atpakaļ uz mājaslapu
E-pasts:  Parole: atcerēties mani reģistrētiesaizmirsu parolimeklēt
Diskusijas Par Baznīcu Lezbo - episkopāts.
Merlins
Iesūtīts: 2009.05.29 08:34:18
Nu re, Zviedrijas baznīca, kas pirmā no luteāņu baznīcām ieviesa sieviešu ordināciju, tagad Stokholmas diecēzē ir ievēlējusi par bīskapi lezbieti, kas dzīvo reģistrētā savienībā ar citu sievieti. Konsekvents solis, kas arī bija sagaidāms. Ja esi teicis "a", agri vai vēlu jāsaka arī "b".
<< 1 ... 9 . 10 . 11 . 12 . 13 . 14 . 15 . 16 . 17 . 18 . 19 ... 49 . 50 . >>
AutorsZiņas teksts
Raimonds
# Iesūtīts: 2013.08.10 00:20:59
+jean
Izlasīju rakstiņu. Varu piekrist Aivaram. Kaut vai tas, vai Hartds ir citēts korekti? Viņš saka ko citu. Latvijā faktiski nav sieviešu mācītāju un noteikti tuvākā laikā nebūs, kamdēl tad tik ļoti sirdīties un ar lāstiem mētāties? Drīzāk no tā rodas tas efekts, ka gudras un inteliģentas sievietes no tādiem vīriem iet ar līkumu un varbūt pat apgrēcina.
123456789 [82.145.209.172]
# Iesūtīts: 2013.08.10 09:34:35
Dīvaini, ka vienīgajā LV luter. draudzē, kurā oficiāli Vakarēdienā izmanto sulu, mācītāja ir sieviete.
+jean
# Labojis +jean: 2013.08.10 11:36:29
Par rakstiņu.

Secinājumi, kurus citējat ir raksta beigās. Bet pirms tam ir runāts par pamatojumu. Un tā atslēga "slēpjas" radīšanas stāstā un kārtībā.

Par radīšanu ceru, ka ir skaidrs. Vīrietis un sieviete tika radīti dažādi ar nolūku, vai ne (tas ir, ne jau nejauši tā gadījās )? Katram no viņiem ir savi uzdevumi šai dzīvē, vai ne? Ar mātes uzdevumu un misiju tā kā pat ir salīdzinoši vienkārši, vai ne? Ar tēva uzdevumiem un misiju es teiktu pat, ka ir daudz sarežģītāk saistībā ar bērniem, vai ne? Kas tad tēvam būtu jādara? Vai tiešām viņa uzdevums beidzas ar sēklas piegādi, un tad viņš ir brīvs?

Var jau iedomāties, ka 1. Kor. 11. nodaļas sākums ir tikai par galvas apsegiem. Vai arī tomēr šai pamatojumu ķēdē mēs varam atrast kā apustulis Pāvils skaidro radīšanas stāstu, ieliekot to ikdienas situācijās.

Jautājums ir, vai un kā mēs uzticamies apustuļa Pāvila Svētajā Garā sludinātajam vārdam???

Es gribu, lai jūs zinātu, ka ikviena vīra galva ir Kristus, bet sievas galva ir vīrs, un Kristus galva ir Dievs.

Jo vīrs nav no sievas, bet sieva ir no vīra. Arī vīrs nav radīts sievas dēļ, bet sieva vīra dēļ.
(1. Kor. 11)

es neļauju sievai vīru mācīt vai valdīt pār vīru, bet tai jāpaliek mierā. Jo Dievs pirmo izveidoja Ādamu, tikai pēc tam Ievu. (1. Tim. 2)
+jean
# Labojis +jean: 2013.08.10 11:40:36
Raimond, Toms Hardts ir citēts korekti. Bez tam viņš bija raksta autores tautietis, tas ir, zviedrs. Specifiski par Latviju tai rakstā tiešām nav nekā. Kas ir, vai nav, Latvijā faktiski to spried pats, jo katrs pats (viens) ir Dieva atbildīgs. Dieva priekšā nav nekādas kolektīvās atbildības...
Confrater
# Labojis Confrater: 2013.08.10 12:16:57
+jean,
saprotu, ka baidies no impērijas garīgās varas , laikam "Zvaigžņu karu" skatīšanās ir atstājusi savas pēdas.
Lai arī Kristus valstība nav no šīs pasaules (jo tā vnk nav kārtējais cilvēku kopdzīves veids, kura nodrošināšanai pastāv laicīgās valstis), Kristus ir teicis arī šos vārdus - jūs esat zemes sāls un pasaules gaisma, vai ne.



