atpakaļ uz mājaslapu
E-pasts:  Parole: atcerēties mani reģistrētiesaizmirsu parolimeklēt
Diskusijas Par Baznīcu 11. novembris Mācītāju konferencē diskusijas par satversmes grozījumiem attiecībā par sieviešu kalpošanu IV
ziemasvilks
Iesūtīts: 2009.12.16 11:20:52
Turpinam sarunu.
Iepriekšējās diskusijas beigas šeit - 51. lapa un 52. lapa.

Runājam par tēmu,jā?
<< 1 ... 9 . 10 . 11 . 12 . 13 . 14 . 15 . 16 . 17 . 18 . 19 ... 48 . 49 . >>
AutorsZiņas teksts
skolniekss
# Labojis skolniekss: 2009.12.25 22:10:31
Ivo Pavlovičs
Ja jau viss ir tik skaidrs, Tad kāpēc aizliegt to. Uzturiet mācību tā, lai i prātā tām dāmām nenāk pretendēt uz šo amatu. Un vispār salieciet visu pa plauktiņiem, lai tak tie dumjie jaji saprot, ka dzīve visa ir uzrakstīta un nejaucat tiem prātu. Kāpēc jāliedz šī brīvā izvēle!?
Ja sievietei nebūs draudzes ko ta šī darīs?

Atļaujat tik bikiņ arī Dievam padarboties, kaut Viņš jau darbojas...
Ivo Pavlovičs
# Iesūtīts: 2009.12.25 23:18:51
Aivars Kristus ir Ceļš, Patiesība un Dzīvība! Viņš ir vienīgais un taisnākais ceļš - nevajag apvedceļus būvēt, tad viss būs OK
Ivo Pavlovičs
# Iesūtīts: 2009.12.25 23:21:23
skolniekss Jā, ir lietas, kuras tiešām ir skaidras un šī, kā jau minēju, bija skaidra līdz pat pagājušā gadsimta sešdesmitajiem gadiem. To neskaidru padarīja ne jau atmoda baznīcā, bet sex revolūcija pasaulē. Vai tas bija Dieva darbs? Es stipri šaubos!
Aivars
# Iesūtīts: 2009.12.25 23:33:51
Ivo Pavlovičs
Bet vai strupceļus būvēt drīkst?
Ivo Pavlovičs
# Iesūtīts: 2009.12.25 23:37:33
Aivars Kas tavuprāt ir strupceļš? Turēšanās pie tā, ka sievietes neordinē?
Aivars
# Iesūtīts: 2009.12.25 23:43:45
Ivo Pavlovičs
Strupceļš, manuprāt, ir paziņošana, ka ģedi visu ir izpīpējuši, kamdēļ mums vairs Sv. Raksti pašiem nav jāpētī, bet jāapmierinās ar mītisko `baznīcas tradīciju`.
armilo
# Iesūtīts: 2009.12.26 00:43:03
Aivars, „kamdēļ mums vairs Sv. Raksti pašiem nav jāpētī, bet jāapmierinās ar mītisko `baznīcas tradīciju”
Nekā mītiska tur nav. Baznīcas iekārta, ar apustuliskā amata trīsdaļīgo paplašinājumu – bīskaps, presbiteris, diakons, izveidojās jau pāris gadsimtus pirms JD kanona izveidošanās. Abu „mītisko” tradīciju veidošanās notika ar vienādiem uzstādījumiem. Kādi tie bija, Tu jau pats droši vien zināsi no JD kanona tapšanas vēstures.
Aivars
# Iesūtīts: 2009.12.26 01:02:34
armilo
Vispirms paldies par norādēm, bet lūdzu atvainot, ka visus mājienus nesapratu. Ja nav grūti, lūdzu paskaidro, ko Tu biji domājis. Paldies!
Aivars Lapšāns
# Labojis Aivars Lapšāns: 2009.12.26 01:19:06
armilo SKOLNIEKSSS

skolniekss "Tātad vieni saredz Dieva gribu, otri nesaredz."
Piekrītu! Vai varētu Tevi palūgt paskaidrot situāciju, kāpēc Jēzus par saviem apustuļiem izvēlējās 12 vīriešus? Aicināti izteikties arī citi SO aizstāvji.


