atpakaļ uz mājaslapu
E-pasts:  Parole: atcerēties mani reģistrētiesaizmirsu parolimeklēt
Diskusijas Par Baznīcu Lezbo - episkopāts.
Merlins
Iesūtīts: 2009.05.29 08:34:18
Nu re, Zviedrijas baznīca, kas pirmā no luteāņu baznīcām ieviesa sieviešu ordināciju, tagad Stokholmas diecēzē ir ievēlējusi par bīskapi lezbieti, kas dzīvo reģistrētā savienībā ar citu sievieti. Konsekvents solis, kas arī bija sagaidāms. Ja esi teicis "a", agri vai vēlu jāsaka arī "b".
<< 1 ... 27 . 28 . 29 . 30 . 31 . 32 . 33 . 34 . 35 . 36 . 37 ... 49 . 50 . >>
AutorsZiņas teksts
aivars.lapsans [83.187.155.152]
# Iesūtīts: 2013.10.03 19:32:19
krake [82.145.208.116]

nezinu kur Tu esi izzīdis, ka sieviete nedrīkst kalpot. To sātans grib lai Dieva vārdu sievietes vairs nepasludinātu, nepravietotu , nelūgtu utt....
Pāvils atbalsta sieviešu kalpošanu un nevajag pūst neiecietības stabulē pret savām māsām.

Pāvila 1. 11. ,,5. Bet katra sieviete, kas lūdz Dievu vai pravieto ar neapsegtu galvu, dara negodu savai gadvai, jo tā ir tāpat kā apcirpta. ,,
aivars.lapsans [83.187.155.204]
# Iesūtīts: 2013.10.03 19:52:52
dafne

Tas notiek tikai tādās valstīs , kur kristieši ir lupatas.
krake [82.145.208.198]
# Iesūtīts: 2013.10.03 21:43:33
aivars.lapšāns
Nemels, ka kāds būtu liedzis sievietēm kalpot kvalifikācijai atbilstošā veidā.
Ja neproti izlasīt -`ierobežojumi publiskai kalpošanai`, tad paņem vārdnīcu un pamācies.
aivars.lapsans [83.187.153.13]
# Iesūtīts: 2013.10.04 10:32:53
krake [82.145.208.198]

Publiska kalpošana sievietēm daudzās valstīs ir aizliegta. Parasti tādās valstīs kristieši ir ļoti maz. Teiksim, Pakistāna, Uzbekija.
Tad vēl. Nevar aizliegt to, ko atļauj Bībele. Proti, uzraksti publiskas kalpošanas veidus. Ko tad publiski kristieši dara ? Tad parunāsim tālāk.
Raimonds
# Labojis Raimonds: 2013.10.04 12:34:54
dafne
Pie Jēzus krusta, kas tad bija palicis? ... tipiska vajāšanu laika draudze? Kaut kur lasīju,ka tuvoties krustam drīkstēja tikai sievietes un bērni...iespējams, tāpēc vīru tuvumā nebija.
man šķiet, ka tas diezgan labi parāda, kāda tad ir tā reālā draudze... Kungs ir aicinājis, visu Viņš piepildījis un ar visiem apdraudējumiem, ierobežojumiem, apsaukāšanos un pārmetumiem (kas nāk pār viņu galvām), seko, kas seko. Kristum sekot, ticēt, manuprāt, aicinājums ir lielāks nekā šķēršļi, ko radījuši citi cilvēki un mēs paši. Pēteris, Jēkabs uc.turpat jau tie vīri ir... arī viņi piedzīvo tādu aplauzienu, ka par maz neliksies. Dieva aizskarto, uzrunāto stāsts. Man patīk!
krake [82.145.208.182]
# Iesūtīts: 2013.10.04 13:00:48
aivars.lapšāns
tukšai teoretizēšanai nav jēgas.
Situācija kopumā ar sieviešu iesaisti kalpošanā LELB ir normāla un iepriecinoša, atliek vien pakāpeniski pagaidu m.p.i. statusa īpašnieces aizstāt ar mācītājiem.
aivars.lapsans [83.187.154.208]
# Iesūtīts: 2013.10.04 16:41:26
krake [82.145.208.182]

Nu re....Tu bēdz no sarunas. Komunisti arī tāpat darīja - tu , mani komunisti nemācīsi ....Un diskusiju pārņēma čekisti cietumā.

Tu tāpat - mēs te visas sievietes izmētāsim uttt, bez diskusijas un teoloģiska pierādījuma.


