atpakaļ uz mājaslapu
E-pasts:  Parole: atcerēties mani reģistrētiesaizmirsu parolimeklēt
Diskusijas Par Baznīcu Bībeles "morāle"
pich007
Iesūtīts: 2009.09.11 16:42:08
Tas viss ir bībelē, bet vai jums tas šķiet pieņemami? Neko neesmu pats izdomājis- ar visu zemāk rakstīto var iepazīties šajā adresē http://bibele.lv/bibele/bibele.php

5. Mozus grāmata
22:28-29 Bet, ja kāds vīrs sastop meiteni, kas ir jaunava un kura vēl nav saderināta, un to sagrābj un pie tās guļ, un tie tiek atrasti,
tad tas vīrs, kas pie viņas ir gulējis, lai dod meitenes tēvam piecdesmit sudraba seķeļus, un tā lai kļūst viņam par sievu, tāpēc ka viņš to ir piesmējis; tas viņu nedrīkst atlaist visu savu mūžu.

5. Mozus grāmata
28:53 Un tu ēdīsi pats savas miesas augļus, savu dēlu un savu meitu miesas, ko Tas Kungs, tavs Dievs, tev devis, apspiestībā un postā, ar ko tavi ienaidnieki tevi spaidīs.

2. Mozus grāmata
21:5-6 Bet, ja vergs teiks: es mīlu savu kungu, savu sievu un savus bērnus, - tad lai viņš neaiziet brīvībā.
Tad lai viņa kungs to nostata Dieva priekšā un lai to ved pie durvīm vai stabiem, un kungs lai ar īlenu izdur cauri viņa ausij, un tas lai kalpo viņam mūžīgi.
21:20-21 Bet, ja kāds sit ar koku savu vergu vai verdzeni, ka tie no viņa rokas mirst, tad lai tas tiek riebtin atriebts.
Bet, ja tas vēl dzīvo vienu vai divi dienas, tad viņš nav jāsoda, jo tā ir viņa nauda

2. Samuēla grāmata
12:11 Tā saka Tas Kungs: redzi, Es likšu nelaimei nākt pār tevi no tava paša nama un tev to redzot: Es ņemšu tavas sievas un tās nodošu kādam tavam tuviniekam, lai viņš guļ ar tavām sievām gaišā dienas laikā, saulei spīdot

3. Mozus grāmata
25:44 Bet vergus un verdzenes, kas tev ir, pērc no apkārtnē mītošām tautām, no tām jums būs pirkt vergus un verdzenes.

Atklāsmes grāmata
9:4-5 Un tika sacīts viņiem [siseņiem- aut.] nemaitāt zemes zāli, ne kādu zaļumu, ne kādu koku, bet tikai cilvēkus, kuriem nav uz pierēm Dieva zīmoga.
Tiem tika dots, ne viņus nokaut, bet mocīt piecus mēnešus ilgi, un viņu mokas līdzīgas mokām, kad skorpions sadzēlis cilvēku.

1. Mozus grāmata
22:2 Tad Viņš teica: "Ņem savu vienīgo dēlu, kuru tu mīli, Īzāku, un ej uz Morija zemi un upurē to tur par dedzināmo upuri uz kāda no kalniem, kuru Es tev norādīšu."
22:10 Un Ābrahāms izstiepa savu roku un satvēra nazi, lai nokautu savu dēlu.
22:12 Bet tas sacīja: "Te es esmu." Un viņš sacīja: "Neizstiep savu roku pret savu dēlu un nedari tam it nekā, jo tagad Es zinu, ka tu bīsties Dieva un neesi taupījis savu vienīgo dēlu Manis labad."
Mans komentārs: Lai arī Ābrahams nenogalināja savu dēlu Īzaku, padomāsim par to, kādas mokpilnas šausmas Īzaks piedzīvoja mirklī, kad viņa paša tēvs, satvēris nazi, bija gatavs viņu nogalināt (upurēt)

2. Mozus grāmata
12:29 Un notika nakts vidū, ka Tas Kungs sita visus Ēģiptes pirmdzimušos, sākot ar faraona, kas sēž uz sava troņa, pirmdzimto, līdz cietumnieka pirmdzimtajam, kas bija cietumā, un visus lopu pirmdzimušos.

