atpakaļ uz mājaslapu
E-pasts:  Parole: atcerēties mani reģistrētiesaizmirsu parolimeklēt
Diskusijas Par dažādiem jautājumiem Desmitā tiesa
normundo
Iesūtīts: 2009.04.20 08:53:35
Palasīju te iepriekš rakstīto, bet neatradu atbildes uz manī radušamies jautājumiem par 10 tiesas apmēriem. Saprotu, ka var dot arī vairāk un tajā nav nekā nosodāma, bet tomēr. Kā aprēķina un no kādiem tad ienākumiem tā 10 tiesa ir jādod.
No algas būtu it kā viss skaidrs, bet kā ir gadījumos, ja kaut ko pārdod.
Teiksim nopirku auto par 1000Ls, pēc mēneša kaut kāda iemesla dēļ steidzami savajadzējās nauda(piem., ārsta pakalpojumiem) un auto tika pārdots par 800Ls. Ienākums ir 800Ls, peļņa ir -200Ls. Vai 10 diesa jāmaksā no 800Ls, kas ir 80Ls?
Kā ir, ja cilvēks ir uzņēmējs? Viņš, piemēram, ir stapnieks kaut kādos darījumos, nopērk preci, pakalpoju par 100Ls un pārdod par 105Ls. Vai atkal 10 tiesa ir jāmaksā no visa ienākuma 105Ls, kas ir 10,5Ls? Bet tādā gadījumā biznes ātri aizies uz grunti. Varbūt tomēr ir jāmakasā no 5Ls, kas ir uzcenojums? Te es abstrahējos no nodokļiem, citiem izdevumiem, kas būtu iekļaujami uzcenojumā. Vai šādā gadījumā uzcenojumā būtu jāiekļauj arī 10 tiesa?
<< . 1 . 2 . 3 . 4 . 5 . 6 . 7 . 8 . 9 . >>
AutorsZiņas teksts
Mulders
# Iesūtīts: 2009.05.05 17:21:05
ALapšāns, "un viss viņiem bij viens..." vēlāk izvērtās par palīdzības kļaņčīšanu no citiem, jo vēlāk Pāvils paskaidro kāpēc tas tā sanāca... ka dodami citiem, viņi kļuva par nastu šiem citiem! Tas var izskatīties cēli īstermiņā, bet ilgtermiņā tas parādījās kā neefektīvs saimniekošanas veids!
Jānis Kalniņš
# Labojis Jānis Kalniņš: 2009.05.05 21:11:03
Aivars Lapšāns

Laikam sapratu - Tu laikam gribēji pateikt, ka desmitā tiesa ir ne tikai tas, kas tiek ziedots baznīcai, bet arī savādākā veidā tiek dots no mana "ģimenes budzēta" kalpošanai. Šādai nostājai es piekrītu, bet tikai ar to piebildi, ka laikam gan tādā gadījumā, kā tu mēģini paskaidrot, faktiski jau viss pieder Dievam un mēs lietojam to, ko Viņš savā žēlastībā mums dod.

Te tā cepšanās jau ir par to, ka baznīcai jādod tā desmitā tiesa, un mēģina to pamatot Rakstos.
janis [195.8.115.229]
# Iesūtīts: 2009.05.06 16:36:09
Pamatojumu vajag tam, kurš meklē iemeslu priekškam to darīt. To droši var nedarīt, ja liekas ka tā ir pareizi. Pietiks arī no tiem, kas grib dot. Bet kas negrib no tiem tāpat paņems .
Aivars Lapšāns
# Iesūtīts: 2009.05.06 23:57:35
Par kādu baznīcu iet runa? Ja par LUTErāņu baznīcu , tad 10 vienkārši nenotiks , jo jāmaina baznīcas , kā draudzes principi.
Ja runa iet par Jēzus Baznīcu , tad katra kristiešu ģimene Svētā Gara vadīta desmito novada pēc vajadzības kā vada Dievs.
Par cepšanos. Ir nopietni jāsāk sludināt par desmitās vajadzību savās draudzēs. Augļi būs . Garantēju.
Aivars Lapšāns
# Iesūtīts: 2009.05.07 00:31:50
Mulders
Kaut ko neesi sapratis. ,,Un viss viņiem bija viens...,, Ir pasaules kristietībā pamatlikums tiem , kuri kalpo komandās. Es konkrēti ar desmito atbalstu kādu misionāru grupu Ķīniešu tautā. Tas būtu apsurds, ja tādā draudzē kāds pateiktu , ka man vajag lai jūs nodrošinātu algu, jo es te par jums esmu krutāks apustulis. Ar tādu uz reiz ir cauri. Svētības pazūd un komandas darbs vējā.
..,, Un viss viņiem bija viens ...,, Bībelē stāv arī kā Bīblisks pamatojums tādās kristiešu grupās , kuras kaut kādu iemeslu dēļ tiek vajātas, tas arī izteiksies pie laiku beigu posma , kad kristiešiem būs jāizdzīvo kopā. Kādam būs šī rakstu vieta jālasa apskaidrošanai. Budžiem desas savā somā sapelēs, ja kāds bērns cietīs badu...
Mulders
# Iesūtīts: 2009.05.07 10:34:21
Aivars Lapshaans

Cik aceros, tad "un viss vinjiem bija viens" bij fakta konstateejums par Jeruzaalemes Draudzi. Veelaak tiek konstateets, ka tieshi shii draudze ir visnabadziigaakaa, un tai ir jaasanjem paliidziiba no citiem.

