atpakaļ uz mājaslapu
E-pasts:  Parole: atcerēties mani reģistrētiesaizmirsu parolimeklēt
Diskusijas Par Baznīcu 11. novembris Mācītāju konferencē diskusijas par satversmes grozījumiem attiecībā par sieviešu kalpošanu IV
ziemasvilks
Iesūtīts: 2009.12.16 11:20:52
Turpinam sarunu.
Iepriekšējās diskusijas beigas šeit - 51. lapa un 52. lapa.

Runājam par tēmu,jā?
<< 1 ... 18 . 19 . 20 . 21 . 22 . 23 . 24 . 25 . 26 . 27 . 28 ... 48 . 49 . >>
AutorsZiņas teksts
Haw-wa [78.84.5.55]
# Iesūtīts: 2009.12.30 10:08:19
armilo Tad visām garīdzniecības pkāpēm jāatjauno celabāts. Un tad būs kā RKB. Urrā!
armilo
# Iesūtīts: 2009.12.30 10:09:24
Hawwa, pestīšana, labākajā gadījumā, atjauno lietu kārtību, un sieva atkal ir aicināta kļūt par vīra palīgu no laba prāta. Pestīšana neizjauc dzimumu identitāti, bet atjauno to sākotnējo funkcionalitāti.
Haw-wa [78.84.5.55]
# Iesūtīts: 2009.12.30 10:09:48
Vēl var atjaunot stāstu par mēnešreizēm un apgraizīšanu arī vēlams, kad jau tad jau.
Aivars
# Iesūtīts: 2009.12.30 10:10:40
Nu re, beidzot diskusijā sāk pozitīvas programmas iedīgļi parādīties diakoņu amata veidolā, kur abām pusēm domas pa daļai saskan.
armilo
Ja Tu interpretē Mateja 28 tā divdaļīgi, sakramentu administrāciju nododot vīriem, kā tad paliek ar `notes` Kristībām (labi, ārkārtas situāciju nevajag par normu padarīt), vai ar tām Haw-wa minētajām dāmām, kas citas dāmas pie kristībām ar eļļu iezieda?
Kaut kā liekas, ka tādas īsti konsekventa attieksme pret sieviešu robežām Baznīcā nekad nav bijusi.
Aivars Lapšāns
# Iesūtīts: 2009.12.30 10:14:51
Uldis

Bet, ja tu man jautā, vai Anna bija iegājusi svētajā vietā, tas ir, šķērsojusi tempļa vārtu, tad tev noteikti saku, ka nebija templī.

Uldi, es TEv nejautāju par Svēto vietu. Tai vietai templī nebij uzdevums priesterim sludināt , bet darīt rituālās darbības. Tur arī Annu neviens neklausītos. tas ir tik loģiski saprotams.
Bībelē ir teikts , ka Anna sludināja Dieva namā. Par to iet runa . Un Tu pastāvīgi papildini diskusiju ar nevajadzīgām pamācībām. Par Jēzus vecumu utt , ko Tu apraksti ...neiet runa, Tu novirzies no tēmas. Sieva sludina Dievnamā un viņu ticīgie uzklausa, bet liekuļi utt ...to nedarīja tad un nedarīs tagad. Tagadējiem liekuļiem ir jāizdomā rakstu salikumi , lai Annas patriektu no Dievnamiem.
Nu , un par Korintu tas pats. Nebij jau to sievu tik daudz , kuras pravietojs. Nu , ja viņas pravietoja , tad tas tika atļauts , tāpat kā Annas laikā , tāpat kā Pirmās Korintas draudzes laikā , tāpat mūslaiku draudzēs, jo toreiz cilvēki labāk saprata Jēzus misiju. Tagad diemžēl mēs nevēlamies saprast , ka Jēzus pastāvīgi nostājās to pusē , kuriem uzbruka ar dažādām pamācībām. Nekas jau nav mainījies. Jas sieva sludina mūslaiku baznīcā , tad uz apsaucēju Jēzus saka - vai neziniet , ka Dāvida kareivji ēda skatāmās maizes , kas bija aizliegts....jūs liekuļi....Tagad šis vārds paliek aktuāls.


Nu , un par to dzejoli.

Un atkal ziemassvētki
Pār Latvju sētām
Kā balta krizantēma zied

Un ārs tik tīrs
Tik svēts
Kā tautas sirdsapziņas simbols

Varu Tev papaust , ka šo dzejoli uzrakstīju , kad vēl nebiju iemīlējies Jēzū. Toreiz biju tikai tāds Bībeles lasītājs.

