atpakaļ uz mājaslapu
E-pasts:  Parole: atcerēties mani reģistrētiesaizmirsu parolimeklēt
Diskusijas Par Baznīcu 11. novembris Mācītāju konferencē diskusijas par satversmes grozījumiem attiecībā par sieviešu kalpošanu IV
ziemasvilks
Iesūtīts: 2009.12.16 11:20:52
Turpinam sarunu.
Iepriekšējās diskusijas beigas šeit - 51. lapa un 52. lapa.

Runājam par tēmu,jā?
<< 1 ... 9 . 10 . 11 . 12 . 13 . 14 . 15 . 16 . 17 . 18 . 19 ... 48 . 49 . >>
AutorsZiņas teksts
nomierinies [95.68.36.80]
# Iesūtīts: 2009.12.26 22:43:13
Džygashvilji [213.213.202.175]
Kur tik nemierīgs Kristus piedzimšanas svētkos? Kaut kādu puteni bazūnē. Karstvīns elpā jaušams.
Džygashvilji [213.213.202.175]
# Iesūtīts: 2009.12.26 22:54:57
Neuztraucies, šajos platuma grādos latviskais zildegunisms nedarbojas. Cilvēki nav ne depresijā, ne aggresīvi kā tu. Es uzdevu jautājumu un tu man uzbrūc. Es runāju ar Merlinu. Tu mani neinteresē. Ej iedzer, varbūt kļūsi humānāks. Krieviem jau cits nekas nelīdz.
nomierinies [95.68.36.80]
# Iesūtīts: 2009.12.26 23:17:18
Džygashvilji [213.213.202.175]
Ej ka tu mierā, nemiera gars, tu mūsu! Rīt izdomāsi, ko īsti gribēji teikt, un kāds tam visam sakars ar šo diskusiju, nacionālais tvaikonīt.
armilo
# Iesūtīts: 2009.12.26 23:20:04
Aivars, „Klau, vai tiešām te visu teoloģiju var būvēt uz tiem konkrētajiem 12 apustuļiem?”
Visu, vai ne visu, bet rūpīgam garīgā amata vēstures pētniekam šis fakts nevar tā vienkārši paslīdēt garām. Manuprāt, viss, kas notika starp Jēzu un apustuļiem ir fundamentāls, un ir izejas punkts attiecībā uz garīgā amata interpretāciju visos laikos.
Aivars
# Iesūtīts: 2009.12.26 23:27:34
armilo
Grūti nepiekrist. Tikai jautājums ir atkal vai ir runa par VISU, vai Būtisko. Protams, te sākas diskusija, kā izšķirt būtisko no marginālā.
Džygashvilji [213.213.202.175]
# Iesūtīts: 2009.12.26 23:36:31
Iesūtīts: 2009.12.20 23:58:42 Merlins

Nu ja. Arī Tu man te lūdz Luteru. Kaut kā brīnos , arī par Ivo, ka jūs nemaz Luteru neziniet. Vismaz to galveno
________________________________________.. ____

Atkārtoju jautājumu, ko šis "izcilais saits" tik ātri izdzēsa atsūtot kā rējējsuni savu (nomierinies [95.68.36.80])

Kāds sakars Luteram ar Baznīcas dibināšanu? Kāds sakars šim herētiķim ar apustuļiem. Ikviens, kurš palasa Lutera dzīvi, sapratīs, ka uz viņa psiholoģiskajām un seksuālajām nepilnībām Baznīcu neuzcelsi.
nomierinies [95.68.36.80]
# Iesūtīts: 2009.12.26 23:43:15
Ieņem drapītes un palasi ko vairāk par Luteru un Baznīcu! Bail gan iedomāties, ko tik dižens seksopatalogs kā Tu vari iedomāties, bet Dieva mīlestība arī uz Tevi ir mērķēta.
Džygasvilji [213.213.202.175]
# Iesūtīts: 2009.12.26 23:54:10
>Nomierinies