Nevajag no fakta kosntataacijas par kaadu veesturisku notikumu uzreiz izpiipeet vispasaules kaartiibu un paveeles.

Veel vairaak... Dievs nekad nav atceelis cilveeku privaatiipashuma tiesiibas, jeb tiesiibas uz personiigo mantu... Protams, Dievs dod lai mees dotu, bet piederiibu Dievs neuzspiezh... Zinaam mees shitos "pravieshus" kas aiz shiem rakstu vaardiem sleepj vienkaarshu Mamonisku mantkaariibu, lai apzagtu draudzes un cilveekus, sakot, ja jau viss ir viens, tad man ir tiesiibas JUUSU mantu lietot kaa saveejo! Tik nezkamdeelj preteejais netiek pieljauts!

Es nerunaaju par konkreetu tavu doshanu vai njemshanu, bet par to, ka tas, ko tu sludini atshkjaidiits ar greeku rada lielu postu, un arii Kristus ejot Debesiis teica, ka sagatavos mums maajokljus... Atsevishkjus, katram... nevis visiem vienu komunalku! Arii Paradiizee joprojaam cilveekiem buus privaatiipashums un "sava muizhinja", nevis katram piederees visu citu iipashums kaa saveejais...
Mirga
# Iesūtīts: 2009.05.07 12:59:02
Vai Rakstos ir kaut kur izlasāms, ka palīdzības vākšanas iemesls bija pirmo kristiešu dzīves veids? - Man vienmēr likās, ka iemesls bija kādi ārēji aktuāli apstākļi.
(Jautāju bez kādam blakus domām vai gataviem secinājumiem.)
Mulders
# Iesūtīts: 2009.05.07 13:04:32
Mirga, bet protams, ka viens ceelonis jau nebij... tachu ignoreet to arii nevajadzeetu. Jeruzaalemes draudzei jau gaaja shvaki tiiri taapeec, ka tur tach bij vajaashanas... taa ka beigaas prosto Templi tak noslauciija!
Aivars Lapšāns
# Iesūtīts: 2009.05.07 14:55:29
Mulders
Bībeles teksti , arī par - ,,un viss viņiem bija viens,, nav jāņem kā - Man der šitāds variants....
Es neko nesludinu , bet stāstu elementārāko kristīgo misionāru praksi. Viņi tur dzīvo ar saviem bērniem , izglīto, iepērkas ..baro, kopā visi misionāri ēd ar savām ģimenēm. Un pats par sevi visa nauda tiek ielikta kopējā katlā. Tad pēc Tava iznāks tā , ka es sūtīšu Imantam un viņš viens pats to naudu izlietos, apēdīs ...saģērbsies, iepirksies...Tā sanāk pēc Tava.Izņēmums var būt , ja naudu ziedoju , teiksim - draugam aizsūtu dzimšanas dienā - nopērc sev kaut ko. Pārējie sapratīs.
Tā nekur nav noticis un nenotiks kristiešu kopienās , kur viss notiek tikai Dieva kalpošanai, kā kāds sev paņems vairāk. Sāksies konflikts agri , vai vēlu. Kas tad ir mīlestība? Ziedošanās citiem, sacenšanās mīlestībā...utt. Kā tad viņa izpaužas? - Viss sākas ar sadzīvi.
Es , reiz skolas gados ....sakāvos ar klases biedru , jo mamma , veikalniece būdama, viņam pastāvīgi deva līdzi daudz ēdamā. Desas pelēja un smirdēja viņa skapītī, bet viņš ne ar vienu nedalījās. Es viņam tikai pateicu , lai vismaz kādam atdod , ja pats neēd... sekoja naidīgs ,,uzbrauciens,, man ...un beidzās viss viņam ar pārdauzītu ģīmi. Desas vairs iztabiņā nesmirdēja...
Ingars
# Iesūtīts: 2009.05.07 17:48:07
Aivars Lapšāns
Jāsludina ir par ziedošanu, taču tas jādara pareizi. Jaunajā derībā es neatrodu nekādas norādes, ka būtu jādod desmitā tiesa, taču ir skaidri redzami pirmo kristiešu augļi - tik viens lūgums un saziedo tā, ka pārpārēm pietiek. Unneviens tur nerēķina kaut kādu desmito daļu, bet dod, cik Svētais Gars sirdī mudina
Aivars Lapšāns
# Iesūtīts: 2009.05.08 00:29:55
Ingars
Meklē Ingar...meklē ...atradīsi. ..Visam savs laiks.
Mulders
# Labojis Mulders: 2009.05.08 12:21:56
Aivars, nav Jaunajaa Deriibaa taadas paveeles par 10o tiesu!