Aivars
# Iesūtīts: 2013.08.10 19:32:27
123456789 [82.145.209.172]
Un ja nu tev nebūtu jāmelo? Man kaut kā vienīgā reize, kad redzēju, kā Dievgaldā tiek pasniegts vīnogu nektārs bija akurāt pie viena Lutfaka beidzēja


+jean

Par radīšanu ceru, ka ir skaidrs. Vīrietis un sieviete tika radīti dažādi ar nolūku, vai ne (tas ir, ne jau nejauši tā gadījās )? Katram no viņiem ir savi uzdevumi šai dzīvē, vai ne? Ar mātes uzdevumu un misiju tā kā pat ir salīdzinoši vienkārši, vai ne? Ar tēva uzdevumiem un misiju es teiktu pat, ka ir daudz sarežģītāk saistībā ar bērniem, vai ne? Kas tad tēvam būtu jādara? Vai tiešām viņa uzdevums beidzas ar sēklas piegādi, un tad viņš ir brīvs?
Redzi, te jau tās argumentācijas šķidrums ir acīmredzams! Tu nupat aplaudēji rakstiņam, kurā ar visai brutāli fizioloģisku skatījumu sievietes vērtība tiek izteikta veselīgās ģenitālijās un olšūnās. Tad kāda mārrutka pēc tu tā nervozē, ka tev pašam varētu ierādīt vietu kā spermas donoram? Rakstā paustais, ka sievietei Dievs nolicis nevis mācīt, bet DZEMDĒT, rada vienkāršu jautājumu - nu un kā ar tām, kas nespēj bērnu ieņemt un dzemdēt? Un kā ar tām, kas tiešām `pa pjāni` ieņem, `pa pjāni` dzemdē gandrīz tikpat regulāri kā trusenes būros, bet par mācīšanu un audzināšanu, lai uztraucas bāriņtiesas un palīgskolas? Vai šīs nu tad būtu tās augsti slavējamās Dieva prātu piepildījušās mātes, kuras kanceli negrib ne acīs redzēt, bet augļošanās un vairošanās vingrinājumiem ir allaž gatavas par vēl vienu krutkas ampulu?
Māris [95.68.48.197]
# Iesūtīts: 2013.08.10 20:51:18
123456789 [82.145.209.172]
Arī manā draudzē tiek izmantota vīnogu sula. Mācītājs ir vīrietis, draudzē ļoti sen. Noteikti nav Lutera akadēmijas absolvents. Sula tiek ielieta ļoti mazā sudraba biķerītī divām sievietēm-alkoholiķēm. Šīs sievietes ir izgājušas cauri visam alkohola postam un atradušas mierinājumu baznīcā uzticoties Dieva žēlastībai. Nevar viņas fiziski lietot alkoholu nekādā veidā.
Raimonds
# Iesūtīts: 2013.08.10 22:34:27
+jean
Atšķirības, - kaut vai Žēlastības līdzekļu iedarbības izpratnē. Pat Hardts nav tik radikāls. Vai maz var aptvert sekas, ko tas nozīmē? 1.tas nozīmē, ka tie, kas dzirdējuši sievieti publiski sludinot vai mācot un nākuši pie ticības - tad viņu ticība nav īsta, bet falša. 2. Visi kristītie tad nav kristīti. 3.Visas draudzes, kurās kalpojušas sievietes ir antikrista, velna un lāsta varā. It kā teoloģiski aprakstīts papīrs jau paciešs visu, bet vai viskonservatīvākie teologi to ir vēlējušies? kas tagad sasmels izlietu ūdeni?
Confrater
# Labojis Confrater: 2013.08.11 19:32:44
Māris [95.68.48.197] labi, ja vīnogu sula tiek lietota atsevišķi un papildus speciāli šādā situācijā.

Aivars , ja nu melo tu?
Puzes draudzē pie Rozītes kdzes kā reiz šo praktizē.
Aivars
# Iesūtīts: 2013.08.12 08:44:23
mjā, Indriķis savā elementā: divi liecinieki norāda, ka paziņojums vienīgajā LV luter. draudzē, kurā oficiāli Vakarēdienā izmanto sulu, mācītāja ir sieviete ir melīgs, taču čalis nenosarkstot melš tik tālāk. Vēl vairāk, nu ja mužiks to sulu ir pasniedzis, tad viss ir labi un tā pieklājas! Taču, ja sievišķis ko tādu dara, tad šādai rīcībai nav attaisnojuma, un tas netiks piedots ne šinī, ne nākamajā mūžā.
Trīs lietas man šķiet brīnumainas, un ceturto es nesaprotu un tas ir Indriķa domu gājiens.
Confrater
# Labojis Confrater: 2013.08.12 11:27:19
Aivars savā elementā - mēģina otram piešūt melus un pats sapinas melos.
Kādi vēl mistiski liecinieki?

