atpakaļ uz mājaslapu
E-pasts:  Parole: atcerēties mani reģistrētiesaizmirsu parolimeklēt
Diskusijas Par Baznīcu 11. novembris Mācītāju konferencē diskusijas par satversmes grozījumiem attiecībā par sieviešu kalpošanu III
vilks
Iesūtīts: 2009.11.18 13:56:56
Trešā daļa diskusijai.
<< 1 ... 45 . 46 . 47 . 48 . >>
AutorsZiņas teksts
Raimonds
# Iesūtīts: 2009.12.14 14:56:10
Aivars
Tad jau šie nemaz tā pēc tiem amatiem nerāvās, ko

Protams, ko tur rauties, jo tam līdzi nāca vesela rinda problēmu, jau sākot kā lasām (Jņ.9:22) "jūdi bija sarunājuši katru, kas Viņu apliecinās par Kristu, izslēgt no draudzes." Joki mazi! Tādos apstākļos misijas programma ir drusku ar citu daudz eksistenciālāku kontekstu. Un nav izslēgts, ka arī šodien pie visa, kas notiek sabiedrībā un sazin, kas vēl notiks, būs daudz jāpiedomā pie eksistenciālākas kristietības un kalpošanas. Un tad nav tik svarīgi vīrs vai sieva. Neba velti šie jautājumi arī šajā diskusijā sāk ieskanēties.
Raimonds
# Iesūtīts: 2009.12.14 14:59:40
Mārtiņš
es jums pasludinu Dieva žēlastību

Tomēr šis vārdiņš es paliek, vienā vai otrā formā. Tāpēc pie privātas bikts var būt šie jautājumi, vai tu tici, ka mana piedošana ir arī Kristus sniegtā piedošana?
Aivars Lapšāns
# Iesūtīts: 2009.12.14 15:05:43
armilo

Šī rakstu vieta arī bieži tiek piesaukta siev.ord. sakarā. Atliek tikai pārlasīt kontekstu, lai saprastu, ka te ir runa konkrēti par taisnošanu, nevis par kalpošanas amatu, caur kuru tiek sniegta taisnošana.

Ordinācija ir attiecīgas konfesijas izveidots mācītāju apstiprināšnas mehānisms. Jaunajā Derībā ordinācija notiek savādāk. Tā krasi atšķiras , teiksim , no LELB. Pirmkristieši savus līderus izvēlējās pēc tā , cik viņi bija spēcīgi garā. Taisnībā. LELBā , par draudzes mācītāju ( vadītāju ) pārsvarā ordinē no augšas. Te jau ir tā stīvēšanās. Ja nosūta kādu no augšas , tad jāpaiet vismaz gadam , diviem , kad šis mācītājs parāda sevi ,,garā,, stipru. Draudze tad lūdz , lai ordinē šo mācītāju.
Man ir pietiekami liela pieredze šajā jautājumā. Bieži vien mācītājs vienkārši tiek atsūtīts un viņš automātiski sāk visu draudzē noteikt. Gadās tā , ka šis mācītājs draudzi pat izputina. Tāpēc , tomēr jāpieturās pie Lutera mācības , ka draudze izvirza vadītājus.
Ja gadījumā tā ir sieviete , tad draudze to cilvēku ir atzinusi par labu. Un Ordinācijas komisijai ir jārespektē draudzes viedoklis. Citādi notiek tāda plaisas veidošana starp draudzēm. Un uz labu tas nav.
Tavs iekopētais ir pareiz domāts , bet ir draudzes un misijas , kuras hierarhiju veido pēc pirmkristiešu shēmas - ticībā , garā stiprākais. Līdz ar to , ja sieva tajā draudzē ir ļoti spēcīga arī vadībā , tad tas tiek respektēts. Bet māsas jau nu neraujas kā karjeristes . Māsa lasa Svētos rakstus un viņas pēc rakstu gaismas un Dieva pavēles izvēlās kalpošanas nozari.
Nedrīkstam mēs stāvēt pret māsu , kura kalpo Dieva spēkā. Vēl vairāk neticībā uz viņu skatīties , ka reiz viņa pārtaps par lezbieti , vai pievērs acis uz homoseksuāliem mācītājiem.
...Nav ne jūda....ne sievas... ir vēl viena Dieva žēlas tības impērija - Jēzus miesa, kur mēs visi esam zem Jēzus. Un , ja kāds pazemo māsu , tad Jēzum sāp. Arī kādam no miesas sāp. Vismaz man sāp . kad māsai pasaka lai nemaisās pa altāri , utt...Tā ir Svētā Gara zaimošana, kas netiek piedots. Tēpēc baznīcas vadībai ir jāveicina iecietība , nevis pretējais. Dievs visu redz.
Jošs Mulders
# Iesūtīts: 2009.12.14 15:34:26
Maartinjsh, es varbuut kljuudos, lai maaciitaaji to apliecina, bet manupraat pie personiigaas biktes ir pat spec jautaajums greeciniekam no maaciitaaja puses - vai tu tici, ka mana piedoshana ir Dieva piedoshana! Bet principaa jaa, taa skan shii vispaariigaa absoluucija. Muusu Draudzee veel ir tradiicija, ka visi, kas veelaas iet pie altaara un katram individuaali Maaciitaajs uzliek roku un pasludina "Es tev piedodu visus tavus greekus DT DD un SV.G. vaardaa"
Aivars
# Iesūtīts: 2009.12.14 15:39:11
Raimonds
Nu ar Tavu labojumu pie jautājuma zīmes, kļuva skaidrāks, ka nabaga Emaviešus nevaino varas uzurpācijā.
Es arī to emavu biju domājis vairāk kā sirsnīgu sarunu, kurā Kristum ir ļauts mūs aizvest pie varbūt pašiem negaidītām, bet skaidrākām atziņām.
Raimonds
# Iesūtīts: 2009.12.14 15:52:36
Aivars
Tas gan, jā, emaviešiem bija ļoti laba Bībeles stunda.
armilo
# Iesūtīts: 2009.12.14 16:08:34
Aivars Lapšāns, „Pirmkristieši savus līderus izvēlējās pēc tā , cik viņi bija spēcīgi garā.”
Diemžēl Tavs apgalvojums nav ne apustulisks, ne arī luterisks. Šī senā herēze, ko Tu mums gribi pasniegt, saucās „donātisms”. Pirmais apustulis no visiem apustuļiem dabūja pa kaklu no Kunga tiklīdz bija saņēmus savu amatu(Mat.16:23). Tā ir ar tiem gara stipriniekiem.
Raimonds
# Iesūtīts: 2009.12.14 16:29:39
armilo

