atpakaļ uz mājaslapu
E-pasts:  Parole: atcerēties mani reģistrētiesaizmirsu parolimeklēt
Diskusijas Par mīlestību Nebibliski aizspriedumi jeb Kurp lido Rubenis un budisti ;)
-Jona-
Iesūtīts: 2009.01.23 12:42:24
Izlasīju. (Juris Rubenis, "Ievads kristīgajā meditācijā".
Godīgi sakot, iespaids ļoti pretrunīgs. Tik ļoti, ka ja tas būtu kāds tulkojums un autors nebūtu zināms kā mācītājs, kurš sludina Evanģēliju, tad iespaids būtu negatīvs un tā grāmatiņa lidotu turpat kur citas no sērijas "kur budisti runājas ar kristiešiem"
. Mārtiņš.

<< . 1 . 2 . 3 . 4 . >>
AutorsZiņas teksts
Mulders
# Iesūtīts: 2009.01.23 21:12:23
-Jona-

16 Man vēl ir citas avis, kas nav no šīs kūts; arī tās Man jāatved; arī viņas dzirdēs Manu balsi, un būs viens ganāms pulks un viens gans.

Kristus šeit runā par Pagāniem, un Pāvils dod atšifrējumu un plašāk šo izvērš Efeziešu 2 nodaļā
-Jona-
# Iesūtīts: 2009.01.23 21:28:54
Mulders
Ak tad pagānus aicina uz vienotību, kristiešus ne? Kristiešiem būtu bijis sen jau jābūt savstarpēji vienotiem, jau apriori, lai varētu sevi par paraugu pagāniem stādīt... nevis kašķēties dēļ vīna un dievmaizītēm.

34 Jaunu bausli Es jums dodu, ka jūs cits citu mīlat, kā Es jūs esmu mīlējis, lai arī jūs tāpat cits citu mīlētu.
35 No tam visi pazīs, ka jūs esat Mani mācekļi, ja jums būs mīlestība savā starpā."
/Jņ.13/
Mārtiņš
# Iesūtīts: 2009.01.23 22:07:27
-Jona-
Mārtiņ.. tātad tu spītīgi neņem no visa, kas labs/nepaturi sev to, bet stoiski spundējies jo šauros rāmīšos...

Tad kāds ir jautājums? Un kā šāds tēmas pieteikums iederas sadaļā "Mīlestība"?

Par to, no kamdēļ man radās šādas pārdomas, mēģināšu pēc brīža vēlreiz paskaidrot oriģinālajā tēmā Rubeņa grāmata "Ievads Kristīgajā Meditācijā".
-Jona-
# Iesūtīts: 2009.01.23 22:21:57
Mārtiņš
Nu, mans jautājums, kā atceros, bija: tad kāpēc šie budisti nevarētu runāties ar mums, kristiešiem?
bibliskais pamatojums:

1 Ja es runātu ar cilvēku un eņģeļu mēlēm un man nebūtu mīlestības, tad es būtu skanošs varš vai šķindošs zvārgulis.
2 Un, ja es pravietotu un ja es zinātu visus noslēpumus un atziņas dziļumus, un ja man būtu pilnīga ticība, ka varētu kalnus pārcelt, bet nebūtu mīlestības, tad es neesmu nekas.
3 Un, ja es visu savu mantu izdalītu nabagiem un nodotu savu miesu, lai mani sadedzina, bet man nebūtu mīlestības, tad tas man nelīdz nenieka.
4 Mīlestība ir lēnprātīga, mīlestība ir laipna, tā neskauž, mīlestība nelielās, tā nav uzpūtīga.
5 Tā neizturas piedauzīgi, tā nemeklē savu labumu, tā neskaistas, tā nepiemin ļaunu.
6 Tā nepriecājas par netaisnību, bet priecājas par patiesību.
7 Tā apklāj visu, tā tic visu, tā cer visu, tā panes visu.
8 Mīlestība nekad nebeidzas, pravietošana beigsies, valodas apklusīs, atziņa izbeigsies.
9 Jo nepilnīga ir mūsu atziņa un nepilnīga mūsu pravietošana.
10 Bet, kad nāks pilnība, tad beigsies, kas bija nepilnīgs.
11 Kad biju bērns, es runāju kā bērns, man bija bērna tieksmes un bērna prāts, bet, kad kļuvu vīrs, tad atmetu bērna dabu.
12 Mēs tagad visu redzam mīklaini, kā spogulī, bet tad vaigu vaigā; tagad es atzīstu tik pa daļai, bet tad atzīšu pilnīgi, kā es pats esmu atzīts.
13 Tā nu paliek ticība, cerība, mīlestība, šās trīs; bet lielākā no tām ir mīlestība.
/1.Kor.13/