es domāju, ka garīgi slimos liek gultiņā ātrāk. Latvijā laikam ne. Droši vien tu esi tas rēgs, kas šloberē pa Lutera akadēmiju tumšajās stundās. Cerams, ka tavi domubiedri lepojas ar tevi. Retas kroplības ir dažās valstīs ir lepnuma pamatā.
armilo
# Iesūtīts: 2009.12.26 23:56:21
Aivars, nu pat ienāca prātā vēl kāda dimensija, par kuru ir vērts pameditēt. Svētā Trīsvienība – visas trīs Personas ir nosauktas vīriešu dzimtē. Kāpēc tas tā ir, un kā tas saistās ar kalpošanas amata tālāk nesēju dzimumu? Nezinu. Man šķiet, ka tur varētu būt kāda saistība. Ja šodien mūs provocē ar kalpošanas amata dzimuma apšaubīšanu, tad pēc kāda laika kāds var sākt provocēt trīsvienības dzimumu apšaubīšanu. Princips tas pats – toreiz bija citi laiki, kad sievieti ne par ko neturēja. Tāpēc ir tikai normāli, ka filozofijā un reliģijā dievs ir tēvs, nevis māte.
Jēzus mums māca Dievu lūgt „Mūsu Tēvs..”. Tālab, ticīgajam, gluži dabiski sanāk uzrunāt savu priesteri ar „tēvs”, nevis „māte”. Dievs pasuli mīlēja un deva savu Dēlu. Kapēc ne meitu? Katrā ziņā šī tēze vēl ir jāapdomā. Lūdzu neuztvert to par dogmu.
nomierinies [95.68.36.80]
# Iesūtīts: 2009.12.26 23:56:54
Gan jau moders visu šo `sviestu` izdzēsīs, tādēļ teikšu vēlreiz, ieņem savu drapīti un beidz muldēt, dārgais eksorcist!
Aivars
# Labojis Aivars: 2009.12.27 00:00:56
armilo
Paga, paga, brāl! Negribu šo tēmu ekspluatēt, bet atceries, ka `ruah` ebrejiski, tāpat kā `pneuma` grieķiski, kas attiecas uz personu Svētais Gars, valodnieciski ir sieviešu dzimtē.
Domāju, ka Dievam reproduktīvos orgānus piezīmēt nevajag.
Džygashvilji [213.213.202.175]
# Iesūtīts: 2009.12.27 00:13:50
>nomierinies [95.68.36.80]

Neķer kreņķi, guli mierīgi savā sviestā. Es ne mirkli nešaubos, ka "izdzēst" ir prakstiski vienīgais, ko ši ideoloģizētā saita īpašnieki pieprot. Jo to, kasir patiesība un kristīgie tikumi, tie tāpatās nezina.
No malas [78.84.204.184]
# Iesūtīts: 2009.12.27 01:42:45
Džygashvilji [213.213.202.175] tevi neviens še nespiež uzturētīes, dodies pie miera.
Aivars
# Iesūtīts: 2009.12.27 08:37:45
Gnidrologs
Neaizmirsti gan arī to, ka ir tādi gadījumi kā "puika" un `skuķis", kad valodas dzimtēm ar dzimumiem nav nekādas saistības, vai tās pat var būt stipri maldinošas.
Jānis Kalniņš
# Iesūtīts: 2009.12.27 10:27:42
armilo