2. Ķēniņu grāmata
2:23-24 Un no turienes viņš devās augšup uz Bēteli; un, kad viņš vēl pa ceļu gāja augšup, tad mazi puikas bija iznākuši ārā no pilsētas, un tie viņu mēdīja un viņam sacīja: "Nāc augšā, plikgalvi! Nāc augšā, plikgalvi!"
Un tad viņš apgriezās un, tos ieraudzījis, nolādēja Tā Kunga Vārdā. Tad divi lāči iznāca no meža, un tie saplosīja no tiem četrdesmit divus zēnus.

Jeremijas grāmata
19:9 Es likšu tiem ēst savu dēlu un meitu miesas, tie ēdīs ikviens sava tuvākā miesu tai postā un bēdās, ar ko tos spaidīs viņu ienaidnieki un tie, kas tiecas pēc viņu dzīvības

Psalmi
137:9 Svētīgs tas, kas sagrābs tavus mazos bērnus un viņus satrieks pret klintīm!
<< . 1 . 2 . 3 . 4 . 5 . 6 . 7 . 8 . 9 . 10 ... 19 . 20 . >>
AutorsZiņas teksts
pich007
# Iesūtīts: 2009.09.11 22:03:04
Kristofers
nu ja, jo tā ir pārveidota maigāka un nedaudz pielāgota mūsdienām, vai ne?
kur tad ir patiesība? varbūt vienkārši atzīstiet, ka šī grāmata ir parasts bestsellers, nevis atbildes uz pilnīgi visiem jautājumiem?
Papucs
# Iesūtīts: 2009.09.11 22:19:14
pich007
Ne jau grāmata ir atbilde.
Atbilde ir Dievs.
Vienkārši aprunājies ar Viņu.
Ja gribi.
Ja negribi...
9K116
# Iesūtīts: 2009.09.11 22:28:37
Aivars
Laikam Kosidovskis vai "jautrā bībele` citātu atlasi ietekmējusi
Diez vai. Drīzāk ir atlasīti tie citāti, kuri, khmm, izskatās visai dīvaini pat izvērtējot tos no mūsdienu izvirtušās un bezdievīgās morāles viedokļa.

Papucs
Tev tiešām šķiet, ka dzīvē ir kāda reāli labāka morāle par šo?
Vispār jā - tā morāle, ar kuru mēs dzīvojam ikdienā, IR labāka par šo. Jo verdzība ir aizliegta ar likumu, un neviens nespiež izvarotas meitenes precēties ar saviem pāridarītājiem.

Salīdzinājumam apskaties un padomā par to vietu, kur Kristus ar pātagu izdzenā spekulantus no tempļa.
Mūsdienās gan viņi visai veikli ir salīduši atpakaļ, un nez kāpēc dievs nesūta ķerubu ar ugunīgu zobinu viņu izgaiņāšanai

Ja kāds omulīgs onkulis Tev pienāk no mugurpuses un mīlīgi bāž savu čibriku Tavā dupsī, pie tam to vēro visi apkārtējie un laimīgi smaida, bet Tev tas nepatīk un Tu izvelc savu nazi un uzšķērd omulīgajam onkulim vēderu tā, ka zarnas ar asinīm un sūdiem pa visu ielu - kura no darbībām Tavuprāt būtu klasificējama kā vardarbība?
Abas divas. Bez tam - kāpēc gan būtu jāstaigā pa ielu plikam? Diez vai caur biksēm kaut kur <iebāzt čibriku> ksalificējas kā triviāls uzdevums

Kristofers
Kristīgo morāli, draugs, meklē nevis speciāli atlasītos Vecās Derības "šausmu tekstos", bet gan Jaunajā Derībā, Kristus un apustuļu mācībā.
Kā tur bija - `es neesmu nācis vis mieru nest, bet sanaidot vīru ar sievu, bērnu ar vecāku un brāli ar māsu`? ©

bitukas
Ne, Tev, par Bībeli, ne par zāli skaidrība
Tipa - kristieši ir eksperti kā Bībelē, tā zālē?
Papucs
# Labojis Papucs: 2009.09.11 22:45:55
9K116
Man teorētiski patīk DonKihots, tāpēc, kā jau teicu, atbalstu to "bezcerīgo cīņu" un vardarbību, kas man šķiet Dievišķa.