Tu tiešām domā, ka mīlestība ir kāds ekskluzīvs tikai kristiešu īpašums? Ja ne, tad kādas problēmas mums runāties ar visiem labas gribas cilvēkiem , kuri mīl ?
Mārtiņš
# Iesūtīts: 2009.01.25 00:33:40
-Jona-
Nu, mans jautājums, kā atceros, bija: tad kāpēc šie budisti nevarētu runāties ar mums, kristiešiem?
bibliskais pamatojums:


Tu tiešām domā, ka mīlestība ir kāds ekskluzīvs tikai kristiešu īpašums? Ja ne, tad kādas problēmas mums runāties ar visiem labas gribas cilvēkiem , kuri mīl ?

Jona, es nekautrīgi mēģināju norādīt, ka Tavs tēmas pieteikums satur apsūdzību un neizskatās, ka Tu vēlies ko noskaidrot. Tu jau labāk zini, ka es "stoiski spundējos jo šauros rāmīšos". Un pēc manas saprašanas tas neiederas sadaļā "Mīlestība". Atvaino par tiešumu.
-Jona-
# Iesūtīts: 2009.01.25 14:38:21
Mārtiņš
Nē, es patiešām vēlos noskaidrot, kāpēc gan Mārtiņš nevarētu sarunāties ar tiem budistiem ..? (ar Mulderu, kurš te palaikam demonstrē klaji makiavellisku domugājienu, tu taču sarunājies ...?)

Ar rāmīšiem es saprotu ieciklēšanos SolaS, kas patiesībā ir ieciklēšanās savā paštaisnībā un/vai nezināšanā. Jo faktiski tādas SS praksē nemaz nav. Ir - visplašākā spektra luterāņu dažādi viedokļi, no kuriem tuvākais Patiesībai ir tas, kas no Dieva nācis (ko savukārt vērtē pēc augļiem, tikai un vienīgi - ja pieejam bibliski).

Ja nevēlies atbildēt uz manu pavisam vienkāršo jautājumu, es jau neuzspiežu. Atbildi tad vismaz uz pēdējo:
Tu tiešām domā, ka mīlestība ir kāds ekskluzīvs tikai kristiešu īpašums? Tiešām noraidi, ka arī citu reliģiju cilvēki spējīgi mīlēt?

Mārtiņš
# Labojis Mārtiņš: 2009.01.26 19:28:05
-Jona-
Ja nevēlies atbildēt uz manu pavisam vienkāršo jautājumu, es jau neuzspiežu. Atbildi tad vismaz uz pēdējo:
Tu tiešām domā, ka mīlestība ir kāds ekskluzīvs tikai kristiešu īpašums? Tiešām noraidi, ka arī citu reliģiju cilvēki spējīgi mīlēt?


Es neredzu loģiku šim jautājumam, jo no maniem apgalvojumiem tas neizriet. Tomēr atbildēšu, ka nenoraidu mīlestības iespējamību visiem cilvēkiem bez izņēmuma. "Jo daudz ir aicinātu, bet maz izredzētu."

Nē, es patiešām vēlos noskaidrot, kāpēc gan Mārtiņš nevarētu sarunāties ar tiem budistiem ..?

Manus pārmetumus šoreiz izpelnījās nevis `budisti kā tādi`, bet specifiskas uz pro-kristīgo vai eiropeiskās kultūras auditoriju orientētas grāmatas, kuras rosina uz maldīgu priekšstatu par visu reliģiju vienādīgumu vai kristīgās dogmatikas izpludināšanu. Tās ir grāmatas, kuras nevis dod godīgu ieskatu citā reliģija vai pasaules skatījumā, bet sniedz manipulatīvu salīdzinājumu, no tā izslēdzot kristietības pamatus, bet atstājot tā saucamo filozofisko komponenti.

Bet visādi citādi ar budistiem var un pat vajag sarunāties. Kā nekā esam viena Radītāja radības.

