atpakaļ uz mājaslapu
E-pasts:  Parole: atcerēties mani reģistrētiesaizmirsu parolimeklēt
Diskusijas Par Baznīcu 11. novembris Mācītāju konferencē diskusijas par satversmes grozījumiem attiecībā par sieviešu kalpošanu IV
ziemasvilks
Iesūtīts: 2009.12.16 11:20:52
Turpinam sarunu.
Iepriekšējās diskusijas beigas šeit - 51. lapa un 52. lapa.

Runājam par tēmu,jā?
<< 1 ... 18 . 19 . 20 . 21 . 22 . 23 . 24 . 25 . 26 . 27 . 28 ... 48 . 49 . >>
AutorsZiņas teksts
Aivars
# Iesūtīts: 2010.01.07 14:50:26
armilo
Nu par to var vēl pastrīdēties
Tādēļ jau sportiska intriga saglabājas
Ivo Pavlovičs
# Iesūtīts: 2010.01.07 15:26:54
Aivars : ja ne ar dūrēm, tad ar rupjiem vārdiem pārmācīt, tad laikam piedošanu lūgtu viņam, pret ko esmu grēkojis, nevis Tev vai kādam citam ordinētajam.

Es saku: Nu bet loģiski, ka tu piedošanu lūgtu tam, kuram pāri nodarījis. Izlīgšanai ir jānotiek, bet ne jau grēksūdzei.
Ivo Pavlovičs
# Iesūtīts: 2010.01.07 15:42:24
Aivars Lapšāns saka: Šitais , Ivo, Tev ir garām. Līdz pastarai dienai kristieši nebūs vienisprātis šajā jautājumā. Tāpēc es netaisos nodarboties ar demagoģiju. Katrs vakarēdienu uztver personīgi savādāk. Es kā vampīrs negraužos Jēzus miesā un nedzeru asinis , Jēzus ir dzīvs. Jēzus ir Gars....Un formulēt ko kristiešu pulciņš dara vakarēdiena laikā ...nav pieklājīgi. Lai viņi pieņem vakarēdienu , jo viņi mīl Jēzu...

Jēzus saka: 53 Bet Jēzus tiem sacīja: "Patiesi, patiesi Es jums saku: ja jūs neēdat Cilvēka Dēla miesu un nedzerat Viņa asinis, jums dzīvības nav sevī.
54 Kas bauda Manu miesu un dzer Manas asinis, tam ir mūžīgā dzīvība, un Es to uzcelšu pastarā dienā.
55 Jo Mana miesa ir patiess ēdiens un Manas asinis ir patiess dzēriens.
56 Kas Manu miesu bauda un Manas asinis dzer, paliek Manī, un Es viņā.
Jņ. ev. 6 nod

Apustulis Pāvils saka: 27 Tad nu, kas necienīgi ēd šo maizi vai dzer Tā Kunga biķeri, tas būs noziedzies pret Tā Kunga miesu un asinīm.
28 Bet lai cilvēks pats sevi pārbauda, un tā lai viņš ēd no šīs maizes un dzer no šī biķera.
29 Jo, kas ēd un dzer, tas ēd un dzer sev pašam par sodu, ja viņš neizšķir Tā Kunga miesu.
30 Tādēļ jūsu starpā ir daudz vāju un neveselu un diezgan daudz ir mirušu.
31 Ja mēs paši sevi pārbaudītu, tad netiktu sodīti. 1.Kor. 11. nod.
skolniekss
# Iesūtīts: 2010.01.07 15:58:37
Reiz viens mācītājs rakstīja - neēdiet cits citu ēdiet Kristu. Un par Svētā Vakarēdiena izpratni, sevišķi konfesiju starpā nevajadzētu pierādīt savu taisnību, vai sapratni par absolūtu, jo ne jau tai Biķerī ir tas noslēpums. tas nav par šo tēmu, tik mans piemetinājums...
Aivars
# Iesūtīts: 2010.01.07 16:00:01
Par nopietno Sv. Vakarēdiena jautājumu tiešām derētu runāt atsevišķi un nopietni.
Bet te ir diskusija par SO
Mārtiņš
# Iesūtīts: 2010.01.07 18:55:11
Par nopietno Sv. Vakarēdiena jautājumu tiešām derētu runāt atsevišķi un nopietni.