Kādu amatu Pēteris saņēma?
armilo
# Iesūtīts: 2009.12.14 16:35:53
Raimonds, siet un atraisīt.
Aivars Lapšāns
# Iesūtīts: 2009.12.14 17:02:52
armilo

Šī senā herēze, ko Tu mums gribi pasniegt,

Nevis mums , bet Tev gribu pasniegt. Te ir pietiekami daudz oponentu Tev.
Jēzus baznīca balstās uz ticīgo gara spēka , ko`sātanam nebūs sagraut. Domāju ka pie Tavas dogmatikas bosiem varētu piederēt Diotrefs , kurš pakārtoja savu draudzi pēc prāta , nevis gara.
Un tā nav nekāda herēze. Tas ir pamatu pamats, jo Bībele māca , ka augstākie no Dieva ir pravieši. Vismaz mūsu laikos. Kā vispār var kalpot bez gara . Ja draudzēs vairāk būtu pravietiskais vārds , tad likumsakarīgi mēs būtu lielāka baznīca. Mēs slāpējam gara kalpotājus visādi viņus apsaukājot. Un viņi aiziet citur , nesaredzēdami jēgu palikt. Tas ir fakts. Te , šajā forumā ir daudz liecību bijis šajā sakarā.

Iekopēju Mateju. ,, 23 Bet Viņš atgriezdamies sacīja uz Pēteri: "Atkāpies no Manis, sātan, tu Man esi par apgrēcību. Jo tu nedomā, kas Dievam, bet kas cilvēkam patīk.,,

Kā tad var zināt , kas Dievam patīk , ja Tev nav gara? Tāpēc Tavs skaidrojums ir apgāzts . Taisni otrādi. Jēzus Pēterī saskata sātana piespēlētu informāciju , nevis Dieva gara informāciju. Un Dieva gars māca , ka ticībā stiprākie, taisnībā, vecaju vēlēti var būt par noteicošo spēku draudzē. Ne kas cits. Ar teoloģisko izglītību ir par maz lai kļūtu par labo ganu. Labais gans dzirds savas avis. Un kas ir avs? Avs ir svētie draudžu kalpotāji , nevis Diotrefi. Es nesaku par visiem , bet ir tādi daudz. Teiksim , Tava teoloģiskā doma ir pretēja rakstiem. Kur Tu šitādas muļķības esi samācījies? Kāds taču Tev to ir mācījis. Pētera un Jēzus situācija nav pielietojama tādā kontekstā.
Un ja Tu noliedz Lutera pamācības , ka draudzēm pašām ir jāizvirza savi līderi, tad jāsaprot , ka Tu neesi iepazinies arī ar Lutera draudžu sakārtošanas instrukcijām. Vēl vairāk , Luters draudžu postītājus, Diotrefus , māca padzīt , nekavējoties , laikus pamanīt , pirms nav viss par vēlu. Bet mums bieži notiek antiteoloģija.- Jābūt pazemīgam. Kā priekšā? Sātana priekšā? Pazemīgam ir jābūt vienīgi Jēzus priekšā. Nav draudzei jāzemojas despota priekšā , kurš iefiltrējies baznīcā un to iznīcina.
Aivars Lapšāns
# Iesūtīts: 2009.12.14 17:14:37
armilo

