atpakaļ uz mājaslapu
E-pasts:  Parole: atcerēties mani reģistrētiesaizmirsu parolimeklēt
Diskusijas Par ticību Par lakatiņiem
lēnprātīgais
Iesūtīts: 2009.06.01 20:17:55
Diskusijā par zviedru bīskapēm Solveiga jautāja, vai tas, ka mūsu baznīcā atmesta prasība pēc galvas apsegšanu sievietēm nav uzskatāma par atkāpšanos no Rakstu patiesības. Vai neesam nostājušies uz bīstama ceļa? Merlins atbildēja, ka zināmā mērā tā tas esot. Toties māc. Juris Uļģis savā rakstā,kurā viņš 10-tās tiesas principu atzīst par nekristīgu, saka: "Arī dažu luterāņu mācītāju uzskats par to, ka latviešu luterāņu sievietēm dievkalpojumā ir jānēsā lakatiņi, jo „tā saka Dieva vārds,” ir šīs pašas problēmas sastāvdaļa. Es šādu uzskatu dēvēju par „zilo lakatiņu teoloģiju.” Tātad, pēc Uļģa pārliecības, sievietēm dievkalpojumos galvas nav jāapsedz.
<< . 1 . 2 . 3 . 4 . 5 . 6 . 7 . >>
AutorsZiņas teksts
Balss
# Iesūtīts: 2009.06.02 15:27:24
Mārtiņš
sievietēm lūdzot Dievu vai pravietojot, jāapsedz galvu tā, lai viņas neizceltos vīru priekšā.
Šie ir tavi vārdi. Tātad - ir runa par sievieti draudzē - lūdzot Dievu vai pravietojot vīru klātbūtnē.
Tātad - publiski, skaļi, citu priekšā. Vai tad nu kāda pati sev domās pravieto?

masiks [62.193.245.234]
Sievietes - priesteres vispār ir kļūda... Tur jau vairs ne da aubītām vai flamingo spalvām.
Vai tu izbanots esi, ka nāc šitādā formā?...
Balss
# Iesūtīts: 2009.06.02 15:30:40
masiks [62.193.245.234]
Atnaak jauneeklis no citas draudzes - ierauga nepreceetu jaunavu - un hoptc!
Šī tagad ir mana fantāzija par tēmu =
Pieņemu, ka tajos laikos - lai sirds tādam jauneklim no svešas draudzes neiesiltu uz kādu precētu - ka šī galvas sega varēja būt atšķirības zīme, kā tas bija mūsu senčiem - meitām vainagi, sievām - lakati vai jau modernāk - aubes.
masiks [62.193.245.234]
# Iesūtīts: 2009.06.02 15:44:20
Balss
Vai tu izbanots esi, ka nāc šitādā formā?...
Konkreetaa IP ir izbanota, taapeec lienu caur proksi. Ielogoties caur proksi varu, bet man tas neliekas iipashi svariigi...

Fantaazija par teemu, lai arii ne praciizi, tomeer sasaucas ar manu viedokli: galvas segas (vai citas ziimes), kas noraada sievietes kastu, gjimenes staavokli, atrashanos kaada iipashumaa - raksturiiga antiikajaam patriarhaatu kultuuraam. Lai gan tradiicijas ir nedaudz saglabaajushaas - mums vairs nav stingra patriarhaata un nav nepiecieshamiibas peec taada. Attieciigi Paavila konkrretajam textam ir kultuurvessturiska noziime, un tikai. Tieshi taapat, kaa priekshaadinju apgraiziishanai, kurai nav higieeniskas veertiibas, bet ir atavisms no ljoti senas erotiskas nokraasas tradiicijas, jauneeklim sasniedzot pilngadiibu...
Mārtiņš
# Labojis Mārtiņš: 2009.06.02 16:47:55
Balss
Šie ir tavi vārdi. Tātad - ir runa par sievieti draudzē - lūdzot Dievu vai pravietojot vīru klātbūtnē.
Tātad - publiski, skaļi, citu priekšā. Vai tad nu kāda pati sev domās pravieto?


