atpakaļ uz mājaslapu
E-pasts:  Parole: atcerēties mani reģistrētiesaizmirsu parolimeklēt
Diskusijas Par Baznīcu Par Svēto Vakarēdienu
danar
Iesūtīts: 2009.10.05 12:04:12
Ir teikts,ka pie Vakarēdiena nepielaiž tos,kuri dzīvo atklātā grēkā un to nenožēlo.
Kas tie ir par grēkiem,kuru dēļ cilvēku nepielaiž pie Vakarēdiena?
<< 1 ... 9 . 10 . 11 . 12 . 13 . >>
AutorsZiņas teksts
Mulders
# Iesūtīts: 2009.10.09 12:43:57
Aivars, nē protams... tikai aceries, kad Kristus ar muitniekiem un grēciniekeim bij pie viena galda, viņi atgriezās... tie bij tie muitnieki un grēcinieki, kas atgriezās... un pat vēl pie galda sēžot zaģli teicās pusi savas mantas atdot nabagiem...
lēnprātīgais
# Iesūtīts: 2009.10.09 12:47:20
Nu tad beidzot sākam runāt par lietu! Paldies, Jāni, paldies, Aivar! Acīmredzot šajā jautājumā var nonākt divās galējībās - kā dažās draudzēs,kur mācītājs nepielaiž pie Dievgalda nevienu, kas pirms tam nebūtu pie viņa nācis uz privāto bikti, un otra galējība, ka pie Dievgalda tiek aicināti pilnīgi visi bez kādiem noteikumiem vai ierobežojumiem. Tas nu tad būtu mācītāja uzdevums ar mīlestību un atbildības sajūtu Svētā Gara vadībā atrast to pareizo zelta vidusceļu, lai neviena dvēsele viņa dēļ neaizietu pazušanā.
Mulders
# Iesūtīts: 2009.10.09 12:48:10
Aivars, nuja... es jau arī runāju par to izslēgšanu un izmešanas procedūru... Ja tāda ir notikusi pār kādu cilvēku, tad pat Jānim nevajadzētu viņu pieņemt pie dievgalda pirms nav notikusies redzama atgriešanās ar attiecīgiem atgriešanās augļiem!

Šķiet, ka tu mani (citus) pārproti - es nesaku, ka pie dievglada nav jālaiž tikai tāds grēcinieks, ko visi zin, un mācītājs tam pierkīt - tb Vox Populi Vox Dei neiet cauri šeit... Jautājums ir vai principāli tu esi gatavs arī to objektīvi exkomunicēto ļaundari nepielaist, ja viņš nav atgriezies bet lien atpakaļ pa logu?
Jo bieži šie izmestie ir citu mācību sludinātāji un vienalga uzglūn draudzei un lien apakaļ dievkalpojumos musināt ļaužus!

Un jā es piekrītu, ka nedrīxt atteikt vakarēdienu kristītam iesvētītam tomēr grēciniekam, lai arī visiem zināmam, ja nav bijusi šī exkomunikācijas procedūra. Jā piekrītu, ka Mācītājs viens pats ļoti retos gadījumos tikai var būt šis inkvizitors... Vispār būtu forši, ka, ja ordinē 3 mācītāji, tad arī exkomunicēt var 3 mācītāji...

Taču ko tu saki uz neonežiņa LTA citēto? Tie IR saistoši Luterāņu mācītājiem! Un tad ir jautājums... ja tomēr tu tiem nepakļaujies, vai tas nozīmē, ka tu nepiekrīti ka LTA ir pareizs Rakstu interpretējums?
Aivars
# Iesūtīts: 2009.10.09 12:53:17
Mulders
Oi, te vēl visko esi sarakstījis. Kad Tev mācītājs saka "ES tev piedodu"? Kad uz kājas esi uzkāpis vai kā? Liturģijā laikam ir teksts `Es pasludinu grēku piedošanu`.
Bet vispār Tu atgādini kāda sirma semināra profesora teikto par absolventiem, kas pirmajos gados `dragā` , bet pēc gadiem pieciem kļūst pazemīgāki. Farizejisma problēma jau ir tur, ka attiecības starp cilvēku un Dievu top paŗvērstas par attiecībām starp cilvēku un legālistisku sistēmu.
Tādēļ vaicāju, kuru apgrēcina ciema "ielene` pie Sv. Vakarēdiena? Viņu pašu, vai viņas klientus? Vai mācītāju, kurš, ja vien nav tenkotājs vai maukuris, varētu par šo nodarbošanos nezināt.

