atpakaļ uz mājaslapu
E-pasts:  Parole: atcerēties mani reģistrētiesaizmirsu parolimeklēt
Diskusijas Par ticību Vēlreiz par Svētā Gara kristību - tikai kalpojošajiem kristiešiem
Ingars
Iesūtīts: 2009.02.28 08:54:49
(šoreiz palūgšu izteikties vienīgi mācītājus, jauniešu vadītājus, svētdienas skolu skolotājus un vienvārdsakot - tikai tos, kuri kalpo ar mācīšanu, skološanu, misionēšanu)

Kas tas jūsuprāt ir, kas par to rakstīts bībelē, pieredze, liecības un tamlīdzīgi, bet tik tiešām - lūdzu tikai mācītājiem, skolotājiem, vadītājiem un misionāriem. Paldies!
. 1 . 2 . >>
AutorsZiņas teksts
Ingars
# Iesūtīts: 2009.02.28 08:55:48
Ak jā, pareizi - man pirmajam kaut kas jāieraksta, lai diskusija būtu pamanāma, tad nu tā, darīts.
lēnprātīgais
# Iesūtīts: 2009.02.28 14:15:11
Meklējiet rakstos! Jānis Kristītājs saka: "Es jūs gan kristīju ar ūdeni uz atgriešanos no grēkiem, bet Tas, kas nāk pēc manis, ir spēcīgāks par mani; Tam es neesmu cienīgs kurpes nest, Viņš jūs kristīs ar Svēto Garu un ar uguni." (Mat.3:11)

Neviens Jānim nejautā, ko tas nozīmē. Acīmredzot viņi kaut ko tādu ir jau gaidījuši, ko pravieši ir agrāk pasludinājuši: "Un tad notiks, ka Es izliešu Savu Garu pār visu miesu un jūsu dēli un jūsu meitas pasludinās nākamas lietas, jūsu vecaji redzēs atklāsmes sapņos, bet jaunie redzēs parādības. Arī pār kalpiem un kalponēm Es izliešu tais pašās dienās Savu Garu. Es parādīšu brīnuma zīmes pie debesīm un virs zemes: asinis un uguni, un dūmu mākoņus." (Joela 3:1-3)

Arī Habakukam Dievs atklājis kaut ko no tā, kā šī Gara kristība notiks:"Jo zeme tiks piepildīta ar Tā Kunga godības atziņu, tāpat kā ūdeņi apklāj jūras pamatus. " (Hab. 2:14)

Vai ar Svētā Gara nākšanu Vasarsvētkos tas nav piepildīts? Vai tas nav apsolījums pie kristībām, ka ar to kļūstam par Dieva bērniem, saņemot Svēto Garu: "Atgriezieties no grēkiem un liecieties kristīties ikviens Jēzus Kristus Vārdā, lai jūs dabūtu grēku piedošanu un saņemtu Svētā Gara dāvanu. Jo šis solījums dots jums un jūsu bērniem un visiem, kas vēl ir tālu, ko Tas Kungs, mūsu Dievs, pieaicinās."



Kristofers
# Iesūtīts: 2009.02.28 14:23:13
Ja tikai minētie drīkst piedalīties šajā diskusijā, tad vajadzēja to likt slēgtajā forumā.
lēnprātīgais
# Iesūtīts: 2009.02.28 14:43:28
Kristofers Slēgtajā forumā pieeja ir TIKAI mācītājiem. Kā gan lai tajā viens lajs varētu uzdot jautājumu viņiem? Bez tam - tēmas aizsācēja aicina izteikties arī citiem, piemēram skolotājiem, vadītājiem, misionāriem. Vai Tu, Kristofer neesi misionārs savā vidē? Nu tad, uz priekšu!
Ingars
# Iesūtīts: 2009.02.28 15:37:45
Tātad, pirmkārt, es esmu viņš (laikam mani jaucat ar Mirgu vienādo bildīšu dēļ)

Otrkārt - jā tiešām, ne tikai mācītājiem bet arī citiem kalpotājiem. Sākumā arī virsrakstā biju rakstījis kalpošanas veidus (jo kalpotāji esam mēs visi), bet Mods šķiet pārveidojis virsrakstu, galugalā sapratīs jau kas ar to vārdu "kalpotājs" domāts. Tas tāpēc, ka šāda diskusija jau bijusi un šoreiz tiešām gribētu uzzināt to cilvēku viedokli, kas mācījušies kristīgās mācību iestādēs un kursos, ne tikai iesvētes mācības.

vilks
# Labojis vilks: 2009.02.28 15:44:38
Ingars
Tēmas pieteikumā jau ir uzskaitījums.

