atpakaļ uz mājaslapu
E-pasts:  Parole: atcerēties mani reģistrētiesaizmirsu parolimeklēt
Diskusijas Par Baznīcu Lezbo - episkopāts.
Merlins
Iesūtīts: 2009.05.29 08:34:18
Nu re, Zviedrijas baznīca, kas pirmā no luteāņu baznīcām ieviesa sieviešu ordināciju, tagad Stokholmas diecēzē ir ievēlējusi par bīskapi lezbieti, kas dzīvo reģistrētā savienībā ar citu sievieti. Konsekvents solis, kas arī bija sagaidāms. Ja esi teicis "a", agri vai vēlu jāsaka arī "b".
<< 1 ... 27 . 28 . 29 . 30 . 31 . 32 . 33 . 34 . 35 . 36 . 37 ... 49 . 50 . >>
AutorsZiņas teksts
aivars.lapsans [83.187.153.157]
# Iesūtīts: 2013.08.28 22:24:33
Ilārs [212.93.100.46]

Jā un tagad Merlins Zviedrijā atkal visu vainu uzgāž sievietēm tāpat kā "Adams. .Tā teikt, es esmu lupata , bet sieviete vēl lielāka maita Veči nosvīst no atbildības. Ja jau bīskapes , tad sargieteis būs lebu kopienas
Domāju , ka Tev nav nekāda priekšstata starp kristīgo terminoloģiju - mācīt un mācītājs. Papēti Bībelē vardu - mācītājs un ko viņš dara pirmkristiešu draudzē. Tad uzvelc mācītāja tērpu un pēc Bībeles norādījuma mācītājam dari ko liek Bībele. Vecajā tulkojumā Tev jāsagatavo svētie evaņģēlija pasludināšanai, jaunajā ...staifāsi ar Bībeli un nezināsi ko darīt , jo tur par tevi nekas nav teikts.
Mārtiņš
# Iesūtīts: 2013.08.29 10:56:21
Te jāievēro, ka Dievs radīja Ādamam atbilstošu palīgu, kam bija jākļūst ar viņu par vienu miesu, bet nevis mācītāju.

Mācītājs jau arī ir tikai palīgs. Palīgs iemācīties.

Bet, interpretējot Radīšanas notikuma liecību, cik korekti Ādama un Ievas savstarpējo subordināciju ir vispārināt uz visu cilvēci? T.i., vai no vīra un sievas attiecībām izriet vīriešu un sieviešu attiecības?

Iedomāsimies līdzību ar vecākiem un bērniem. Bērni klausa vecākiem. Tiktāl tā ir tieši bibliska analoģija.

Bet bērnu un pieaugušo attiecības? Cieņa, paklausība utt.? Vai tās var vispārināt - "bērni, esiet paklausīgi pieaugušajiem"? Tas ir atkarīgs no konteksta, jeb - par kuriem pieaugušajiem cilvēkiem ir runa. Vispārīgi - nē, un tā es arī mācu saviem bērniem, ka viņi paklausa (un pakļaujas) konkrētiem cilvēkiem, kurus vecāki ir autorizējuši.

Un, kamdēļ lai vīriešu - sieviešu attiecības būtu skatāmas kā identiskas vīra - sievas attiecībām. Tās pat nedrīkst būt tādas pat.
Raimonds
# Labojis Raimonds: 2013.08.29 11:42:20
Mārtiņš
Tā ir viena laba piebilde. Veselīgi! Vai sieviete ir īsta sieviete un piepildījusi Dieva aicinājumu, ja viņai ir ģimene un bērni? Vai vīrietis ir tikai, ja viņam ir sieva un ģimene? Vai vīrieša vienīgais un augstākais vīrietības mērķis ir būt vienīgi par mācītāju? ja tā nav, tad dzīve ir neizdevusies? Ikdienā vismaz ar vairākām pāristāvošām autoritēm t.sk.sievietēm jāsastopas(kaut vai nododot atskaiti, kārtojot jaunu pasi utt.) jāsastopas un ko tad tām teikt par radīšanas kārtību? Tā sanāk ar visām šobrīd no jauna konstruētajām radības kārtībām. Paša Kristus piemērs: vientuļnieks, neprecējies, valdošās sabiedrības atstumtais - nav lielākais autoritāšu ikonaklasts? Jo citādi, ja to neņem vērā, no teoloģijas paliek pāri kā vienam otra "strostēšana un aizrādīšana." Ka beigās visi ir izbārti un nokaunināti, neviens ar otru netiekas un normāli nevar sarunāties, bet kāda ta jēga? Tāda nederīga teoloģija, kas nav palīdzoša ne garīgi atveseļoties, ne pieaugt.
Tas, ko saki - veselīgi!
aivars.lapsans [83.187.153.44]
# Iesūtīts: 2013.08.29 12:32:32
MārtiņšRaimonds

