atpakaļ uz mājaslapu
E-pasts:  Parole: atcerēties mani reģistrētiesaizmirsu parolimeklēt
Diskusijas Par Baznīcu Cieņa un mīlestība - vārdi un darbi
Ilārs Plūme
Iesūtīts: 2007.05.07 08:46:11
Pāvil, esmu diezgan daudz no Jums dzirdējis par tādām lietām, kā cieņa un mīlestība, bet man ir radušās šaubas par to, cik nopietni pret to attiecas Jūsu draudzes locekļi.

Pagājušajā nedēļā Jūsu draudzes locekle, kas strādā Ķekavas pagasta dzimtsarakstu nodaļā, pildot savus darba pienākumus, izprašņāja mūsus draudzes locekli par viņas reliģiskajiem uzskatiem un klāstīja tai, ka KLB neticot Trīsvienībai, KLB neesot nedz Svētā Gara, nedz kādas citas svētības utt.

Domāju, ka tas ir rupjš cilvēktiesību pārkāpums. Tā kā tas notiek atkārtoti, šodien iešu šo jautājumu pārrunāt ar Ķekavas domes priekšēdētāju.

Bet, Pāvil, vai Jums nešķiet, ka tas ir smags pārkāpums arī no baznīcas puses? Manuprāt, tas izklausās pēc Dieva zaimošanas. No kurienes šai kundzei radušies šādi uzskati? Vai Jūs runājat ar saviem draudzes locekļiem par šādām lietām?

Domāju, ka šie jautājumi par attiecībām baznīcu starpā ir nelielas diskusijas vērti.
<< . 1 . 2 . 3 . 4 . 5 . 6 . 7 . 8 . 9 . 10 ... 12 . 13 . >>
AutorsZiņas teksts
Uldis
# Iesūtīts: 2007.05.11 10:24:19
Mulders. Visā visumā es tev piekrītu, lai gan man nepatīk tas stils, kā tu to pasaki. Tomēr patikšana vai nepatikšana ir mana tīri subjektīva lieta. Es pilnīgi piekrītu, ka nedz LELB, nedz KLB nevajadzētu vienai otrai taisīt melno vai balto reklāmu. Tomēr draudžu locekļi dažkārt uzdod jautājumus, kā, piemēram, kas ir KLB un ar ko tā atšķiras no LELB. Un te nu mums ir jābūt uzmanīgiem. Te arī ceļas dažādi nevajadzīgi pārpratumi.
Jā, es tiešām esmu teicis, ka LELB nav mūsu dienaskārtības jautājums. Tomēr šeit šāda diskusija ir cēlusies, un mēs mēģinām to kaut kādā veidā risināt. Taču jāsaka, ka tā problēma, kas ir šīs diskusijas pamatā, ir visai aktuāla. KLB Ķekavas draudze šajā zinā no LELB Ķekavas draudzes ir diezgan cietusi.
Mans ierosinājums ir ieklausīties Ilāra aicinājumā Pāvilam. Ja mēs atkal atliksim šo lietu plauktiņā, tad nākošajā reizē (un tā noteikti pienāks) tā izpaudīses ar vēl lielāku spēku. Ja ir iespēja šo konflitu atrisināt mierīgā ceļā, tad to vajadzētu darīt. Kavēties nevajadzētu.
Uldis
# Iesūtīts: 2007.05.11 10:35:10
Paskaidrojums. Pārlasot savus vārdus "KLB Ķekavas draudze šajā zinā no LELB Ķekavas draudzes ir diezgan cietusi" esmu secinājis, ka neesmu bijis korekts pret LELB Ķekavas draudzi. Es atvainojos LELB Ķekavas draudzei, ka steigā esmu bijis neatpdomīgs savos vārdos. Šķiet, ka tas ir tik "dabiski" visus uzbrukumus KLB adresēt no LELB puses. Tāpēc vēlreiz saku, ka šo šo konfliktu vajadzētu skatīt kā vlasts ierēdņa pilnvaru pārkāpšanu un reliģiskā naida kurināšanu. to vajadētu noskaidrot. Ja tas ir bijis tikai pārpratums, tad to vajadzētu pēc iespejas ātrāk aizmirst. Ja nē - tad mums jārunā nopietnāk. Taču tās ir manas personiskās domas.
