atpakaļ uz mājaslapu
E-pasts:  Parole: atcerēties mani reģistrētiesaizmirsu parolimeklēt
Diskusijas Par ticību brīvticība un brīvmācītājs
Svilpaste
Iesūtīts: 2009.08.02 14:37:29
Kas ir brīvticība un kas ir brīvmācītājs? No kā viņi ir brīvi?
<< . 1 . 2 . 3 . 4 . 5 . >>
AutorsZiņas teksts
vilks
# Labojis vilks: 2009.08.02 17:48:29
bitukas
Pēc "brīvmācītāju" loģikas, tu esi brīvs, tikai jātic tam to viņš saka
nē, cik saprotu, arī tam, ko mācītājs saka, nav jātic..var arī neticēt un nepiekrist.
tiesa, lai notiktu minētie rituāli, tur pie kaut kādas vienošanās jānonāk gan

ā, ja tu mini vairākus brīvmācītājus - vai tev ir informācija par vēl kādiem Latvijā? Pastāstīsi?
*Duksis
# Iesūtīts: 2009.08.02 17:51:13
vilks

> No kristīgās baznīcas viedokļa tas ir nonsenss, bet plurālā
> sabiedrībā,.... un tā tālāk tra-ļa-ļā...

Bet, no pestīšanas viedokļa?

bitukas
# Iesūtīts: 2009.08.02 17:55:26
daudzskaitli lietoju, lai atkal neuzrodas kāda lieciniece un nesaka, ka es apvainoju svēto fotogrāfu
vilks
# Iesūtīts: 2009.08.02 17:59:41
*Duksis
Es jau neesmu pestīšanas piešķiršanas komisijā un nenosaku, kurš nokļūst paradīzē un kurš - ellē.
(un arī tie cilvēki, kuri uzvedas tā, it kā zinātu un to noteiktu, šai komisijā nav)

Savukārt pestīti mēs tiekam ticībā Kristum - bet šo ticību mums dāvina Svētais Gars, kas ir Baznīcas dibinātājs un uzturētājs. Kam Viņš dāvina ticību, to Viņš arī ieliek kopienā, kurā cilvēks var augt ticībā un iepazīt Dievu tuvāk.
Es nezinu, vai tas attiecas arī uz kopienām, kuras noliedz,ka ir kopienas un apgalvo, ka arī visām citām reliģijām un burvestībām ir taisnība..bet mani ļoti izbrīnītu, ja Svētais Gars vienā brīdī teiktu, ka burt ir slikti, un nākošajā - ir jau ok.
Merlins
# Labojis Merlins: 2009.08.02 18:00:53
incognito

Luters noraidīja tikai pāvesta autoritāti de iure divino , proti, pretenziju, ka pāvesta primāts būtu no Dieva. Ja pāvests ļautu sludināt evaņģēlisku mācību, luterāņiem nebūtu bijis pretī, ja kārtības un sadraudzības dēļ vienu bīskapu atzīst par pirmo starp līdzīgiem. Melanhtons to pat izsaka skaidrā tekstā, parakstost Šmalkaldes artikulus. Ja viduslaikos nebūtu bijis Romas kūrijas greizsirdīgi uzspiesto pāvesta dievišķā primāta pretenziju, pret ko iestājās pat Konstances koncils katoļu baznīcas ietvaros, šodien iespējams nebūtu tādu luterāņu, bet būtu viena rietumu baznīca.

Bet te pat nav runa par autoritātes noraidīšanu, bet par to, ka Kristīgā ticība ir cauruncaur inkarnatīva un korporatīva. Dievs iemiesojās Jēzū no nacaretes, bet Jēzus pirms debesbraukšanas nodibināja savu baznīcu, atstājot to zemes virsū par savu mistisko miesu. Pat tuksneša vientuļnieki uzskatīja sevi par daļu no šīs baznīcas. Tādēļ brīvticība tā, kā to sludina Korālis kristīgās ticības ietvaros nav iespējama pēc definīcijas.

*Duksis

Ārpus baznīcas nav tādas pestīšanas, kuras pamatā ir piederība Jēzum Kristum. Baznīca ir Kristus miesa, tādēļ būt Kristū vispirms nozīmē būt baznīcā caur sakramentiem, ticību uz Kristu un koinonia jeb kopību. Tas ir Kristus paša izvēlētais un iedibinātais veids attiecībām ar viņu. Kas nav Kristus baznīcā, nav arī Kristū.
Aivars
# Iesūtīts: 2009.08.02 18:02:38
Ir jau tā, ka Dieva draudze ir atpestīto kopums, un līdz ar to pestīšana un piederība draudzei iet roku rokā. Kreņķis ir tikai tur, ka bieži draudzi, jeb Baznīcu cilvēki mēdz definēt visai partejiski.
Jāsaka godīgi, `brīvticība` ir tāda mānīšanās ar stāstiem par `nepiederību nevienai draudzei`. Atliek cerēt, ka metot pie malas rituālu budistu un dievturu pārmešanu pār gaisa balona groza bortu, Valters vienkārši sludinās Dieva Vārdu, un tad jau to varētu uzskatīt par vienu grupējumu Kristīgā Baznīcā. Bet pagaidām laikam ir grūti definēt, kas tas ir, un no kā kurš ir brīvs
*Duksis
# Iesūtīts: 2009.08.02 18:04:34
vilks

"Kur divi vai trīs manā vārdā sapulcēsies, es būšu starp viņiem." kaut kā tā tika teikts. Baznīca nav nekas cits, kā tikai "šī cilvēku kopā sanākšana Viņa vārdā." Basta!
Merlins
# Iesūtīts: 2009.08.02 18:04:52
Aivars

"Valters vienkārši sludinās Dieva Vārdu"

Lai Tava cerība ir visu aizlūgšanas, bet patlaban viņš to nedara - par to vari pašausīgi pārliecināties ticu.lv.
Merlins
# Iesūtīts: 2009.08.02 18:07:08
*Duksis

"Basta!"

