atpakaļ uz mājaslapu
E-pasts:  Parole: atcerēties mani reģistrētiesaizmirsu parolimeklēt
Diskusijas Par Baznīcu Lezbo - episkopāts.
Merlins
Iesūtīts: 2009.05.29 08:34:18
Nu re, Zviedrijas baznīca, kas pirmā no luteāņu baznīcām ieviesa sieviešu ordināciju, tagad Stokholmas diecēzē ir ievēlējusi par bīskapi lezbieti, kas dzīvo reģistrētā savienībā ar citu sievieti. Konsekvents solis, kas arī bija sagaidāms. Ja esi teicis "a", agri vai vēlu jāsaka arī "b".
. 1 . 2 . 3 . 4 . 5 . 6 . 7 . 8 . 9 . 10 ... 49 . 50 . >>
AutorsZiņas teksts
Merlins
# Iesūtīts: 2009.05.29 08:34:59

http://karlafhallstrom.blogspot.com/2009/05/lesbian-bishop-elect-in-stockholm.html
Gnostiķis
# Iesūtīts: 2009.05.29 09:15:42
n tad beidzot cilvēki skatās ar skaidru prātu.
sequentia [213.226.141.54]
# Iesūtīts: 2009.05.29 09:39:27
Labi, ka dzīvo reģistrētā savienībā. Jau sen būtu laiks sakārtot Latvijas kristīgajās kofesijās. Jāgan- pat luterāņu baznīcās, ieskaitot LELB) virsvaldēs esošo un tai tuvu stāvošu sieviešu-sieviešu un vīriešu-vīriešu kopdzīves vai daļējas kopdzīves attiecību reģistrāciju. Tas būtu tikai godīgi. Tas veicinātu liekulības izskaušanu. Jautāsiet pēc konkrētiem piemēriem? Aklie tikai jautās un klaigās. Daži paraustīs plecus. Gudrie sapratīs.
Mulders
# Iesūtīts: 2009.05.29 10:25:47
Merlins, jaa taa vish i...

Beediigaakais ir, ka tai alfabeetaa kaadi 26 burti veel
sequentia [213.226.141.54]
# Iesūtīts: 2009.05.29 10:39:16
Jā, Трилобите! Aklums visās jomās turpināsies!
Aivars
# Iesūtīts: 2009.05.29 10:44:22
Neskatoties uz dabisku riebumu pret zināmām perversijām, ko tikai pastiprina no fakta par 4gadīgā bērna vietu dāmas dzīvē izrietošie secinājumi, tomēr apgalvojums par tiem a un b šķiet vismaz pārspīlēts. Viņas eminence dzīvo atklātā grēkā, kas ir nožēlojami, bet ne unikāli. Ja ieskatās vēstures lappusēs , atradīsim tādu pirsmreformācijas bīskapu un pāvestu `hagiogrāfijas`, ka ne mazāk šķērmi metīsies. Pēdējo gadu skandāli ap pedofīliju dažā sektā arī asinis uzvāra. Ja izdaram secinājumus par B, jāizdara pēc tās pašas metodoloģijas secinājumi par A.
Iespējams ir izdarīt ļoti interesantus spriedumus. Bet nebūs pamatoti runāt par kādām neizbēgamām konsekvencēm, balstoties uz kādu teoloģiskās skolas pārstāvju `negadījumiem`.
-Jona-
# Iesūtīts: 2009.05.29 10:56:47
Mja, ar savāk konsekvencēm Merlins pārspīlē.
Starp citu, skeptiķi/kristietības apkarotāji jau dara tieši to pašu, tikai paplašināti un savā gaumē, proti, attiecina uz visu baznīcu un kristietību kā tādu. Tipa - jā jā, redz kādi jūs tur visi maitas!
Un ko nu?
Merlins
# Iesūtīts: 2009.05.29 11:07:33
Aivars

