atpakaļ uz mājaslapu
E-pasts:  Parole: atcerēties mani reģistrētiesaizmirsu parolimeklēt
Diskusijas Par Baznīcu 11. novembris Mācītāju konferencē diskusijas par satversmes grozījumiem attiecībā par sieviešu kalpošanu III
vilks
Iesūtīts: 2009.11.18 13:56:56
Trešā daļa diskusijai.
<< . 1 . 2 . 3 . 4 . 5 . 6 . 7 . 8 . 9 . 10 ... 47 . 48 . >>
AutorsZiņas teksts
Jānis Kalniņš
# Iesūtīts: 2009.11.20 09:05:59
Merlins

Nu, ka jau eventuāli šis jautājums ir izlemts iekš LELB, pamatojoties uz apliecību rakstiem, (ne tikai šajā, bet varbūt arī citos jautājumos), tad jau iznāk, ka mēs esam nonākuši pamatīgā pretrunā ar Lutera pamatideju par Baznīcu, kura pastāvīgi reformējas. Tātad mēs esam tādā kā sastingumā, kura atskaites punkts pamatā ir Lutera un Melanhtona darbi. Gan jau arī Lutera laikā eksistēja kādas neaizskaramas patiesības ex catedra , kuras šis nelietīgais mūks tomēr uzdrošinājās apšaubīt! Ja viņš to nedarītu, tad taču nebūtu evaņģēliskās Baznīcas!

Es ticu, Merlin, ka Dievs joprojām ir dzīvs un joprojām caur sv. Garu sniedz atklāsmes (ne jau pretrunā ar Rakstiem!!) un māca izprast Rakstus, skat. Jāņa 14.26. Jeb vai tas attiecas tikai uz tiem 12? Kopā ar vienu katoļu priesteri Lietuvā noskatījāmies filmu "Luters". Viņš man vairākkārt bikstīja un teica: "Skaties, skaties! ja pāvests toreiz būtu uzklausījis Luteru, tad nebūtu šķelšanās!" Tas principā arī šodien izraisa šķelšanās, jo ļoti bieži no vienas puses baznīcu vadītāji ir labi ērti iekārtojušies un vai nu garīga kūtruma, slinkuma, varbūt vājuma, vai nedod Dievs - kādu savtīgu motīvu vadīti negrib uzklausīt tādus kā Luters, no otras puses - jaunizceptie zaļie teologi savā pirmajā degsmē arī vāra ziepes (nu tas pats šoferu pirmā gada sindroms ) Es jau arī kādreiz tāds biju, bet toreiz Vanags vēl nebija tik ļoti aizņemts ar visādām starptautiski un citādi globāli svarīgām darīšanām, viņam bija laiks uzrakstīt man visai garas vēstules, kurās mēs diskutējām teoloģiskas lietas (toreiz nebija ne e-pasta, ne arī mobilo sakaru). Man tas lielā mērā sakārtoja domāšanu un es tiku ārā no tā ekstrēmisma, bet joprojām apgalvoju, ka bez tās pieredzes, kuru guvu harizmātiskajās draudzēs, joprojām Evaņģēlijs man būtu "apsegts". Iesalnieks, Alpe, bija vēl citi ir tādi paši ekstrēmisti. Nezinu, varbūt Vanagam pietrūka pacietības vai laika ar viņiem ņemties tā, kā toreiz ar mani (toreiz viņš rīkojās kā īsts bīskaps un ne vien kā burta kalps) kādēļ tie brāļi aizgāja galīgi škērsām.