Nebūt ne. Par baznīcu Jaunajā Derībā ir rakstīts daudz, daudz vairāk nekā šis viens citāts, ar kuru Tu gribi kaut ko pierādīt. Jāņem vērā visas rakstu vietas nevis atsevišķi panti.

*Duksis
# Labojis *Duksis: 2009.08.02 18:09:15
Merlins

> Luters noraidīja tikai pāvesta autoritāti de iure divino , proti,
> pretenziju, ka pāvesta primāts būtu no Dieva. Ja pāvests ļautu
> sludināt evaņģēlisku mācību, ... un tā tālāk ļer-ļer-ļer...

Luters nebija konsekvents līdz galam. Un ne vienā vien jautājumā.
Merlins
# Iesūtīts: 2009.08.02 18:12:34
*Duksis

"Luters nebija konsekvents līdz galam."

Tas tiesa. Taču viņš arī nebija revolucionāras ideoloģijas dzinējs, bet patiesības meklētājs Rakstos un patristiskajā mantojumā.
Aivars
# Iesūtīts: 2009.08.02 18:12:41
Merlins
Nu vismaz īstas pārliecības, ka tas tiktu darīts visā patiesībā, tiešām nav. Bet pirms sakām, `draņķis tāds!", jāatzīst, ka tā ir traģēdija, ja reiz LELB ordinēts mācītājs, acīmredzot savas ticības ceļa garumā, nav īsti ticis skaidrībā, kur ir un kur nav Dieva Vārds. Tā gan, iespējams, ir otra foruma diskusija.
*Duksis
Nu bet draudze jau arī vispirms ir kopība ar Kristu. Un tur tev taisnība.
Aivars
# Iesūtīts: 2009.08.02 18:18:33
Marka 9:40 Jo, kas nav pret mums, tas ir ar mums.
Mateja 12:30 Kas nav ar Mani, tas ir pret Mani, un, kas ar Mani nesakrāj, tas izkaisa.

Grozies kā gribi, draudzes robežas ir pakārtotas Kristum, ne partijām un struktūrām
*Duksis
# Iesūtīts: 2009.08.02 18:30:21
Katrs godīgs cilvēks agri vai vēlu nonākot pie atziņas, ka viņš nepārtraukti melo. Iespējams šī atziņa nepaslīdēja secen arī Luteram. "Meli vienmēr lokas kā čūska, tā nekad nav taisna, vienalga vai atrodas, vai neatrodas kustībā; tikai pēc savas nāves tā kļūst taisna un patiesa." (M. Luters) Tā tas ir - mūs, rāpot dzimušos, tikai nāve spēj atpestīt no rūgtās nepieciešamības radīt patiesības šķietamību un pārliecināt par tās patiesumu gan sevi, gan citus. Tikai mirstot, pametot šo pašu radīto šķietamības pasauli, vai, iespējams, pēc nāves, cilvēks spēj satvert lietu un parādību dziļāko būtību. ... . Hik!
Aivars
# Iesūtīts: 2009.08.02 18:35:40
*Duksis
A vot šito nevajag. Šitās `apļa loģikas` pļurkstēšanas ir pseidointelektuāļu snobošanas tukšība.
*Duksis
# Iesūtīts: 2009.08.02 18:43:36
Aivars Negaršo - neēd!

vilks

> Es jau neesmu pestīšanas piešķiršanas komisijā un nenosaku,
> kurš nokļūst paradīzē un kurš - ellē.

Pestīšanas komisija arī nav visspēcīga. Tās lēmumiem labākajā gadījumā ir rekomendējošs raksturs.

"Gada laikā mirušo sarakstu vajadzētu papildināt ar rubrikām: nokļuvuši debesīs - 33; devušies pie velna - 777; neskaidrības 883 gadījumos." /Lihtenbergs Georgs Kristofs (1742-1799/
Aivars
# Iesūtīts: 2009.08.02 18:46:19
*Duksis
Nejauc muldēšanu ar atziņām. Mēģini pats paanalizēt to nonsensu par godīgajiem, kas nepārtraukti melo.
*Duksis
# Iesūtīts: 2009.08.02 18:48:19
Aivars

Ja pats būsi pieteikami godīgs pret sevi, tad, iespējams, arī tev šāda atziņa nepaies secen.
MVeide [87.110.101.38]
# Iesūtīts: 2009.08.02 18:48:25
vai mani kaimiņi nav tādi(tie paši kuru lūgšanu amam garām ejot regulāri nosp;ļaujos:D)?vismaz man nav 10.g.laikā nav izdevises noskaidrot ka viņi vismaz oficāli sastāvētu kādā konfesijā
Aivars
# Labojis Aivars: 2009.08.02 18:51:58
*Duksis
Šitos siloģismus jau sen grieķi apcerēja. Žēl, ka ne visiem pielec. Bet nu galvenais, ka var `smalki` iznesties.
<< . 1 . 2 . 3 . 4 . 5 . >>

:: Pievienot komentāru

Autors: 
  • Lai iekopētu autora vārdu,nospied uz tā.
  • Reģistrēti lietotāji var rediģēt tekstus vēlāk.
Bold FontItalics fontUnderlineStrike OutSubscriptSuperscriptFont colorTeletypeHorizontal LineE-mail linkhyperlinkListsimies
Atlikušas 1000 zīmes

 Lapas redaktors:redaktors@lelb.lv; Copyright © 2006 LELB, created by MB Studija
Šajā stundā bijuši 5 , pavisam kopa bijuši: 69