Ar rāmīšiem es saprotu ieciklēšanos SolaS, kas patiesībā ir ieciklēšanās savā paštaisnībā un/vai nezināšanā. Jo faktiski tādas SS praksē nemaz nav. Ir - visplašākā spektra luterāņu dažādi viedokļi, no kuriem tuvākais Patiesībai ir tas, kas no Dieva nācis (ko savukārt vērtē pēc augļiem, tikai un vienīgi - ja pieejam bibliski).

Atvaino, vispār ir pagrūti uztvert Tevis rakstīto. Man ir aizdomas, ka Tu šeit sludini kaut ko ... nepareizu. Taču atstāju to Tavā atbildībā izteikties saprotamāk.
Mulders
# Iesūtīts: 2009.01.27 09:32:50
Ak tad pagānus aicina uz vienotību, kristiešus ne? Kristiešiem būtu bijis sen jau jābūt savstarpēji vienotiem, jau apriori, lai varētu sevi par paraugu pagāniem stādīt... nevis kašķēties dēļ vīna un dievmaizītēm.

Nja... šķiet, ka tu no Rakstiem saproti vēl mazāk, nekā man likās... Moš tomēr aizšļūc pie sava mācītāja, lai viņš tev mazo katehismu izskaidro!
-Jona-
# Labojis -Jona-: 2009.01.27 14:35:30
Mārtiņš
Labi, par budistiem tā puslīdz nu būtu. Spēja nesavtīgi mīlēt arī ir tas Rezultāts, ko no mums sagaida Jēzus. Ticība ir tikai līdzeklis un nemaz nav reti gadījumi, kad `anonīmi` kāds ticis šajā ceļā tālāk kā dažs labs īstenkristietis .
Un šim jautājumam bija gan loģijka, jau agrāk piefiksēju, ka tu ļoti rezervēti izsacījies par citticīgo iespēju arī tikt pestītiem... nu, domāju, ka v. Korintiešiem to paskaidro vairāk kā izsmeļoši.

par SS cita tēma. Pieminēju tikai šo te budistu sakarā, jo man bija aizdomas, ka tu tikai kristiešus uzskati par vērā ņemamiem, mīlestību sludinošiem un mīlēt spējīgiem (sk. vēlreiz 1.Kor.13, kā arī piemēru par žēlsirdīgo Samarieti utml.).



"Protams, ka cilvēki, kuri nedzird Kristus vēsti savā dzīves laikā un godīgi pieder pie viņiem pieejamas reliģiskas formas (kas gan ir nepilnīga salīdzinājumā ar kristietību), un godīgi dzīvo tajā, šie cilvēki caur šo formu var sastapt Dievu un Kristu, nezinot Kristus vārdu.
Dievs ir radījis un mīl visus cilvēkus, ne tikai kristiešus. Viņš saprot visus cilvēkus un zina, ko cilvēks savas dzīves laikā spēj un ko nespēj.

Teoloģijā šai ziņā tiek runāts par tā saucamajiem ‘anonīmajiem kristiešiem’ jeb cilvēkiem, kuri pa citu ceļu var aiziet līdz Kristum, bet nezina, ka tas ir Kristus. Viņi vienkārši nezina, ka tas ir Kristus, bet var aiziet līdz viņam. Taču nekādā gadījumā nemazinās kristiešu uzdevums pasludināt pilno Dieva atklāsmi Kristū visiem, kas to gatavi uzklausīt. Ne tāpēc, ka kristieši augstprātīgi vēlētos uzspiest savu ticību pārējiem, bet tāpēc, ka kristieši ir piedzīvojuši tik lielu un pāri plūstošu Dieva mīlestības atklāsmi, ka to nevar nedot tālāk citiem..."
/J.Rubenis, M.Subačs, "Dievs ir tepat", Zvaigzne ABC, 1997./

nu gluži manas domas.
Rausītis
# Iesūtīts: 2009.01.27 17:29:32
-Jona-
anonīmajiem kristiešiem’ jeb cilvēkiem, kuri pa citu ceļu var aiziet līdz Kristum, bet nezina, ka tas ir Kristus.
Domāju, ka šādai mazai iespējai tiek veltīta pārlieku liela nozīme. Pat ja tā ir, ka kaut kur kādam, kas nekad neko nav dzirdējis par Trīsvienīgo Dievu tiek dota grēka un pestīšanas atklāsme, tad ko tas dod mums. Šādam cilvēkam, izdzirdot par Kristu , Viņš ir automātiski jāatpazīst un tas nozīmē, ka šāds cilvēks ir kristietis. Savukārt, ja izdzirdot par Kristu viņš turpina spītīgi stāstīt par savu individuālo atklāsmi, tad no skaidrs, kas tas par fruktu.