Jēzus izraudzījās ne tikai 12 apsustuļus, bet visas pasaules kristiešus - ,,ejiet un sludiniet,,.
Ko nozīmē 12 apsutuļi? Vai tad Anna pirms 12 apsutuļiem jau nesludināja par Jēzu Kristu pirms apsustuļiem? Vai tad apustuļu laikā sievas nesludināja? - 11. Korintiešiem saka , ka sludnāja. Tātad , 12 apsutuļi Jēzus izraudzītie , nenozīmē , , ka tikai vīrieši drīkst sludināt.
Armilo , beidz muļķot un šauri domāt , ka Tu esi apustulis. Nemīlot māsas Tu sanāc tāds pašvaks kristietis. Zema līmeņa. Pašlaik Tev nav skaidra Jēzus misija uz zemes. To var saņemt tikai caur savu problēmu atklāšanu Jēzum. Tu to vēl neesi izdarījis. Būtu laiks sākt....Šo gadu Tu varētu beigt ar savas sirds atdošanu Jēzum caur grēknožēlas lūgšanu caur savām asarām. kādas trīs stundas. Pacenties to izdarīt....
Aivars Lapšāns
# Labojis Aivars Lapšāns: 2009.12.26 01:37:46
Aivars

Mūsu baznīcas tradīcijā sastāv sievu kalpošana garīgajā amatā. Vai sievas kalpo slikti? - Nē. Tātad , tā ir laba mūsu baznīcas tradīcija. Un , ja kādam tas nepatīk , tad tas grib ienākt ar sliktas tradīcijas elkoņiem - apkarot sievu kalpošanu, pazemot māsas Jēzū Kristū.
Mēs liekam pretī šiem cilvēkiem arī rakstus. Anna, kura sludina Jēzu , Korintiešiem 11. sievas pravieto , uttt.. Arī kristietības vēsture apliecina , ka sievu kalpošana ir bijusi un būs līdz pasaules galam.
Nenoliedzami , ka Sarmītei Fišerei daži grib atriebties par nostāšanos draudzes pusē , vispār sievietes nolikt alā ... un daži uz to uzķeras. pakalpo....
armilo
# Iesūtīts: 2009.12.26 01:45:45
Aivars, Tu tā nievājoši izteicies par apustulisko tradīciju, bet to, ka JD kanons tika „ģedu izpīpēts” tieši tādā pašā veidā, to Tu neievēroji. Ar abu tradīciju uzstādījumiem es biju domājis veidu, kā pirmbaznīcā tika pieņemtas kādas lietas. Ģedi lūdza Dievu, svētā gara vadībā ieviesa jaunus amatus, skatījās, vai praktizējot kādu jaunievedumu ir novērojami svētā gara augļi, un vai tas notiek vienmēr, visur un pie visiem. Tā, 2. gds. ģedi jau bija izveidojuši trīsdaļīgo amatu, par kuru JD arī atrodam liecības. Tāpēc, kalpošanas amata lietās, autoritatīvāki būs Klements ar Ignāciju, par JD skopajām liecībām šajā jautājumā. Manuprāt, ir gudri nenostādīt apustulisko tradīciju un JD kanonu konkurējošās pozīcijās, bet saskatīt kurā brīdī, kura kuru vairāk izskaidro.
Aivars Lapšāns
# Iesūtīts: 2009.12.26 01:49:38
Pirmkristiešu draudzēs bīskapi nebij teoloģisko skolu beiguši mācītāji. Bīskapi bij labākie kristieši. Draudžu un apustuļu ievēlētie.
Kāds sakars mūslaiku mācītājam ar Bībelē aprakstītajiem bīskapiem ?- Nekāds. Tāpēc , ja kāds grib aizliegt , var sagaidaīt br
īdi , ka viņu pašu neaizliedz....
Vai ir labi , ka vīrieši ir draudžu vecākie un mācītāji? - Protams , bet tas nenozīmē , ka kādā vietā , kur Dievs ir ielicis sievu, cilvēkam būs tiesības noņet kalpotāju , tādā veidā pat izputinot draudzi. Tas taču ir elementāri saprotams. LELB pie tā turās un tā ir laba LELB baznīcas tradīcija.
Savējo apkarošana ...tā gan ir slikta tradīcija. Kāpēc šo tradīciju mēs mierīgi pieņemam?
armilo
# Iesūtīts: 2009.12.26 02:19:20
Aivars Lapšāns, „Ko nozīmē 12 apsutuļi? Vai tad Anna pirms 12 apsutuļiem jau nesludināja par Jēzu Kristu pirms apsustuļiem? Vai tad apustuļu laikā sievas nesludināja?”