Atbildi uz jautājumu - vai sieviete drīkst kristīt bērnu? Tas ir publiskās kalpošanas sākums pie pirmdzimtā draudzes locekļa?. Luters to atļāva.
Gaidu atbildi.
krake [82.145.211.117]
# Iesūtīts: 2013.10.04 21:23:07
aivars.lapšāns, ārkārtējas nepieciešamības jeb notes gadījumā kristīt var ikviens kristietis.
Bet, ja šis kristietis sāk kristīt tāpat vien - pa labi un pa kreisi tas jau ir baznīcas kārtības pārkāpums.
aivars.lapsans [83.187.154.8]
# Iesūtīts: 2013.10.04 23:42:40
krake [82.145.211.117]
Es savā garajā dzīves praksē gan neesmu dzirdējis nevienu tādu gadījumu , ka kāds krista pa labi un kreisi.
Tas arī .neattiecas uz manu jautājumu.
Tātad , Tava atbilde ir pozitīva, ka sievietes drīkst kristīt.
Nākamais jautājums - ko sievietes nedrīkst darīt draudzē? Konkrēti , piemēru.
krake [82.145.208.238]
# Iesūtīts: 2013.10.05 08:40:42
aivars.lapšāns nevēlos atkārtoties, bet ir viena lieta, ko sieviete draudzē nevar-būt mācītājam.
Pārējo drīkst.
dafne
# Labojis dafne: 2013.10.05 09:23:28
+jean
bet Pēteris māca kādām ir jābūt attiecībam starp vīru un sievu,ne?Es neredzu pretrunas..es redzu,ka Pāvilam un Pēterim bija svarīga laulāto kārta..un vel svarīgāk,lai visi pie Kristus turas...kādā nu stāvoklī katrs ir,vai precēts vai neprecēts,vergs vai kungs būdams,vecs vai jauns."laiks ir īss"Pāvils saka.
Jā,un ko saki par Aivara pieminētām damām vēst.Filipiešiem 4.?Kaut gan, iespējams,ka viņas tikai maltīti gatavoja un vešu mazgāja...evaņģēliju taču publiski nesludināja.
dafne
# Iesūtīts: 2013.10.05 09:54:26
krake [82.145.208.238]
Situācija kopumā ar sieviešu iesaisti kalpošanā LELB ir normāla un iepriecinoša, atliek vien pakāpeniski pagaidu m.p.i. statusa īpašnieces aizstāt ar mācītājiem.
Tev traucē,ja..ja sievietes sludina Dieva Vārdu..jo īpasi kādās lauku draudzēs?
krake [141.0.11.163]
# Iesūtīts: 2013.10.05 16:50:54
dafne, kāda jēga pagaidu risinājumus padarīt par patstāvīgiem pagaidu, it kā tās draudzes m.p.i.vien būtu vērtas?
+jean
# Iesūtīts: 2013.10.07 17:16:14
dafne,

tieši tā! Apustulis Pēteris māca par attiecībām starp vīru un sievu. Arī apustulis Pāvils to dara daudzkārt. Vienīgi apustulis Pāvils, rakstīdams pagāniem, iestarpina, ka tas nozīmē arī, ka sievai nebūs valdīt pār vīru, nedz to mācīt.

(Pateikšu arī izņēmumu , tas ir, izņemot, kad vīrs ir nostājies uz maldu takas, tad iestājas princips: Dievam ir vairāk jāklausa! )

Ja mēs atmetam šo apustuļa Pāvila pamācību, uzskatot, ka tas neattiecas uz t.s. pagānu tautām, tad mēs droši varam atmest arī VISAS pārējās apustuļa Pāvila izteiktās pamācības šai pat vēstulē (izlasi 1. Tim. 3.-6. nodaļas), kā arī viņa izteiktās pamācības visās pārējās vēstulēs.

Tik tad jājautā: kas tad paliek pāri no Rakstiem?????

Vēstulē filipiešiem 4. nodaļā izteiktie sveicinājuma vārdi apliecina, ka VISIEM - gan sievietēm, gan vīriešiem, gan droši vien arī bērniem - ir jāsludina Evaņģēlijs šai pasaulē Dievam par godu ....

