atpakaļ uz mājaslapu
E-pasts:  Parole: atcerēties mani reģistrētiesaizmirsu parolimeklēt
Diskusijas Par Baznīcu 11. novembris Mācītāju konferencē diskusijas par satversmes grozījumiem attiecībā par sieviešu kalpošanu III
vilks
Iesūtīts: 2009.11.18 13:56:56
Trešā daļa diskusijai.
<< 1 ... 36 . 37 . 38 . 39 . 40 . 41 . 42 . 43 . 44 . 45 . 46 ... 47 . 48 . >>
AutorsZiņas teksts
armilo
# Iesūtīts: 2009.12.12 22:19:54
Uldis, protams ka ir. Visi Kunga apžēlotie. Bet mēs runājam par garīgo amatu un tā vienīgo uzdevumu: uzticami kalpot ar Vārdu un sakramentiem. Un šim uzdevumam nedrīkst stāties priekšā taisnošanās par grūtiem dzīves apstākļiem.
Aivars
# Iesūtīts: 2009.12.12 22:21:29
Uldis
Vispirms abām pusēm vajadzētu nedaudz vairāk argumentus piedāvāt. Ja to nespēj, tad pokrasiķ i vibrasiķ šo tēmu.

armilo
Man liekas, Tu nedaudz pārspīlē. Lai gan sievietēm kā tādām varētu būt vairāk aicinājums rūpēties, lai kāds netiktu mežā aizmirsts.
Bet vispār būtu piesardzīgs ar tādiem vispārinājumiem, jo ne tikai sieviešu kautiņi mēdz būt nežēlīgāki, bet arī sievieties - valdnieces vēsturē bieži ir izcēlušās ne tai līdzjūtīgākajā nozīmē.
komentārs [86.133.83.98]
# Iesūtīts: 2009.12.12 22:29:42
armilo
Kurā vietā Indras rakstītajā izpaužas `emocījās balstītas rūpes`? Tieši otrādi, viņa šķietami ļoti loģiski izskaidro ASV luterāņu baznīcas darbošanās principus (būtībā eklezioloģijas izpaušanos praksē). Aizspriedums: ja jau sieviete, noteikti būs emocionāli, neloģiski utt. Te nav runa par `labumu mīlēšanu`, bet par to, kā baznīca gadā un rūpējas par saviem garīdzniekiem, un par draudzes iespējām lemt pašai par savu misiju.
armilo
# Iesūtīts: 2009.12.12 22:31:34
Aivars, manuprāt neapgāžams arguments ir Kristus paša rīcība, kalpošanas amatam izraugot vīriešus. Var būt tas jau šajā tēmā ir atrunāts, tad es atvainojos, jo tiko pieslēdzos tēmai.
Uldis
# Iesūtīts: 2009.12.12 22:37:54
Aivars

Vispirms abām pusēm vajadzētu nedaudz vairāk argumentus piedāvāt - vai es drīsktu uzdrošināties nākt palīgā ar ierosinājumiem, ka vispirms vajadzēt tā kā ieskatīties Rakstos, kur par šāda veida jautājumiem ir runa?
Aivars
# Iesūtīts: 2009.12.12 22:43:15
armilo
Zini, ir jau ļaudis, kas norāda gan uz pirmo pagānu evaņģēlisti - samarieti pie akas, gan uz "pirmapustuli" Magdalēnu un citām, kam tiek uzticēts vēstīt par augšāmcelšanos, kas ironiskā kārtā ir visai neērta liecība tābrīža pasaulei, kur sievietes liecība tiesā netiek pieņemta; gan uz dažu labu Jūniju, kura šķiet vispirms seko Jēzum ignorējot vīra Kūzas intereses, un pēc tam jau kā šķirtene šķiet varētu būt jau citā laulībā turpinājusi kalpot Evaņģēlijam, utt.
Protams, zināmi ir 12 apustuļu vārdi, bet kāds bija to 72 saraksts un dzimumpiederība? Pirms Vasarsvētkiem tur ir ap 200 ļaužu, ar sievām pa vidu, kas lūgdamies sagaida lielo misijas brīdi.