12 apustuļi nozīmē paša Kristus izraudzīti, aicināti, un iecelti Viņa darba turpinātāji. Apustuļi turpina Kristus darbu trijos līmeņos: martiria – liecināšana, liturgia – kalpošana ar Vārdu un sakramentiem, diakonia – praktiskā kalpošana. Viens pats apustulis tīri fiziski nevar to visu paveikt, tadēļ tika izveidots trīsdaļīgais kalpošanas amats. Bīskaps darbojās liecināšanā, presbiteris – dievkalpojumā, diakons – karitatīvajā darbā. Sievu sludināšana ir teicama kalpošana, kas izriet no vispārējās priesterības. Taču publiska kalpošana draudzē, ar Vārdu un sakramentu, sievām nav pavēlēta.
Aivars
# Iesūtīts: 2009.12.26 08:36:57
armilo
Mans sarkasms gan nebija tēmēts uz pirmo gadsimtu kristiešiem, kas bieži bija drīzāk varoņi, kuru priekšā cepuri noņemt, bet vērsos pret mācību, ka lūk baznīctēvi jau visas atbildes ir devuši un tās ir neapstrīdami pareizas. Lūk šādā veidā, tad beigās viens paķer kādu Origena citātiņu un vicinās - lūk lūk, īstenībā jau Kristietība māca reinkarnāciju, tikai vēlāk tā no Sv. Rakstiem tikusi izdzēsta utt.
Ja runājam par to pašu kanonu, tad ne jau viņi to sarakstīja, bet gan salīdzināja visādu šmuguļmaņu piedāvātās `it kā apustuļu rakstītās grāmatas` ar tām, kur bija skaidrs, ka tās rakstījuši apustuļi jeb viņu sekretāri, un tas, ka sava laika vīri prata atšķirt, ka teiksim tā saucamais Jēkaba evaņģēlijs ir izfantazēts, tad arī tas nebija nekas pārcilvēcisks, jo arī šodienas lasītājs to pamanītu, sastopoties ar tā dīvainajām detaļām. Taču tas nekādi nenozīmē, ka viņi paši vienmēr nemaldīgi izprata VISU, kas sacīts, ja tā var teikt, oriģinālajos un īstajos Sv. Rakstos, tā ka šodienas kristietim visas atbildes ir atrodamas pie baznīctēviem. Īstenībā jau ne viens vien pētnieks ir norādījis, ka helēņu kultūrā augušo interpretāciju problēma nereti ir israēla kultūras nezināšana.
Un ja reiz par baznīctēvu pieeju kanonam, tad tās pašas Klementa vēstules beigu beigās tajā netika iekļautas ar visu to, ka it kā `trīsdaļīgā struktūra bija izmēģināta un strādāja`. Domāju, Tu trāpīgi norādi, ka garīgo amatu izkārtojums, izauga no tā, kas praksē bija atzīts par labu, nevis tas kā mūžīga atklāsme tika eņģeļu pieteikta. Tieši tādēļ baznīctēvi šajos jautājumos ir interesanti kā vēstures izziņas avots, bet neviens nopietni neņemtu ierosinājumu ar Didahi aizstāt teiksim LELB satversmi, jo tā nu tas ir, lai kā to kāds negribētu atzīt, ka tie `citi laiki` tomēr ir `citi laiki`.
Tādēļ joprojām orientējos uz to, ka šī lielā diskusija būtu tomēr jārisina uz Sv. Rakstiem pamatojoties, nevis pasludinot, ka lūk baznīctēvi visu labāk saprata (Interesanti, ka visas garās diskusijas laikā tā arī neviens konkrēts citātiņš neatradās, ko tad šie tādu saprata, bet tikai vairākkārt ir izskanējušas norādes, ka vajag iet lasīt tēvus, kuri ir lieli eksperti SO jautājumā)
skolniekss
# Labojis skolniekss: 2009.12.26 09:33:00
Ivo Pavlovičs To neskaidru padarīja ne jau atmoda baznīcā, bet sex revolūcija pasaulē.
Gan jau pats barojies no šīs sex revolūcijas augļiem. Un ko nu tagad darīsi. Griezīsi to pasauli kājām gaisā. Vai neaizdomājies par to, kāpēc Dievs pieļauj šīs lietas.
Ja kādam ar sex revolūcju ir redzamāks palicis tas kas zem brunčiem, tad es ar šo revolūciju saskatu sievietes tiesības izvēlēties. Un ir draugs viņai Dieva priekšā tādas pašas tiesības, kā Tev.