Redzi, tas sieviešu jautājums jau faktiski ir kļuvis kā indikators LELB samilzušajām problēmām. Tu saki, ka vienprtātība tagad ir lielāka nekā agrāk. Jā, varbūt, bet es redzu, ka tā ir kaut kas līdzīgs "ja divi cilvēki domā pilnīgi vienādi, tad tas nozīmē, ka viens no viņiem nedomā nemaz"! LELB no baznīcas, kurai ir autoritāte tautā kļūst par šauru fanu pulciņu, kura tikai rūpējas par savu labklājību, tātad pēc būtības par sektu. Sekte jau ir sevī noslēgusies baznīcas daļa, bezprātīgi pārliecināta par savu nemaldīgumu un mācības pareizumu, bakstīdama burtus, bet nokaudama Garu! Un tā katra laba ideja atkal kļūst par bauslību bez dzīvības un attiecīgā baznīca vairs nespēj sludināt Evaģēliju un misionēt, vispirms jau savā tautā. Salīdzini draudžu pieaugumu 90-jos gados un tagad. Protams, tur ir vesela virkne objektīvu iemeslu, bet vai sava loma tam nav arī mūsu iekšējam sektantismam? Mēs ejam virzienā uz labi strukturētu baznīcu, līdzīgi kā Zviedrijā, bet vai tieši tas arī nenoveda zviedrus pie tā galīgi aplamā liberālisma un fakta, ka cilvēktiesības tiek augstāk vērtētas par Evaņģēliju?

Baidos, ka sieviešu jautājuma ierakstīšana Satversmē ir apliecības raksta lomas piešķiršana šim tīri juridiskajam dokumentam un tā nav vienīgā norma, kura mūs ved pretī sastingumam.

Bet nekas, es jau apmēram redzu, kā Dievs to novērsīs un nepieļaus - laikam ka viņš ļoti mīl mūsu mazo tautu un LELB tomēr ir uzticējis būt par misionāriem savā tautā!
domīgā [84.237.224.16]
# Iesūtīts: 2009.11.20 10:00:10
... tikai neizmirstiet par DIEVU, TICĪBU UN MĪLESTĪBU!
Aivars
# Iesūtīts: 2009.11.20 10:12:47
Merlins
Runājot par aicinājumu uz ordināciju, Vienprātības grāmata runā tikai vīriešu dzimtē vai arī par "piemērotiem vīriem".
Visu cieņu, bet vai te jau nāk klāt arī jautājums par to, kā interpretēt tās pašas LTA, un vai tajās vēsturiskais konteksts ir vai nav ņemamas vērā. Manā bērnībā piemēram vārds šoferītis vienmēr bija vīriešu dzimtē, bet pārdevēja - sieviešu. Vienkārši tā bija, un šķita pašsaprotama lietu kārtība. Es zinu visu to stāstu par to, ka LTA tiek parakstītas nevis `ciktāl tās apliecina Sv. R.", bet "jo tās izteic Sv. R.", bet cik zinu nopietni un LTA apliecības zinoši vīri, tomēr izvairās runāt par `antikrista` kungu, saistībā ar zināma bīskapa amatu, kā arī nav dzirdēts, ka būtu kāds, kas savu iekārtu katodstaru lampas atmagnetizētu ar ķiploku sulu, sekojot zināmai tā laika zinātnes teorijai, kas kā ilustrācija kur piesaukta.
Aivars
# Iesūtīts: 2009.11.20 10:24:29
Aivars Lapšāns
Tu laikam kaut kā pretstatos izjūti radošo brīvību un teoloģijas disciplīnu, bet interesanti, ka pārlaicīgias kristīgās mūzikas klasiķis J. S. Bahs, ( kura mūzika joprojām Evaņģēliju sludina kaut vai Japānā, kur pagāni ieinteresējas, kas tad ir Tas, kam šī mūzika veltīta), bija ļoti zinošs teoloģijā. Viņam bija kritiski ieskati attiecībā uz tai laikā moderno pietismu, viņa bibliotēkā atrodami visi tajā laikā izdotie Lutera darbi. Man jau kaut kā liekas, ka savas identitātes un sakņu apzināšanās dod vairāk veselīgas pašapziņas, nekā pārspīlēts kosmopolītisms.
Merlins
# Iesūtīts: 2009.11.20 11:24:07
Aivars