Prmkristiešu laikā bija tā saucamās Mozus bauslības kristiešu draudzes. Viņas pieņēma Jēzus vēsti , bet palika bauslībā. Tur tad arī darbojās likumi kas var mācīt , ko mācīt...Mozus bauslību mācīja bērniem no 7 gadu vecuma vīrieši.
Notikumi mainās laikā , kad Kristus vēsti pieņēma citu tautību cilvēki, teiksim "Eģiptes mantzinis, Sīrijas tautas ....Nevarēja vairs apturēt šo Kristus vēsti un apustuļi sanākuši kopā nolēma atļaut citām tautām pieņemt un sludināt Kristu , bet neuzspiest bauslību. Ja kādā tautā sievietes varēja mācīt, tā nebija piedauzība, tad mācīja. Latvijā sieviete , ja māca tā nav piedauzība.
aivars.lapsans [83.187.153.44]
# Iesūtīts: 2013.08.29 12:42:15
MārtiņšRaimonds

Bet , ja konfesija ar balsošanu kongresā pieņem , teiksim - aizliegumu sievietēm būt mācītājām, tad tur neko nevar dartī. Jāpakļaujas. Lelb gadījumā J. Vanags uz savu roku , necienot Latvijas iepriekšējo arhibīskapu tradīcijas un sinodi vienkārši uz savu roku neordinē sievietes. Tas viens, otrs - viņš arī nostājas pret Lutera mācību par draudzes kalpošanas amatu ievēlēšanu. "Sī institūcija pieder draudzei , nevis Vanagam. Vanags varētu tad kopīgi ar draudzi šo mācītāju ordinēt. Tas būtu divpusējas laipnības žests.
Jānis Vanags arī nav teoloģiski pamatojis - kāpēc viņš uzskata , ka sievietes nedrīkst būt mācītājas. Jānotiek ir diskusijai. Tas nav tik vienkārši. Viens izdomā un dara , tā nevar.
aivars.lapsans [83.187.153.44]
# Iesūtīts: 2013.08.29 13:00:41
MārtiņšRaimonds

Vārds - mācītājs cēlies no manis augšā aprakstītā Mozus bauslības iekārtojuma = rakstu mācītāji. Tā kā pārsvarā mācītāji bija tie kuri nodeva Jēzu, tad pirmkristiešu Jaunās Kristus mācības sludinātāji, saucās par skolotājiem. Viņu primārais uzdevums bija mācīt , nevis vadīt draudzi, nodarboties ar finansu l;ietām, izdalīt vakarēdienu utt...
Priekš tā bija citi.
koments [82.145.208.138]
# Iesūtīts: 2013.08.29 13:33:03
aivars.lapsans - fantazē cik gribi, sievietei JD nav domāts priesterienes (mācītājas) amats, ko arī pierāda baznīcas tradīcija. Līdz ar to LELB SO nav un nebūs.
aivars.lapsans [83.187.154.36]
# Iesūtīts: 2013.08.29 14:20:35
koments [82.145.208.138]

Līdz ar to LELB SO nav un nebūs.

Viņas bij ir un būs.
Tavs pieminētais vārds - priesterienes gan nebija, nav un nebūs.
Mārtiņš
# Iesūtīts: 2013.08.29 14:27:37
koments [82.145.208.138]
Tu aizmirsi, ka kristiešiem priesterības institūta gan vairs nav.
dafne
# Iesūtīts: 2013.08.29 16:15:27
Martins,bet draudze..Baznica ir sava zina noskirta no parejas pasaules un varbut nav slikti,ja draudze ir kartiba..dzivojot saja pasaule.
koments [82.145.209.147]
# Iesūtīts: 2013.08.29 16:33:02
Mārtiņš, kur tad kristiešiem prezbiterības (priesterības) institūts būtu pazudis?

aivars.lapsans, tavās fantāzijās noteikti būs, nekas, sapņot ir brīv`.
koments [82.145.209.165]
# Iesūtīts: 2013.08.29 17:11:12
Mārtiņš, nu nevar objektīvi kristietība iztikt bez saviem profesionāļiem - sauc viņus par priesterību vai garīdzniecību vai kā citādi, būtība nemainās.
Mārtiņš
# Iesūtīts: 2013.08.29 19:43:54
dafne
Vai tad šajā ziņā draudzē būtu cita kārtība? Mana sieva arī draudzē ir mana sieva, un citas sievietes neieņem manas sievas vietu.

koments [82.145.209.147]
Un ko par priesterību mums vēsta JD?

nu nevar objektīvi kristietība iztikt bez saviem profesionāļiem - sauc viņus par priesterību vai garīdzniecību vai kā citādi, būtība nemainās.

