atpakaļ uz mājaslapu
E-pasts:  Parole: atcerēties mani reģistrētiesaizmirsu parolimeklēt
Diskusijas Par Baznīcu 11. novembris Mācītāju konferencē diskusijas par satversmes grozījumiem attiecībā par sieviešu kalpošanu IV
ziemasvilks
Iesūtīts: 2009.12.16 11:20:52
Turpinam sarunu.
Iepriekšējās diskusijas beigas šeit - 51. lapa un 52. lapa.

Runājam par tēmu,jā?
<< 1 ... 18 . 19 . 20 . 21 . 22 . 23 . 24 . 25 . 26 . 27 . 28 ... 48 . 49 . >>
AutorsZiņas teksts
Jošs Mulders
# Iesūtīts: 2010.01.06 14:53:03
Aivars, imo jeedziens "bausliiba" JD ir lietota visai voluntaari, jo tas origjinaalais vaards ir tieshi viens... un tulkot var gan kaa bausliiba gan kaa likums... liidz ar to interpetaacijas slogs gulstaas uz kontextu!
Jošs Mulders
# Labojis Jošs Mulders: 2010.01.06 14:53:45
Aivars, vovo... jautaajums ir par imperatiivs vs narratiivs!

Bet kaa jau teicu... pat teiciens "Es to tagad nepieljauju" vai "Es kaa skolotaajs neljauju" jemot veeraa Paavila apustulitaati, var visai mieriigi tikt attiecinaats uz paarlaiciigumu... jo neaizmirsiisim, Paavils savu aizliegumu pamato radiisahnas un greekaa krishanas kaartiibaa... nevis vieteejos pienjeemumos, kaa tas ir 1 Kor 11 nodaljaa par galvassegaam!
armilo
# Iesūtīts: 2010.01.06 15:21:10
Aivars, „οὐκ ἐπιτρέπω”, man sanāk vienkārši „es neļauju”. Šitā spēlēšanās ar tagadnes staipīšanu netur kritiku. Tad mēs arī citas JD pavēles varam tulkot „tagad jā, bet vēlāk varbūt nē”
Aivars
# Labojis Aivars: 2010.01.06 15:34:56
armilo
Nu man jau arī it kā tā sanāk, bet re... varbūt kāds filigrāns koine specs tās nianses var pamatot.
Bet tik un tā kāds varētu koncentrēties uz šo 1. personu tagadnē, ka Pāvils runā pats par sevi, nevis universālu Dieva pavēli.
Taču kā Tev šķiet, ko tieši viņš sievietēm neļauj?
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,, [95.68.11.31]
# Iesūtīts: 2010.01.06 18:22:08
tapa nodibināta LA, kurā iegūstama Latvijā kvalitatīvākā luteriskā teoloģiskā izglītība, un tiek sagatavoti mācītāji - vīri.
Aivars Lapšāns
# Iesūtīts: 2010.01.06 18:34:00
indriķis