Par dzimtes lietošanu LTA valodā piekrītu - tajā laikā sieviešu ordinācija nebija tik izplatīta ideja kā mūsdienās, tādēļ dzimtes lietojums varētu būt vienkārši aprakstošs nevis priekšrakstošs.
Aivars Lapšāns
# Iesūtīts: 2009.11.20 11:36:48
Aivars
Es Bahu pats spēlēju un mācu bērniem to spēlēt. Gigantiskākas Dieva manifestācijas neesmu dzirdējis kā vien Bahā.
Piētisms ir visos laikos bijis. Loģiski , ka arī tagad , jo Bībele to pravieto un saka : redzi, saredzi.... ļoti negribu Baha dzīvi un uzskatus sasaistīt. Mēs visi esam Dieva ieroči. Arī Bahs. Arī manas dziesmas jau pārraksta un dzied pa draudzēm. Mani var nošaut , bet Dievs šāvējos manifestēsies caur manām dziesmām.
Bet paldies par info. Jāpainteresējas.
Merlins
# Iesūtīts: 2009.11.20 12:04:44
Aivars Lapšāns

Savāds vīrs Tu esi, Aivar. Vakar Tu savu komentāru nobeidzi ar dažiem praktiskiem ieteikumiem, par kuriem nodomāju - lūk, beidzot, vārds par lietu! Tie mani iedvesmoja, ka naktī pat sapni par to redzēju. Domāju, varbūt Lapšānam tiešām ir kāda pravietiska dāvana? Šorīt gribēju vēlreiz pārlasīt - un ko es redzu? Tieši to vienīgo, kas vienkāršā, cilvēcīgā valodā runāja uz manu sirdi, Tu esi izdzēsis un tukšo vietu aizpildījis ar to, kas man Tavos komentāros visvairāk nepatīk - ar pašpaaugstināšanos un sevis lielīšanu. Ehh...
Svētais ( pastāvīgais)
# Iesūtīts: 2009.11.20 12:28:45
Gnidrologs Neteicu, ka viss no cilvēka izrietošais ir slikts. Teicu, ka nevar cilvēcīgi to piepildīt. Dievs izpaužās caur cilvēkiem, un ja esam spējīgi ko labu darīt vai domāt, tad tas ir no Dieva.
sievietes versija [87.110.52.246]
# Iesūtīts: 2009.11.20 12:40:50
Ivo Pavlovičs. Es padomāju: Vai sievietes versijai ar veselību viss kārtībā?
Līdzpārdzīvojums, prasme uztvert tikko jaušamus emocionālus signālus, prasme iejusties otra cilvēka situācijā sauc par empātiju, kas savukārt ir viena no emocionālās inteliģences pazīmēm. Skatīt jebkurā psiholoģijas terminu vārdnīcā.
Aivars Lapšāns
# Labojis Aivars Lapšāns: 2009.11.20 12:55:54
Merlins
Man žēl , ka tomēr pēc sapņa pieslēdzi prātu. Tas parasti no sātana nāk.
Mans izdzēstais bija tikai Tev domāts, šis , atstātais nav Lapšāns , bet Dieva vārds - ,, Es , Merlin , Tevi kausēju caur Savu vārdu, jo mans vārds ir abpus griezīgs zobens, liec Lapšānam mieru, es esmu nācis arī sanaidot Mana vārda dēļ...
Tā kā paliec pie sapņa , Dieva dēļ. Es nevēlu Tev ļaunu.
Reiz kāda sieva mani redzēja sapnī, mani nekad neredzējusi īstenībā. Un šis sapnis bija tāds - viņa stāvēja jūras krastā un it kā viņai bija jāiet pāri tai jūrai , bet viņa baidījās , bet paskatījās jūrā un ieraudzīja mani stāvam uz jūras. Es viņai teicu - nāc, droši , nāc.
Vēlāk es viņu satiku. Viņa bija garīgajos meklējumos. Es viņai šo to papaudu par Jēzu.
Skaidrojums tam sapnim ir tāds , ka Jēzus caur Lapšānu grib kaut ko pateikt ļoti būtisku. Tu satiksi šo cilvēku , klausi viņu...
tas pats par Tevi. Paliec pie sapņa. Un esi man brālis. Mana vienīgā prasība - ESI MAN BRĀLIS.
Par manu paaugstināšanos un lielīšanos. To arī neņem personiski , jo mūziķi savā ziņā visi ir lielībnieki un paaugstināti(uz skatuves).
Visas lietas var pārvērst draudzīgā sapratnē un priekā -
Lapšāns saka : Matīšu draudze
Merlins : mātīšu....
Jošs Mulders
# Iesūtīts: 2009.11.20 13:33:46
Jaa Dhozefam Smitam, Muhamedam un Heleenai Waitai arii visaadi shpoki gan sapnjos gan iisteniibaa reegojaas... teicaas no Dieva suutiiti Engjelji
indriķis
# Labojis indriķis: 2009.11.20 13:51:10
Aivar Lapšān ,
paskaties Melanhtona sastādito LTA darbu datējumus,
salīdzini tos ar Lutera darbu datējumiem,
palasies no Baznīcas vēstures Melanhtona un Lutera attiecības
un tad redzēsi, ka viņi LTA māca par vienu lietu.