Bet varam paanalizēt, kas Tev nepatīk?

Ārs tīrs un svēts ir Dieva radītā vakardiena . Skaista , piesnigusi mana sēta Raiskuma novadā , kad rakstīju Armilo , vēros pa logu un man iešāvās prātā viņam ko labu noveltīt no sava ,,repertuāra,,

Un ,,tautas sirdsapziņas simbols,, - Vai Te Tev kaut kas nepatīk?
Vai tautas sirdsapziņu neveido Dieva izveidotie likumi?



Haw-wa [78.84.5.55]
# Iesūtīts: 2009.12.30 10:17:46
armilo pestīšana, labākajā gadījumā, atjauno lietu kārtību, un sieva atkal ir aicināta kļūt par vīra palīgu no laba prāta. Pestīšana neizjauc dzimumu identitāti, bet atjauno to sākotnējo funkcionalitāti. Piekrītu, kur ir problēma? Kā sieva tā vīrs radīti Dieva līdzībā, Gars un pestīšana dota abiem, palīgs viens otram.
armilo
# Iesūtīts: 2009.12.30 10:19:15
Aivars, notes kristība ir pamatota vispārējā priesterībā. Tā noteikti paliek, bet ne jau kā norma, kā pats minēji. Hawwas minētās dāmas ir pilntiesīgas diakonu amata veicējas. Tikai tur ir tā piebilde, ka viņas kalpo pie sieviešu kristības. Robežas nosaka lielā misijas pavēle (Mt.28)
Haw-wa [78.84.5.55]
# Iesūtīts: 2009.12.30 10:20:40
Aivars Nu re, beidzot diskusijā sāk pozitīvas programmas iedīgļi parādīties diakoņu amata veidolā, kur abām pusēm domas pa daļai saskan. Es piekrītu, ka LELB konkrētajā situācijā, ordinēts diakones un diakona amats, kā viens no trijiem, līdzvērtīgs pēc būtības, atšķirīgs pēc funkcijām, varētu būt kompromiss, kas noņem no abām pusēm spriedzi.
Aivars Lapšāns
# Iesūtīts: 2009.12.30 10:29:19
armilo

34 Sievas lai draudzes sapulcēs cieš klusu, kā tas parasts visās ticīgo draudzēs; jo tām nav atļauts runāt, bet jābūt paklausīgām, kā arī bauslība nosaka.
35 Bet, ja tās grib ko zināt, lai prasa mājās saviem vīriem; jo sievai ir par kaunu runāt draudzes sapulcē.
36 Vai tad Dieva vārds ir no jums izgājis? Jeb vai tas pie jums vien ir nācis?
37 Kas sevi tur par pravieti vai gara cilvēku, tam jāatzīst, ka tas, ko es jums rakstu, ir Tā Kunga pavēle text .
38 Bet, ja kāds to neatzīst, tas paliek neatzīts.”
Ko mēs te redzam? Pāvils nesludina savas idejas, bet īpaši uzsver, ka tā ir Dieva pavēle. Praviešiem un Gara cilvēkiem tas būtu elementāri jāredz un jāapstiprina.


Draugs, kāpēc Tu Korintiešu vēstuli sāc no 14.
Sāc no sakuma. Tur pa ceļam ir 11. nodaļa.

Par Dieva pavēli šis konteksts veidojas par visu Dievkalpojumu , kas aprakstīts Korintas draudzē. Piem. mēļu runāšana Dievkalpojuma laikā, sievām pravietojot Dievkalpojuma laikā , kur Pāvils saka , lai uzliek galvassegas utt...
Dieva pavēle ir par visu Kor. tāpat kā Jāņa atklāsmes grāmata beidzas ar ,,ja kāds ko atņem , vai pieliek .....tas saņem mocības....,,