Ja tu domaa Mateja 23:23 tad taa nav paveele Kristieshiem, bet gan noraade uz Farizeju liekuliibu pildot vinjiem saistosho VD

Citas rakstu vietas Jaunajaa Deriibaa nepaveel nekur 10o tiesu dot, laigan, skaidrs, ka, prieksh tiem, kuri nespeej dziivot bez likumiem, priekshrakstiem un kuriem viss priekshaa jaauzraksta, nu tad taa teikt - maxaa 10o tiesu un staigaa raspaljcovkaa! Tik ka tik nesanaak taapat kaa tiem farizejiem, 10o tiesu maxaa, a zheelastiibu un tiesu nomet pie malas... Interesanti, ka 10o tiesu Kristus pat VD kontextaa nsoauc par "odiem" ar kuru saliidzinot zheelastiiba un taisna tiesa ir "kamielis"
чудо
# Iesūtīts: 2009.05.08 13:30:58
Aivars Lapšāns
vai tu nožēlo to, ka biji huligāns!??
Ingars
# Iesūtīts: 2009.05.08 16:35:46
Aivars Lapšāns
Vienkārši vajag ziedot un ziedot tā, lai pietiek. jaunajā derībā bauslība rakstīta cilvēku sirdīs un kauns, ja nobriedušiem kristiešiem vēl būtu kāds likums vajadzīgs, ja viņi paši labprātīgi nesteigtos atbalstīt kristīgās kalpošanas ar ziedojumiem...nujā arī uz mani tas attiecas, bet es labošos
bitukas
# Iesūtīts: 2009.05.09 09:53:25
JD Jēzus uzslavē dāsnu devēju(atraitne). Kur ir rakstīts, ka Jer. dr. nabadzības iemesls bija mantas kopība? Var protams neziedot, bet tad nevajag gausties par neapkurinātām baznīcām, mācītāju trūkumu uc.. Mantas pārvaldīšanas veids, ziedošana - tas viss var būt dažādi, galvenais efektīvi un lai pietiek. Paraugietiescik daudz vsādu kristīgu kantoru un pilna laika kalpotāju apkārt...bariem. Cilvēks ir apjukumā, kur tad viņa ziedotā nauda nonāk!
Aivars Lapšāns
# Iesūtīts: 2009.05.09 09:54:11
чудо
Vai var jaunību atgriest? Vai mūsu karstās sirdis nerosināja huligāna dabu? Es jau no sestās klases biju ārā no mājas, ārpus vecāku redzes loka, iestājos Murjāņu sporta skolā, kur tikai trenera smagā roka spēja apturēt tādus straujās dabas puišus kā mēs. Septitajā jau biju Latvijas čempions. Mājās parādījos tikai ik pēc mēneša. Kā sapratu pasauli , tā arī dzīvoju. Kautiņš pats par sevi ir viena pretīga lieta. Protams , ka nožēloju. Bet no kautiņa reizēm ir grūti izvairīties....
Aivars Lapšāns
# Iesūtīts: 2009.05.09 10:02:02
Ingars
No morālā viedokļa jau Tu runā pareiz, bet 10tā tiesa no ienākumiem veido sistemātisku sadarbību ar Dievu - ,, tad pārbaudiet Mani...,, ..., vienmēr mājās ir nauda , kuru pēkšņi var paņemt kādām garīgās kalpošanas vajadzībām. Jo paša maks var gadīties tukš. Nu , iedosi no savas algas kaut kādu daļu kristīgām vajadzībām, pēkšņi jāsalabo sava mašīna , neparedzēti izdevumi... naudas vairs nav , ne savā makā , ne Kunga makā. Bet , ja būtu desmitā atlikta , tad vismaz vienā makā būtu nauda. utt. Pamēģini.
Ingars
# Iesūtīts: 2009.05.10 16:05:41
Aivars Lapšāns
Pirmkārt - desmitā tiesa, gluži, kā visi citi ceremoniālie likumi attiecas tikai un vienīgi uz vecās derības laikmetu, bet jaunajā derībā nekur, kur runāts par ziedošanu, vismaz es neesmu manījis ne vārda par desmito. Nu nav tas tāds likums vairs, ir vienkārši jāziedo pēc labākās sirdsapziņas . Ir liecības, kam desmitā tiesa atmaksājas un tāpat ir cilvēki, kuri nemaksā un tāpat ir vienmēr naudīgi, tā ka tas ir vecās derības likums. Šodien ir kā jau teicu - jāziedo pēc labākās sirdsapziņas, bet desmito tiesu nosaka, lai būtu vienkārši kāda skaidrība vai disciplīna tur, kur vēl ir nenobrieduši
Aivars Lapšāns
# Iesūtīts: 2009.05.11 22:59:47
Ingars
Tas viss ko Tu raksti ir garām no A līdz Z. Teorija te pēc Bībeles neder. Nav iespējams izveidot sistemātisku dzīvi bez sistemātiskas sadarbības ar Dievu. Tas ir jāsaprot , ka viss , ka s Tev pieder , pieder Dievam, bet Viņš no Tevis paprasa tikai desmito tiesu.
J a Tu spried par ceremoniālo raksturu , tad tev jāiepazīstas par desmitās tiesas pamatprincipiem vecās derības laikā. Pārlasi. Tad ienāc jaunajā derībā ar to pašu dzīves veidu. Ka s, Tev ,grūti būs turpināt Tam Kungam atdot visu sevi ?
Tu , Ingar, Vari darīt kā vēlies. Tevi neviens nespiež. Tikai nepavedini uz neko , uz finasiāli bardaku...
Paņem kristīgos žurnālus. Pārlasi kristīgo biznesmeņu liecības par desmito tiesu. Būtībā tas ir apvainojums man un milzīgam daudzumam Latvijas kristiešu, kuri dzīvo ar To Kungu un dalās ar Viņu. Un galvenais - Viņš vada mūsu dzīves arī finansiāli. Es dzīvoju ar Dievu , nevis apžēlojoties par Jēzu, Viņam iedodu kādu saņķiku un aizeju uz baznīcu lai Viņš man mazliet pakalpo...
Kristofers
# Iesūtīts: 2009.05.12 00:58:03
Ir taisnība, ka Vecās Derības bauslība uz mums kristiešiem vairs neattiecās, jo to skaidri apliecina Jaunā Derība (paldies Mulderam par pievestajiem citātiem).

