atpakaļ uz mājaslapu
E-pasts:  Parole: atcerēties mani reģistrētiesaizmirsu parolimeklēt
Diskusijas Par Baznīcu 11. novembris Mācītāju konferencē diskusijas par satversmes grozījumiem attiecībā par sieviešu kalpošanu IV
ziemasvilks
Iesūtīts: 2009.12.16 11:20:52
Turpinam sarunu.
Iepriekšējās diskusijas beigas šeit - 51. lapa un 52. lapa.

Runājam par tēmu,jā?
<< 1 ... 9 . 10 . 11 . 12 . 13 . 14 . 15 . 16 . 17 . 18 . 19 ... 48 . 49 . >>
AutorsZiņas teksts
Haw-wa [78.84.5.55]
# Iesūtīts: 2009.12.29 22:11:42
Ap 500-600 gadiem vairākas lokālas sinodes pieņem lēmumu neordinēt sievietes diakones amatā. Piemēram Orleanas Sinodes kanonā 18.daļā sacīts: "Ar prieku paziņojam, no šī brīža diakonāta svētība netiks dota nevienai sieviete, viņas stāvokļa vājuma dēļ." http://www.womenpriests.org/traditio/can_orl2.asp
Taču šķiet kopumā vēl kādu brīdi sievietes diakones tomēr tika ordinētas, jo 691 gadā imperators sasauc Trulo koncilu, kurā vēlreiz ir apkopots par nosacījumiem garidzniecībai, tai skaitā diakonesēm. http://www.womenpriests.org/traditio/can_trul.asp
Svētais
# Iesūtīts: 2009.12.29 22:12:35
Aivars
es jau centos te sākumā izklāstīt savu Rakstu atklāsmi un saprašanu, taču pretargumenti ar ko citi brāļi stājās pretī mani nepārliecināja.
Svētais
# Iesūtīts: 2009.12.29 22:18:10
Aivars
Vismaz, kas mani jau nu noteikti nepārliecina ir to br`āļu ķīvēšanās savā starpā, kas par varītēm grib pierādīt savu "paš" taisnību. Kam viņa vajadzīga? Vai kādam tas ir par celsmi ticībā?

Tu vismaz nebrauc ar tanku pāri visiem savu taisnību deklarēdams. Proti debatēt, un izteikt savu viedokli.

Haw-wa [78.84.5.55]
# Iesūtīts: 2009.12.29 22:25:59
Pirmā kristietības tūkstošgadei tuvojoties beigām aktuālas ir diskusijas par sievietes mēnešreizēm, kad tiek noteikts, ka ne reliģiska sieviete, ne laju sieviete nedrīkst ne saņemt vakarēdienu, ne ieiet baznīcā, ja viņas to dara tad jāgavē 3 nedēļas, tāpat nesen dzemdējušas sievietes. Tā Kenterberijas bīskapa pavēlē 690 gadā http://www.womenpriests.org/traditio/can_theo.asp.
Orleānas bīskaps 760-821 AD noslēdz šo baznīctēvu diskusiju ar brīdinājumu sievietēm neaizmirst par sava dzimuma rakstura vājumu un mazvērtīgumu un nekādā ziņā nekam svētam nepieskarties ar ko tiek kalpots baznīcā. http://www.womenpriests.org/traditio/can_orl.asp