lielais brālis
# Iesūtīts: 2007.05.11 10:44:55
Noasveidīgais atkal zina labāk, ko darīt vai nedarīt mācītājam Ilāram Plūmem, lai noliktu pie vietas neslavas cēlāju un zaimotāju. Ilāra Plūmes stingrība situācijas risināšanā ir pilnīgi likumsakarīga un skaidra. Kārtībai jābūt!
Ilārs Plūme
# Iesūtīts: 2007.05.11 10:50:59
Noasveidīgais,

Man patiešām šķiet, ka Jūs varētu būt gļēvs cilvēks, turklāt arī tikpat liels demagogs, kas parasti ir gļēvuma pazīme. Palasiet lūdzu, ko Jūs rakstat:

"Tev nav nekāda pamata, attaisnojuma un iemesla šo diskusiju adresēt mūsu Baznīcas mācītājam Pāvilam, it kā viņš būtu personiski atbildīgs par izdzertajām pudelēm jūsu baznīcā vai par "viena tante teica" diskusiju dzimtsarakstu nodaļā; atkārtota viņa vārda piesaukšana un postu adresēšana viņam, visticamāk, liecina par skaudību par viņa kalpošanas labajiem panākumiem Ķekavā"

1) Kādēļ gan nebūtu pareizi par šīm Ķekavā notikušajām lietām runāt ar Pāvilu? Pāvils man patiešām arī liekas viens no retajiem cilvēkiem, ar kuru šeit patiešām ir vērts runāt!
2) Jūsu apgalvojums, ka mūsu baznīcā tiek dzertas pudeles ir ļauns apmelojums.
3) Persona, par kuru šeit runājam nav "viena tante", bet valsts iestādes darbiniece. Arī par viņu Jūs izsakāties aizskaroši.
4) Šādas lietas notiek atkārtoti un nevietā.
5) Man nav par ko Pāvilu apskaust, tā kā Jūsu psihoanalītiķa centieni ir pilnīgi nepamatoti.
6) Pārlasot Jūsu rakstīto un tā stilu, man patiešām šķiet, ka atgriezušies boļševiku laiki.
7) Jūsu rakstītā nievājošais tonis, manuprāt, apstiprina aizdomas, ka Jūs un Jums līdzīgi cilvēki patiešām nodarbojas ar KLB nomelnošanu.
8) Neesmu centies problēmas risināt ar spēku. Biju aizgājis pie abām kundzēm un cerēju uz normālu sarunu. Tomēr ne manas vainas dēļ tā izpalika.
Arī ar Pāvilu ierosināju satikties un parunāties, ko viņš diemžēl noraidīja.

Varbūt mēs varētu satikties un parunāties mierīgā gaisotnē, jo intrneta vide kaut kā mudina Jūs būt bezkaunīgam un agresīvam?
Nedomāju, ka būtu vērts turpināt to darīt šeit un tādā veidā.
Mr. Incognito
# Labojis Mr. Incognito: 2007.05.11 10:52:22
Ik pa brīdim kaut kas tamlīdzīgs uzliesmo. Augsburgeri aiziet no foruma un atgriežas. Kāpēc? Jo forums par to vien vārās par KLBL un LELB - divu luterāņu formācijām. Ko gan tas varētu nozīmēt? Tikai vienu, bērniņi, tikai vienu: mūsu attiecību normalizēšana nav tikai mans sentiments, kā jau esmu vairrākārt jums visiem rakstījis, bet svarīgs mūsu baznīciskās atbildības uzdevums. Tā ir nopieta lieta, vīri jeb arī : netopiet daudzi par mācītājiem! Es par to jau Noasveidīgajam pirms pieciem gadiem ļoti personīgi bildu: ļaujiet man būt par tiltu, lai šīs attiecības uzlabotos, uz manis nav jūsu naida traipu. Es esmu iemīlējis augsburgerus un mūsu draudzību saista vienas ticības saikne. Tas ir kaut kas vairāk, kā tikai cilvēciskas simpātijas. Simpātijas var sabojāties, bet tad to attjauno kopējas ticības saite.