P.S. Nav runa par priesterību vai nepriesterību, nav runa arī par Evaņģēlija publisku sludināšanu vai nesludināšanu!!! Runa ir par bīskapa/presbitera amatu (Latvijā pie luterāņiem mēs to saucam par mācītāja amatu) draudzē, tas ir, par Dieva draudzes aprūpēšanas amatu jeb Dieva namturības amatu (sk. 1. vēstuli Timotejam un vēstuli Titam)
aivars.lapsans [83.187.154.36]
# Iesūtīts: 2013.10.07 23:28:23
krake [82.145.208.238]

Bet ko tad mācītājs dara? - kristī, vada Dievkalpojumu utt...draudzes priekšā pravieto, sprediķo ....to taču Pāvils atļāva Kor . 11...
aivars.lapsans [83.187.154.36]
# Iesūtīts: 2013.10.07 23:33:01
+jean

Prezbiteri, bīskapi, vecaji ir viens un tas pats. Tie toreiz bija draudzes līderi. Mācītāji tādi nav, jo viņi parasti nenāk no draudzēm viņus iesūta arhibīskaps. Mācītāji ir protestantu konfesiju hierarhijas garīgie kalpotāji. Apustuļu laikos tāda divvaldība nebija.
krake [82.145.217.57]
# Iesūtīts: 2013.10.08 13:16:03
Klausījos misūriešu kolēģu lekcijas, viņi visi lietoja vārdu priest, runājot par mācītāju.

aivars.lapšāns, lasi pastorālās vēstules-atradīsi hierarhiju ar apustuli priekšgalā.
Un, no kurienes nāk mācītāji, ja ne no draudzēm. Vnk, no dažām nāk daudzi, bet no daudzām-neviens. Un tāpēc draudzes padalās savā starpā ar bīskaptēva palīgu.
Ingars
# Iesūtīts: 2013.10.16 23:15:45
krake [82.145.217.57]

Tā nav nekāda hierarhija, bet gan kalpošanu un funkciju secība pēc to nozīmīguma. Jaunajā Derībā attiecībā uz Draudzi tu neatradīsi nevienu oficiālu amatu vai titulu, tur nav ne smakas no ticīgo iedalījuma klerkos un lajos. Viens vietējās draudzes līderis/bīskaps parādījās pēc 12 apustuļu nāves un tas ir drausmīgs izkropļojums. Kā jau brālis Lapšāns minēja, tad bīskapi, presbiteri un vecaji bija viens un tas pats, tikai katrs jēdziens apzīmē atsevišķu aspektu. Vecajs norāda uz garīgā brieduma pārākumu, mācītājs uz Gara dāvanu, bet bīskaps uz kalpošanas aicinājuma funkciju pārraudzīt, vai viss notiek saskaņā ar Dieva gribu. Savukārt apustuļi nepildīja nekādas reģionālas draudžu pārraugu funkcijas, bet kalpoja visā Kristus Miesā. Pāvila vēstulēs redzama uzkrītoša tendence virzīt vietējās draudzes uz arvien lielāku patstāvību un neatkarību no apustuļa autoritātes. Ir ļoti svarīgi saprast atšķirību starp autoritāti pār vietējo draudzi, kas ir vietējo ticīgo, bet jo īpaši vietējās vecajo grupas kompetence un starp vispārēju autoritāti Kristus Miesā. Turklāt šī autoritāte nekad nebija administratīva un oficiāla, bet gan garīga un organiska.
Aivars
# Iesūtīts: 2013.10.17 20:35:18
http://www.apollo.lv/zinas/arhibiskaps-pedofilija-vaino-pornografiju-feminismu-un-gimenes-vertibu-izzusanu/616878
Ja var ticēt šim katoļu arhibīskapam, tad Polijas katoļu baznīcā pat bez sieviešu ordinācijas liberastija zeļ trakāk nekā `sievišķīgajās` skandināvu baznīcās
krake [82.145.216.6]
# Iesūtīts: 2013.10.19 15:26:02
Ingars, ar abstraktajām sākotnējās draudzes idilles izkropļojuma teorijām un samākslotajām pirmdraudzes rekonstrukcijām tālu netiksi.
Nekas cilvēku un arī draudzes dzīvē nespēj normāli funkcionēt kolektīvā vadībā, bez vadītāja.
Vai tas būtu apustulis pirmdraudzē,
bīskaps un mācītājs vai priesteris tagad.
Sauc kā gribi, par vai ne par hierarhiju, būtība no tā nemainās.
<< 1 ... 27 . 28 . 29 . 30 . 31 . 32 . 33 . 34 . 35 . 36 . 37 ... 49 . 50 . >>
Tēma ir slēgta, jūs nevarat iesūtīt komentārus

 Lapas redaktors:redaktors@lelb.lv; Copyright © 2006 LELB, created by MB Studija
Šajā stundā bijuši 38 , pavisam kopa bijuši: 6782