armilo
# Labojis armilo: 2009.12.29 22:26:03
Svētais, „neviens man ne reizi nevarēja norādīt uz to, ka Bībelē būtu kaut mazākais mājiens uz to, ka sieviete pildot šo amatu grēko.”
Vispirms izlasām rūpīgi Dieva Vārdu:
„34 Sievas lai draudzes sapulcēs cieš klusu, kā tas parasts visās ticīgo draudzēs; jo tām nav atļauts runāt, bet jābūt paklausīgām, kā arī bauslība nosaka.
35 Bet, ja tās grib ko zināt, lai prasa mājās saviem vīriem; jo sievai ir par kaunu runāt draudzes sapulcē.
36 Vai tad Dieva vārds ir no jums izgājis? Jeb vai tas pie jums vien ir nācis?
37 Kas sevi tur par pravieti vai gara cilvēku, tam jāatzīst, ka tas, ko es jums rakstu, ir Tā Kunga pavēle text .
38 Bet, ja kāds to neatzīst, tas paliek neatzīts.”
Ko mēs te redzam? Pāvils nesludina savas idejas, bet īpaši uzsver, ka tā ir Dieva pavēle. Praviešiem un Gara cilvēkiem tas būtu elementāri jāredz un jāapstiprina. Piedevām tos, kas apšauba šo Dieva pavēli un neatzīst, tam jārēķinās ar to, ka var palikt pat ārpus Baznīcas un pestīšanas. Jautājums, ko lai dara ar Pāvilu? Vai svītrojam viņu ārā no Svētajiem Rakstiem (pamatojoties uz citiem laikiem)? Es to neriskētu darīt, jo nevēlos palikt Dieva neatzīts.
Tātad, Svētais, neatzīt Dieva pavēli, ir vai nav grēks?
Haw-wa [78.84.5.55]
# Iesūtīts: 2009.12.29 22:32:34
Ielūkojoties šo gadsimtu domāšanas veidā, man šķita, ka Kristus ir palicis maziņš, maziņš nevainīgās Jaunavas Marijas rokās. Baznīctēvi ļoti maz izmanto evanģēlijus. Es novērtēju, kādu milzīgu darbu ir paveicis Luters, atgriezdam pie kristietības saknēm.
armilo
# Iesūtīts: 2009.12.29 22:33:55
Haw-wa, nu un ko Luters saka par SO? Viņš ir ordinējis kaut vienu sievieti?
Aivars
# Labojis Aivars: 2009.12.29 22:36:19
armilo
Pavēle = entolē= nomos= mizvot, kur jūdu kultūrā vienā brīdī tika likta vienādības zīme starp talmudu un toru. Tā ir tā lieta ap ko galvu lauzu, uz ko Pāvils īsti atsaucas un ko domā ar to `klusuciešanu`. vai tas ir svešu sludinātāju apsaukšanu (kā tas piederējās sinagogas vecajiem, kas sludinātājus izvēlējās), vai saklaigāšanos ar vīriem, vai ar hiperuzbudināmo puiku neirozēm pret sievietes balsi kā tādu, kas arī lūgšanu izdziedot varēja nepareizās asociācijas izraisīt?
Aivars
# Iesūtīts: 2009.12.29 22:41:56
armilo
Haw-wa, nu un ko Luters saka par SO? Viņš ir ordinējis kaut vienu sievieti?
Manuprāt, tam nav nekādas nozīmes. Šķiet, ka Haw-was piemēri vairāk parāda, ka Baznīcas tradīcija ir tik amorfa, ka nav tas absolūtākais orientieris teoloģijā.
Haw-wa [78.84.5.55]
# Iesūtīts: 2009.12.29 23:00:22
Baznīctēvi balstījās uz Talmudu+Aristoteli+Romas civillikumu+Pāvila vēstules Timotejam - Jēzus kā pieaudzis cilvēks evanģēlijos ar akceptējošu attieksmi pret sievietēm - Pāvila vēstulēs minētās konkrētās kalpojošās sievietes + bailes no herezēm, kurās visās kalpoja sievietes= kristietības tūkstošgades vēsture bez SO, bet ar svētajām un raganu prāvām viduslaikos. Bet tas jau ir cits stāsts un to citreiz.
armilo
# Iesūtīts: 2009.12.29 23:16:56
Aivars, „lieta ap ko galvu lauzu..”
Manuprāt, vārdiņš „lalein” norāda uz vienkāršu sarunāšanos. Tā nav ne sludināšana, ne dziedāšana. Ja jau draudzē pat runāt nevar, tad kur nu vēl sludināt! Arguments, ka tagad sievietes ir daudz erudītākas, neder, jo toreiz arī netrūka gudru sieviešu. Viss āķis slēpjas uzdevumā, ko vīrā un sievā ir ielicis Dievs tos radot. Vīrs ir vadītājs, sieva - palīgs (1.moz.2:18). Ādama grēks ir tas, ka viņš savu sievu nenosargāja no elkdievības, būdams savas sievas garīgais vadītājs. Ievas grēks ir tas, ka ielaidās garīgā netiklībā, Dieva Vārdu nomainot ar okultismu. Rezultātā sieva vairs nav palīgs no laba prāta, bet tagad viņa ir pat valdāma piespiedu kārtā (1.moz.3:16). Diemžēl. Vai tagad ir savādāk? Vīrietis un sieviete, pēc savas dabas un uzdevumiem, arī Āfrikā ir vīrietis un sieviete. Tāpēc Pāvila teiktā pavēle ir saistoša, kamēr vien pastāvēs vīri un sievas.
Aivars
# Labojis Aivars: 2009.12.29 23:21:43
armilo
Nezinu.. nezinu, draugs! Garīgā `netiklība` vien ir termins, kas liek apmulst. Par to `palīgu` runājot, ir arī ebreju interpreti, kas to saredz vairāk kā partneri un cīņubiedru. Daži pat ļoti cildina sievišķo `hokma`, jeb gudrību, kas neesot tika racionāla, kā vīrišķā, un tādēļ jo atvērtāka Dieva improvizācijām, un tādēļ nav ignorējama. Gribētos to tā lēnu garu padomāt.
Jānis Kalniņš
# Iesūtīts: 2009.12.30 00:03:15
armilo

Šitais jau ir izmalts. Labi, vēlreiz: Konsekventas prakses nolūkā tad neļausim sievām ne dziedāt, ne lasījumus lasīt, ne arī ieņemt amatus draudzes padomēs. jo tie ir saistīti ar runāšanu.