Es taču nerunāju par perversijām vai emocionālu reakciju uz tām. Es runāju par teoloģisku konsekvenci. Sieviešu ordināciju zviedru un citās baznīcās ieviesa, argumentējot ar to, ka Svēto Rakstu vietas, kas runā tam pretī, ir novecojušas un neattiecas uz mūsdienām. Baznīcai, kas pieņem tādu metodi vienā jautājumā, nav pamata to nelietot visos citos gadījumos un attiecībā uz visām citām Rakstu vietām. Zviedru baznīca vismaz rīkojas konsekventi. Ir citi, kas par ā saka jā bet par bē saka nē. Tas gan ir nekonsekventi. Ja saka ā, tad agri vai vēlu nāksies turpināt ar pārējiem alfabēta burtiem.
Mārtiņš
# Iesūtīts: 2009.05.29 11:12:32
Merlins
Nu re, Zviedrijas baznīca, kas pirmā no luteāņu baznīcām ieviesa sieviešu ordināciju, tagad Stokholmas diecēzē ir ievēlējusi par bīskapi lezbieti, kas dzīvo reģistrētā savienībā ar citu sievieti. Konsekvents solis, kas arī bija sagaidāms. Ja esi teicis "a", agri vai vēlu jāsaka arī "b".

Sāku ar atvainošanos, ja kļūdos un / vai pārspīlēju.
Jo diemžēl Jūsu tekstā es izlasu vāji slēptu sajūsmu par skandālu, par "tiem pretīgajiem", un "es taču teicu!" garā.
Jā, notikums tiešām ir riebīgs un nesavienojams ar kristietību, bet būsim uzmanīgi ar veidu, kā mēs reaģējam uz tādiem. Nesen jau bija diskusija, kurā tā arī nekāds biblisks pamatojums šim "ja A, tad B" netika dots. Pagaidām tajā vairāk saredzu Pilāta loģiku nekā Dieva gribas spoguli.
Un neizmirsīsim kāda ir Zviedrijas baznīcas organizatoriskā struktūra, kura visnotaļ atšķiras no LELB.

Aicinājums mūsu garīdzniekiem.
Arī tad, ja tiešām sieviešu ordinācija ir totāli nebibliska un nekristīga, lūdzu nopietnāk pieiet argumentu izvēlei. Vispār tas attiecas ne tikai uz šo, bet arī uz daudziem citiem jautājumiem, jo nepavisam nav retums, ka mācītāji (un arī citu baznīcu garīdznieki) savu labo domu pamato visnotaļ aplami, pie kam reizēm ar tādu toni, ka ja tu man neticēsi, tad nu tevī tiešām nav ticības. Diemžēl mēs paši luterāņi reizēm neesam tālu no tā, ko Luters pārmeta pāvestībai par mācības primātu, jo faktiski tiek paģērēts ticēt uz vārda to sacījušai personai, bet Dieva vārdu tiek piemeklēts kā aizbāznis.

Un vēlreiz atvainojos, ka neesmu spējis šo saturēt sevī
Solveiga
# Iesūtīts: 2009.05.29 11:13:10
Merlins
argumentējot ar to, ka Svēto Rakstu vietas, kas runā tam pretī, ir novecojušas un neattiecas uz mūsdienām
Bet kāpēc man luterāņu baznīcā nav jābūt apsegtai galvai?
Mārtiņš
# Iesūtīts: 2009.05.29 11:19:34
Merlins
Zviedru baznīca vismaz rīkojas konsekventi. Ir citi, kas par ā saka jā bet par bē saka nē. Tas gan ir nekonsekventi. Ja saka ā, tad agri vai vēlu nāksies turpināt ar pārējiem alfabēta burtiem.

Kas ir Jūsu ticība? Vai konsekvences bauslībai?
Tas man atgādina sabiedrībā (parasti saistībā ar biznesa un komerstruktūru aprindām) redzētu sajūsmināšanos par bandītiska rakstura biznesa darboņiem, jo, ja viņi teica, ka pēc A sekos B, tad arī tā notiek. Un tas, ka ne A, ne B nav likumīgi un / vai godīgi, un ka paši jūsmotāji ir cietēji, tas paliek ēnā. Jo lūk ir parādīts raksturs un konsekvence.
Es gan teikšu, ka manās acīs augstāk kotējas tādi, kas pēc pirmā kļūmīgā soļa tomēr apstājas, un šo konsekvenci A-->B neizpilda.
Kristofers
# Iesūtīts: 2009.05.29 11:22:55
Merlins Vai mūsu Baznīcai nevajadzētu padomāt, vai tas ir lietderīgi atrasties sadraudzībā ar tādu ekleziālu organizāciju, kur šādas lietas ir iespējamas un notiek?
Merlins
# Iesūtīts: 2009.05.29 11:42:27
Solveiga