ja jau Jēzus apsolījums, tavuprāt, attiecas tikai uz tiem 12, tad: 1) Kā Pāvils saņēma atklāsmi? 2) Kā ir skaidrojami vārdi - "šis apsolījums pieder jums un jūsu bērnu bērniem"? 3) Tad kāda galu galā ir Svētā Gara fiunkcija šodien - atgremot baznīctēvu domas?
Piedod, bet man tā vien šķiet, ka tu veido kaut ko tādu, ko varētu nosaukt par luterisko sholastiku. Vai tad tas pats Pāvils arī nesalīdzina Svēto Garu ar vēju, kurš pūš kur gribēdams? Un vai tad arī apkalipsē mums nav aicinājums uzklausīt, ko Gars saka draudzēm? No tavas un Muldera teoloģijas izriet, ka Svētā Gara personiskās atklāsmes ir izbeigušās apustuļu laikos un mums pazemīgi jāpaliek pie tā. Tad jau vispār teoloģija kā tāda nav nepieciešama - pietiek tikai iedziļināties baznīctēvos! Tikai viena problēma - šamējiem tur arī gāja visai raibi, un pie kuriem tad mēs lai paliekam: tiem, kuri palika auztrumu pusē, vai tiem, kuri palika rietumu pusē?
armilo
# Iesūtīts: 2009.12.27 12:34:37
Jānis Kalniņš, „ja jau Jēzus apsolījums, tavuprāt, attiecas tikai uz tiem 12, tad:”
Mēs runājam konkrēti par Baznīcas garīgo amatu. Un visas pilnvaras uz to, Jēzus ir devis vienīgi 12 apustuļiem. Tālāk, apustuļi nodod šīs amata pilnvaras bīskapiem līdz pat pasaules galam, Jēzus noteiktajā kārtībā. Kamdēļ Tev gribās to izjaukt?
1) Kā Pāvils saņēma atklāsmi?
Pāvils, tāpat kā citi apustuļi, ir personīgi Kristus aicināts, tikai pēc augšāmcelšanās. Pārējie apustuļi Pāvilu pārbaudīja, un saskaņā ar viņa liecību atzina viņu par pilntiesīgu apustuli. Kur Tu šajā piemērā pamato SO?
2) Kā ir skaidrojami vārdi - "šis apsolījums pieder jums un jūsu bērnu bērniem"
„38 Bet Pēteris tiem atbildēja: "Atgriezieties no grēkiem un liecieties kristīties ikviens Jēzus Kristus Vārdā, lai jūs dabūtu grēku piedošanu un saņemtu Svētā Gara dāvanu.
39 Jo šis solījums dots jums un jūsu bērniem un visiem, kas vēl ir tālu, ko Tas Kungs, mūsu Dievs, pieaicinās."”
Man liekas, ka 38. pants pietiekami skaidri izskaidro 39. pantu. Ticiet Jēzum, atgriezieties, kristieties, lai saņemtu grēku piedošanu un svētā Gara dāvanu. Kur Tu šeit saskatīji Pētera pavēli ordinēt sievas?
„3) Tad kāda galu galā ir Svētā Gara fiunkcija šodien - atgremot baznīctēvu domas?”
Svētā Gara funkcija šodien, un visos laikos varētu būt, atgādinājums mums visiem, ka Jēzus Kristus Baznīca ir viena, un garīgais amats ir viens. Tas ir Kristus darba turpinātājs. Mēs jau runājām par to, ka tas var parādīties ar dažādiem nosaukumiem (bīsk. presb.diak. u.c), taču tas nekad nav bijis sieviešu aicinājums. Vienkārši tam nav atrodami nekādi pamatojumi ne Bībelē, ne Tradīcijā. Spriežot pēc Tavas attieksmes, pret baznīctēvu domu atgremošu, es secinu, ka esi visai vāji ar tiem pazīstams. Tāpēc te neko vairāk nekomentēšu.
Laikam pēc mana pēdējā komentāra, Tu izsecināji, ka es veidoju sholastiku. Es jau tur pateicu, ka tā ir tikai nepārbaudīta ideja, kuru drīkst neņemt vērā. Viss pārējais, ko rakstu ir tīrā Eklezioloģija nevis Sholastika.
Svētais Gars protams darbojās. Un es to saskatu misijas un evaņģelizācijas laukā (iespējas neierobežotas!), bet ne jau fundamentālās lietās. Pestīšanas dāvana, un amats, caur kuru tā tiek nesta pasaulē, ir šāda fundamentāla lieta. Un pamatu tam piešķir Kristus pavēle.
„pie kuriem tad mēs lai paliekam: tiem, kuri palika auztrumu pusē, vai tiem, kuri palika rietumu pusē?”
Mīļais Jāni, brīva izvēle pie kuriem palikt, jo gan austrumi, gan rietumi konsekventi pieturās pie Kristus pavēles par priesteriem iecelt ticīgos no vīru vidus.
Jānis Kalniņš
# Iesūtīts: 2009.12.27 15:20:42
armilo

12 apustuļi - vīrieši. Joprojām atklāts paliek jautājums, vai šī izvēle ir pamatota dzimumu īpašībās un to sevišķajā aicinājumā, jeb vienkārši tādēļ, ka tajā laikā ir pilnīgi neiedomājami, ka sieviete varētu atstāt mājas un bērnus vīru gādībā un sekot savam skolotājam. Rakstos es uz šo jautājumu atbildi neatrodu.
Tāpat tam blakus - kādēļ sievietes ir izraudzītas par pirmajām augšāmcelšanās pasludinātājām un tieši sievietei tas ir jāpasludina tiem 11?