Bet JD mēs lasām Jēzus dotos jaunos baušļus un apustuļu nolikumus, kas ir saistoši kristiešiem. To mēs saucam par jauno bauslību, jeb morālo likumu . Tos mēs varam sakārtot kā 10 baušļu (Dekaloga) atkārtojumu un to komentāru, kā tas tiek darīts katehismos.

Bet ir svarīgi uzsvērt vienu lietu - kaut kristīgie katehismi morālajam likumam par pamatu liek Dekalogu, ir svarīgi uzsvērt, ka pats Dekalogs tādā formā, kā Dievs to deva Mozum, nav saistošs kristiešiem. Jo Jaunā Derība nekur neuzliek kristiešiem par pienākumu ievērot sabatu. Tātad pašā Dekalogā ir viens bauslis, kas pieder pie ceremoniālās bauslības , kas ir dota tikai jūdu tautai, un uz kristiešiem neattiecas.

Centīgiem un jūsmīgiem gariem, kas cenšas apkrāmēt kristiešu sirdsapziņu ar Mozus ceremoniālo bauslību, vajag rūpīgi pārlasīt sv. Pāvila vēstules, īpaši Vēstuli galatiešiem, kas ir vērsti pret censoņiem, kas uzskatīja, ka kristiešus vajag apgraizīt, kā to nosaka ceremoniālā bauslība.

Prasība par desmito tiesu arī pieder pie ceremoniālās bauslības, jo nekur Jaunajā Derībā tā nav nedz pieprasīta, nedz dota metodika tās aprēķināšanai. Patiesībā Jēzus pat ironizē par farizejiem, kas to precīzi aprēķina "no mētrām un dillēm".

Iztīriet savas sirdis no farizeju rauga, un dodiet tik, cik sirds jums liek, un cik jūs varat atļauties. Jā cik varat atļauties, jo aizturēt kādam atlīdzību par darbu un neatdot parādus JD tieši nosauc par grēku.
<< . 1 . 2 . 3 . 4 . 5 . 6 . 7 . 8 . 9 . >>

:: Pievienot komentāru

Autors: 
  • Lai iekopētu autora vārdu,nospied uz tā.
  • Reģistrēti lietotāji var rediģēt tekstus vēlāk.
Bold FontItalics fontUnderlineStrike OutSubscriptSuperscriptFont colorTeletypeHorizontal LineE-mail linkhyperlinkListsimies
Atlikušas 1000 zīmes

 Lapas redaktors:redaktors@lelb.lv; Copyright © 2006 LELB, created by MB Studija
Šajā stundā bijuši 122 , pavisam kopa bijuši: 1301