Kāpēc nav?
Merlins
# Iesūtīts: 2009.05.29 11:53:10
Kristofers

Cik man zināms, tad mūsu baznīca šobrīd atrodas tikai selektīvā sadraudzībā - kas vēlas var kopt sadraudzību ar tiem, kuru ticība ir zināma un kas noraida homosvētīšanas. Taču mūsu baznīca neatzīst par patiesiem mācītājiem tādus, kas tādas māca vai praktizē.
Selma
# Iesūtīts: 2009.05.29 11:54:08
riebumu pret zināmām perversijām, ko tikai pastiprina no fakta par 4gadīgā bērna vietu dāmas dzīvē izrietošie secinājumi

Neredzu iemeslu, kāpēc bērnam šādā ģimenē varētu būt augt sliktāk kā jebkurā citā ģimenē, kur bēnru audzina 2 sievietes. (piemēram, mamma un mammas māsa vai mamma un vecmāmiņa) Iespējams, ka šai konkrētajā gadījumā abas audzinošās sievietes ir laimīgākas, un bērnu netraumē mammas vai otras audzinātājsievietes gadījuma attiecības.
KOALA [87.110.171.200]
# Iesūtīts: 2009.05.29 12:10:51
kurai negadaas aukstaa ziemas naktii nekurinaataa istabaa?
Merlins
# Labojis Merlins: 2009.05.29 12:12:06
Mārtiņš

Tu nepareiz izlasi. Par šo konkrēto faktu, par Zviedru baznīcā un vispār pašreiz Pasaules luterāņu federācijā notiekošo es izjūtu nevis sajūsmu, bet lielas skumjas, sēras par irstošo baznīcu kopību un biedinājumu mūsu baznīcai, pieņemot lēmumus nākotnē.

"Manās acīs augstāk kotējas tādi, kas pēc pirmā kļūmīgā soļa tomēr apstājas, un šo konsekvenci A-->B neizpilda."

Redzi, lai apstātos, vispirms ir jāatzīst, ka solis A bija kļūmīgs. Taču šīs baznīcas sieviešu ordināciju atzīst par ļoti pareizu un svētīgu soli, argumentējot ar noteiktu teoloģijas metodi. Un kamēr baznīca šajā metodē paliek, tai nav izredžu pateikt, ka homosvētība ir aplama. Tai pret šo moderno vīrusu nav imunitātes, ko sauc par Svēto Rakstu autoritāti. Tā ir bezpalīdzīga pasaules spiediena priekšā. Konsekvencei a => b arī nevajag nekāda bibliska pamatojuma. To pasaka priekšā lietu loģika un apstiprina luterāņu pasaulē notiekošais. Bet var jau arī Bībeles pantus piemeklēt, ja vēlas. Piemēram, "Nepievilieties, Dievs neļaujas apsmieties! Jo ko cilvēks sēj, to viņš arī pļaus" (Gal.6:7) Kas sēj neuzticēšanos Rakstiem, pļaus homosvētības un visādu citādu negantību. a=>b

Man īsti nav skaidrs, Mārtiņ, ko Tu saproti ar teoloģiju un teoloģiskiem argumentiem.

Merlins
# Iesūtīts: 2009.05.29 12:14:37
a_masiks

Piekrītu. Ja viņi ir patiesi, tad neatzīšanas dēļ par nepatiesiem nekļūs. Taču mūsu baznīca tādus neatzīst par patiesiem, uzskatot ka viņi tādi nav, un tā nav izslēgta iespēja.
Merlins
# Iesūtīts: 2009.05.29 12:15:35
a_masiks

Kļūt par bīskapu nav cilvēktiesības.
Ослик
# Iesūtīts: 2009.05.29 12:25:20
Dievs grib lai tie , kas nevar atrast pretējā dzimuma būtni laulībai , dzīvo celibātā !!!
. 1 . 2 . 3 . 4 . 5 . 6 . 7 . 8 . 9 . 10 ... 49 . 50 . >>
Tēma ir slēgta, jūs nevarat iesūtīt komentārus

 Lapas redaktors:redaktors@lelb.lv; Copyright © 2006 LELB, created by MB Studija
Šajā stundā bijuši 137 , pavisam kopa bijuši: 2135