Es mīlu arī LELB un izjūtu atbildību arī par šo formāciju (lai nu Noasveidīgais neņem ļaunā, bet viņa daļu atņemt netaisos) domāju, ka mums ar LELB ir daudz kā no kopējas ticības. Mūsu konflikts tiešām sāk palikt smieklīgs. Ilāram tomēr ir taisnība: to mēģina bāzēt tikai uz personālijām, nevis sākt runāt par tām lietām, kas mūs pēc būtības nošķir. Un tās nav neatrisināmas lietas.

Brāļi un māsas no LELB šajā diskusijā, vai nevajadzētu pārtraukt kultivēt antipātijas pret KLBL? Vai nevjadzētu drusku solidaritāti pret otras formācijas luterāņiem, kurus tik tiešām drusku pa daudz sit?

Antipātiju kults pret KLBL ir ar desmitgadīgām tradīcijām. Tieši šajā laikā, uzsākdams studijas LELB garīgajā seminārā, tikko nodibinātajā Lutera Akadēmijā, es tiku ievadīts KLBL nīšanas rituālā. Kāda LELB vadībai ļoti tuvu stāvoša ģimene, mūsu ģimenes labie draugi, uzreiz izvērsti paskaidroja visu par augsburgeriem. Kā, vai tad es nekā nezinot? Pirms tam mēs ar ģimeni dzīvojām ilgi pa Vāciju (tur es arī biju dzirdējis par mūsu baznīcas sašķelšanos). Es negribu visu to atkārtot, ko es dzirdēji gan no šiem, gan no citiem tuvinātajiem. Tiesa gan, ne no Noasveidīgā. Bet viņš to tagad visu sameta vienā kastītē diskusijā ar KAUT. Traki, ziniet vai ne? Pēc tam vēlāk, kad gadījums mani saveda kopā ar šiem "melnajiem cilvēkiem", man bija kauns, ka esmu ļāvies tādai propagandai (jo tieši propagandu es uzlūkoju kā vienu no pretīgākajām padomju totalitārisma izpausmēm un speciāli studēju par tās radīšanas un kultivēšanas veidiem). Jo šie cilvēki, šie augsburgeri pilnībā neatbilda tēlam, kas par viņiem tika radīts. Tas bija kā šoks, tas atsita visu manu patriotismu palikt LELB. Tur pirmo reizi risinājās brīvas sarunas par luterisko identitāti un teoloģiju. Kas bija noticis ar LELB, es sev vaicāju? Kāpēc šie cilvēki ir disidentos? Kaut kādus iemeslus es biju pieredzējis uz savas ādas, jo sakarā ar manu vācu valodas dāvanu es biju dziļi iebraucis ortodoksijas laika tekstos... un tāpēc bija grūti.

Brāļi, beigsim vienreiz šo antipātiju kultu (arī uz mums, KLBL tas attiecas!), es jums liecinu Dieva priekšā kā viens, kas reiz stāvēja jūsu vidū ar lielu entuziasmu: tas ir netaisnīgs, tā ir brāļu diskriminācija varas vai personisku ambīciju vai mazvērtības kompleksu dēļ un mūsu Dievs to redz. Jā, ir atšķirības un ir dažas problēmas (kā Ilārs raksta), bet tās visas var sākt skaidrot. Tās ir objektīvas, teoloģijā bāzētas nevis subjektīvas - personisko attiecību uzturētas. Uzticaties mani ilgajai akadēmiskajai pieredzei. LELB savā vairākkumā varētu būt laba, konfesionāla luterāņu baznīca, ja tā konsekventi teoloģiski sekotu pati savai ticībai. Dievs mums dod šo iespēju, šo izlīguma žēlastību - vai mēs no tā novērsisimies? Lūgsim radikāli noskaņotiem mūsu vidū kopt pacietību, bet apvainotiem savstarpējos strīdos nekaisīsim sāli brūcēs. Sāksim ar to, ko piedāvā Ilārs: ar abu Ķekavas luterisko draudžu tikšanos. Ar Dieva palīgu!