Tieši tādēļ es arī uzdevu šos jautājumus par Sv. Gara lomu mūsdienās, abstrahējoties no garīgā amata jautājuma kā tāda. Tas ir ļoti svarīgi paņemt blakus šādu skatījumu, jo tikai tādā veidā mēs varēsim atrast atbildi uz jautājumu - ko lai dara ar sievieti, kura ir saņēmusi aicinājumu kalpot kā draudzes mācītāja? Protams, var jau pateikt, ka tas nav iespējams un līdz ar to šis aicinājums viņai ir nācis no ragainā! Tikai es neesmu pārliecināts, ka kaut vienam cilvēkam, vei tas būtu pāvests vai bīskaps ir tādas pilnvaras apšaubīt kādam cilvēkam personīgi doto Gara aicinājumu!
Raimonds
# Labojis Raimonds: 2009.12.27 18:11:16
„pie kuriem tad mēs lai paliekam: tiem, kuri palika auztrumu pusē, vai tiem, kuri palika rietumu pusē?”

Mums nav jāpaliek ne vienā, ne otrā pusē! Tur jau tā priekšrocība, ka esam evaņģēliska Baznīca un esam brīvi. Neba, ja ortodoksie vai Romas tēvi mūs atzīs, mēs kļūsim tuvāki Kristum. Daudz mēs viņiem esam vajadzīgi!
armilo
# Iesūtīts: 2009.12.27 19:03:54
Jānis Kalniņš „12 apustuļi - vīrieši. Joprojām atklāts paliek jautājums, vai šī izvēle ir pamatota dzimumu īpašībās un to sevišķajā aicinājumā”
Bingo! Tieši tā es arī domāju. Tā kā vīrs ir ģimenes galva, tās vadītājs un sargs, tā vīrs arī ir draudzes gans, kā tās vadītājs un sargs. Un manuprāt, bērnam ir traumatiski, ja viņa māte viņu pamet darba dēļ, kā tajos laikos, tā arī šajos laikos. Jo ilgāk laika bērns pavada ar savu māti, jo veselāka personība no viņa izveidojās. Vīrs, protams, ārkārtas gadījumos var pieskatīt bērnu, bet viņš nevarēs nekad pilnvērtīgi aizvietot māti. Rakstos nemeklē atbildi, kurš vairāk piemērots bērnu audzināšanai, bet meklē Kristus pavēli.
„Tāpat tam blakus - kādēļ sievietes ir izraudzītas par pirmajām augšāmcelšanās pasludinātājām un tieši sievietei tas ir jāpasludina tiem 11?”
Es nezinu, kāpēc tieši sievietes gāja apkopt kapa vietu, un svaidīt Jēzus miesas ar svaidāmajām zālēm, nevis vīrieši. Iespējams, ka tas tā vienkārši bija pieņemts, ka šo darbu dara sievas. Tas, ka Jēzus sievām liek pavēstīt mācekļiem par savu augšāmcelšanos, nav tas pats, kas sacīt „Kā Tēvs Mani sūtījis, tā Es jūs sūtu”. Šos vārdus Jēzus saka tikai pēc tam, tiem 11. Sievu uzdevums, pavēstīt par to ko redzējušas pie kapa, ir unikāls. Tam nav tālāk ejošas pavēles. To varbūt varētu klasificēt kā pravietošanu. Taču grūti būs no šī gadījuma izsecināt, ka Kristus sievām ir devis lielo misijas pavēli mācīt, kristīt, siet un raisīt.
„ko lai dara ar sievieti, kura ir saņēmusi aicinājumu kalpot kā draudzes mācītāja?”
Tu pats atbildēji.
„Tikai es neesmu pārliecināts, ka kaut vienam cilvēkam, vei tas būtu pāvests vai bīskaps ir tādas pilnvaras apšaubīt kādam cilvēkam personīgi doto Gara aicinājumu!”
Šeit, es drīzāk saskatu kaut ko citu, proti, kāda cilvēka šaubas, par to vai bīskapam ir svētais Gars? Sv.Gars nevar pats sev runāt pretī.
skolniekss
# Labojis skolniekss: 2009.12.27 19:40:32
armilo
Es nezinu, kāpēc tieši sievietes gāja apkopt kapa vietu, un svaidīt Jēzus miesas ar svaidāmajām zālēm, nevis vīrieši. Iespējams, ka tas tā vienkārši bija pieņemts, ka šo darbu dara sievas.
Ei armilo runa iet par Dievu. Un par to, ko Viņš kādam pasaka. Kā tad tā, vairs nezini kāpēc?
<< 1 ... 9 . 10 . 11 . 12 . 13 . 14 . 15 . 16 . 17 . 18 . 19 ... 48 . 49 . >>
Tēma ir slēgta, jūs nevarat iesūtīt komentārus

 Lapas redaktors:redaktors@lelb.lv; Copyright © 2006 LELB, created by MB Studija
Šajā stundā bijuši 47 , pavisam kopa bijuši: 1706