Zviedrijā nu gan tādi lapšāni nebija , kas cīnījās par SO. Zviedrijas luterāņu traģēdija ir tā , ka tā ir atteikusies no luteriskās mācības, kur katra baznīcas kalpotāja ,,siets ,, ir savas kalpošanas spējas draudzē pierādīšana, tad ..tālāk , prāvests....bīskaps utt. Būtībā Zviedrijas luterāņu hierarhija ne ar ko neatšķiras no katoļu ,,karjeras kāpnēm,,. - Pabeidz augstskolu un jau , ieiedams draudzē esi tās vadītājs. Ja esi homītis , tad ...neviens neko no draudzes locekļiem nevar izdarīt.
Sātana ieiešana Zviedrijā notika tāpat kā te , Latvijā. Taču atceramies mēģinājumu šo grēku pataisīt par pieejamu visiem mācītājiem. Ja laikus vadība reaģē, tad neviena sieviete , ne vīrs mācītāja kārtā nevarēs šo grēku sludināt kā ok.
Saproti , homoseksuālisma izcelsmes grēks nav noticis caur Zviedrijas lapšanu cīņu. Vispirms Zviedrijā vīrieši mācītāji homoseksuālisti paņēma varu un pats par sevi viņi arī sievietes lezbietes pieņēma kā pašsaprotamu lietu mācītāja kārtā. Mūsu sievietes mācītājas un sludinātājas nav un nebūs lezbietes, ja kāda būs , tad uzreiz jāreaģē....
Mūsu baznīcas uzdevums ir tautā nest evaņģēliju, Jēzu , lai pēc iespējas vairāk būtu no augšienes atdzimušu tautiešu. Mums jākoncentrējas šim mērķim. Šī pasaule skaita gadus jau uz pirkstiem. Kāda jēga aizliegt sievu kalpošanu? Tas nav saprātīgi. Tā jau garīgi līderu trūkums Latvijā ir katastrofāls.
Aivars
# Iesūtīts: 2010.01.06 18:44:40
Aivars Lapšāns
Bet kādā sakarā te vispār tā Zviedrija un homoseksuālisms? Tā ir cita situācija, cita pasaule. Nu nenodzen tur neviens mācītājs savu veco mašīnīti un nenotērē ģimenes budžetu, lai svinētu dievkalpojumu ar mazu lauku draudzīti. Tur tā ir gana stabila un interesanta karjera, ar politisko partiju cīņu draudzes padomēs utt., bet pa starpu ir ļoti sakarīgi un forši kristieši. Ja kādi latviešu politiķi nevar bez laulības pārkāpšanas iztikt, tas taču nenozīmē, ka latviešu valoda nolādēta, vai latviešu vēlētājus sātans apmājis.
Te runājam par SO tēmu, nevis zviedru skandāliem, sarunāts?
Aivars Lapšāns
# Labojis Aivars Lapšāns: 2010.01.06 18:52:38
indriķis

attiecībā uz SO ordināciju netaisos ar tevi vairs diskutēt, ir vairāk nekā skaidrs ka tā nav bibliska resp. apustuliska prakse. Tāpēc pareizi saki, ka šīs diskusijas ir bezjēdzīgas.

Bet protams ka So nav bibliskā prakse , tāpat kā mācītāja ordinācija nav bibliska prakse.