Mulders
# Labojis Mulders: 2007.05.11 11:11:50
Uldis, bet tad lūdzu, ja ir problēmas divu draudžu starpā, tad tās arī tur risinām, nevis eskalējam to līdz KLB vs LELB līmenim. Un kad jautā kas ir KLB vai LELB un ar ko tās atšķirās, tad atbilde ir atkarīga no atbildētāja, kurā baznīcā tas ir. Jo tieši par to jau ir runa, ka nav vienota skatījuma uz lietām, tamdēļ KLB ar LELB nedraudzējas... tad arī nebūs šis vienotais skatījums vienam uz otru. Un tas būs tikai patiesi, ja es stāstot par KLB, pastāstu, ka KLB nedraudzējas ar LELB jo...
Mulders
# Iesūtīts: 2007.05.11 11:30:33
O izdomāju... Pateikšu ko labu par KLB. Manuprāt, tie ir auksburgieši un KLBveidīgie, kas ja ne izdod tad atablsta vienu žūrnālīti... (izkrita no galvas nosaukums)! Žurnālā bieži raksti ir ap kādu gleznu un katrs žurnāls ir savai tēmai. Vot tas ir feins lasāmgabals, par to paldies.
kaut..
# Labojis kaut..: 2007.05.11 12:21:35
Godīgi sakot pirmais impuls, kāpēc sāku interesēties pr KLB, pirms 2 gadiem bija, ka par viņiem runā sliktu.
Bet man ir tāda nelāga vai lāga īpašība neticēt cilvēkiem, bet pārliecināties pašai. Laiks gāja visu ko dzirdēju paturēju prātā un tad vienā jaukā, varbūt arī nejaukā, dienā nokļuvu KLB.
Gāju ar lielu skepsi un godīgi sakot, biju šokā vai ļoti pārsteikta - nekas no tā ko dzirdēju. Uzdevu pat man interesējošos jautājumus tieši un konkrēti, kas šodien man izkatās drausmīgi nejēdzīgi, pat muļķīgi un varu pasmaidīt par savu skepsi... bet saņēmu cilvēcīgas atbildes... pat dažu labu vārdu par LELB.
nja... varētu jau šo neteikt, bet kā savādāk rīkoties? Noaveidīgais , Tev vienmēr ir kāds plāns vai padoms?! Kā Tu rīkotos manā vietā?! Vai KLB vietā?
Un uz šo forumu es nenāku ar galveno mērķi runāt par KLB un LELB, bet par sev aktuālām lietām... Biju šeit jau agrāk, varat paši pārliecināties - parakņāt arhīvu.
Un domāju, ka neviena KLB piederīgā mērķis nav nākt un nodarboties ar reklāmu, bet beidzot iegūt mieru un izlīgšanu, ja tiek runāts par KLB un LELB vai vienkārši padiskutēt, padomāt par kristīgām tēmām. Vai tas ir aizliegts šeit? Kā jau teicu: sakiet un vismaz es šeit nekad nenākšu rakstīt! Nopiteni!
Uldis
# Iesūtīts: 2007.05.11 12:36:49
Mulderis. Redzi, arī tavs labais skan kā apsūdzība KLB. Bez tam, ja tās būtu tikai problēmas divu draudžu starpā, tad tā būtu vēl nieka bēda. Problēma ir daudz plašāka.
Es aicinu LELB-iešus nepieiet šim jautājumam tik vienpusīgi. Jo tas galu galā skar arī jūs. Es domāju šo problēmu ar šo sievieti. Tas ir jūsu pašu interesēs, ka tādi gadījumi vairs neatkārtotos.