Uz brīdi atmet to standarta terminu `atsleģu vara` un paskaties uz pašām Rakstu vietām, kuras šai sakarā tiek piesauktas.
Par to pašu grēku piedošanu un paturēšanu - Tie ir vārdi, ko saka Augšāmceltais `sūdabrāļiem`, kas atkal ir pie galda ar savu Kungu,kā pirms 3 dienām, vēl pirms viņi visi apgrēcinājās Krusta tuvumā. Tas nav tāds brīdis, kad sausi apcerēt, cik kuram nepiedot, bet apjaust, kci8k svarīga ir peidošana, kuras dēļ viņiem pašiem ir cerība un jauns sākums dots. To ka pēc tam te ir `ielasīts` variants kā manipulēt, ir cits stāsts.

-Jona-
# Iesūtīts: 2009.10.09 12:53:31
nekonezinis [80.232.251.58]

Man arī nav pārāk daudz tā laika... vai nekonezinis nemaldīgi atpazīst Jēzus Klātbūtni konsekrētā hostijā? Jā vai nē.
Aivars
# Iesūtīts: 2009.10.09 12:57:10
Par to LTA runājot, ir jau teikts, ka tā nedrīkst būt `tirāniska` vara, bet tai jābūt pamatotai Dieva Vārdā. Tikai, ko katrs ar `netirānisku` saprot.
Gribu teikt, ka tas ir galējs variants, kas īstenībā nozīmē arī zināmu kapitulāciju no pašas Baznīcas puses.
nekonezinis [80.232.251.58]
# Iesūtīts: 2009.10.09 12:59:24
-Jona- es atzīsu, ka Sv. Vakarēdienā saņemu patiesu Kristus miesu un asinis. Es atzīstu, ka tur es saņemu pašu Kristu līdz ar visām Viņa dāvanām, t.sk. grēku piedošanu.
Aivars
# Iesūtīts: 2009.10.09 12:59:44
Mulders
tikai aceries, kad Kristus ar muitniekiem un grēciniekeim bij pie viena galda, viņi atgriezās... tie bij tie muitnieki un grēcinieki, kas atgriezās... un pat vēl pie galda sēžot zaģli teicās pusi savas mantas atdot nabagiem...

LŪK! Tur jau arī visa Baznīcas misija. Nevis izlasīt `labākos un bezgrēcīgākos` , bet cerībā uz atgriešanos būt kopā ar grēciniekiem, ja vajag, arī pie viena galda
Mulders
# Iesūtīts: 2009.10.09 13:01:12
Aivars, jā...
Aivars
# Iesūtīts: 2009.10.09 13:03:23
Mulders
Nu līdz Tavam pēdējam tekstam par to ekskomunicēto ļaundari. Protams, tas ir īpašs gadījums, bet pagaidām par nevienu šādu gadījumu nezinu un ļaundara fotogrāfijas uz draudzēm izsūtītas nav.
Kā jau minēju, pie SV.Vakarēdiena pielaisti tiek iesvētīti Baznīcas dēli un meitas, tā kā jautājums ir atbildēts.
-Jona-
# Labojis -Jona-: 2009.10.09 13:03:36
es atzīsu, ka Sv. Vakarēdienā saņemu patiesu Kristus miesu un asinis. Es atzīstu, ka tur es saņemu pašu Kristu līdz ar visām Viņa dāvanām, t.sk. grēku piedošanu.

nē nē nē, es ne par to, šoreiz es par ko citu - vai nekonezinis spēj atpazīt/atšķirt hostiju no vnk bulciņas?
Mulders
# Iesūtīts: 2009.10.09 13:05:06
Aivars, labi... precīzāk, pie altāra tavā draudzē atnāk Cālītis un Sants... Tu dosi vai nedosi viņiem?
Mulders
# Iesūtīts: 2009.10.09 13:07:08
nē nē nē, es ne par to, šoreiz es par ko citu - vai nekonezinis spēj atpazīt hostiju no vnk bulciņas?

Tak vienkārši!