Ja godīgi, tad pasekojot šai diskusijai, aizvien vairāk pārņem vēlēšanās dzirdēt beidzot kādu tiešām biblisku diskusiju, nevis apmainīšanos saukļiem un apsūdzībām. Īpaši, ja pat nedaudz `paurbinot` tēmu, ir redzams, cik sekli tā tiek pasniegta. Ja šobrīd būtu jābalso par vai pret sieviešu ordināciju, es ierosinātu vispār šo jautājumu svītrot no dienas kārtības kā nesagatavotu.
Aivars
# Iesūtīts: 2009.12.12 22:44:11
Uldis
Aber droši! Tikai ar solīdu vīrieša pietāti pret daiļo dzimumu!
armilo
# Iesūtīts: 2009.12.12 22:45:05
Komentārs, var jau būt, ka es pārspīlēju, bet var būt arī tā, ka ir divas pretējas atziņas par kalpošanas ceļu. Senos laikos bija vīrs, kas bija savas algas cienīgs, tomēr viņam nebija, kur savu galvu nolikt. Es tev piekrītu, ka eklezioloģijai ir jāizpaužas praksē. Par savu mācītāju uzturēšanu ir jāgādā draudzēm. Un cik tās ir spējīgas to darīt, par to paldies. Tu dari savu darbu - Dievs darīs savu. Nav vēl dzirdēts, ka kāds mācītājs savā draudzē būtu nomiris aiz bada.
armilo
# Iesūtīts: 2009.12.12 22:54:43
Aivars, tas ir jauki, pirmapustules utt., bet ko Kungs izsūtīja, kam deva amata varu? Ja nav zināma to 72 dzimumpiederība, tad no tā arī nevajadzētu izdarīt nekādus secinājumus. Vai 200 ļaužiem pirms vasarsvētkiem, kāda pavēle tika dota?
Uldis
# Iesūtīts: 2009.12.12 22:57:50
Aivars

Tikai ar solīdu vīrieša pietāti pret daiļo dzimumu - nu tik pietātisks, cik tāds ir Pāvils: Sievas lai draudzes sapulcēs cieš klusu, kā tas parasts visās ticīgo draudzēs; jo tām nav atļauts runāt, bet jābūt paklausīgām, kā arī bauslība nosaka.
Aivars
# Iesūtīts: 2009.12.12 23:03:56
armilo
Interesanti Tev sanāk kombinēt amata VARU, un KALPOŠANU BEZ PRETENZIJĀM uz TIESĪBĀM. Savu aicinājumu neredzu nedz tajā lai cīnītos par sieviešu ordināciju, nedz tajā lai cīnītos pret to. Pagaidām tikai vēroju un gaidu argumentus no abām pusēm, kā normāls lubraks, kas šajā jautājumā nav īpaši iedziļinājies, bet kuram iespējams būs spiesta lieta par šo tēmu balsot.
Aivars
# Labojis Aivars: 2009.12.12 23:06:02
Uldis
Nu šitā tēma jau it kā tika cilāta, gan neiedziļinoties vārdā `VISĀS ticīgo draudzēs`, bet aizrādot, ka runa ir par norādījumiem konkrētām pļurkšķēm, kas Korintā dievkalpošanu traucēja.
Tikai... Vai Tavās draudzēs dāmas dzied korāļus? Bībeles lasījumus lasa? Draudzes padomē muti atver?
Uldis
# Iesūtīts: 2009.12.12 23:17:28
Aivars

Kāpēc tu jautā, kā tas ir manā draudzē vai mūsu draudzēs? Mums jau nav tādas problēmas, kā jums. Es tikai pametu argumentu, jo jūs nezinājāt, ar ko sākt.