Ordinācija ir baznīcas hierarhijas struktūrvienība, baznīcas amatu likumīga apstiprināšana.
Tas nenozīmē , ka drīkst pielaikot rakstus , teiksim mācītāja amatam. Būtībā drīkst , bet nedrīkst aizliegt to , kas ir atļauts. Un sievai ir atļauts pravietot. Šis vārds ieņem sevī vēl dažus terminus - mācīt, sludināt, ...Piem. viens saka , ka tas ir skolotājs, cits mācītājs , cits sludinātājs par vienu un to pašu cilvēka darbību , kurš sludina evaņģēliju. Būtu apsurdi , ja sieviete`m aizliegtu sludināt evaņģēliju. Kapos apstāvēšana arī ir ev. sludināšana, bet tas nenozīmē , ka lapšāns vai ieva to nedrīkst darīt. Tu varbūt nesaprati , bet es citēju Jēzu , ka viņš saka , lai mirušie apglabā mirušos, ..Jēzus ar to saka , ka tas nav svarīgi , jo sludināšana ir primārais. Ja sludināšana ir primārais , tad pārējais nestāv pār sludināšanu. Teiksim vakarēdiena izdalīšana , vai salaulāšana. Ja mācītājs brīdī visiem sludina , saka svētrunu....viņš ir augstākais kopā ar Svēto garu šajā brīdī, bet kad mācītājs izdala vakarēdienu , tad mācītājs nav augstākais. Viņš nav nekas , salīdzinot ar to , kas notiek. Kad viņš saka -ejiet.... tad jau atkal`ieņem citu formu. Korintiešu vēstule vēsta , ka vakarēdienu ņēma pat sludināšanas laikā. Tas nozīmē , ka tā laika draudzei nebija tādi uzskatījumi . Es to nesaku , bet Bībele. Ir arī cita vieta , kur mācekļi sapulcējas augšistabā un pieņem vakarēdienu. Kurš tad tur starp viņiem dalīja? Nu . noteikti kāda māsa atnesa, nolika uz galda un ..pie kā bija tuvāk , tas arī ēda un seva tālāk , vai arī katram tikai nolikts priekšā ( diez vai , jo Jēzus vakarēdienu ir iestādījis kā vienīgo rituālu. Pārējos draudze veido pēc ieskata.
Kas vēl paliek?- Draudze.
Varam padiskutēt. Sieva uztaisa māsu grupu , viņai ir talants . Ar laiku tā izveidojas par draudzi. Bet kāpēc šī sieva nevar būt par draudzes vecāko, ja viņa visus šokē ar organizēšanas spējām un Bībeles zināšanām. Nu var kaut kad to pārņemt vīrs , bet , lai nebūtu tā , ka draudze aiziet prom un vīrs paliek viens. Šī lieta ir ļoti bīstama. LELB draudzes ļoti daudzās vietās uztur sievu nesautīga kalpošana , organizēšana un pārvaldība. Ja sitam ciet, tad pakalpojam sātanam. Vai tad tā nav?
Mums jāatzīst raksti , ka lauva staigā un meklē ko aprīt....Jādomā globāli. Katrs cilvēks ir izglābšanas vērts, ne tikai mēs , kuri Jēzu pazīst.
Aivars Lapšāns
# Iesūtīts: 2010.01.06 19:16:36
Aivars