Mulders
# Iesūtīts: 2007.05.11 12:38:51
kaut... un tagad izveic otrādu izmeklēšanu. Iedomājies, ka tu esi KLB locekle, nekad neesi bijusi LELB draudzēs un sēdi un lasi e-baznīcu, lelb shos strīdus, VB strīdus... un tad vienu dienu nolem aiziet uz LELB draudzi, nu, piemēram, Biķera draudzi! Aizej un pārliecinies, vai tad arī LELB izskatīsies tāds, kādu to mālē KLB?
KLB vienmēr brēc, bet Biķeru draudze ir izņēmums. Nu ibio... kāds izņēmums, ja tā ir LELB draudzē. Tātad mums ir darīšana vai nu ar LELB draudzi, kas neatbilst KLB (anti)reklāmai vai arī ar selektīvu faktu attēlošanu, ko acīmredzot tu sastapi LELB pusē par KLB!
Konsekvenci vajag! Es arī esmu 100% pārliecināts, ka ja es aiziešu uz KLB dievkalpojumu, tad es tur dzirdēšu visai luteriskus un manai ticībai atbilstošus sprediķus un skaidrojumus. Tamdēļ es neattaisnošu citu KLB darboņu uzdarbošanos, kuriem ir 2ā krusa sindroms. Un protams, ja tev tuvumā tavā "dzimtajā draurzē" sludinātais tevi apgrēcina, bet KLB sludinātais tavu sirdsapziņu neapgrēcina, varbūt tiešām labāk Dieva Vārdu un sakramentu ir saņemt tur, kur tev nav dissonanse. Bet varbūt pirms tam vajadzēja lūkot vai nav LELB draudzes, kurās nav tik daudz tevi apgrūtinošas problēmas? Kā es reiz liecināju par sevīm - Mulderu atradīs tajā draudzē, kur Dieva Vārds tiek sludināts un sakramenti izdalīti, neatkarīgi no draudzes "juridiskās piederības", jo mūsu piederība ir Debesīs nevis šeit uz Zemes, kur cilvēki veido papīrus un politiku!
Mulders
# Labojis Mulders: 2007.05.11 12:40:51
Uldis, un tas ir jūsu interesēs, kad jūsu "jaunizceptie karstas zupas strēbēji" mācītos cieņu un mīlestību pret oponentiem. Atdariet slikto ar labu un jūs sakrāsiet ogles virs oponentu galvām, bet kāmēr jūs šīs ogles berat, tikmēr tādiem nenoturīgiem (tamdēļ jau neiru es mācītājs) fruktiem kā Mulders, vienmēr neizēs mēle pretīm muldēt...
Vienmēr ir viegli aicināt oponentu uz viskautko... bet vislabākais aicinājums ir pierādīt vēlamo kā labu ar savu paša piemēru. Tu vari aicināt slinķi uz fizkultūras ndoarbībām zils palikdams, bet daudz labāk ir pašam ar to nodarboties un slinķim rādīties veselīgs un spēka pilns, lai viņam kauns būtu. Ja jūs patiešām sevi uzskatāt par labākiem, patiesākiem, tīrākiem, īstenākiem un taisnākiem, tad spīdiet tā, ka uz jūsu fona LELB paliek mazs un melns, un redzēsiet kā pie jums tieksies. Tā nav smiešanās, tas ir elementārs praktisks padoms... ja gribi brīnumu, kļūsti par brīnumu!
kaut..
# Labojis kaut..: 2007.05.11 13:08:08
Mulder ko mālē KLB? Kā tas izskatās no tavas puses, pasaki lūdzu saviem vārdiem, ja vari objektīvi.

MANS PERSONĪGAIS VIEDOKLIS:
Vienīgi tos puišus e-baznica.lv gan atņem un vari neizteikties par viņiem, par tiem man viss sakaidrs - es personīgi definētu: maniem brāļiem no KLB bērnības traumas, tikai, kuram no mums tādas nav? Tāpēc vairs nenosodu viņu rīcību, lai jau spēlējas savā smilšu "kastē" - e-baznīcā. Es tur neeju, tāpec nezinu kas tur notiek Mans pienākums ir turēt pret viņiem tuvāk mīlestību, kā pats Kristus to ir pavēlējis. Varbūt kādreiz varēšu, ko labi pateikt par viņiem, ja tam būs pamata?! Nezinu!