Bet ar tiem pentakostālā tipa "pravietojumiem un sapņiem" , zini, labāk neaizraujies, tie ir prelestj , jeb garīgi kārdinājumi, kurus labāk noraidīt mums skaidri atklātā Kristus Evaņģēlija mācības gaismā.
Cik pentakostu draudzes tamlīdzīgas lietas ir postījušas, pasarg
Dievs!
Jāsnis Kalniņš
LELB no baznīcas, kurai ir autoritāte tautā kļūst par šauru fanu pulciņu, kura tikai rūpējas par savu labklājību, tātad pēc būtības par sektu. Sekte jau ir sevī noslēgusies baznīcas daļa, bezprātīgi pārliecināta par savu nemaldīgumu un mācības pareizumu, bakstīdama burtus, bet nokaudama Garu!

Tas nokaujošais burts jau ir bauslība, bet tas Gars - atdzīvinošais Kristus evaņģēlijs, abi vajadzīgi, ne pretnostatāmi kā pie juristiem - likuma burts, likuma gars.
No otras puses, ko tad LELB ir panākusi ar saviem pūliņiem gribēdama būt tautas baznīca visiem, VISIEM latviešiem, vien katrs pagāns , kam nav slinkums, to kritizē par ko vien ienāk prātā.
Aivars Lapšāns
# Iesūtīts: 2009.11.20 14:11:24
indriķis
Tu par tiem sapņiem pārmetumus raksti Merlinam un tai dāmai no Saulkrastiem. Lai viņi , teiksim , piedzerās riktīgi un apskatās murgus ....Merlins , cik saprotu pirms gulētiešans aizlūdz. Es parasti palūdzu Dievam arī , lai Viņam , ja ir ko teikt , lai pasaka kaut sapnī. Jo Dievs ticīgos lieto arī tag , kad viņi guļ. Nu , Daniēls, teiksim....
Tu arī to vari to darīt. Būsi pentakostāls katolis.
indriķis
# Iesūtīts: 2009.11.20 14:12:55
Aivar Lapšān , es labāk evaņģēlisks katolis, t.i. luterānis.
Aivars
# Iesūtīts: 2009.11.20 14:19:40
Sapņi, kā Dieva atklāsmes un arī sevis izziņas līdzeklis ir interesanta tēma atsevišķai sarunai (ja vien tāda jau forumā nav bijusi), taču šeit ir tēma par sieviešu ordināciju. Un vēl.. vai ir labi, ja otrs cilvēks mums uztic kādu sev īpašu pārdzīvojumu, un mēs to visai pasaulei pavēstam un vēl uzjautrināmies?
Aivars Lapšāns
# Iesūtīts: 2009.11.20 14:30:10
indriķis
No vienas puses Tev taisnība. Bet par pentakostiem, diemžēl Tev nav analizējoša informācija. Parasti aiziet pa burbuli tie , kuri histēriski izsauc Dievu , sajaukdami mēlēs runāšanu ar sarunu ar Dievu , kas būtībā ir pašhipnoze. Tas nāk no kopēja transa izsaukšanas.
Ir arī ļoti labas kvalitātes pentakostu draudzes. Teiksim, pasaules kristieši zin stāstu kā armēņu tautu izglāba pentakosti. Un šī izglābtā armēņu daļa kā pateicību Dievam (ne pentakostiem) investē milzīgus līdzekļus pasaulē evaņģēlija pasludināšanai.
Pentakosti jau nav lamu vārds. Tie ir mūsu ticības brāļi ar savām vājībām. Mums atkal citas vājības...