visai veikli ir salīduši atpakaļ - ņemsim vērā, ka nekas nenotiek nejauši (tb, ne bez Dieva piekrišanas), tāpēc arī iespējams izdarīt secinājumus par iespējamu Dievišķu atbalstu noteiktai nebeidzamai Svētai Vardarbībai.
Redzi, Kristus nedarīja neko bezjēdzīgu. Un, ja viņi ir visai veikli ir salīduši atpakaļ , tad viņi ir atkal jāiztrenkā. Un šķiet, ka tas ir jādara nepārtraukti līdz pat Pasaules galam.
bitukas
# Iesūtīts: 2009.09.12 00:53:20
9k116
Ja tagad, pēdējo 10 gadu laikā nav izveidota jauna kaņepes supersuga, tad atļaušos sevi dēvēt par ekspertu zāles jautājumos Ne visi ir kristieši no bērnības!
pich007
# Iesūtīts: 2009.09.12 07:37:31
9K116
bingo
vilks
# Iesūtīts: 2009.09.12 07:57:35
Nezin,es nedomāju,ka šie būtu Bībeles morāli definējošie teksti. Nedz no konteksta, nedz kristīgās teoloģijas viedokļa tas neizriet. (manuprāt, labu pārskatu par minētajiem citātiem deva Aivars)

šie ir perfekti teksti, par kuriem kašķēties ateistiem, tomēr, ja tos lasa, ņemot vērā grāmatas un arī vēsturisko kontekstu, tad pietiekoši labi saprast.