Bet ja nopietni - lalein jau ir pļāpāšana, tas nozīme nesankcionēta. Tava loģika ir visai dīvaina: Ja jau draudzē pat runāt nevar, tad kur nu vēl sludināt! Pēc tādas loģikas izriet - ja skolotājs stundās neļauj pļāpāt pa kaktiem, tad nedrīkst runāt arī tad, kad izsauc pie tāfeles

Nu beidz - tas jau sen ir skaidrs, ka šī rakstu vieta nerunā par sludināšanu, ne arī nav ne mazākajā sakarā ar garīgo amatu. Viss pārējais ir tikai siloģiski secinājumi, kam nav ne plika graša vērtības!
armilo
# Iesūtīts: 2009.12.30 01:59:24
Jānis Kalniņš, „Šitais jau ir izmalts.”
Atvainojos, es tā pavēlāk pieslēdzos diskusijai. Piekrītu, ka Pāvila teiktais nerunā par amatu un sludināšanu. Es jau pats arī teicu, ka runa drīzāk ir par vienkāršu sarunāšanos. Kaut gan nodaļas konteksts ļauj arī domāt, ka Pāvils neļauj sievām runāt mēlēs un pravietot.
armilo
# Iesūtīts: 2009.12.30 02:40:45
Mateja evaņģēlija pēdējā nodaļa liekas ļoti labi parāda vīru un sievu kalpošanas jomas un to robežas. Te var pamatot māsu diakonisko, pravietisko, un evaņģēlisko kalpošanu (28:1-10). Savukārt nodaļas beigās redzam kalpošanas, ar Vārda mācīšanu un sakramentu pārvaldīšanu, iestādīšanu, kas tiek uzticēta konkrēti 11 apustuļiem (28.16-20). Gluži kā LELB, ir diakones, ir evaņģēlistes un ir mācītāji. Tālab, netiecoties pāri noliktajam, katrs ar sev atvēlētām gara dāvanām lai kalpojam kopējam mērķim – dvēseļu pestīšanai!
Haw-wa [78.84.5.55]
# Iesūtīts: 2009.12.30 08:25:52
armilo Baznīctēvu laikā diakones bija daļa no ordinētās garīdzniecības! Skat vēlreiz citātus no Apustuliskās konstitūcijas. LELB nav ordinētas diakones!!?? Evanģēlistu ordinācija....nu vai tā ir ordinācija vai iesvētīšana uz laiku. Tur ir atšķirība.
ziemasvilks
# Labojis ziemasvilks: 2009.12.30 08:54:19
armilo
Gluži kā LELB, ir diakones
LELB nav diakones, tāds amats, kaut arī ir ticis apspriests, LELB praktiski nav ticis ieviests. Nav dzirdēts ne par vienu, kas pēc 2.p.k. LELB būtu ordinēts kā diakons (par pirmskara laiku nezinu).
Evaņģēlistes nav diakones, pat ja šie amati savā ziņā pārklājas (skat. Hawwas komentāru).
Haw-wa [78.84.5.55]
# Iesūtīts: 2009.12.30 09:39:49
ziemasvilks Zinu ,ka vēl 1970` tajos LELB bija ordinētas diakones, arī ārpusLatvijas baznīcā gan sievietes, gan vīriešus ordinē diakona amatā. Tam ir savi nosacījumi. Kur un kad LELB pazuda ordinētas diakones un diakona amats? Tas ir noskaidrojams jautājums.
Haw-wa [78.84.5.55]
# Iesūtīts: 2009.12.30 09:59:19
armilo Ādama grēks ir tas, ka viņš savu sievu nenosargāja no elkdievības, būdams savas sievas garīgais vadītājs. Ievas grēks ir tas, ka ielaidās garīgā netiklībā, Dieva Vārdu nomainot ar okultismu. Rezultātā sieva vairs nav palīgs no laba prāta, bet tagad viņa ir pat valdāma piespiedu kārtā (1.moz.3:16). Un kur paliek pestīšana, nepastarpināta sievietes pestīšana? Vai tikai caur vīru? Vai tā arī nav herēze? Vai tu zini kas ir Jēzus Kristus un viņa labā vēsts?
armilo
# Iesūtīts: 2009.12.30 10:02:47
Piekrītu, ka uz diakoņu amata atjaunošanu ir visas tiesības. Vienīgi senbaznīcā tas pastāvēja salīdzinoši īsu brīdi, jo pārauga mūķeņu kustībā. Šodien visas diakonu kalpošanas funkcijas RKB un PB pilda mūķenes. Katrā ziņā ir iespējams atjaunot gan vienu gan otru.
<< 1 ... 9 . 10 . 11 . 12 . 13 . 14 . 15 . 16 . 17 . 18 . 19 ... 48 . 49 . >>
Tēma ir slēgta, jūs nevarat iesūtīt komentārus

 Lapas redaktors:redaktors@lelb.lv; Copyright © 2006 LELB, created by MB Studija
Šajā stundā bijuši 17 , pavisam kopa bijuši: 796