Izveidoju tēmu Par Sv.Vakarēdienu - kas tas ir?
Laipni lūgti!
Aivars Lapšāns
# Labojis Aivars Lapšāns: 2010.01.07 23:25:30
armilo

Aivars, sporta pēc, es Tev pajautāšu: vai esi gatavs LELB vadītāja amatā redzēt bīskapieni?

Es , kā Aivars , Aivara vietā - .... LELBā sieviete nesanāks pat par prāvesti. (vairāku draudžu pārstāvis , bīskaps pēc Jaunās derības) LELBā bīskaps ir vēl augstākā činā.
Ja Bībelē it teikts , ka Bīskapam ir labi būt vīram , tad , domāju, ka sievai nevajadzētu kļūt par prāvesti ( pēc JD bīskape) .
ja Smadzeņojam pēc mācītāju teoloģijas , tad vīrieši mācītāji iedomājas , ka prāvestam ir obligāti jābūt mācītājam, kas ir pret rakstiem , jo prāvestam ir jābūt īstam Dieva vīram, ar pieredzi kristietībā . Protams , ka viņš var būt arī mācītājs.
Tāpēc mācītāji , kuri ir pret SO , spriež, ka ja baigi daudz mācītājas sarodas , tad neizbēgami kāda sieva mācītāja var kļūt par prāvesti. Nav jau sieva mācītāja jāizvirza par prāvesti , bet kāds , teiksim labs druadzes vecākais. Tas nav pret rakstiem.
Es jau saku, ka tie kuri ir pret sievu ordināciju domā , ka viņi ir vienīgie izredzētie, bet Dieva vārds māca , ka gan bīskapi , gan draudžu vecaji ir labākie ticībā, nevis ar augstāko teoloģisko izglītību.
Man jau nekas nav pret, bet , ja kāds kaut ko vēlās ļoti aizliegt , lai paskatās rakstos, kur viņš pats atrodas, nevis teoloģijā. Raksti un teoloģija nav viens un tas pats.
Aivars
# Iesūtīts: 2010.01.07 23:29:39
Aivars Lapšāns
Paga, ļauj vismaz prāvestam vēl būt mācītājam, pat ja kaut kāda administrēšana viņam uzkārta.
LELBāL gan ir šķiet viena otra prāveste
Aivars Lapšāns
# Iesūtīts: 2010.01.07 23:37:16
Aivars
Lai tak tas mācītājs ir prāvests, man ta kas. Bet prāvests pēc rakstiem var būt kāds labs novada draudžu darba organizators , vai kāds populārs draudzes vecākais. Kādēl obligāti sievai mācītājai jākļūst par prāvesti? Nekas jau nemainīsies. Visu izšķir tas , vai viņam ir spējas saliedēt , organizēt , aizstāvēt draudzes, galvenais vai šis prāvests ir no augšienes atdzimis kristietis svētais vīrs...
Mūsu prāvests vispār draudzē nerādās. Viņš dzīvo Rīgā. Tā ....
Aivars
# Iesūtīts: 2010.01.07 23:41:12
Aivars Lapšāns
Ej nu ej, jūs taču esat Cēsu iecirknis ne? Bet labi, ne par prāvestiem un administrācijām, bet par SO mēģinām runāt!
Aivars Lapšāns
# Labojis Aivars Lapšāns: 2010.01.08 00:19:57
AIVARAM
Jā , un , ja runājam par SO , tad paspriežam par paniku , ko daļa mācītāju sacēluši , ka par prāvestēm tūdaļ būs dāmas, ja SO neaizliegs.
Konkrēts jautājums - ja bīskapam(prāvestam) jābūt vīram , tad kādēļ obligāti mācītājam. Prāvets taču var būt ne ar teoloģisko augstāko pēc rakstiem.
Sanāk , ka panikas cēlāji nezin rakstus?

....Jā, Cēsu iecirknis
Aivars
# Iesūtīts: 2010.01.08 00:21:52
Aivars Lapšāns
Vai Raksti runā par prāvesta amatu? :O Neesmu neko dzirdējis.
Aivars Lapšāns
# Iesūtīts: 2010.01.08 00:23:36
Aivars

Labi , beidz locīties. Prāvests pēc Bībeles sanāk bīskaps. Vairāku draudžu pārstāvis, pieskatītājs.
Aivars Lapšāns
# Iesūtīts: 2010.01.08 00:25:41
Aivars

Ja neesi rakstos neko dzirdējis par prāvesta amatu , tad tāda mācītāja amata arī neatradīsi. 65 . gada izlaidumā ir , jaunajā tulkojumā nav.....
Aivars Lapšāns
# Iesūtīts: 2010.01.08 00:28:18
Aivars

Te jau ir tā putra.