Siet un atraisīt praktiskais pielietojums ir katram kristietim kā aizstāvības ierocis.
Piem. , ja Tu brālim uzrādi pēc rakstiem , ievērojot rakstu kārtību, viņa grēku un ja šis brālis pret tevi pieņem kādas represijas , tad Tev ir tiesības šo viņa grēku nodot Dievam (siet) lai Dievs izšķir. Dievs tad arī pieņem lēmumu kā šo cilvēku pārmācīt, ja viņam brāļa vārdi un pamācības neiedarbojas un grēks ir bijis pietiekami smags.
Atraisīt nozīmē- šajā, manis aprakstītajā gadījuma , ka , ja Tu redzi , ka pēc neauglīgās sarunas šis cilvēks ir Dieva piemeklēts, kaut kādā vaidā to var redzēt, piem. sāk slimot utt, tad Tu vari atkal ar šo cilvēku runāt - redzi , es Tev skaidroju , Tu neņēmi lietas nopietni, redzi , ka Dievs tagad tevi pārmāca. Tu bieži slimo , Tev neveicas.... Es Tev piedodu to smago grēku , kuru Tu izdarīji pret manu ģimeni, bet zini un atgriezies no grēka. Lūdz beidzot Dievam piedošanu. Izrunājies beidzot ar mani. Es gaidīšu tavu zvanu. Es gribu lai tu atkal esi mans brālis.
armilo
# Iesūtīts: 2009.12.14 22:31:42
Aivars Lapšāns, man atliek tikai nopūsties... Jūtu līdzi Tavam draudzes mācītājam.
Merlins
# Iesūtīts: 2009.12.14 22:47:18
Aivars Lapšāns

"Ja ... draudze to cilvēku ir atzinusi par labu, ... Ordinācijas komisijai ir jārespektē draudzes viedoklis."

Šodien biju vienā draudzē tepat netālu no Rīgas, runāju ar draudzes cilvēkiem. Dzirdēju no viņiem ļoti daudz laba un mīļa par mācītāju. Viņi slavēja Dievu, kas viņiem atsūtījis tādu labu ganu. Tai pat laikā ir kāds vīrs no citas draudzes, kas sevi apzinās kā ticībā ļoti stipru, ar pravieša dāvanām apveltītu. No viņa par šo pašu mācītāju esmu dzirdējis tikai visļaunāko - ka viņš esot melis, intrigants, ļaundaris un sātana kalps. Kuram taisnība - draudzei vai pravietim?