Sausais atlikums - neko mēs no tiem anonīmajiem kristiešiem iemācīties nevaram
||||| [81.198.233.21]
# Iesūtīts: 2009.01.27 17:37:22
Tā Rānera teorija par anonīmajiem kristiešiem ir samērā sviestaina būšana tikpat labi, piemēram, kristieši, iespējams, ir anonīmie musulmaņi uzskatāms piemērs novērojams Rietumeiropā....
incognito
# Labojis incognito: 2009.01.27 19:15:25
Rausītis
Šādam cilvēkam, izdzirdot par Kristu , Viņš ir automātiski jāatpazīst...

Tas nav tik vienkārši. Es esmu domājis par to, kāda īsti ir tā vēsts, kurai ir jātic un esmu nonācis pie slēdziena, ka ar to, ka atpazīst Kristu ne tuvu nepietiek. Kristietim bez Kristus ir jātic vēl visai daudzām lietām. Faktiski cilvēkam ir jākļūst par jūdu - ir jātic, ka ir Dievs radītājs vārdā YHVH, ka ir pirmdzimtais grēks un grēku izpirkšana, ka viss kas ir aprakstīts Bībelē, ir absolūta patiesība.
Tas ir daudz vairāk, nekā vienkārši ticēt Kristum, ko starp citu, vairums citu reliģiju pārstāvji jau dara - musulmaņi augsti godā Isu kā pravieti un modernie budisti arī atzīst viņu par bodhisatvu.
Gnostiķis
# Iesūtīts: 2009.01.27 22:22:48
es jau sen teicu,ka VISU reliģiju mistiķi runā vienādi.
Casaroli
# Iesūtīts: 2009.01.27 23:03:47
Ivo Pavlovičs
Neesmu vēl Jura Rubeņa grāmatu izlasījis, taču priekšstats par meditāciju kristietībā, liekas, ka man ir. Neticu, ka autors kristīgo meditācijas praksi saistītu ar kaut ko tādu, par ko jūs visi viņu turat aizdomās. Cik pazīstu šo cilvēku- viņš ir dziļi kristocentrisks kristietis, mācītājs un teologs.
vilks
# Iesūtīts: 2009.01.28 00:05:34
Casaroli
Cik pazīstu šo cilvēku- viņš ir dziļi kristocentrisks kristietis, mācītājs un teologs.

Nu tad Tev būs jāizlasa grāmata un jādod savs vērtējums.
Ivo Pavlovičs
# Iesūtīts: 2009.01.28 00:40:46
Casaroli Nu tad iesaku izlasīt grāmatu.
Ivo Pavlovičs
# Iesūtīts: 2009.01.28 00:44:43
Nevaru atrast savu iepriekšējo komentāru, tādēļ ielikšu vēlreiz. Mācītāja J. Uļģa pārdomas ir publicētas e-baznīcas lapā: http://www.ebaznica.lv/?p=3737 Manuprāt laba grāmatas analīze. Tāpat šķiet trāpīgi secinājumu.
Casaroli
# Iesūtīts: 2009.01.28 09:42:44
Ivo Pavlovičs
Uļģa analīze ož, ka tā ir tendencioza. Būs tiešām jāatrod laiks, lai grāmatu nopirktu un izlasītu. Vai LA bibliotēkā tā ir?
-Jona-
# Labojis -Jona-: 2009.01.28 09:45:18
Rausītis
Pat ja tā ir, ka kaut kur kādam, kas nekad neko nav dzirdējis par Trīsvienīgo Dievu tiek dota grēka un pestīšanas atklāsme...

Vai tad pestī tas, ka esam dzirdējuši par Trīsv.Dievu un gludā pantiņā mākam noskaitīt savu ticības (lasi: mazticības) apliecinājumu? Sk. vēlreiz Samarieti, kurš nebija un nemaz nevarēja būt kristietis, jo jūdi ar samariešiem pat nesagājās. Bet Jēzus speciāli deva mums tādu piemēru (mūsu paredzamajai augstprātībai ), lai būtu pilnīgi skaidrs, kas ir īsta ticība, un kas tā nekādā gadījumā nav.
Ir - nesavtīga palīdzība tuvākam, kas nāk no sirds, pat ja cilvēks par nekādām pestīšanas fīčām ij dzirdējis nav, nav - formāla piederība pat visaugstākajai Rakstu mācītāju elitei (priesteris un levīts).

