atpakaļ uz mājaslapu
E-pasts:  Parole: atcerēties mani reģistrētiesaizmirsu parolimeklēt
Diskusijas Par Baznīcu Starpkonfesiju dialogi
Mulders
Iesūtīts: 2009.01.08 11:06:51
Šeit tāda doma ienācās prātā!

Bieži man šķiet ir teoloģijās un konfesijās visādas lietas, kas ir nosauktas dažādos vārdos, bet būtībā ir viens un tas pats... Jeb savādāk, kādreiz no šī nosaukuma tiek izsecināts kaut kas cits, nekā oriģinālie autori ir domājuši! Tas nereti kļūst par konfesijas "externālo brendu" - tas ir tas, kā lietu saprot jebkurš, kas ir ārpus konfesijas, un ja tas atšķirās no iekšējās izpratnes, tad ir grūti sarunāties un veidot dialogu, jo pietrūxtās šīs jēdzieniskās būtiskās izpratnes par ko tad īsti iet runa!

Sekojošs ir piemērs, ko es pamanu mūsu brāļu Luterāņu rindās, bet ko dziļāk parokot un parunājot ar Pareizticīgajiem (un ir pamatotas aizdomas, ka tas pats ir ar RKB) sapratu, ka Luterāņi bieži pārprot šo lietu!
<< . 1 . 2 . 3 . 4 . 5 . 6 . 7 . 8 . 9 . 10 ... 18 . 19 . >>
AutorsZiņas teksts
Ilārs Plūme
# Iesūtīts: 2009.01.26 11:17:37
Balss, Mulder!

Es te nesen lasīju Jūsu Arhibīskapa rakstu par plānotajiem ekumeniskajiem pasākumiem ar mērķi sasniegt pilnīgu vienību ar Romas baznīcu. Tāpat es arī lasīju kāda Mulderam labi pzīstama mācītāja rakstu par pāvestību un tās antikristīgo raksturu. Man abi šie vēstījumi liekas stipri pretrunīgi un mulsinoši. Vai Raksti par šādiem gadījumiem nesaka, ka kara taure ir zaudējusi savu skaidrību, un neviens tai nesekos, kad tā aicinās uz cīņu, jo tie kas dzirdēs dažādās skaņas būs apmulsuši un nezinās, kurai sekot?
vasara
# Iesūtīts: 2009.01.26 11:21:39
Ilārs Plūme
Es te nesen lasīju Jūsu Arhibīskapa rakstu par plānotajiem ekumeniskajiem pasākumiem ar mērķi sasniegt pilnīgu vienību ar Romas baznīcu.
Vai varētu palūgt iedot atsauci uz šo tekstu?
Ilārs Plūme
# Iesūtīts: 2009.01.26 11:30:12
Vasara,

LELB mājas lapas sākumā.
Mulders
# Labojis Mulders: 2009.01.26 11:35:17
Ilārs, nefiga nesapratu nupat ko tu uzrakstīji! Kas vēl par ekleziālām federācijām? Rodas iespaids, ka lietas tiek māxlīgi sarežģītas tikai ar mērķi, vēl vairāk veidot jukas un celt putekļus, jo duļķainos ūdeņos zivtiņas vieglāk ķert!

Tavs piemērs par konservatīvo kristiešu sanākšanu kopā ir nepareizs, jo tas ir selektīvas sadraudzības piemērs.

Nē, tas ir perfekts piemērs, kas parāda kā šī tava Viskonsīnas sadraudzība nedarbojas praksē... un darboties, protams, nevar, jo ir tikai teorija... Tas ir kā teorijā uzzīmēts bij skaists Komunisms, tik praksē čix vien sanāca! Vai teorijā Platons gan savu Valsti skaisti uzzīmēja, tik praksē viss ir akurāt otrādi sanācis!

Un šis mans piemērs ir kāreiz konstruēts precīzi tā, ka tas atbilst praksei un ir iespējama ikdienā... bet tā kā tava sadraudzības mācība ir teorētiska un nelīmējas ar šo kopā, tev nekas cits neatliek, kā apgalvot, ka tā ir nepareiza!
Vot ieborē to Kristum, kad viņš nepareizi runāja par Baznīcu sakot, kur Divi vai Trīs manā vārdā sanāk, tur es esmu Viņu Vidū. Un man lūdzu parādīt to vietu, kur Kristus ir klātesošs, bet Baznīcas nav? Ja Kristus apsola savu klātbūtni, tad tur ir arī Baznīca... Un nekādas teorētizēšanas to nespēs atšķirt!