Hostija = Jebkura Bulciņa, kas konsekrēta un pasniegta Dievkalpojumā, kur Kristum Ticīgie sapulcējas kāreiz ar šo nodomu - ēst Kristus miesu un dzert Kristus asinis, jo šādam pasākumam ir paša Kristus Vārds, ka viņš tur būs klātesošs.
nekonezinis [80.232.251.58]
# Iesūtīts: 2009.10.09 13:09:26
-Jona- Kur vārds nāk klāt ārējai lietai rodas sakraments. (Accedat verbum ad elementum et fit sacramentum ). domāju ar to viss ir pateikts.
nekonezinis [80.232.251.58]
# Iesūtīts: 2009.10.09 13:12:27
Luters: "Ņemiet, ēdiet, tā ir Mana miesa, ..dzeriet visi no tā [biķera], tā ir jaunā derība Manās asinīs." Pie šiem vārdiem mēs paliekam un gribam redzēt, kā jūsmotāji kļūs Kristum par skolotājiem un darīs citādi, nekā Viņš sacījis. Patiesi, ja tu nošķirsi Vārdu no elementa vai uzlūkosi šo maizi un vīnu bez Dieva vārda, tad tev nebūs nekā vairāk kā parasta maize un vīns. Bet, kur Vārds paliek kopā ar maizi un vīnu, kā tam jābūt, tur tā patiesi ir Kristus miesa un asinis. Jo, kā Kristus runā un saka, tā arī ir – Viņš nevar nedz melot, nedz maldināt.
Aivars
# Iesūtīts: 2009.10.09 13:12:37
Mulders
Aivars, labi... precīzāk, pie altāra tavā draudzē atnāk Cālītis un Sants... Tu dosi vai nedosi viņiem?
Reiz, šķiet, dzirdēju vairāku mācītāju pārdomas šai sakarā, tieši šajā kontekstā. Hrestomātisks piemērs, tā teikt.
Es zinu, ka viņi ir atstādināti no mācītāja amata, bet vai viņi ir ekskomunicēti? Bet pats par sevi piemērs ir drīzāk teorētisks nekā praktisks.
Mulders
# Iesūtīts: 2009.10.09 13:15:06
Reiz, šķiet, dzirdēju vairāku mācītāju pārdomas šai sakarā, tieši šajā kontekstā. Hrestomātisks piemērs, tā teikt.
Es zinu, ka viņi ir atstādināti no mācītāja amata, bet vai viņi ir ekskomunicēti? Bet pats par sevi piemērs ir drīzāk teorētisks nekā praktisks.


Tas jau tev labāk jāzin. Cik esmu sapratis, tad viņi ir klasisksi exkomunicēti!
-Jona-
# Labojis -Jona-: 2009.10.09 13:15:10
nekonezinis [80.232.251.58]

paldies, liekas ka jau atbildēji - tu protams ka neatšķir konsekrētu hostiju no parastas maizītes ....
nu kā jau mēs viss vairākums...

tomēr uzstāj, ka jūties tiesīgs kādu nelaist pie dievgalda (tātad precīzi zini šī kāda grēcīguma pakāpi).... dīvaini.
Aivars
# Iesūtīts: 2009.10.09 13:18:52
Mulders
. Cik esmu sapratis, tad viņi ir klasisksi exkomunicēti!

Varbūt man kāda ziņa garām paslīdējusi, bet tādas informācijas man nav. Es zinu, ka atcelti no kalpošanas LELBā
Aivars
# Iesūtīts: 2009.10.09 13:25:14
Vispār jau transubstanciācijas teorija vairāk uz Aristoteļa dalījumu substancēs un akcidencēs balstās, kur substance ir būtiskais, bet akcidence gadījuma rakstura īpašība. Nav jau tai teorijai ne vainas, ja tā ir kā ilustrācija, ar zināmiem ierobežojumiem, bet kad tā tiek pasludināta par pilnīgu un nekļūdīgu ticības dogmatu tad ir ziepes. Luters jau pats diezgan skaidri to pasaka.
<< 1 ... 9 . 10 . 11 . 12 . 13 . >>

:: Pievienot komentāru

Autors: 
  • Lai iekopētu autora vārdu,nospied uz tā.
  • Reģistrēti lietotāji var rediģēt tekstus vēlāk.
Bold FontItalics fontUnderlineStrike OutSubscriptSuperscriptFont colorTeletypeHorizontal LineE-mail linkhyperlinkListsimies
Atlikušas 1000 zīmes

 Lapas redaktors:redaktors@lelb.lv; Copyright © 2006 LELB, created by MB Studija
Šajā stundā bijuši 127 , pavisam kopa bijuši: 3054