Uldis
# Iesūtīts: 2007.05.11 13:15:09
Mulders. Ja tu mini labo piemēru, Biķera draudzi, tad neaizmirsti pieminēt arī to slikto piemēru. Sāc ar Galvu. Piemēram, J.V. suksesijas izpratne, kas ir ļoti apstrīdama, lai neteiktu vairāk. J.V. pacieš tādus kā Rubenis un Plāte tā iemsla dēļ, ka viņi savukārt pacieš viņa Rakstu izpratni atseviškos jautājumos, kā suksesija, priesterība, episkopālims utt. Šāda izpratne ļauj veiksmīgi pamatot politiski hierarhisko izkārtojumu baznīcas lietās. Bez tam, ja tev ir pieejama Marka Sarela pelēkā grāmatiņa par M. Lutera hatehisma skaidrojumu, tad pievērs vērību (šķiet) 230. punktam, kā arī pievērs vērību, ka šī lapa ir ielīmēta, kas, protams, nav grāmatas autora gribēta.
Mulders
# Labojis Mulders: 2007.05.11 13:25:49
Uldis, nu tieši par to es runāju. Mēs redzam, to ko gribam redzēt un tad to ko mēs gribam redzēt arī uzspiežam kā zīmogu visam. Rezultātā pasaule ir mūsu pašu "vēlamā" projekcija, nevis tas kas tas ir. Es esmu LELB draudzē, jūs pats apliecināt, ka tā ir laba draudze, un tomēr starp rindiņām gribās apsūdzēt Mulderu heterodoxijā. Tad jautājums, es reiz to uzdevu, neviens no KLB teologiem (neordinētus studentus par tādiem neuzskatu) nav atbildējis. Kā parasts lajs var būt drošs, ka viņš ir Baznīcā? Vai pietiek ar to, ka draudzē kur viņš ikdienā iet tiek pasludināts Vārds un sakramenti pareizi pārvaldīti, vai viņam tomēr ir jāveic Šerloka Holmsa cienīgs darbs un jāuzzin ar ko šai draudzei ir kādas vēsturiskas saiknes, līgumi, ar kādiem ļaužiem asociējas mācītājs, ko tic un domā ikviens draudzes loceklis? Sakiet, kā draudzes loceklis var būt pārliecināts, ka ir Baznīcā, pietam tā, lai Baznīcas pretinieki nevarētu viņu izšaubīt ar baumām un apsūdzībām par to, ko draudzes loceklis nenovēro savā draudzē? Kā ikviens no jūsu draudzes locekļiem var būt pārliecināts par to, ka viņš ir patiesā draudzē. Vai jūs publiskojat ikvienu KLB lēmumu un saskaņojat to ar ikkatru draudzes locekli? Kā kāds Jānis Krūmiņš (vārds izdomāts) var savu sirdsapziņu mierināt par KLB, ja viņam nav KLB kontroles grožu rokā? Vai viņš var uzticēties konkrēti savam mācītājam un tam, ko dzird, saņem savā draudzē, vai tomēr viņš par to nevar būt drošs, un viņam vēl papildus ir jāpārbauda citas KLB draudzes, vai tās pastāv ticības vienībā?
Vienkāršāk - vai mana drauga draugs ir mans draugs vai nav?