Interesanti, ka tu piesauc objektivitāti un nevis Rakstus. Kā tad sanāk - profesionāļus vajag tamdēļ, ka citādi neprotam (objektvitāte!) nevis Raksti pieprasa, vai tā?
koments [82.145.209.195]
# Iesūtīts: 2013.08.29 20:36:14
Mārtiņš, vārdiņš priesteris cēlies no vārda prezbiteris.

Un Jēzus sāka ar divpadsmit īpaši izvēlētiem apustuļiem, no kuriem tad arī ir veidojusies baznīcas profesionāļu (lietojot mūsdienīgu terminoloģiju) vadības grupa.
Apustulis vēstulē īpaši uzrunā bīskapus (prezbiterus) un diakonus-t.i.draudzes profesionāļus.
Vai tad katru reizi apskatāmais temats jāsāk no Rakstu - iesākumā Dievs radīja debesis un zemi?
Mārtiņš
# Iesūtīts: 2013.08.29 21:35:11
koments [82.145.209.195]
Gan jau nojaut, ka runa nav vārda etimoloģiju.
Un pieņemu, ka patiesībā saproti, ko nozīmē "priesterības institūts" un tā atšķirību no "garīgā amata".
Vai tad katru reizi apskatāmais jautājums ir jāsāk no vispārzināmu terminu skaidrošanas, tad jau mēs pamazām nonāksim pie latviešu valodas skaidrojošās vārdnīcas
koments [82.145.209.195]
# Iesūtīts: 2013.08.29 23:02:18
Mārtiņš, priesterības institūts un garīgais amats būtībā apzīmē vienu un to pašu-baznīcas profesionāļus , vnk pirmo lielākoties izmanto Romas katoļu tradīcijā, bet otro-luterāņu.
dafne
# Iesūtīts: 2013.08.30 00:07:41
Martins,ne,ta es nebiju domajusi
_Loki_ [209.239.114.234]
# Iesūtīts: 2013.08.30 02:31:34
dafne
Loki,bernu tacu ar nesauksi par puscilveku,tik tapec vien,ka vins nevar stavet kancele.
dīvainā kārtā kā reiz 3 gadīgs bērns stāv un drīkst to, ko nedrīkst sieviete, kas ieguvusi augstako teoloģiosko izglītību.
http://www.catholicnewsagency.com/news/video-of-3-year-old-celebrating-mass-becomes-online-hit/
Šī ākstīšanās vien parāda, ka TO var arī bērns. Un sieviete to nevar ne jau tapec ka tas ir fiziski grūti, bet tapec ka netiek atzīta par līdztiesīgu cilvēku. Kā nojaut - man tas ir vienaldzīgi, darait kā gribat, bet vismaz saucat lietas to īstajos vārdos, citādi sanāk klīrīga melošana.
Sieviete nav bērns un viņa nestāv kancelē tapēc ka nevar, bet tapēc ka viņu tur nelaiž un tur pakļautībā. Vai tas, tavuprāt, ir labi?
PS - vai skolotajai, kas itkā esi, piestāv analfabētisms pareizrakstībā?
dafne
# Labojis dafne: 2013.08.30 06:54:48
Loki,te es neesmu nekada skolotaja,ta,ka nepiesienies.Un ja tev si tema skiet vienaldziga,tad var tacu pakluset.

te tev sveicinieņš no manis
http://www.youtube.com/watch?v=U0u3-2CGOMQ
Mārtiņš
# Iesūtīts: 2013.08.30 10:24:15
dafne
Es nezinu, ko tu domāji par to, ko es domāju

Būtība ir tāda - vīram un sievai ir īpašas attiecības, kas atšķiras no attiecībām ar citiem sabiedrības locekļiem, t.sk. tuviem un īstiem draugiem. Ne tikai intīmās attiecības, arī sadzīviskās utt.
<< 1 ... 27 . 28 . 29 . 30 . 31 . 32 . 33 . 34 . 35 . 36 . 37 ... 49 . 50 . >>
Tēma ir slēgta, jūs nevarat iesūtīt komentārus

 Lapas redaktors:redaktors@lelb.lv; Copyright © 2006 LELB, created by MB Studija
Šajā stundā bijuši 47 , pavisam kopa bijuši: 1413