Vai tad Dievu nevar lūgt klusām?
Un kas ir dievkalpojuma kopējās lūgšanas, kuru saka mācītājs un draudze piebalso? Vai tās nav pietiekami īstas lūgšanas? Vai tajās sievietes nepiedalās? Vai vīru nav klāt?

Tas, kāpēc un par ko es vispār iejaucos šajā diskusijā, ir (diemžēl kārtējo reizi) nepilnvērtīgu vai pat klaji aplamu metožu pielietošana, lai kaut kā pierādītu, ka Dievs vēlas šo vai nevēlas to. Šis vienkārši ir ļoti pateicīgs gadījums, lai to demonstrētu, kā galvas apsegšanas noliedzēji kļūdās, kāpjot uz tā paša grābekļa, kuru domājas aizvācam no citu kājapakšas.
Te mēs konkrēti redzam kā manifestējas "bauslīgā kristietība", kas atmet vecos VD baušļus, bet uz burtiskas JD interpretācijas pamata būvē jaunus, ne mazāk drastiskus baušļus, tikai soda vietā vairs nav konkrētas fiziskas darbības VD stilā, bet gan sava veida psiholoģiskais terors.

Jo ko tagad iesākt sievietēm - vilkt vai nevilkt galvassegu? Viens mācītājas saka tā, cits teologs - otrādi, pie kam abi to pamatos gana kvalitatīvi. Un tad vēl atceramies tepat blakus diskusiju par baiso teoloģisko metodi, kas ģenerē homobīskapus. Draugi, nekrītam atpakaļ bauslībā, bet ķeramies pie žēlastības, ko Jēzus tik dāsni dod un Gara, kas mūsos izliets. Ja mēs dzīvojam ar Dieva Garu, tad visa šī ņemšanās ap apsegtām galvām ir pilnīgi lieka, un sieviete baznīcā dievkalpojumā nedaiļosies vīru priekšā neatkarīgi no tā, vai viņas galva apsegta un frizūra īsa vai mati gari. Pilnīgi pietiek ar elementāru (nerakstītu) normu ievērošanu, ka baznīca nav pludmale vai modes skate. Viss ir pavisam vienkārši.

Starp citu, tas pats attiecas uz vīriešiem.
Дона Маргарита
# Iesūtīts: 2009.06.02 17:41:24
Balss
Lūdzu, paanalizējiet Pāvila norādi - eņģeļu dēļ. Vai angelos nenozīmē arī sūtnis, piemēram? Kāds no citas draudzes atnācis jauneklis (piemēram, atnesis kādu Pāvila vēstuli), kurš varētu sajaukt precētās ar neprecētajām galvassegas dēļ?
Vot shitas buut vieniigais logjiskais izskaidrojums, kaapeec lakatam buut jaabuut.
masiks [62.193.226.74]
# Iesūtīts: 2009.06.02 18:38:07
Дона Маргарита
Ar gredzenu, laikam, ir par maz?
Дона Маргарита
# Iesūtīts: 2009.06.02 18:41:49
masiks [62.193.226.74]
runa ir par 2000 gadus senu pagatni, var gadiities, ka tradiicija ar gredzenu nebija veel ieviesta.
masiks [62.193.226.74]
# Iesūtīts: 2009.06.02 19:26:55
Дона Маргарита
var gadities. Bet tad, atbilstoshi tradiiciju mainjai - vai nu jaaredigjee Pavila texts, galvas segas ar gredzeniem nomainot, vai jaaliek klaat paskaidojoshais texts, kas dos konversaaciju no lakatinjiem uz gredzeniem.
Tb - ja ir TAA, tad mees redzam to, ka tradiicijas mainas, bet SvTexti paliek nemainiigi, liidz tie nonak pretrunaas vai onfliktaa ar realitaati.
Ko dariit? Labot, mainiit nemainiigos SvRaGstus, jeb par variiteem piekorigjeet realitaati, liidz taa daudzmaz atbildiis SvRaGstiem?
Taatad - uzskatiit, ka par lakatinjiem rakstos ir nemoderni sarakstiic, ij tas bija saistoshi maatei Marijai, bet ne muusu zelteneem,
jeb piespiest muusu liidzpilsones neesaat lakatinjus gan bazniicaa, gan (vismaz veelams) arii uz ielas? (ja taa nedariis - matus nost, un Shineidas o`Konnores frizuuru galvaa!)
Jeb treshais variants - paslaucit probleemu zem tepikjiisha, lai citiem par to galva saap?