Info no pirmavota - Puzē cilvēki nav gājuši pie Vakarēdiena, kad aizvietojot tur kalpojis garīdznieks, kas Vakarēdienā izmanto vīnu.

Un neesmu dzirdējis, ka vēl kādai draudzei ir izsniegta oficiāla atļauja kā Puzē, atļaujot dievgaldā vīna vietā izmantot sulu.

Ir starpība starp speciālu papildus biķerīti bijušajām alkoholiķēm un savdabīgas sievišķīgi subjektīvas (alkohols ir slikts, tāpēc dievgalds bez vīna) reliģiozitātes piekopšanu luterāņu draudzē.
Aivars
# Iesūtīts: 2013.08.12 12:03:00
Confrater
Kā jau teicu, Tavs domugājiens loģikai nepakļaujas, lai gan diezgan prognozējams. Tev skaidri norāda, ka samelojies par VIENĪGO draudzi, bet ... tev ka tikai `nolikt` sievišķīgi subjektīvo reliģiozitāti indriķiski subjektīvās reliģiozitātes vārdā.
Objektīvi runājot vīnogu sulas lietošana vīna vietā aiz bailēm no apgrēcināšanās visos gadījumos ir vienlīdz loģiska vai neloģiska, un ja tu būtu principiālāks cilvēks, tad tev visi vienlīdz būtu mazticībā jāapsūdz, vai arī visi jāattaisno
aivars.lapsans [90.130.178.174]
# Iesūtīts: 2013.08.12 13:18:06
Viena no izplatitākajām mācībām par vīnogu sulas izmntošanu ir tāda, ka vīns un vīnogu sula bija zem viena vārda vīns.
Pareizticīgie vakarēdienu ņem paši. Stāv rindā, saņem caur roku uzlikšanu svētību , tad paši iet pie dievgalda,paņem maizes gabaliņu iemērc vīnā un apēd. Man gadījās Kārsavā pie tēv Viktora šāds variants. Pie tam vīns bija atšķaidīts ar ūdeni un gaišāis vīns.
Bet , teiksim , "ledjajeviešiem ir skaisti sacepta maize un vīnogu sula (kā kurā draudzē, Ogrē redzēju parastu maizes kukuli). , adventisi piem. tikai sulu izmanto, arī daļa babptisi ...

Confrater
# Labojis Confrater: 2013.08.12 13:58:18
Aivars, tev ir uzmācīga tieksme piesaukt melus ar domu morāli nomelnot.
Labi pazīstams, bet primitīvs, kristieša necienīgs triks.
Tāpēc netēlo muļķi un neapmelo.

Ir viena draudze, kurā šāda prakse pastāv oficiāli,
ar atļauju un domāta visiem draudzes locekļiem,
nevis izņēmuma pastorālu rūpju gadījumus.
Ja zini vēl kādu, kurai izsniegta tāda pat atļauja, tad padalies un nemurgo.
Aivars
# Iesūtīts: 2013.08.12 14:31:49
Confrater
Diemžēl, vienīgais, kas te kristietim necienīgi kādu cenšas nomelnot esi tu pats. Anonīmi samelojies, bet atzīt savu kļūdu nespēj. Un tad sāc liekuļot.
Kas vispār tas pa gājienu aizmuguriski kladzināt kaut ko par tavu amatmāsu? Ja reiz tev tiešām sirsniņa tik pilla neviltotu rūpju, tad varēji zem četrām runāt, varēji iecirkņa konventā paust savas bažas, cik tas briesmīgi, ka dažu viegli apgrēcināmo dēļ visa draudze izvēlas sulu, tā tev apgrēcību dodot un pazušanā vedot. Varēji uzrakstīt teoloģisku traktātu, nevienu vārdā neminot, kāpēc Vakarēdienā lietojams tikai vīns, un nevis sula vai grapa utt. Ja tu bibliski pamatotu, cik grādīgam jābūt Sv. Vakarēdienam, es tev uz pleca sistu. Bet šobrīd nevaru klusēt, ka tavi patreizējie teksti smird tikai un vienīgi pēc nekrietnības.
+jean
# Iesūtīts: 2013.08.12 16:46:26
aivars.lapsans [83.187.155.128],
es Tevi aicināju pārdomāt Dieva vārdu, bet Tu man raksti: Aicinu Tevi domāt savādāk. (!!!)