Indra Skuja-Grislis
# Iesūtīts: 2009.12.14 22:50:54
Merlin, Merlin, Tev, patīk maskas, es pat nemēģinu minēt kas Tu esi, vai es Tevi pazīstu, bet pieņemu, ka esi kāds augstāk stāvošs amata brālis un Tev ir vara pār informāciju.
Tev, patīk interpretēt vēsturi, lūdzu, te būs mana versija. Un tā balstās uz faktiem, ko katrs var uzmanīgi izlasīt gadagrāmatās. Jautājums ar TF un Lutera akadēmiju ir interesants tāpēc, ka Tavs arh. Vanags to bija pārvērtis par jautājumu par personālijām (sevi un Vārsbergu; nepatīk dekāns, bijušais LELBA prezidents, mācītājs ar daudzu gadu pieredzi, prāvests – bet faktiski līdzvērtīgi bīskapa titulim), nevis par principiem un attiecībām starp divām institūcijām, LELB un universitāti.
Atkal vēstures stunda, mīļo Merlin. Universitāte nāca pretim , lai varētu atjaunot savu 13-to padomju režīma likvidēto fakultāti. Sākotnēji LELB atjaunoja dienas nodaļas semināru. Tālāk Baznīcas iniciatīva bija atjaunot TF. Mācītāji nobalsoja. Valsts atļāva. Tas, manuprāt, tieši skar Valsts un Baznīcas attiecības.Un dažās vietās šīs attiecības ir izplūdušam robežām, ieskaitot kultūras pieminekļu – dievnamu vai svētvietu pabalstu no Valsts. Teoloģijas fakultāti ar LELB iniciatīvu atjauno kā vēsturiski nodarītu netaisnību, universitāte un Latvijas toreizēja valdība nāk pretim. Citiem vārdiem 199O.g. uz atmodas viļņa baznīca dzemdē bērnu laulībā ar valsts mācību iestādi universitāti – atjaunojot TF. Izglīto mācītājus uz valsts rēķina. Tā septiņus gadus ar starptautisku atbalstu , arī PFL, LELBĀL, TF tiek celta , un, varam pierādīt, pamazām uzlabojas akadēmiski, akreditējās, ātri dibina maģistra programmu un grūtā darbā iegūst respektētu vietu universitātes fakultāšu starpā. Turpina sagatavot mācītājus LELB. Tad piepeši, LELB Vanaga personā pagriež TF, savam septiņgadīgajam, augošajam bērnam pilnīgi muguru, dibina vēl kaut ko jaunu - Lutera akadēmiju (1997. bija notikumi, kad LA nauda tika meklēta) , jo septiņgadīgais bērns TF, lūk , neklausot..... LELB pilnīgi pagriež savam pašas bērnam TF ar Latvijas Valsts mācību iestādi muguru. Vai tas nav drīzāk traģiski? Un kur ir Baznīcas morālā atbildība Valsts priekša, par to kas notika pirms septiņiem gadiem, kad Baznīca lūdza Valstij atjaunot fakultāti ? Robežas šeit tiesām ir slidenas un neskaidras.
Vai tas, kas daudzu cilvēku spēkiem kopīgi paveikts bija toreiz šo septiņu gadu laikā fakultātē ar mērķi audzināt LELB mācītājus ir bijis pilnīgi nederīgs? Vai Teoloģijas fakultātes absolventi pilnīgi neko nepienes šobrīd LELB, ieskaitot Lutera akadēmijas mācībspēkus, bijušos TF absolventus?
Man liekas, ka vārdu spēlēs, akadēmisms un liberālisms tik sajaukti kā jēdzieni.
Un es šo jautājumu vispār sāku pieminēt sakarā ar to, ka Lutera akadēmijas dibināšana bija netiešs sieviešu ordinācijas beigu sākums LELB, neuzņemot tur mācītāja programmā sievietes.
kātad ir? [78.84.220.69]
# Iesūtīts: 2009.12.14 23:44:51
Merlin, pasakait, kāpēc LELB neapdrošina to mācītāju veselību, kuri neslēdza darba līgumu ar Virsvaldi? Citus gadus tak visus apdrošināja. Draudzes saistībās palikušie mācītāji taču no jums ne vien neko neprasa, bet pat makā nodevas. Vai gan tas nav amorāli, nekristīgi?
indriķis
# Iesūtīts: 2009.12.14 23:52:58
Par šito es arhibīskapu cienu, proti, kad viena bazn. partija bija izdomājusi, ka TF pasniegs akadēmisko ( lai gan kāds sakars tā saucamajam Bībeles vēsturiskajam kriticismam ar akadēmismu ), bet LA būs tikai kā kursi praktiskai māc. kalpošanas izglītībai, tapa izlemts, ka būs tikai viena - LA, kas mācīs abas šīs lietas.
Iedomājos to šizofrēniju, kad mēģinātu apvienot šīs abas lietas - Bībeli kā Dieva vārdu ( tā LA ) un baznīcas pamatu un Bībeli kā sazin ko...
Merlins
# Iesūtīts: 2009.12.15 01:17:02
kātad ir? [78.84.220.69]

Līdz šim apdrošināšanas maksāja LELBāL un apdrošināja visus mācītājus. Šogad vairs ne. Šogad darbojas princips, ka darba devējs apdrošina darba ņēmēju. Tiem, kas pievienojās GASN, darba devējs ir LELB un apdrošina no GASN līdzekļiem. Tiem, kas nepievienojās, darba devējs ir draudze. Tādēļ viņus būtu jāapdrošina viņu draudzēm. Nebūtu pareizi viņus apdrošināt no fonda, kam viņi atteikušies ziedot. Tad uzsēstos uz kakla draudzēm, kas ir ziedojušas. Bet viņi var tikt apdrošināti kopējā sarakstā un saņemt korporatīvā klienta atlaides.
Aivars Lapšāns
# Iesūtīts: 2009.12.15 01:21:01
Merlins