Kaa buus?
Дона Маргарита
# Iesūtīts: 2009.06.02 19:28:50
masiks [62.193.226.74]
mani galiigi nesatrauc lakatinju probleema, taapeec man vari neprasiit. Es jau savu viedokli pateicu augstaak.
lēnprātīgais
# Iesūtīts: 2009.06.03 12:55:07
Mārtiņš

Paldies, tā bija laba analīze. Tātad, no rakstu vietas tomēr var tīri labi saprast, ko Pāvils korintiešu draudzei grib pateikt. Protams, jautājums paliek, ko mēs ar šo Pāvila tekstu iesākam. Tu raksti:

"Patiesībā mans mērķis bija zināmā mērā parādīt šādas pieejas bezjēdzīgumu, jo šāda rakstura analīze aizmirst par Jēzu, par žēlastību, par agapes mīlestību, tā nogalina pretstatā Dieva Vārdam, kas dara dzīvu."

Tieši šādu pašu argumentāciju lieto mūsu brāļi un māsas no Zviedrijas un citām liberālajām baznīcām, aizstāvot sieviesu ordināciju un homoseksuālas attiecības. Te arī parādās tā bīstamiba pasakot A, pēc laika pateikt arī B un C un D u.t.t.
Mulders
# Iesūtīts: 2009.06.03 12:58:45
Maartinjsh, Leenpraatiigais!

Pameegjinaashu kaadu 4o reizi!

Peec Paavila Vaardiem - kas Sievietei ir dots par galvas apsegu?
Balss
# Iesūtīts: 2009.06.03 13:48:53
masiks [62.193.245.234]
kaa priekshaadinju apgraiziishanai, kurai nav higieeniskas veertiibas, bet ir atavisms
Šī piezīme gan nav par tēmu, tomēr šī operācija šobrīd tiek ļoti ieteikta un lietota Āfrikā, jo stipri samazina AIDS izplatības risku. Tātad ir gan tai sakars ar higiēnu.
Merlins
# Labojis Merlins: 2009.06.03 14:12:01
Mārtiņš

"Pilnīgi pietiek ar elementāru (nerakstītu) normu ievērošanu, ka baznīca nav pludmale vai modes skate. Viss ir pavisam vienkārši."

Problēma ir tā, ka tad draudzē katram būs savas elementārās, nerakstītās normas un priekšstats, kas atbilst pludmalei, modes skatei un baznīcai. Katrs izveidos un otram piemēros savu bauslību un nekas vairs nebūs vienkārši.

"Ja mēs dzīvojam ar Dieva Garu, tad visa šī ņemšanās ap apsegtām galvām ir pilnīgi lieka."

Vai tas drusku neatgādina Aivara Lapšāna nesen izteikto tēzi, ka ja rakstos kaut kas neatbilst mūsu - īsto, ticībā stipro, garā dzīvojošo kristiešu ticībai, tad Jēzus mums to (rakstu vietu) paņem nost? Ja tā, tad tas ir sākums spietotāju sērgai.
Mulders
# Iesūtīts: 2009.06.03 14:13:14
Merlins, kas ir spietotaaju seerga?
Merlins
# Labojis Merlins: 2009.06.03 14:18:24
Mulders