Uldis
# Iesūtīts: 2007.05.11 13:28:32
Mulders. Tavus ieteikumus pieņemu. Tie ir taisnīgi, lai gan man varbūt nepatīk tonis, kādā tu izsakies (jau iepriekš uz to norādīju). Taču es neesmu kaprīza meitenīte, kas abižotos par katru asāku vārdu. Tāpēc vēlreiz atkārtošos, teikdams, ka tie ir pareizi un taisnīgi un arī no sirds teikti. Vienīgi nepiekrītu par šīm kvalitatīvajām kategorījām "Ja jūs patiešām sevi uzskatāt par labākiem, patiesākiem, tīrākiem, īstenākiem un taisnākiem". Kaut arī tās ir labas lietas, tomēr tur ir daudz subjektīvisma pieskaņas. Viss, ko mēs vēlamies, būt patiesiem Kristus mācekļiem, sludināt Rakstus saskaņā ar tiem, lai mūsu mācība nebūtu pretrunīga, lai ļaudis vairāk nāktu ticībā Kristus Evaņģēlijam, nevis mūsu kvalitatīvajām īpašībām, lai ticīgie atgrieztos no saviem grēkiem un ticībā paļautos Absolūcijas apsolījumam; lai tiektos pēc tās svētdzīves, ko piedāvā Kristus. Bet, ja mēs grēkojam, tad tos nožēlotu, lai pār mums visiem nāktu nevis Dieva dumsība, bet žēlastība.
Mulders
# Labojis Mulders: 2007.05.11 13:36:32
Uldis, jā tie "kvalitatīvie" vārdiņi bij lai izceltu kontrastu, skaidrs, ka vārdos jūs apliecināt ticību un degsmi par Kristus mācību. Taču tīri cilvēcīgi apvaino tas, ka jūs (vai jūsu adepti) ja ne tiešā tekstā, tad netieši nolād mani un manu draudzi tikai šo četru burtu dēļ LELB, neiedziļinoties vai viņi patiešām pret ko būtisku iebilst, vai vienkārši lec uz ecēšām...
Vienkārši rodās tāda kognitīva disonanse, ka no viena mutes gala mani apsūdz heterodoxijā, no otras puses tie paši apsūdzētāji saka, ka draudze, kurā es esmu ir laba draudze (tātad tomēr Baznīca ar lielo B) un tad man ko darīt? Situācija būtībā tā pati kas ar dzimtsarakstu nodaļas tanti, tik šoreiz es esmu nabaga apsūdzētais, kur manu draudzi demonizē. Bet es turos pie Lutera mācības un to ir apstiprinājuši visi cienījamie teologi ar ko es esmu runājis par šo jautājumu - visa Baznīca 100% ir redzama ikkatrā draudzē. Un tādējādi, ja manā draudzē es saņemu 100% Vārdu un 100% vakarēdienu, tad es esmu 100% Baznīcā, pat ja mana draudze ir 1/100 daļa no Juridiskās Organizācijas - LELB!
Un es pieņemu (to gan interesanti buutu uzzinaat) ka ja es aizietu uz KLB un nez kāda iemesla dēļ (es to nedarītu lai brāļus neapgrēcinātu) ietu pie Dievgalda, mani noraidītu LELB dēļ nevis pieņemtu Biķera draudzes un tur paustās mācības dēļ! Kā tas sanāk? Ka noraidāt ticīgo tamdēļ ka viņš nav ar jums juridiski un nepieņemat viņa ticības un apliecības dēļ. Rezultātā sanāk, ka demarkācijas līnija svētās lietās tiek vilkta pasaulīgās lietāas!
Uldis
# Iesūtīts: 2007.05.11 13:41:41
Mulders. Nekad neesmu mēģinājis tev apsūdzēt heterodoksimsā. Caur diskusijām es tevi pazīstu jau sen un jāsaka, ka tā ir laba ticības izpratne. Kā būsi ievērojis, strīdi jeb nevienprātība mūsu starpā ceļas eklezioloģiskajos jautājumos (mācībā par baznīcu). Atgādināšu, ka pilnīgai izpratnei ir jāņemvērā arī vienības un vienprātības jautājumi. Esmu pats pārliecinājies, kā saka, uz savas ādas, ka tur, kur nav vienprātība, nav arī vienības un tāds kopums ir sašķelts jau būtībā, tas ir, daudzās sektās baznīcas iekšienē. Mēs KLB to nevēlamies.