Bet , ja nav runa par AB un AL , tad Tavs jautājums raisa panisku pārmetumu Dievam. Tā nevar būt , ka Tu nespēj atšķirt pravieti no viltus pravieša. Ja tas ir pravietis , tad ...Dievs taču nemelo. Tad tā ir taisnība. ja nav pravietis , tad ... nu , meli.
Ja tas cilvēks jaunā draudzē slēpj savu grēku , tad ... draudze tiek muļķota. Iespējams arī no Tavas puses. Varbūt tā ir vienkārši savējo piesegšana.
Kā atšķirt pravieti no ,,pravieša,,. Pirmkārt ir jāsameklē kādi darbi , ko šis , Tevis ieinteresētais cilvēks dara. Piem. Jāpalasa šī cilvēka svētrunas. Jāpiedalās šī cilvēka kalpošanas pasākumā. Ja Dievs Tevi uzrunā , tad ok, vari būt drošs , ka tas cilvēks atbilst labam kalpotājam. Jo kas ir pravietis? Labs Dieva kalps , kas Kalpo garā. Tas arī viss. Nav jāizvirza kaut kādi nereāli standarti.
Aivars Lapšāns
# Labojis Aivars Lapšāns: 2009.12.15 01:34:00
Merlins

Sorī , es izdzēsu. Ticēsim , ka Tu runā patiesību, jo AB laikam ir kaut kur patālāk.
Man , personīgi, gars iekšā pilnīgi ārdās , ja es klusēju , ja redzu , ka fleitētājs stāv manā priekšā un melo par kādu kalpotāju. Man vispār reizēm jāpaiet malā un jāpalūdz, jo es pilnīgu jūtos stresains kāda klātbūtnē. Tas gan ir ļoti reti , bet gadās. Tas nozīmē ,ka mans gars redz tam cilvēkam cauri un saka - Aivar sāc diskusiju ar viņu, viņam ir vajadzīga palīdzība. Bet ne vienmēr tas izdodas , jo sātanam ir citi plāni pret mani. Sātans veido situācijas un to cilvēku parauj prom.
Kaut kad līdzīgi lasīju par D. Vilkersonu. Viņam gars saka - tas ir homoseksuālists. Un vilkersons saka diviem mācītājiem - es zinu kas jūs esiet, beidziet muļķot cilvēkus. Vilkersons saka , ka gars pret tādiem cilvēkiem iekšā vienkārši plosās. Ir runa par cilvēkiem , kuri izmanto kristīgās insitūcijas saviem melnajiem darbiem.
Merlins
# Labojis Merlins: 2009.12.15 01:36:43
Indra Skuja-Grislis

"Tad piepeši, LELB Vanaga personā pagriež TF, savam septiņgadīgajam, augošajam bērnam pilnīgi muguru"

Vai Tev pašai šķiet ticami, ka tas notika tā "piepeši" un bez cita iemesla, kā vienīgi Vanaga acumirkļa kaprīze? Vai drīzāk nebija tā, ka LELB ilgi un smagi vilka Vārsberga fakultātes jūgu, kamēr tas beidzot sāka likties bezjēdzīgi? Runa nav par personīgu patiku vai nepatiku. Vilis Vārbergs kā cilvēks ir visumā patīkams un draudzīgs. Ar viņu ir patīkami iedzert alu un stāstīt jokus. Kā LELBA pārvaldes priekšnieks un palīdzības nozares vadītājs viņš ir daudz palīdzējis Latvijai. Taču dekāns Vārsbergs bija LELB iecerētās fakultātes beigu sākums. Viņa vadībā TF nonāca pie deklarācijas, ka nav saistīta ne ar vienu baznīcu un negatavo mācītājus, bet reliģijas speciālistus.

Tev kā šarmantai sievietei pederas analoģijas par bērniem un tamlīdzīgi. Analoģijas jau vienmēr ir tikai aptuvenas, taču ja grib tādu lietot, tad varētu teikt, ka Teoloģijas fakultāte ar dekānu R.Akmentiņu bija LELB bērns no mīlestības, bet V.Vārsberga vadībā viņai tas tika nolaupīts un izvests uz ārzemēm.

<< 1 ... 45 . 46 . 47 . 48 . >>
Tēma ir slēgta, jūs nevarat iesūtīt komentārus

 Lapas redaktors:redaktors@lelb.lv; Copyright © 2006 LELB, created by MB Studija
Šajā stundā bijuši 34 , pavisam kopa bijuši: 1740