Bībelē, un pie tam Jaunajā Derībā, atrodami arī teksti `viņš aizgāja un pakārās` un `ej un dari arī tu tāpat`,bet nez vai kāds domājošs cilvēks uzskatīs,ka tos vajag lasīt kopā un tiem paklausīt...
masiks [159.148.73.94]
# Iesūtīts: 2009.09.12 12:09:15
vilks
šie ir perfekti teksti, par kuriem kašķēties ateistiem, tomēr, ja tos lasa, ņemot vērā grāmatas un arī vēsturisko kontekstu, tad pietiekoši labi saprast.
un kas tad tiek saprsts, ņemot vērā grāmatas un vēsturisko kontekstu?
Raimonds
# Iesūtīts: 2009.09.12 13:30:19
Ir jau labi, mēģinot noskaidrot, gan tekstuālos, gan kulturālos, gan vēsturiskos kontekstus, lai nebūtu par katru cenu jānodarbojas ar visa attaisnošanu vai noliegšanu. Brīžam nemaz nav tik vienkārši ielīst līdzcilvēka ādā, kur vēl saprast ētisko motivāciju pirms 3 tūkst.gadiem dzīvojušam sencim. Kur ir vispārēji principi, bet kur ir konkrētas situācijas diktēti? Tāpat šodien nav jāaizstāv tās vai citas netaisnības, ko ir pastrādājuši tie vai citi cilvēki, piesedzoties ar augstiem morāliem saukļiem, vai tie būtu kristieši vai tikpat labi - nekristieši. Te drīzāk ir vecais ebreju jautājums, kāpēc Tu tā jautā? Kāpēc tas Tev ir tik svarīgi? Lai vien no jauna izvilktu gaismā apsūdzības pret līdzcilvēkiem un Dievu? Tur mēs neko orģinālu nepateiksim. Kaut vai šie paši senie stāsti par Ādamu un viņa kundzi. Un arī tas ir bibliskais kontekts, tāpat kā Kristus nāve par mūsu grēkiem.
pich007
# Iesūtīts: 2009.09.12 15:25:44
vai tādā gadījumā kristīgā pasaule nav apsvērusi ideju ieviest vienotu bībeles mūsdienu variantu? es domāju, ka tas būtu tikai loģisks solis, jo pasaule taču mainās, un visas agrākās vērtības nav piemērojamas mūsdienām
Aivars
# Iesūtīts: 2009.09.12 15:32:24
pich007
Tieši tādēļ, ka pasaule mainās (jeb zvārojas) ir labi, ka Bībele paliek nemainīga. Un ja palasīsi Atklāsmes grāmatas noslēgumu, sapratīsi, ka normāli kristieši nekad nesteigsies to mainīt.
Tur jau ir foršais Bībelē, ka atšķiribā kaut vai no Ēģiptes faroniem mīļās vēstures pārrakstīšanas (nerunājot par vēlākiem laikiem), Bībele skaidri uzrāda kaut vai patriarhu un ķēniņu vājības un grēkus, brīdinot, pamācot, audzinot arī šodienas cilvēku. Ja tev gribās palasīties moralizējošas grāmatiņas, ieteiktu paskatīties, vai bēniņos nav aizķērusies "Stāsti par Ļeņinu", "Timurs un viņa komanda" un līdzīgas, kur ir tikai pozitīvas rīcības piemēri.
masiks [159.148.73.94]
# Iesūtīts: 2009.09.12 15:36:40
Aivars
Tieši tādēļ, ka pasaule mainās (jeb zvārojas) ir labi, ka Bībele paliek nemainīga.
tas, tjipa - ja pasaule paliek labāka, ir labi ja bībele paliek nemainīga? a kas tur labs?
Aivars
# Iesūtīts: 2009.09.12 15:40:30
masiks [159.148.73.94]
Vai droši zini, ka pasaule labāka paliek?
Un vai Tu ieteiktu likvidēt visas dokumentālās liecības par otro pasaules karu tādēļ vien, ka šodien Latvijā bumbas nekrīt?
Īstenībā ķēniņa Dāvida ģimenes krīzēs var daudz paralēles saskatīt ar līdzīgām ģimeņu krīzēm šodien.
masiks [159.148.73.94]
# Iesūtīts: 2009.09.12 15:43:32
Aivars
Vai droši zini, ka pasaule labāka paliek?
jā.
Un vai Tu ieteiktu likvidēt visas dokumentālās liecības par otro pasaules karu tādēļ vien, ka šodien Latvijā bumbas nekrīt?
otrā pasules kara arhīva turētāji neuzskata šo arhīvu par morāles un ētikas pamatu visai pasaulei un sevi par pasaules sāli.
masiks [159.148.73.94]
# Iesūtīts: 2009.09.12 15:55:07
Raimonds
Te drīzāk ir vecais ebreju jautājums, kāpēc Tu tā jautā? Kāpēc tas Tev ir tik svarīgi? Lai vien no jauna izvilktu gaismā apsūdzības pret līdzcilvēkiem un Dievu?
jautājums pareizi nostādīts. Atbilde slēpjas pašos kristiešos un kristietības būtībā: sevi pasludināt par absolūtās un vienīgās morāles nesējiem. Neslēpšu - arī mani tracina kristiešu zajavas par īpaši augstās morāles standartiem, kas pasludināti bībelē. Jo viņas acīm redzami konfliktē ar tēmas sākumā ierakstītajiem citātiem. Un Dievs šai gadījumā nav pārmetumu mērķis, bet gan bandinieks kristiešu/nekristiešu argumentu spēlē.
Aivars
# Iesūtīts: 2009.09.12 16:00:10
masiks [159.148.73.94]
Nu Tu te mazliet vienkāršo. Bībelē tiešām ir vietas, kur top piedāvāti visaugstākās morāles standarti, un ir vietas, kur tiek konstatēti dažādi amoralitātes piemēri.
Ja salīdzināsi kaut vai ar hellēnistisko mantojumu, nerunājot nemaz par hamurapi likumiem, dažādiem musulmaņu un ķīniešu traktātiem, atklāsi, ka Bībele tiešām atšķiras labā nozīmē.
Bet būtībā jau Tavu attieksmi veido ne Bībele, bet aizvainojums par `kristiešu zajavām".
Raimonds
# Iesūtīts: 2009.09.12 16:01:25
pich007
Cilvēki jau mēģina rakstīt savas bībeles. Kaut kur Maksimā nesen redzēju tādu Seksa bībeli. Tāpat ir Ateistu bībele, Sātana bībele . Droši vien vēl kādas. Kā redzi, raksta!