Piedod, bet es te no manas un Indriķa sarunas.
To , Indriķis -
Vai , piem, Zviedrijā viltnieki nepūderēja kristiešiem smadzenes ar pseidodievbijīgām frāzēm tik ilgi, kamēr pārņēma varu baznīcā un tā atteicās no sava apliecinājuma. Un nabaga godīgie kristieši atkal paliek par nerriem paši savā tēvutēvu baznīcā.

Bet , vispārībā SO ir arī daudzu jājamzirdziņš pieminot Zviedriju, piem IVO P. utt...Ivo ir ,,pārbijies,, , ne pa jokam
Aivars Lapšāns
# Iesūtīts: 2010.01.06 19:20:14
Aivars

vai latviešu vēlētājus sātans apmājis

Protams , ka sātans. Komunisma laikā sātans manifestējās un tagad mamonismā ....
Protams ir vēl trešais spēks - mūsu prāts. Jēk. vēst.....
Aivars Lapšāns
# Iesūtīts: 2010.01.06 19:30:12
indriķis

Un kā tu vakarēdienu domā nodalīt no mācītāja amata?

Es jau nenodalu. Es neko netaisos nodalīt. Es esmu LELB draudzē un cienu to , ka mācītājs izdala vakarēdienu. Bet tas nenozīmē , ka kāds cits no draudzes nevarētu izdalīt vakarēdienu. Lūk , te jau ir sarunas jēga. Mūs Dievkalpojumu struktūra atbilst Lutera pamācībām, ka draudzei jāizvēlās un jāaicina kāds , kurš varētu šīs lietas darīt. Bet tas nenozīmē , ka kristieši kādās dramatiskās situācijās nedrīkstētu bez mācītāja izdalīt vakarēdienu. Šādas kategoriskas mācības uzspiešana ir grēks. Jo Dievs paredz visus gadījumus. Ne tikai LELB miera laikus.
Man bija gadījums vienreiz mūžā , kad paši Rīgā tējas namiņā saņēmām vakarēdienu, jo draugs devās kalpot ļoti tālu. Mums bij ļoti svēts noskaņojums un Jēzus klātbūtne ļoti Tuva , līdz nolēmām pieņemt vakarēdienu. Paņēmām vīnogu sulu un maizītes o kafejnīcas ....
Jēzus teica - vai nezieniet, ka Dāvida vīri ēda maizes kas bija aizliegts.....Runa ir par mūs visu kopējām tiesībām uz Dievu. Ja cīnamies par kādu lietu aizliegšanu , tad padomāsim par Jēzus klātbūtni šajā brīdī. Jēzus noteikti atļautu , jo kalpošana no sirds ir svētīga lieta un neapkaunojoša.
armilo
# Iesūtīts: 2010.01.06 23:53:51
Aivars, „Taču kā Tev šķiet, ko tieši viņš sievietēm neļauj?”
Man šķiet, ka varētu būt tā, kā ir rakstīts. Pāvils neļauj sievām 1) mācīt un 2) valdīt.
„Bet tik un tā kāds varētu koncentrēties uz šo 1. personu tagadnē, ka Pāvils runā pats par sevi, nevis universālu Dieva pavēli.”
Kā Pāvils iesāk 1. vēstuli Timotejam? Viņš apliecina, ka ir Kristus apustulis pēc Dieva pavēles. Ja pieņemam, ka viņš tiešām tāds ir, tad ir jāatzīst, ka visa vēstule ir Svētā Gara inspirēta.
Aivars
# Iesūtīts: 2010.01.07 00:18:02
armilo
Ko mācīt un ko valdīt?
armilo
# Iesūtīts: 2010.01.07 01:03:11
Vīrus!
(nez kāds būs nākošais "āķīgais" jautājums )
Aivars
# Iesūtīts: 2010.01.07 09:03:56
armilo
Bet tad sievu draudzi mācīt un valdīt, un tai pasniegt sakramentus sievām tā kā nebūtu Pāvils aizliedzis?
armilo
# Iesūtīts: 2010.01.07 09:09:41
Sievu draudze?? Kas tā tāda? Tādai neko nevar aizliegt, jo tādas vienkārši nav.
Aivars
# Iesūtīts: 2010.01.07 09:13:40
armilo
Gan jau kādos apstākļos var izveidot, kur sieviete varētu arī sprediķot, ne? Lai gan, sieviešu cietumā un līdzīgās iestādēs, varētu būt 100% sieviešu draudzes
armilo
# Iesūtīts: 2010.01.07 09:22:47
Aivars, izņēmumi jau vienmēr ir atrodami. Pāvils runā par normālu dievkalošanu.
Aivars
# Iesūtīts: 2010.01.07 09:39:01
armilo
Sporta pēc jau varētu attīstīt to tēmu par sieviešu auditoriju. Man tikai lasot to Pāvila tekstu, nāca prātā, ka viņam pašam un jūdu normām ir kas jauns, ka sievietes nu ir aicinātas būt tās pašas `mathētēs`. Ja atcerās to pašu slaveno lūgšanu pateicībā, ka neesmu dzimis kā pagāns, vai sieviete utt, un vismaz dažās sinagogās pastāvošu kārtību, ka dāmas klausās aiz sienas, tad ir jau tā, ka tie paši Jēzus mācekļi reizēm nezina, kā reaģēt, kad Jēzus ar sievām runā, kā arī Lūkas 8:1-3, ar sievām, kas prom no savām ģimenēm tusē svešu veču kompānijā tāpat kā mācekļi - vīri, noteikti talmudiskajiem tradicionālistiem un konservatīvajiem rabīniem liktu uzacis saraukt.
Lasot to 1. Timotejam, nāca prātā, ka tas pat varētu būt uzsvars uz sieviešu māceklību.
Haw-wa [87.110.94.223]
# Iesūtīts: 2010.01.07 09:50:48
Aivars Āmen!
<< 1 ... 18 . 19 . 20 . 21 . 22 . 23 . 24 . 25 . 26 . 27 . 28 ... 48 . 49 . >>
Tēma ir slēgta, jūs nevarat iesūtīt komentārus

 Lapas redaktors:redaktors@lelb.lv; Copyright © 2006 LELB, created by MB Studija
Šajā stundā bijuši 101 , pavisam kopa bijuši: 3438