Es domāju, ka Svētā Gara kristība ietilpst kristības Sakramentā, proti - ka Svētais Gars kristībā tiek dots ikvienam. Kad cilvēks pieaug un kļūst ticīgs (ja ticis kristīts kā bērns), tad viņš lūdz Dieva Garam Viņu piepildīt un stiprināt konkrētiem uzdevumiem (var lūgt arī citi par viņu).

Atsevišķs Svētā Gara kristības pasākums bija vajadzīgs tikai pirmajā gadsimtā, kad bija kādi cilvēki, kas bija kristīti tikai ar Jāņa kristību uz grēku atgriešanos. (Skat. apustuļu darbus). Mūsdienās viss atrodams un iegūstams Kristības sakramentā.

rainars
# Iesūtīts: 2009.02.28 17:09:45
vilks Bišku tev nepiekritīšu jo ir arī mūsdienās liecības par Svētā Gara Kristību tieši kā aprakstīts Apustuļu darbos.Ka izrādās ne tikkai Mūsdienās viss atrodams un iegūstams Kristības sakramentā.

Par to arī raksta teologs Beldavs sava gramatā :"Kā Dievs mūs savā darbā sauc."Ta izdota tis saucamajos "ūmaņlaikos"
Ingars
# Iesūtīts: 2009.02.28 17:28:03
Bišk iejaukšos - pieredze un prakse rāda, ka Svētā Gara kristība ne vienmēr laikā sakrīt ar kristību, tomēr tās ir nesaraujami saistītas un būtībā tā ir viena kristība dažādos aspektos. Svētā Gara kristība ir Svētā Gara pārdabiska manifestācija. Ir tādi, kas māca - Svētā Gara kristība vienmēr notiek ar mēlēs runāšanas zīmi. Tad jau sanāk, ka lielākā daļa luterāņu mācītāju ir uzurpatori, kas paši izdomājuši, ka ir mācītāji, bet bez Svētā Gara dāvanas, jo esmu pārliecināts, ka reti kurš luterāņu mācītājs runājis mēlēs.
rainars
# Iesūtīts: 2009.02.28 17:55:57
Nu nav jau visiem šadas davanas ,bet nu luterāņu mācītāji ne visai tās akceptē ,drīzāk tie ir skeptiski.
Ko tur darīt ka nepilnīgas atziņas mums dotas.
Kristofers
# Iesūtīts: 2009.02.28 18:21:41
Mēlēs runāšana var būt arī apsēstības zīme, piem. pēc šamaņu iniciācijas.
rainars
# Iesūtīts: 2009.02.28 21:23:43
Kristofers domājams ka šeit ir runa par Biblisku Svētā Gara dāvanu - mēles runāsanu.
Ir jau arī cilvēki kuri apveltīti ar gara atpazīšanas dāvanām.
Jā un vienkāršiu tas nav un visas lietas jānes ar lūgšanas palīdzību Dieva priekšā .
lēnprātīgais
# Iesūtīts: 2009.03.01 13:26:11
rainars, kāpēc Tu iedomājies, ka bibliskā Svētā Gara dāvana ir vienīgi mēlēs runāšana? No Pāvila vēstulēm izriet, ka tā ir viena no mazākajām Gara dāvanām, bet ir vēl daudzas citas, piem.: "Citam Gars dod gudrības runu, citam atziņas runu, tas pats Gars. Citam dota ticība tai pašā Garā; citam dāvanas dziedināt tai pašā vienā Garā; citam spēki brīnumus darīt, citam pravietot, citam garu pazīšana, citam dažādas mēles un citam mēļu tulkošana.
Visu to padara viens un tas pats Gars, piešķirdams katram savu tiesu, kā gribēdams." (1.kor. 12:8-11)

Un tālāk Pāvils jautā: "Vai tad visi ir apustuļi? Vai visi ir pravieši? Vai visi ir mācītāji? Vai visi ir brīnumu darītāji? Vai visiem ir dāvanas dziedināt? Vai visi runā mēlēs? Vai visi tās var iztulkot? Bet dzenieties pēc vislielākajām dāvanām, un es jums rādīšu vēl pārāku ceļu." (1. kor. 12:29-31)

Un nākamajā, t.i. 1. kor. 13. nodaļā viņš tad arī parāda to PĀRĀKO ceļu - un tā ir mīlestība. Tā ir tā vislielākā Gara dāvana pēc kuras vajag censties!!! Kas gan ir mēlēs runāšana salīdzinot ar mīlestību, bet protams, nenoniecināsim arī tās mazās dāvanas...