Par Melanhtonu un Luteru. Diemžēl Melanhtons nebija pie pirmo luterisko draudžu veidošanas. Melanhtons pieslēdzās vēlāk. Un ir pimie Lutera raksti draudzēm. pamācības. Tās tad arī atspoguļo krīzes punkta detaļas un izejas pozīciju kā iziet no nesvētā ( ,,izeita ....,,) Tāpēc tad arī tie Lutera raksti tiek atzīti kā visiedvesmojošākie draudzēm , jo tie balstās uz pirmkristiešu baznīcu pamatprincipiem. piem. Apustuļu darbi. Melanhtons pēc tam. Tev pašam jāvērtē. Izejas pozīcija - ko Melanhtons dod mācītājiem , ko draudzēm. Tur tad ir atšķīrības ar Luteru. Tā ir ļoti grūta analīzes laiku paņemoša tēma. Man diemžēl nav laika to visu rakstīt. pašam ir jātiek kaut kā galā.
Aivars Lapšāns
# Iesūtīts: 2009.11.20 14:36:42
indriķis
Ā , Tu tomēr esi luterānis? Apsveicu. Lūdzu kā tad Tevi sauc, brāl.
Klājam vaļā ...kā saka Domburs.
Raimonds
# Iesūtīts: 2009.11.20 17:44:17
Kā man kāds teica, šajos laikos laikam labāk ir būt neprecētam, un tālāk no sievietēm, tad atkritīs visi jautājumi un diskusijas. Tā tikai vienas nelaimes! Neprecējies un laimīgs!
*Duksis
# Iesūtīts: 2009.11.20 18:03:27
masiks [212.93.96.2] Ņē smešno... . Viens no "baznīcas tēviem" (Origens) patiešām pats sevi izkastrēja ņemot par pilnu visu, ko Pāvils teicis.
*Duksis
# Iesūtīts: 2009.11.20 18:45:07
Ctulhu Te vietējie kristieši var precīzi norādīt uz Rakstu vietu, kuru itkā nepareizi esot izpratis Origens. Tajā Rakstu vietā tiek norādīts, ka vislabāk esot dzīvot tā, kā viņš t.i. Pāvils pats dzīvojot (atturoties no dzimumsakariem (?), nestājoties laulībā (?),- labāk mirstu es kā puika, nekā kļūstu vīrietis!).
<< . 1 . 2 . 3 . 4 . 5 . 6 . 7 . 8 . 9 . 10 ... 47 . 48 . >>
Tēma ir slēgta, jūs nevarat iesūtīt komentārus

 Lapas redaktors:redaktors@lelb.lv; Copyright © 2006 LELB, created by MB Studija
Šajā stundā bijuši 144 , pavisam kopa bijuši: 4575