Paldies Aivar par Tevis rakstīto. Kur ir arī fakti un saprātīga analīze.
Raimonds
# Iesūtīts: 2009.12.26 11:22:16
Baznīctēvi, Romas tēvi, autoritātes, vara, politika, shēmas un shēmošana.
Kaut vai palasot šīs divas grāmatas, kas iznākušas latviski:
Eimons Dafijs, Svētie un grēcinieki: pāvestu vēsture
Hanss Kings, Katoļu baznīca. Īsa vēsture.

Kings diezgan daudz piemin sieviešu vietu un lomu kalpošanā Baznīcā un kā šī izpratne mainījusies, un galu galā kādu viņš pats vēlētos redzēt Baznīcu. Un Kings ir autors uz kuru mūsējie diezgan bieži atsaucas.

Protams, tā nav oficiālā hagiogrāfija, ... var jau teikt, ka tas ir nepilnīgi, ka nevajag meklēt negatīvo, bet tomēr... Un neba mazāk šie vīri mīl Baznīcu.
Jānis Kalniņš
# Iesūtīts: 2009.12.26 11:46:24
Aivars

Oooo... Kāds prieks ir redzēt vienu tā labi un skaidri uzrakstām to, ko es arī savā prātā domāju! Es pilnīgi pievienojos domām, ka baznīctēvu autoritāti nevar pielīdzināt Sv. Rakstu autoritātei un arī tam faktam, ka viņi visas lietas izprata labāk, nekā mēs! Šinī sakarā man nāk prātā Jēzus apsolījums, laikam pie Jāņa tas ir atrodams, ka Viņam vēl daudz kas ir jāsaka mācekļiem, bet tagad viņi to nevar saprast. Kad nāks Svētais Gars, tad tas viņiem to visu atklās. Interesanti, ko teiks visuvarenie teologi: Šis apsolījums attiecas tikai uz tiem pirmajiem 12 un varbūt vēl kādas paaudzes uz priekšo, kuras mēs tā saucam par baznīctēviem, jeb tas ir spēkā visos laikos līdz pat pasaules galam? Ir taču tā, ka daudzas lietas zināmā sabiedrības attīstības stadijā bija neaktuālas, bet kļuva aktuālas tikai kādā noteiktā vēstures posmā. Vai tādā gadījumā var piemērot to domātāju sapratni attiecībā uz sieviešu ordināciju un vispār sieviešu vietu mūsdienās, kuri dzīvoja laikmetā, kad sieviete vispār netika uzskatīta par pilnvērtīgu radījumu?
Jošs Mulders
# Iesūtīts: 2009.12.26 12:11:51
Interesanti, ko teiks visuvarenie teologi: Šis apsolījums attiecas tikai uz tiem pirmajiem 12 un varbūt vēl kādas paaudzes uz priekšo, kuras mēs tā saucam par baznīctēviem, jeb tas ir spēkā visos laikos līdz pat pasaules galam?