Kristofers
# Iesūtīts: 2009.03.01 13:53:42
Tā kā t.s. Sv. Gara kristība ar roku uzlikšanu un sekojošu krišanu Gara nokautam ( slain by the Spirit ) un runāšanu mēlēs ir jauns fenomens, kas ir iesācies ārpus tradicionālajām kristīgajām konfesijām līdz ar Vasarsvētku (penatakostu, piecdesmitnieku) draudžu dibināšanos pagājušā gadsimta sākumā, un pagājušā gadsimta vidū ieviests tradicionālajās konfesijās t.s. harizmātiskās atdzimšanas kustības veidā, un tā kā diskusijas iesācēju īpaši interesēja LELB mācītāju viedoklis, tad es piedāvāju iepazīties ar pazīstamā LELB mācītāja un teologa Aleksandra Bites rakstu: Harizmātiskā kustība luteriskās mācības skatījumā, un tās ietekme uz luterisko teoloģiju un Latvijas luterisko baznīcu
vilks
# Iesūtīts: 2009.03.01 17:11:29
rainars Ingars
Lūgšu no jūsu puses diskusijas ietvaros tomēr zināmu konsekvenci. Varbūt vispirms vajag definēt terminus - ko mēs saprotam ar vārdu Svētā Gara kristība? Es ar šo saprotu Ap.d. 19:5-6 minēto kristību, kurā Pāvils kristīt ticīgos Efezā, kuri līdz tam tikuši kristīti tikai ar Jāņa kristību uz grēku piedošanu (nevis kristība Jēzus vārdā vai Tēva, Dēla un Svētā Gara vārdā, kā kristī mūsdienās). Cik es lasu šo Rakstu vietu, tad mūsdienās šāda atsevišķa kristība Svētā Gara vārdā vairs nav nepieciešama, jo tā jau notiek kristībā, ar kuru cilvēks tiek uzņemts baznīcā, neatkarīgi no vecuma, kurā viņš ticis kristīts.

Ja jūs ar to domājat Svētā Gara pārdabisku manifestāciju, kuru piemin Ingars, tad manuprāt ir nebibliski to saukt par Svētā Gara kristību sekojošu iemeslu dēļ:
1) kristība ir Sakraments, kuru cilvēks saņem vienreiz - pārdabiskā veidā tikt piepildīts ar Svēto Garu cilvēks var tikt daudzas neskaitāmas reizes.
2) tā paša iemesla dēļ - kristības vienreizējā notikuma dēļ - man šķiet aplami apgalvot, ka bez kristības ūdenī un Garā cilvēkam ir nepieciešama vēl viena papildus kristība tā, it kā pirmā būtu nepilnīga. Tas nozīmētu Dieva darbu pirmajā kristībā padarīt mazvērtīgu.

Tad nu kopumā es saprotu kristīgo mācību par šo šādi - cilveks tiek kristīts vienreiz ūdenī un Garā, un neatkarīgi no vecuma viņš saņem Dieva žēlastības pilnību un Svēto Garu. Tomēr, kad viņš ir pieaudzis un vēlas saņemt īpašu Svētā Gara piepildījumu kādam uzdevukmam vai ticības stiprināšanai, tad viņš var lūgt viens vai kopā ar brāļiem un māsām un tas var notikt, Kristība - vienreiz, Svētā Gara piepildījums - daudzreiz.

Savukārt mācība, ka mēlēs runāšana ir zīme tam, ka cilvēks ir saņēmis Svēto Garu, ir skaidri pret Bībelē rakstīto, jo Pāvils 1. Kor. 12 skaidri pasaka, ka visiem kristiešiem nav jārunā mēlēs.
rainars
# Iesūtīts: 2009.03.01 18:48:04
lēnprātīgais kāpēc Tu iedomājies, ka bibliskā Svētā Gara dāvana ir vienīgi mēlēs runāšana? Pamato lūdzu kurš mans izteiciens tev liek domat par maniem uzskatiem ka tu paud?
vilks kam mums tev dot tādu definīciju un kāpec vispār kas ir jādefinē.Lasīsim kas rakstīts Apustuļu darbos:2:4 un visi tika piepildīti ar Svēto Garu un sāka runāt citās mēlēs, kā Gars tiem deva izrunāt.
10:44 Pēterim vēl runājot, Svētais Gars nāca pār visiem, kas šos vārdus dzirdēja.45 Un ticīgie apgraizītie, kas Pēterim bija līdzi, izbijās, ka Svētā Gara dāvana bija izlieta arī pār pagāniem,46 jo viņi tos dzirdēja mēlēs runājam un Dievu teicam. Tad Pēteris atbildēja:47 "Kas gan varētu liegt ūdeni šo ļaužu kristīšanai, kas dabūjuši Svēto Garu tāpat kā mēs?"48 Un viņš pavēlēja tos kristīt Jēzus Kristus Vārdā. Tad tie lūdza, lai viņš dažas dienas pie tiem paliktu.