Apustulis Pāvils raksta: Tādēļ Dievs tos nodevis kaunpilnai kaislei: viņu sievietes ir apmainījušas dabiskās dzimumu attiecības ar pretdabiskām, tāpat arī vīrieši, atmetuši dabiskās attiecības ar sievietēm, savā iekārē ir iedegušies viens pret otru; vīrieši ar vīriešiem piekopdami kaunpilnas lietas, paši saņem pelnītu sodu par savu nomaldīšanos. (Rom. 1)


Ko man grib pateikt aivars.lapsans? Vai to, ka nav svarīgi, ko Dievs dara, bet es aivars.lapsans panākšu, ka šeit šis grēks nevaldīs???!!!!

Lūdzu, padalies ar mani savās pārdomās, kāpēc Dievs tā soda?? [tas ir, izlasot visu Rom. 1]
+jean
# Iesūtīts: 2013.08.12 16:59:38
Raimonds,
Tu pareizi uzdod jautājumu: kas tagad sasmels izlietu ūdeni?

Vispirms baznīcā ir jāievieš tradīcijas, kas ir pretrunā Dieva vārdam, tad jācīnās par to iedzīvināšanu, bet pēc tam, kad kāds pasaka, ka viss, kas ir pretrunā ar Dieva vārdu ir grēks un ir nosodāms, tad...

Tad, protams, ka pārņem skumjas un paliek jautājums, ko darīt, kā salabot to, kas iesākts pret Dieva vārdu.

Reiz Latvijā viesojās tāds somu mācītājs Ū. Sārnivāra. Kad viņam kāda sieviete-mācītāja pēc lekcijas jautāja, bet ko tad mums darīt, mācītājām? Viņš atbildēja: Nožēlo šo grēku, kurā dzīvo, un tad paļāvībā uz Kungu Jēzu, centies kārtot visas lietas par labu, tas ir, pārstāj darīt to, kas ir pretrunā ar Dieva vārdu...
+jean
# Labojis +jean: 2013.08.12 17:10:08
Aivars,
polemizēt par negācijām sabiedrībā var bez gala, bet jautājums ir par radīšanas kārtību un jēgu: vīrietis-sieviete, tēvs-māte.

tas ir, par to, ko Dievs ar šo visu ir iecerējis.

un kā jau ieminējos: vairāk domājot par vīrieša-tēva lomu ģimenē/baznīcā/sabiedrībā

un nevis vienkārši domājot par, bet gan, --- ko mums par to māca Svētie Raksti, tai skaitā, apustulis Pāvils..
aivars.lapsans [83.187.155.225]
# Iesūtīts: 2013.08.12 17:27:44
+jean

Dievs jau nesoda, ka kāda sieviete ir mācītāja un izdala vakarēdienu. Dievs soda aukstās sirdis. Nav atšķirības - vīrs vai sieva.
Mēs paši veidojam histērijas pieminekļus. Piem. altāri. Cik pārmetumu un aukstu siržu nav klupušas vien par to. Jaunajā derībā altāra nav. Un nav tur ko histerizēt. Mācekļi sēdēja pie galda, nevis pie altāra. Ko cilvēki var pārmest sievietēm , to kas nav likums.
,, Sievai es neļaiju mācīt,,.....pašķir atpakaļ un Pāvils saka sievām , kuras draudzes priekšā pravieto, lai uzliek lakatu. Luters mācīja , ka galvenais draudzes amats ir sludināšana. Pārējie ir zemāki , teiksim, vakarēdiena izdalīšana. Tātad, ja Pāvila laikos atļāva pravietot draudzes priekšā
aivars.lapsans [83.187.155.225]
# Iesūtīts: 2013.08.12 17:33:06
tad jāsaprot ir tā , ka teiktais par mācīšanu ir jātver par kaut ko citu. Kaut kādas sadzīviskas lietas utt. Citā vietā , apustuļu darbos apustuļi iet pie māsām pravietēm. Ne jau lai dzertu, bet lai dzirdētu ko šīs pravietes pravieto, ko Dievs caur viņām runā. Vai tā ir mācīšana , ja sievietes pravieto? Atbildi pats . Vārds - mācītājs vispār Bībelē pēc kaut kāda amata nešifrējas. Nav tur uzrakstīts , kas viņam jādara , kā vien - sagatavot svētos evaņģēlija pasludināšanai. Nu tad uz priekšu. Bet sieviete drīkst Dieva namā sludināt, jo Dieva nams primāri skaitās lūgšanu nams.
<< 1 ... 9 . 10 . 11 . 12 . 13 . 14 . 15 . 16 . 17 . 18 . 19 ... 49 . 50 . >>
Tēma ir slēgta, jūs nevarat iesūtīt komentārus

 Lapas redaktors:redaktors@lelb.lv; Copyright © 2006 LELB, created by MB Studija
Šajā stundā bijuši 127 , pavisam kopa bijuši: 4551