Par Trīsv. Dievu zin arī ļaunie gari, šajā ziņā viņu ticība tač ir pati pilnība, ne tā?

29 Un redzi, tie brēca un sacīja: "Kas mums ar Tevi, Tu Dieva Dēls! ...
/Mt.8/

Bet bez reālas mīlestības, bez reāliem uzkrātiem gara augļiem, vnk tukša skaņa, skaistas pamuldēšanas līmenī:

20 Tāpēc no viņu augļiem jums tos būs pazīt.
21 Ne ikkatrs, kas uz Mani saka: Kungs! Kungs! - ieies Debesu valstībā, bet tas, kas dara Mana Debesu Tēva prātu. ...
/Mt.7/

Kurš tad sauc uz Kungs, Kungs , vai tad budists? Nē, tieši un tikai kristietis, un ļauns/neatgriezies kristietis varēs kaut izstiepties, Jēzus viņu nepazīs.



Šādam cilvēkam, izdzirdot par Kristu , Viņš ir automātiski jāatpazīst un tas nozīmē, ka šāds cilvēks ir kristietis.

Tad jau man būtu jānoraksta vairums šejieniešu, kas lasa teiksim, šodienas atklāsmes, bet neatpazīst tajās Viņu. Kas skaidri redz Medžugorjes tikai labos augļus, bet vienalga noraida, jo nekādi nespēj atpazīt JMarijā Dēlu.
Cilvēki ir ļoti, nu ļoooti aizspriedumaini, un ko tad var gribēt no budista vai krišnaita, kuram visā apkārtnē paaudžu paaudzēs pielūgti tieši šie nosauktie? Turklāt tā kā Krišna uzradies krietni agrāk (Zemes vēstures kontekstā) ,tad kristietība viņa acīs ir un būs plaģiāts un tikai.
Ja vien viņa ticību nelauzīs kas totāli graujošs, - kāds īsti svēts kristietis ar savu piemēru nepārliecinās, vai Jēzus Personīgi neatklāsies.
-Jona-
# Iesūtīts: 2009.01.28 09:49:02
||||| [81.198.233.21]

Pričom tur viens Rāners... lieli vīri tapat ir līdzīgi izteikušies, bet tas taču ir skaidrs kaut no veselā saprāta vien vadoties... tikai sausās teorijās apmaldījušie teologi varētu izsmadzeņot tik ļaunu Tēvu, kas Savus bērnus laistu postā, gadu simtiem zivs vietā čūšļus piespēlēdams. :P


"Kristus ir pirmdzimtais Dieva Dēls un vienlaikus Vārds, kurā līdzdalīga visa cilvēce. Tāpēc tie, kuri aizvadījuši dzīvi saskaņā ar Vārdu, ir kristieši pat tad, ja uzskatīti par ateistiem, kā, piemēram, grieķi Sokrāts, Heraklīts u. c."
/Sv.Justīns/

"No taisnīgā Ābela līdz pasaules beigām, kamēr vien cilvēki dzims un tiks dzemdēti, visi taisnīgie, kas ir gājuši caur šo dzīvi, kļūst par vienu Kristus Miesu."
/Sv.Augustīns/

"Ikviens cilvēks, kas, nepazīdams Kristus Evaņģēliju un Viņa Baznīcu, meklē patiesību un pilda Dieva gribu tādā veidā, kā viņš to pazīst, var tikt pestīts."
/katoļu avoti/
<< . 1 . 2 . 3 . 4 . >>

:: Pievienot komentāru

Autors: 
  • Lai iekopētu autora vārdu,nospied uz tā.
  • Reģistrēti lietotāji var rediģēt tekstus vēlāk.
Bold FontItalics fontUnderlineStrike OutSubscriptSuperscriptFont colorTeletypeHorizontal LineE-mail linkhyperlinkListsimies
Atlikušas 1000 zīmes

 Lapas redaktors:redaktors@lelb.lv; Copyright © 2006 LELB, created by MB Studija
Šajā stundā bijuši 39 , pavisam kopa bijuši: 35462