Nu ir šī 14 nodaļa uz jautājuma zīmes, jo nav precīza apraksta par ko Pāvils runā, ko uzrunā , kurā vietā tie cilvēki atrodas. Pārāk punktuāli 14 nodaļa tiek piesaukta, jo ja mēs katāmies , teiksim Mateja , Lukasa, Marka ev. , tad tur ir arī dažās neprecizitātes. Tad ko ....tās mēs pieņemam , ka pašsaprotamu vēstuļu rakstītāju personīgo nobīdi no gara iedvesmas rakstot vēstuli. Bet Pāvila rakstīto ....kā ļoti perfektu garā uzrakstītu. Varbūt vēstuļu pimavotos ir kāda vaina utt... Nevar tikai uz burtiem celt draudzi un ticību. Jāskatās galvenais. Un tas ir - evaņģēlija pasudināšana, mīlestības izplatīšana kristiešu starpā. ,, sacentieties viens ar otru mīlestībā,,. Kā tas ir savienojams , ka mācītājs ierodas ciemos pie svešās draudzes un tās draudzes mācītājai pasaka - es ar Tevi altārī kopā neiešu. ..tikai neapvainojies....
Haw-wa [78.84.5.55]
# Iesūtīts: 2009.12.30 10:33:29
armilo... bet atjauno to sākotnējo funkcionalitāti Vēlme atgriezties pie sākotnējās funkcionalitātes, izklausās kā vēlme atgriezties Ēdenes dārzā...jeb citiem vārdiem dzemdē, kā saka Jungs... nesanāks...ceļš ir tikai uz priekšu.... uz jauno Jeruzālemi....
Nerunīgais
# Iesūtīts: 2009.12.30 10:44:33
Piekrītu Haw-wam par iespējamo risinājumu, ordinējot diakones. Taču tas ir bīskapu un sinodes lemšanas lauciņā. Varbūt ka apakaļ pie Rakstiem? Vai tad viss jau izlasīts?
Aivars
# Iesūtīts: 2009.12.30 10:48:00
armilo
Bet ja var būt notes Kristība, tad tomēr tiek pieņemts, ka sakramentu adiministrācija nav tikai vīriešu rokās. Svētdienas skolās pieņemts, ka Dieva Vārda sludināšana un mācīšana nav tikai vīru rokās. Un tās sieviešu svaidītājas pie sievām darīja to pašu, ko bīskaps pie vīriem... tad jau kopā sanāk sievietes-mācītājas tikai ierobežotai publikai. Tad kāpēc neordinēt mācītāji, kas teiksim kalpotu sieviešu cietumā?
Ārkārtas situācija, specifiska auditorija..

Es gan ceru, ka ideja par diakonātu zem paklāja neaizmirsīsies, bet arī tur tad ir jānoskaidro tā teoloģiskā telpa, lai kāds nepiedur pirkstu Apustuļu darbiem un nepasludina, ka diakoņu svētākais pienākums ir sviestmaizes pasniegt.
Haw-wa [78.84.5.55]
# Iesūtīts: 2009.12.30 10:49:54
Nerunīgais Es jau arī par Rakstiem, stāsts par ceļu no Ēdenes uz jauno Jeruzālemi, kā reiz ir Rakstu stāsts. Tāpat kā stāsts par pieaugušo Jēzu un pestīšanu. Bet par diakonēm Rakstos ir vēl daudz ko sacīt un citēt no tiem pašiem baznictēviem. Tikai tas prasa laiku.
Haw-wa [78.84.5.55]
# Iesūtīts: 2009.12.30 10:54:39
Aivars Smieklīgākais ir tas, ka mūsdienu LELB īpaši laukos lielākā daļa draudzes ir sievietes, tas nozīmē, ka vīri bez darba var palikt, ja sievietes sievietēm kalpo un vīri vīriem.
Haw-wa [78.84.5.55]
# Iesūtīts: 2009.12.30 10:59:51
Bet varbūt tas ir risinājums - ordinēto mācitājus vīriešus pilsētās, bet sievietes diakones laukos.
Aivars
# Iesūtīts: 2009.12.30 11:06:05
Haw-wa [78.84.5.55]
Nu es gan nezinu nevienu draudzi, kur tikai sievietes būtu, lai gan jāatzīst, ka vīri mēdz būt bailīgāki iesaistīties draudzēs, kur dominē sievietes. No šī aspekta tad SO varētu būt pat bīstama.
Svētais
# Iesūtīts: 2009.12.30 11:07:19
armilo
„34 Sievas lai draudzes sapulcēs cieš klusu, kā tas parasts visās ticīgo draudzēs; jo tām nav atļauts runāt, bet jābūt paklausīgām, kā arī bauslība nosaka. 35 Bet, ja tās grib ko zināt, lai prasa mājās saviem vīriem; jo sievai ir par kaunu runāt draudzes sapulcē.