Vispirms ir jāuzbūvē draudze un tās institūcijas pēc Bībeles.

Tad uzbūvējam draudzi pēc LELB satversmes.

Atšķirība būs pamatīga. Un arī amatu terminoloģija.
Aivars
# Iesūtīts: 2010.01.08 00:28:31
Aivars Lapšāns
Pārraugs varbūt. Bet vai tas, ko saprot ar episkopos JD laikā ir tas pats, ko šobrīd saprot ar bīskapa, prāvesta vai mācītāja amatiem? Manuprāt, tas vēl ir stipri atklāts jautājums
Mārtiņš
# Iesūtīts: 2010.01.08 00:33:33
Aivars Lapšāns
Vispirms ir jāuzbūvē draudze un tās institūcijas pēc Bībeles.

Ko darīt ar esošajām draudzēm? Vai vispirms izjaukt?
Aivars Lapšāns
# Iesūtīts: 2010.01.08 00:38:35
Aivars

Ir jābūt vēl vislielākās cieņas amata vietai baznīcā pat pār arhibīskapu - pravietis. īsts Dieva vīrs, kas iet tikai un vienīgi Svētā gara spēkā. Dod pamācības , redzējumus , atklāsmes no Jēzus. Pirmskristus laikā šos Dieva vīrus klausīja pat ķēniņi. Bija kas neklausīja piem. Jeremiju un tautu iznīcināja. Pirmkristiešu draudzēs arī . Vislielākā cieņa bija praviešiem , jēzus mācekļiem , kuri spēja pravietot , dot informāciju Dieva gara spēkā.
Tas ir ideālais variants arī šodien. Dievs nav miris. Pasaule neiet pašplūsmā....kristīgais egoisms aptumšo mūsu prātus un mēs nevēlamies iet un cienīt tos , kuri jāciena....
Aivars Lapšāns
# Iesūtīts: 2010.01.08 00:42:00
Mārtiņš

Nekas nav jājauc. Es runāju teorētiski. Lai saprastu lietas, prātā jāuzbūvē druadze pēc Bībeles pamācības un jāpaskatās kāda ir piem. LELB , katoļu kalpošanas atribūtika. Tās atšķirsies. Jo piem. nav teikts , ka bīskapam ir jābūt mācītājam. Toreiz bija rakstu mācītāji , kuri pārgāja kristiešu pusē no Mozus kalpošanas...utt
Aivars Lapšāns
# Iesūtīts: 2010.01.08 00:53:35
Aivars

Nu re, ja atklāts, tad....vispirms sakārtojam literāros vārdus pēc to izcelsmes. Tad piem. LELBā ņemam nost prāvestu. Lai pārraugs saucas par bīskapu. Kaut gan, man kristietībā pārraugs kaut kā neskan. Labāk pārstāvis.
Tātad , bīskapam jābūt vīram pēc rakstiem. Ok lai ir. bet Bībelē nav teikts , ka bīskapam ir jābūt rakstu mācītājam ( pieņemsim , ka rakstu mācītājs ir mūslaikos ir mācītājs) Bīskapam ir jābūt īstam , taisnam Dieva vīram.
Ja pilns ar sievietēm mācītājām , ka par bīskapu nevar ielikt vīru mācītāju , tad raksti atļauj par bīskapu likt piem. kādas draudzes vecāko, kādu kalpošanas grupu koordinatoru utt....kas ir populārs draudzēs.
Ko saki? Vai drīkst par bīskapu pēc rakstiem likt draudzes vecāko ar labu CV ? Ja teiksi ne , tad es smejos.....
<< 1 ... 18 . 19 . 20 . 21 . 22 . 23 . 24 . 25 . 26 . 27 . 28 ... 48 . 49 . >>
Tēma ir slēgta, jūs nevarat iesūtīt komentārus

 Lapas redaktors:redaktors@lelb.lv; Copyright © 2006 LELB, created by MB Studija
Šajā stundā bijuši 75 , pavisam kopa bijuši: 5310