Švermeri jeb spietotāji, kurus latviski kaut kā iegājies saukt par jūsmotājiem, angliski par entuziastiem. Viņi mēdza uzskatīt, ka viņiem nevis raksti, bet Gars pa taisno atklāj īsto patiesību.
Mulders
# Iesūtīts: 2009.06.03 14:32:31
Merlins, aa nu skaic... tota briinijos, kaapeec par spietotaajiem. Jo tas asocieejas vairaak ar taadu plivinaashanos apkaart mazos barinjos, kaa bites spieto!
Mulders
# Iesūtīts: 2009.06.03 14:33:41
Merlins, kaa tu sev atrisini jautaajumu

"Dievam vairaak jaaklausa"
un
"Visa Vara ir no Dieva"

pretrunas praksee... ? Vai as noziimee, ka Dievs nekad neizmanto Kristieshus ljaunu valdnieku gaashanaa, bet izmanto greeciniekus lai sodiitu greeciniekus? Taadeejaadi ij Pirmo ij Otro Kristietis ieveero?
Merlins
# Iesūtīts: 2009.06.03 14:34:51
Mulders

Nu īstenībā tāda alūzija Luteram šķiet bija padomā - ļautiņi, kas aktīvi un haotiski rosās sev vien zināmā nodomā.
Merlins
# Iesūtīts: 2009.06.03 14:39:03
Mulders

Jāpadomā. Pirmais, kas ienāk prātā ir Pāvila "Valsts ir Dieva kalpone jūsu labā". Liekas, viņš te dod kritēriju, kāda ir vara no Dieva. Baznīcai ir profētiskā loma, konfrontēt valsts varu ar Dieva likumiem un suverenitāti. Tā kristieši var būt instrumentāli ļauna režīma krišanā. Piemēram, katoļu baznīca komunistiskajā Polijā. Bet man šķiet, ka baznīca nav aicināta uz bruņotu sacelšanos.
Mārtiņš
# Labojis Mārtiņš: 2009.06.03 15:04:05
Merlins
Problēma ir tā, ka tad draudzē katram būs savas elementārās, nerakstītās normas un priekšstats, kas atbilst pludmalei, modes skatei un baznīcai. Katrs izveidos un otram piemēros savu bauslību un nekas vairs nebūs vienkārši.

Mums tāpat ārpus Rakstos tieši diktētajām ir papilnam nerakstītās normas, kuras praksē kaut kā spējam ievērot. Piem., cik skaļi bērni drīkst bļaustīties baznīcā? Pēc cik ilga un cik skaļa manas 8 mēn. meitas spiedziena man jāiet ārā, lai netraucēju citiem? Arī galvassega, kas tas ir? cik liela galvas virsma ir jānosedz? utt. bez gala var ieslīgt šādos absurdos.
Te pat kā izrādās dažiem nav skaidrs, kas ir še domātā galvassega - mati vai kāda darināta micīte?
Kāpēc vienmēr jādomā, ka cilvēki visu sabojās, ja nebūs dzelžainu priekšrakstu? Vai Dieva Gars mūs ir pametis?

Vai tas drusku neatgādina Aivara Lapšāna nesen izteikto tēzi, ka ja rakstos kaut kas neatbilst mūsu - īsto, ticībā stipro, garā dzīvojošo kristiešu ticībai, tad Jēzus mums to (rakstu vietu) paņem nost? Ja tā, tad tas ir sākums spietotāju sērgai.

Nezinu, neesmu tik ļoti iedziļinājies Lapšāna tēzēs.
Tikai uzdošu pretjautājumu: vai Jēzus atraidīs grēku piedošanu un Viņa žēlastību lūdzošu neapsegtu sievieti?
<< . 1 . 2 . 3 . 4 . 5 . 6 . 7 . >>

:: Pievienot komentāru

Autors: 
  • Lai iekopētu autora vārdu,nospied uz tā.
  • Reģistrēti lietotāji var rediģēt tekstus vēlāk.
Bold FontItalics fontUnderlineStrike OutSubscriptSuperscriptFont colorTeletypeHorizontal LineE-mail linkhyperlinkListsimies
Atlikušas 1000 zīmes

 Lapas redaktors:redaktors@lelb.lv; Copyright © 2006 LELB, created by MB Studija
Šajā stundā bijuši 167 , pavisam kopa bijuši: 3973