Jaunas konfesijas tur nebūs... vienīgā confessio, kas tur var izpausties ir ticība uz Kristu, vēl vairāk pat LTA var būt šāda 3cilvēku Dievkalpojuma savākšanās iemesls un tas pastāv!

Bet tava sadraudzības mācība to "neiztur"

Šis piemērs ir tīri no manas profesionālās ikdienas, jo man, strādājot ar datoriem, viens no testa klasēm ir - robežgadījumu tests... Tas ir, ja sistēma netur robežgadījumus, tad sistēma ir kļūdaina!

Lūk arī tavs gadījums... tava sadraudzības mācība netur robežgadījumu... jo tā "nošķir" leģitīmu dievkalpojumu... Te nav nekāda selektīvā sadraudzība, bet tieši - Ekleziāla Sadraudzība ap konkrētu Vārdu un Sakramentiem... Ja tie tur ir, tur ir Baznīca, saskaņā ar LTA... Ja tie tur nav, tur Baznīcas nav, un tad tur ir dajebkāda sadraudzība, izņemot sadraudzību Evanģēlija pasludināšanā, kas ir vienīgais pietiekošais un nepieciešamais nosacījums, lai būtu sadraudzība starp baznīcām!

Tas ko tu centies, kāreiz panākt kaut kādu arī juridisko un organizatorisko uniformismu kāreiz politkas un sadraudzības jautājumos pilnīgi un galīgi ignorējot pats savu teoloģiju par to, kas IR Baznīca un manuprāt nupat jau sāc ignorēt arī LTA 7 un 8 artikulus!

Tieši tas, kas manuprāt praksē ir RKB galā... tur ir pofig uz teoloģiskajiem apgalvojumiem, svarīgi, lai būtu juridiska sadraudzība ar Pāvestu... Tādējādi zem RKB kalpaka var būt dažādi ordeņi dažkārt pat ar pretējām teoloģiskām nostādnēm, taču, tad kad viss ir kedās - tb sadraudzība ar Pāvestu un Maģistrāta autoritātes atzīšana, tad tiek apgalvots, ka ir sadraudzība... un tad viens ordenis pie otra var iet arī pie Altāra... Un otrādi... var būt divi identiski baznīcas teoloģiski, bet viena var neatzīt Pāvesta Primātu un viss... nekādas ekleziālas sadraudzības starp šiem abiem nebūs!

Līdz ar to, nevis TA kļūst par vienojošo, bet tieši šie ārpus TA esošie kaut kādi "papīri" nosaka nezkamdēļ ekleziālo sadraudzību!

Lūk tur ir tas prikols... LELB un KLB ir vienas un tās pašas TA, bet sadraudzības nav, jo nav vieni un tie paši extra-ekleziālie papīri parakstīti un loģiski LELB neatzīst KLB vadību un vice versa kā baznīcas autoritāti...
Mulders
# Iesūtīts: 2009.01.26 11:39:42
Ilārs, izlasīju rakstu... Kas konkrēti tev ir Iebilstams pret to?
Ilārs Plūme
# Labojis Ilārs Plūme: 2009.01.26 12:00:03
Mulder,

Cool down my dear friend!

Ekleziāla federācija pastāvējā daudzus gadus Vācijā starp kalvinistu un luterisko baznīcu. Kad šo federāciju pārveidoja baznīcas vienībā Hermanis Zasse no šīs kopības aizgāja. Viņš bija izcils teologs, kurš daudzus gadus bija piedalījies ekumeniskajā kustībā un pat laikam strādājis kā Sēderblūma sekretārs PLF. Diezin vai ir iespējams Zassi saistīt ar Viskonsīnas sinodi. Vari izlasīt viņa rakstus par baznīcas vienību. Varu vēl minēt Martinu Vitenbergu, Verneru Ēlertu un Tomu Hardtu, kas nekādā veidā nav saistīti ar Viskonsīnas sinodi, bet visi apliecina luterisko mācību par baznīcas sadraudzību.