Nee tas attiecas uz laiku pirms vasarsveetkiem un pretstatiiti peec vasarsveetkiem... Taatad, tas attiecas uz laiku kad naaca Sveetais Gars un to mees redzam JD veestulees, un ap. darbos kad tas, ko apustulji veel nesaprata pirms Kristus bij augshaamceelies, tapa skaidrs peec augshaamcelshanaas... un vasarsveetkiem... lietas, kas tika atklaatas kuraas savulaika pat engjelji gribeeja ieluukoties....


Taakaa... ja tu noraidi Bazniicteevu Spriedumus taa vienkaarshi bez razboru, tad arii tavi spriedumi ir pakljaujami shai kritikai... un ja man ir jaizdara izveele, tad prieksroku es dodu bazniicteeviem nevis 20 gadsimta briivdomaataajiem...
Jošs Mulders
# Iesūtīts: 2009.12.26 12:21:00
Vai tādā gadījumā var piemērot to domātāju sapratni attiecībā uz sieviešu ordināciju un vispār sieviešu vietu mūsdienās, kuri dzīvoja laikmetā, kad sieviete vispār netika uzskatīta par pilnvērtīgu radījumu?

... iipashi tad, kad vinji bij ilgi un dikti studeejushi Jaanja 4 nodaljas notikumus pie akas? Martas un Marijas abu maasu attieciibas un Kristus attiexmi... Kristus lieciibu par pagaanu sievieti, kurai bij atzinja... Visa Kristus kalposhana bij kaa pret straumi veersts kugjis taa laika sabiedriibai, ir mazliet augstpraatiigi iedomaaties, ka mees nu buusim tie pirmie, kas to buus pamaniijushi un izpratnushi... To redzeeja un izprata arii bazniicteevi, bet tikai muusdienaas viens otrs ir iedomaajies, ka ir gudraaks par pashu Dievu un Dieva dabiigo daliijmu 2os dzimumos noraksta vienkaarshi uz evolucionaaru geenu transfer "ērtību" neimplicējot kāreiz tās lietas, kas izriet no Dieva iestādītā dalījuma divos dzimumos... ja sadalīja divos atšķirīgos dzimumos, kuri tomēr abi ir pēc Dieva Tēla un līdzības, tad tomēr šim dalījumam IR nozīme... un acīmredzot daži nespēj braukt uz 50km stundā, bet tikai uz 200km stun`da, tādējādi sanāk vai nu vienā grāvī vai otrā, bet uz ceļa noturēties tā grūtāk sanāk... redzēt, ka Dievs gan daudzus sabiedrībā esošus maldus atceļ un uzrāda, un tomēr viņš neatceļ visu ko gribētu cilvēki...

Tas kā tepat nesen rādītājā filmā par Luteru... bij frukti, kas no Lutera reformas uztaisīja grautiņus - daloi visu, kas ar Baznīcus saistīts, tapat šodien visādi "teologi" - daloi visu, kas saistīts ar dajebkādu sabiedrisko kārtību iekārtu un amatiem... po ko tas Dievs un viņa kalpi ir teikuši... Nu un tieši tāpat mēs varam - po ko saka tie 20 un 21 gadsimta teologi... ja viņi nemācās ieklausīties savos priekšgājējos, tad aiz kāda pārbīļa mums būtu jāieklausās viņos - no viņiem vien mācāmies... un tā mēs panākam Baznīcu kas nevis iet uz debesim bet pa riņķi tai tuxnesī virpuļo... Mozus vismaz 40 gados tika cauri tuxnesim, bet šitie 2000 gadus buxē... jo nemācās... bet grib mācīt!
skolniekss
# Labojis skolniekss: 2009.12.26 12:55:00
Jošs Mulders Domāju buxses tikmēr, kamēr Dievs to ļaus. Tu vari no biksēm izšauties un ierobežot ko vien vēlies, nekas te ātrāk nenotiks
<< 1 ... 9 . 10 . 11 . 12 . 13 . 14 . 15 . 16 . 17 . 18 . 19 ... 48 . 49 . >>
Tēma ir slēgta, jūs nevarat iesūtīt komentārus

 Lapas redaktors:redaktors@lelb.lv; Copyright © 2006 LELB, created by MB Studija
Šajā stundā bijuši 39 , pavisam kopa bijuši: 578