100% piekrītu Tevis citētajai raksti vietai, bet draugs, šī pavēle attiecināma tikai uz vīra un sievas savstarpējām attiecībām draudzē, kas norāda hierarhijas iestādījumu, kas tāpat sasaucās ar citām Rakstu vietām, par to, ka vīra galva ir Kristus un sievas galva vīrs, tāp``ec sievas ( nevis sievietes) nedrīkst draudzes sapulcē runāt/mācīt/sludināt uz saviem vīriem, bet tām ir jāprasa mājās saviem vīriem . Ir skaidri redzams konteksts, nevis neļaujot sievām vispār runāt vai sludināt Vārdu, bet konkrēti norādīt/mācīt/pamācīt savus vīrus. Varētu uzdot jautājumu kāpēc tā? Tāpēc, ka Dievs iestādīja zināmu hierarhiju un kārtību šajā institūcijā, ko viņš iedibināja, un ko sauc par laulību. Tam nav sakara ar sievietes kā mācītājas lomu vai amatu!

Turklāt tām ir jābūt paklausīgām saskaņā ar Bauslību saviem vīriem, nevis tam , vai viņai ir atļauts runāt vai nē draudzes sanāksmē! Citādi, draugs uzrādi man , kur Bauslība nosaka šo aizliegumu?

Līdz ar to šajā vietā Raksti ir pārprasti, un brāļi savā starpā ķīvējās, kas nav Dieva griba. Neticu, ka Dievam tas patīk. Kādā citā vietā Kungs līdzsvaro sievietes un vīrieša ( sievas un vīra līdzvērtību) .

Kol.3:18 paspilgtina šo
18 Sievas, esiet paklausīgas saviem vīriem, tā tas pieklājas Tā Kunga draudzē.


1. Kor. 11:11 Tomēr ne vīrs ir kas bez sievas, ne sieva bez vīra mūsu Kungā.

4 Katrs vīrs, kas Dievu lūdz vai runā kā pravietis ...text.5 Bet katra sieva, kas ...text...lūdz Dievu vai runā kā praviete,

Pilnīga vienlīdzība.

Jošs Mulders
# Iesūtīts: 2009.12.30 11:21:59
Nu beidz - tas jau sen ir skaidrs, ka šī rakstu vieta nerunā par sludināšanu, ne arī nav ne mazākajā sakarā ar garīgo amatu. Viss pārējais ir tikai siloģiski secinājumi, kam nav ne plika graša vērtības!

Ja pateici A, tad saki arī B, jo, tad, ja sievām ir aizliegts "pļāpāt" draudzē... un šis aizliegums tiek exkluzīvi uzstādīts pret sievietēm... tad ko... vīrieši drīxt pļāpāt?
Haw-wa [78.84.5.55]
# Iesūtīts: 2009.12.30 11:23:39
masiks [212.93.96.2] Vai tiešām ģimenēs valda mīlestība? Vai jūs nekad nepalīdzat sievām viņu pienākumos gan mājās, gan ārpus mājas? Zinu neskaitāmus vīrus, kas palīdz jau tagad savām sievām kalpot draudzēs kā svētdienas skolotājām, diakonēm - atvedot, aizvedot, atnesot, paceļot, uzkalusot, mierinot, kopā aizlūdzot. Un otrādi, ja vīrs kalpo notiek tāpat. Ja abi kalpo, tad ir vēl interesantāk. Tās ir tās kalpojošās ģimenes uz kurām turas labākās un augošākās draudzes.
Svētais
# Iesūtīts: 2009.12.30 11:25:33
masiks [212.93.96.2]
Piekrītu, ka viņai varētu būt grūti nemācīt un nevaldīt savu vīru, taču Raksti aizliedz viņai to darīt, un ja viņa neievēro šo vārdu, tad tas nenāks par svētību viņas ģimenei, kur vīrs ir sievas galva. Sieviete sludinātāja var būt sieva, kas ir paklausīga savam vīram gan draudzē, gan mājās, ar to nav nekādu problēmu!
<< 1 ... 18 . 19 . 20 . 21 . 22 . 23 . 24 . 25 . 26 . 27 . 28 ... 48 . 49 . >>
Tēma ir slēgta, jūs nevarat iesūtīt komentārus

 Lapas redaktors:redaktors@lelb.lv; Copyright © 2006 LELB, created by MB Studija
Šajā stundā bijuši 85 , pavisam kopa bijuši: 16341