē fantasta Brauna&feministu tipa teorijas par veču sazvērestību pret jaukajām dāmām.
Aivars
# Labojis Aivars: 2009.12.18 19:16:55
indriķis
Negribu te pārāk šo tēmu dikti attīstīt, bet Baznīcas vēsture pazīst visādus debilus aizliegumus.
(Kā Reformācijas dēls Tu taču to labi zini )
Aivars Lapšāns
# Labojis Aivars Lapšāns: 2009.12.18 19:31:04
MerlinsAivars


Arī man liekas, ka šīs lietas tiek sajauktas un iebildumus sieviešu ordinēšanai garīgajā amatā uzskata par pretošanos "māsu kalpošanai". Tas ir liels pārspīlējums.

Tas nav pārspīlējums , bet REDZE par to kā māsas jau tagad tiek pazemotas. Kas ir liels grēks. Ja mēs sevi saucam par svētu LELB draudzi, tad es te kaut ko nesaprotu...
LELB hierarhija neatbilst Bībeles hierarhijai. Un nav ko pielaikot mācītājam ne prezbiterus, ne bīskapus utt. Mācītājs ir jauns veidojums . Nav iespējams Bībelē pamatot mācītāja visu varu baznīc
ā, tāpēc arī mācītājiem nav tiesības aizliegt māsām kalpot. Bibliski nav iespējams.
LELB hierarhija ir tāda kāda tā ir. Nav ko satraukties , ka mācītāji paņēmuši varu. Ir jāsatraucas par tām draudzēm , kuras ir sekulāras, tendētas uz liturģiju un dažādu pakalpojumu sniegšanu.
Par priesteriem. Tāpat kā Luters , balstoties uz Bībeli , skaidro , ka mēs visi esam priesteri, tāpat mēs nedrīkstam pateikt , ka mācītāji ir tikai priesteri. Tas ir nelikumīgi. Tas ir cits evaņģēlijs, jo tad nebūtu iespējama jaunu draudžu veidošanās un bezmācītāju draudžu izdzīvošanas posms. Nedrīkst cilvēkus muļķot , jo , ja nāks bēdu laiki , tad katrs kristietis būs sludinātājs, mācītājs un priesteris . Dievs redz visus laikus un visus variantus. Mēs tikai citu ,,grēku,, (sievas mācītājas) , bet paši vienaldzīgi noskatāmies uz sekulārismu.
Nu , nevar tā kā Fidels - visa vara pieder man: es, būšu priesteris , mācītājs, prezbiters, vecajs, bīskaps....Tas nav evaņģēlijs. Jā , LELBam ir izveidojusies sava hierarhija ne pēc rakstiem , bet Dievs , domāju to pieļaus ar vienu noteikumu , ka mēs tiešām dzīvosim kā brāļi un Tu , Merlin, mazgāsi man kājas , nevis publiski riesi uz mani. Es cienīšu Tavu amatu , Tu manu. Grēku LELBā skatīsim visi kopā. Meklēsim tās spraugas , pa kurām sātans nāk iekšā un mūs šķeļ. Kopā cīnīsimies pret tām. Tas ir primārais. Ir jāsaprot šis laiks. Kā vispār tādā laikā , kad tauta burtiski tiek iznīcināta , kādam var nākt doma kā pazemot , iznīcināt māsas pašu vidū. Šī ideja ir no sātana. Mēs varam domāt , vērot māsas , bet publiski šītā ziņot un pieņemt lēmumus.....piedod, teikšu atklāti : Tādi vīri ir lupatas. Jo mīlēt sievu ar sirdi un dvēseli kā kristus.....vienkārši mēs nevēlamies . Labi, nevēlamies. Bet karot pret vājāko dzimumu laikā , kad , piem tūskstošiem sieviešu skolotāju ir uzliktas uz Creditreform nažā. Starp viņām ir arī daudz LELB kristiešu skolotāju , kuras arī vada skolās kristīgo ētiku....
Kā to nevar saprast , ka mēs , Latvijas vīri esam lupatas, vien aiz šādām domām vien par mūsu svētajām māsām.
Vai tad neredzam sekas , kuras nāca kā lāsts par nepareizu finasiālu sistēmas izveidi LELbā? Es to apkārt sludināju - ja tādā veidā tiks veidota finasiālā sistēma , Dievs mums atņems to pašu, tautu pakļaus zem lāsta. Mani lamāja no panckām ārā. Tas pats būs ar šo likumu un nākamajiem , jo sātanam ir daudz ideju.
Tad vienā dienā Dievs pateiks stop. Nu gan Man pietiek....



rainars
# Iesūtīts: 2009.12.18 20:40:41
Latvijas kristietības vēstuerē ir tā sauktā brāļu kustība ,kuras darbošanās rezultātā slēdza krogus ,jo nebija gribētāju tos apmeklēt.Latvieši kā saka atgriezās no grēkiem.
Domājams jāatgriežas pie tā kas ir bijis labs.
Raksti ar saka :pārbaudiet kas labs to paturiet.
*Duksis
# Iesūtīts: 2009.12.18 21:45:53
rainars Lai atgrieztos pie "brāļu kustības", ir jāpasaka "čau!" LELB.
rainars
# Iesūtīts: 2009.12.18 22:07:27
Nu neesmu pārliecināts ka brāļu draudzes pateica čau lelb, ja tāds bija.
Ir nācies dzirdēt ka jāiet un jādara par kristus mācekļiem .
Reizēm izklausās, ka nāciet un mēs jums darīsim.
Rom.10:14 Bet kā lai piesauc, kam nav ticējuši? Un kā lai tic tam, par ko nav dzirdējuši? Bet kā lai dzird, kad nav, kas sludina?
15 Un kā lai sludina, kad nav sūtīti? Ir rakstīts: cik tīkamas to kājas, kas pauž labo vēsti!
*Duksis
# Iesūtīts: 2009.12.18 22:14:50
rainars Pēc pēdējā kara pēdējām ßrāļu draudzēm piespiedu kārtā bija jāizvēlas, kam pievienoties: baptistiem vai LELB. Notika pievienošanās LELB. No diviem ļaunumiem izvēlējās to, kas šķita mazākais.
ziemasvilks
# Iesūtīts: 2009.12.18 22:17:00
rainars *Duksis
vispār nevis brāļu draudzes pateica čau luterāņu baznīcai (kas tolaik nebija LELB), bet gan luterāņu baznīca tolaik noliedza brāļu draudzes. Tagad tā vairs nav.

Bet, atgriežoties pie tēmas - brāļu draudzē sievietes mācīja tikai citas sievietes un bērnus.
<< . 1 . 2 . 3 . 4 . 5 . 6 . 7 . 8 . 9 . 10 ... 48 . 49 . >>
Tēma ir slēgta, jūs nevarat iesūtīt komentārus

 Lapas redaktors:redaktors@lelb.lv; Copyright © 2006 LELB, created by MB Studija
Šajā stundā bijuši 64 , pavisam kopa bijuši: 4338