Bet attiecībā uz to, ka pasaule mainās, jā, mainās un kaut kur skraida sīči, kas reiz nesīs tavu zārku. Tā ar visām modernajām idejām, arī mūsu, kāds jau pēc laika būs gatavs mūs pašus ar visām mūsu idejām norakt .
Raimonds
# Iesūtīts: 2009.09.12 16:06:54
masiks [159.148.73.94]
Tam var piekrist par pārprasto morāli un manipulēšanu. Bet pats labi zini, ka bez moralizēšanas kristietībā ir citas labas lietas.
Kristofers
# Iesūtīts: 2009.09.12 17:42:05
9K116 Kristofers
Kristīgo morāli, draugs, meklē nevis speciāli atlasītos Vecās Derības "šausmu tekstos", bet gan Jaunajā Derībā, Kristus un apustuļu mācībā.
Kā tur bija - `es neesmu nācis vis mieru nest, bet sanaidot vīru ar sievu, bērnu ar vecāku un brāli ar māsu`? ©

Ja kāds kašķīgs vīrs vai sieva gribētu izmantot šo tekstu, lai attaisnotu savu šausmīgo uzvedību, tad tā būtu Bībeles nelietīga izmantošana. Kristīgā morāle ir izteikta apustuļa Pāvila vārdos:

Un esiet paklausīgi cits citam Kristus bijībā. Sievas, esiet paklausīgas saviem vīriem kā Tam Kungam. Jo vīrs ir sievas galva, tāpat kā Kristus ir draudzes galva, būdams Savas miesas Pestītājs. Bet, kā draudze ir paklausīga Kristum, tāpat arī sievas saviem vīriem visās lietās. Vīri, mīliet savas sievas, tāpat kā Kristus ir mīlējis Savu draudzi, pats nododamies viņas labā. Ef 5:21-25
Sievas, esiet paklausīgas saviem vīriem, tā tas pieklājas Tā Kunga draudzē. Vīri, mīliet savas sievas un neesiet skarbi pret viņām. Bērni, klausait saviem vecākiem visās lietās, jo tas patīk Tam Kungam. Tēvi, nekaitinait savus bērnus, lai tie netop bailīgi. Kol 3:18-21

Bet Tevis minētie Kristus vārdi diemžēl piepildās daudzu kristiešu dzīvēs. Kad kāds ir nācis pie patiesas un dzīvas ticības uz Jēzu Kristu, tad pret viņu iracionālā naidā var vērsties viņa paša ģimenes locekļi, zākājot viņu par jukušu, fanātiķi utt. Tas ir neatdzimušo miesas cilvēku Sātana iedvesmots naids pret ikvienu ticībā uz Kristu atdzimušo, kas ir spēcīgāks par jebkādām ģimenes saitēm. Lai šāds lietu pavērsiens kristieti neizbrīna un neiedzen izmisumā - tas Kungs par to jau ir brīdinājis.
Kristofers
# Iesūtīts: 2009.09.12 17:55:10
Attiecībā uz pich007 pievestajiem tekstiem ir jāsaka - jā, tādi Bībelē ir. Dzīve būtu vieglāka, ja tādi tur nebūtu
Tāpēc, manuprāt, pareizākais Bībeles lasīšanas veids, ko es iesaku citiem, būtu izlasīt visbiezāko Bībeles stāstu grāmatu, lai zinātu:
1) VD galvenos notikumus un personāžus, un nepiedauzītos pie kādiem "šausmu tekstiem" vai nezaudētu pacietību lasot visu milzīgo VD materiālu;
2) galvenos Evaņģēlija notikumus, un nelauzītu galvu par sinoptisko problēmu un notikumu hronoloģisko secību.

Un tikai tad ķerties pipe pašas Bībeles lasīšanas, vispirms iesakot izlasīt Jāņa evaņģēliju, tad Austuļu darbus, un tad - Pāvila vēstules. Tad cilvēkam būs izveidojies skaidrs priekšstats par Kristus mācību, par Baznīcas pirmsākumiem, un par kristīgo ticības mācību.

Un tad ar šo bagāžu var ķerties pie visas pārējās Bībeles lasīšanas, mēģinot Jaunās Derības gaismā saprast Vecās Derības smagās vietas.
<< . 1 . 2 . 3 . 4 . 5 . 6 . 7 . 8 . 9 . 10 ... 19 . 20 . >>

:: Pievienot komentāru

Autors: 
  • Lai iekopētu autora vārdu,nospied uz tā.
  • Reģistrēti lietotāji var rediģēt tekstus vēlāk.
Bold FontItalics fontUnderlineStrike OutSubscriptSuperscriptFont colorTeletypeHorizontal LineE-mail linkhyperlinkListsimies
Atlikušas 1000 zīmes

 Lapas redaktors:redaktors@lelb.lv; Copyright © 2006 LELB, created by MB Studija
Šajā stundā bijuši 37 , pavisam kopa bijuši: 4461