Piekrītu un saprotu no Rakstiem ka ne visiem ir mēlēs runāšanas dāvanas ,piekrītu arī ka ta nav vislielāka dāvana,kura nav arī neievērota .
Es te viena diskusijā gribēju dalīties pagodinot Dievu ar kadiem veidiem tiekam pagodināti,tikkai mana vēleme tika noslapeta.ESmu mēģinājis dzīvajā citu liecību liecināt,bet tiku apbērts ar neticību un šaubīsanos.Secinu ka bailes cilvēkos no tā kā vilkssaka : Svētā Gara pārdabisku manifestāciju Pieminam Apustuļu darbu beigu nodaļas ,kaut pirmajās ar ir kas rakstīts un domajams respektējams.
Ko darīt ka( Jo) nepilnīga ir mūsu atziņa un nepilnīga mūsu pravietošana. ,kā raksta Pāvils.
Bij dots piedzīvot kas man liek uz kādām lietām skatīties no citas šķautnes,kuru mācības grāmatās neiemācīties.Domājams ka nevajag
ierobežot Dievu ar darbiem un brīnumiem.
Pāvils saka: Bet dzenieties pēc vislielākajām dāvanām, un es jums rādīšu vēl pārāku ceļu. ....tiecieties pravietot, neliedziet arī runāšanu mēlēs.

Man negribas pašam spīdēt bet atstarot gaismu ko Dievs devis.Jēzus saka ka sveci aidedzinājis................................. .
Ingars
# Iesūtīts: 2009.03.01 23:20:04
Kristofers
Visumā labs raksts, bet pietrūka dziļākas analīzes un objektīvāka sprieduma, nav īsti pārliecinoši

rainars
Vai Dievs Pats nav Sevi ierobežojis mums par labu?
Kristofers
# Iesūtīts: 2009.03.02 18:32:37
Ingars Visumā labs raksts, bet pietrūka dziļākas analīzes un objektīvāka sprieduma, nav īsti pārliecinoši

Tad varbūt pārliecinošāks būs LELB mācītāja Jura Uļģa raksts: Svētie smiekli un Toronto svētība

Raksta beigās nospiežiet Turpinājums pēc nedēļas, lai lasītu turpinājumu. Pievienotie video nezinātājam labi ilustrēs to, par ko ir diskusija.
Kristofers
# Labojis Kristofers: 2009.03.02 18:50:16
Sekojošais video parāda, ka tā saucamā Gara kristība var notikt arī tieši neuzliekot rokas: BAPTISM OF TONGUES

Pirms šī (un citu harizmātu svētības atainojošu) video skatīšanās es ieteiktu lūgšanā nodot sevi Jēzus Kristus aizsardzībai, un skatīšanās laikā nepārtraukti skaitīt pie sevis kādu lūgšanu aizsardzībai, piemēram Jēzus lūgšanu.
Zaurs
# Iesūtīts: 2009.03.02 19:01:03
zaurs piekrīt Vilkam: viena Kristība, daudzkārtēja piepildīšana ar Sv. Garu. Tas izriet arī no Rainara citātiem no Ap.D.
Sv. Gara kristību mūsdienās cilvēks saņem kopā ar kristību uz grēku nožēlu.
Sv. Gara piepildījumu cilvēks saņem ar lūgšanu.
Kur ir problēma?
rainars
# Iesūtīts: 2009.03.02 19:15:40
Zaurs problēma ta ka ne tikai kristības veicott ka rituālu ,bet to veicot pašam Dievam ārpus kristību rituala.Runājot uz cilvēku Dieva vārdu kā ir aprakstīts Apustuļu darbos par KOrnēliju.

:: Pievienot komentāru

Autors: 
  • Lai iekopētu autora vārdu,nospied uz tā.
  • Reģistrēti lietotāji var rediģēt tekstus vēlāk.
Bold FontItalics fontUnderlineStrike OutSubscriptSuperscriptFont colorTeletypeHorizontal LineE-mail linkhyperlinkListsimies
Atlikušas 1000 zīmes

 Lapas redaktors:redaktors@lelb.lv; Copyright © 2006 LELB, created by MB Studija
Šajā stundā bijuši 124 , pavisam kopa bijuši: 35420