Acīmredzot, jus neesat izdiskutējuši pašu galveno. Uz ko attiecas klusuciešana? Vai vispār nedrīskt muti atvērt, vai arī uz sludināšanu, tas ir, kāpšanu kancelē, sakramentu pārvaldīšanu utt.? Ja dzilāk papēta šo vēstuli, tad jāsecina, ka tas ir daudz plašāks jautājums, kā tikai sludināšana vai nesludināšana draudzē.
Uldis
# Iesūtīts: 2009.12.12 23:20:00
Aivars

Es gan varu saprast, kāpēc jūs šajā jautājumā esat tā kā apstājušies pusratā. Tas ir ļoti sāpīgs jautājums. Bet kāpeč tad jūs vispār to pacēlāt un vēl gribat Satversmē apstiprināt?
Aivars
# Iesūtīts: 2009.12.12 23:20:15
Uldis
Nu tad neturi sveci zem pūra, ja reiz esi pieteicies!
Rādi kāds plašums, dziļums un augstums šai tēmai iespējams!
Aivars
# Iesūtīts: 2009.12.12 23:23:38
Uldis
Pēdējais jautājums nav vairs manā adresē. Man citi jautājumi aktuālāki, bet šis liekas galīgi nelaikā.
Uldis
# Labojis Uldis: 2009.12.12 23:30:10
Aivars

Vai cik viltīgs tu esi! Atklāti runājot, es nekad šādu diskusiju neuzsāktu šāda veida publsikos forumos. Mūsdienās pārleiku delikāts jautājums. Viena iemesla dēļ: pārpratumi rastos pārpratumu galā un rezultātu nekādu. Drīzāk tikai naids, dusmas, šķelšanās utt. Tas jums ir iekšēji jāizrunā. Tas ir mans padoms. Bet izrunāt vajag. Tikai savā starpā. Vai tādas normas Satversmē ielikt... Kāpēc?

PS
Satversme tam nav domāta. Tas ir mācības jautājums, ko var formulēt baznīcas ticību apliecinošos dokumentos.
Raimonds
# Iesūtīts: 2009.12.12 23:37:21
Aivars
Cik izskatās, tad arī ir lielas neskaidrības, ko nozīmē kalpošanas amats. Drīzāk no tā tiek uzprojicēts kaut kas montrozs un necilvēcīgs, un vai pie šada daudzi no diskutētājiem maz vēlēsies paši iet. Tik labi uzlikt draudzes priekšā ieprogrammētu robotu. Uzliec progmāru un palaid! Aizmirstot, ka bieži vien kalpojot tiek sniegta dziedināšana arī pašam brālim caur viņa cilvēcīgumu, pieredzot pārbaudījumus. Aizmirstot, ka mācītājs arī ir kristietis.
Aivars
# Iesūtīts: 2009.12.12 23:39:11
Uldis
Iespējams mans pēdējais teikums tāds divdomīgs sanācis. Bet ideja par šī jautājuma ierakstīšanu satversmē un īpaši šajā laikā man neliekas tā pareizākā un īstajā laikā. Es to uztveru kā `falšo startu`, kad viens `aizdeso`, citus līdzi paraujot. Taču nu publicitāte ir tāda, par kādu daži labi citi sapņot neatļaujas. Un nākas vien tēmu cilāt. Es te tikai mazliet kurbulēju, lai argumenti būtu vismaz tik nopietni, lai pusaudzis - gūgles pavēlnieks, nesajūtas gudrāks kā teologi un teoloģes ar grādiem.
Bet Tu sacīji, ka Tev jau atbildes kabatā. Varbūt, padalies?
Aivars
# Iesūtīts: 2009.12.12 23:46:03
Raimonds
Domāju, ka tas jau vienā brīdī šajā diskusijā uzrādās, ka nav jau vienotas izpratnes par šo mācītāja kalpošanu. Man ļoti simpatizē Tava pieeja. Ceru tikai, ka galu galā arī šī diskusija nobeigsies ar kādu celsmīgu atklājumu, ne bezjēdzīgiem sarūgtinājumiem.
<< 1 ... 36 . 37 . 38 . 39 . 40 . 41 . 42 . 43 . 44 . 45 . 46 ... 47 . 48 . >>
Tēma ir slēgta, jūs nevarat iesūtīt komentārus

 Lapas redaktors:redaktors@lelb.lv; Copyright © 2006 LELB, created by MB Studija
Šajā stundā bijuši 153 , pavisam kopa bijuši: 34770