Uldis
# Iesūtīts: 2007.05.11 13:51:18
Mulders. Īsumā par taviem vārdiem: "Un es pieņemu (to gan interesanti buutu uzzinaat) ka ja es aizietu uz KLB un nez kāda iemesla dēļ (es to nedarītu lai brāļus neapgrēcinātu) ietu pie Dievgalda, mani noraidītu LELB dēļ nevis pieņemtu Biķera draudzes un tur paustās mācības dēļ ! Kā tas sanāk? Ka noraidāt ticīgo tamdēļ ka viņš nav ar jums juridiski un nepieņemat viņa ticības un apliecības dēļ. Rezultātā sanāk, ka demarkācijas līnija svētās lietās tiek vilkta pasaulīgās lietāas!"
Gribu teikt, ka tas nav tik deklaratīvi uzteramas lietas, kā tu šeit to centies paust. Diemžēl man ir jādodas prom uz kādu brīdi, tāpēc nevaru izvērst plašāk. Vienīgi piebildīšu, ka, pazīstot Aleksandru, diez vai viņš tev ieteiktu šādu lietu.
Mulders
# Iesūtīts: 2007.05.11 13:55:22
Uldis, ir nācies ar LELBiešiem (visai konfesionāliem) runāt par tām apsūdzībām pret LELB. LELB tās tā vai citādi atzīst, un tad es sapratu vienu lietu (to pārnesti labi attēlo Romiešu 14 nodaļa) ka Dievs dažkārt cilvēkus saliek dažādās draudzēs, lai viņi nesakautos un viens otru neaprītu tādu lietu dēļ, kas ir mazāk būtiskas par to, kas varbūt pat vieno. Lai tā naida un reālā ļaunuma sēkla nedzimtu mākslīgās plaisās. Un acīmredzot iekš KLB ir cilvēki kuriem "sāpju slieksnis" ir zemāks (nesaku ka tas ir labi vai slikti) nekā tiem, kas paliek LELB. Jo jautājums, kad attiecības ir jāpārcēt tur, kur ir konflikts, vienmēr ir atkarīgs no iesaistīto pušu visai individuālas uztveres. Vai tiešām pietiek vienreiz, otreiz pamācīt un tad mest pie malas, vai tomēr piedot 7x70 reizes? Vai izmezt raugu, kad tas vēl ir maziņš, vai atgriezt debesu krānus tikai tad, kad pasaulē tik 8 taisnas dvēseles. Vai cirst vadzi pušu pie Plātes gadījuma, vai tomēr nesūtīt to uguni pār Sodomu un Gomoru, pat ja tur tikai 10 taisnie palikušies? Tas acīmredzot ir katram pašam jāizlemj, un ceru, ka Dievs zin, ko dara, kad ļauj veidoties vienādi ticošiem dažādās Baznīcās... Ja vieni ēd tikai dārzaugus, bet citi arī gaļu, tad varbūt tiešām labāk lai viņi ir dažādās pilsētās nekā zem viena jumta, un kaujās par racionu aizmirstot Kristu.
Mūsu draudzē allaž ir lūgšana, par to, lai pats Dievs gādā par sadraduzību, lai labo maldīgos, lai izmet viltus praviešus, lai aicina stipros.
Uldis
# Iesūtīts: 2007.05.11 13:55:22
Mulders. Ko tu gribi teikt ar šiem vārdiem: "jūsu "jaunizceptie karstas zupas strēbēji" mācītos cieņu un mīlestību pret oponentiem"? Vai vēlies uzrīdīt mani vai kādu citu KLB iekšienē pret šiem jaunajiem puišiem? Velti centies! Novēlu tev pacietību!
<< . 1 . 2 . 3 . 4 . 5 . 6 . 7 . 8 . 9 . 10 ... 12 . 13 . >>
Tēma ir slēgta, jūs nevarat iesūtīt komentārus

 Lapas redaktors:redaktors@lelb.lv; Copyright © 2006 LELB, created by MB Studija
Šajā stundā bijuši 30 , pavisam kopa bijuši: 1689