Te viens citāts no Zasses pārdomām: "Mācītāji, kuriem nav nopietnas teoloģiskas izglītības un kuri vairs nestudē, kļūst vienīgi par organizatoriem, un viņu sprediķi vai "sprediķīši" pārstāj būt par tīrā Evaņģēlija pasludinājumu. Laji, kuri tā arī nepilda dievišķo aicinājumu, kas viņiem ir dots, pateicoties vispārējai priesterībai, var kļūt labi draudzes vai sinodes, baznīcas padomes un komitejas biznesa menedžeri, taču tas, ko viņi veido, nav kristīga draudze Jaunās Derības un luterisko ticības apliecību izpratnē. Tā drīzāk ir sava veida reliģiska biedrība, biedrība, kurā tiek attīstītas kādas reliģiskas intereses. Iespējams, ka viņi ir labu griboši, dievbijīgi ļaudis, kuri dedzīgi vēlas uzbūvēt "Dieva valstību", taču viņi nezina ne to, kas ir Dieva valstība, ne to, kas ir Kristus baznīca. Viņi neizprot, ka mēs nevaram uzcelt Dieva valstību un ka Kristus bznīcu uzceļ Viņa Evaņģēlijs un Viņa sakramenti. Ja šādi cilvēki mēģina panākt baznīcas vienību, viņi spēj domāt vienīgi cilvēciskas socioloģijas kategorijās. Viņi nezina, ka baznīcas vienība pilnībā atšķiras no tās vienības, kāda pastāv cilvēku sabiedrībā."

Tātad pirmais nepieciešamais solis ir saprast, kas tad īsti ir baznīcas vienība un ar ko tā atšķiras no tās vienības, kas pastāv cilvēku sabiedrībā.
Ilārs Plūme
# Iesūtīts: 2009.01.26 12:02:11
Mulder,

Par kuru rakstu Tu runā?
Ilārs Plūme
# Iesūtīts: 2009.01.26 12:10:20
Mulder,

Līdz ar to, nevis TA kļūst par vienojošo, bet tieši šie ārpus TA esošie kaut kādi "papīri" nosaka nezkamdēļ ekleziālo sadraudzību!

Protams, jo šie kaut kādi papīri, kā Tu tos sauc, ir Tavas bznīcas autoritatīvi lēmumi, kas parāda kādā veidā tiek saprastas un lietotas Luteriskās ticības apliecības. Ja seko Tavai loģikai, tad pietiek ar formālu parakstu zem 10 baušļiem un pēc tam tiksi atzīts par svēto, neraugoties uz saviem konkrētajiem darbiem.
Ilārs Plūme
# Labojis Ilārs Plūme: 2009.01.26 12:22:20
Mulder,

Domāju, ka mūsu saruna ir iegājusi neproduktīvā strupceļā. Esmu Tev norādījis uz dažiem luterāņu autoriem, kuri adekvāti skaidro luterisko mācību par baznīcas sadraudzību. Ja vēlies vari iepazīties ar viņu rakstiem, daļa no tiem būs atrodami arī internetā. Mēs pārstāvam divus dažādus uzskatus par baznīcas vienību. Tavs ir ļoti tuvs kalvinistu mācībai, mans - tradicionāli luterisks. Varbūt izlasi kādu no manis minētajiem autoriem un tad mēs varam turpināt savu domu apmaiņu, cerams uz auglīgākas augsnes.
Mulders
# Iesūtīts: 2009.01.26 12:32:28
Protams, jo šie kaut kādi papīri, kā Tu tos sauc, ir Tavas bznīcas autoritatīvi lēmumi, kas parāda kādā veidā tiek saprastas un lietotas Luteriskās ticības apliecības.

Baidos, ka šoreiz ir tas, kā tu interpretē to ko dara kāda vadība!
Pāvils tač saka skaidri un gaiši, ka tu nepareizi esi sapratis. Šie papīrīši nozīmē kaut kādu laicīgu vai šajā pasaulē organizētu sadraudzību - kā jau es teicu - līgums par Elektrības Piegādi. Tas nav nekāds LTA interpretācijas rezultāts.
Tas TU to tā saproti un interpretē un tad citiem piedēvē tevis izdomātus motīvus. Tas tu vienkārši pasaki - jā jūs tur nepareizi LTA interpretējat, jo parakstījāt līgumu ar nepareizi ticošajiem par nepareizām lietām... Tas tāpat kā visādi 7ās Dienas Adventisti apsūdz mūs, ka mēs x-mas laikā svinam pagānu saulgriežus vai svinam Pagānu Saules Dienu

Ja seko Tavai loģikai, tad pietiek ar formālu parakstu zem 10 baušļiem un pēc tam tiksi atzīts par svēto, neraugoties uz saviem konkrētajiem darbiem.

Baidos, ka šoreiz tu atkal esi kļūdījies jo neizbprati manu loģiku. Tu šķiet neklausies ko tev saka, jo tev jau ir gatavs tavā galvā tas, ko es saku, pat tad, kad es vēl neko nesaku. Un ja saku, tad nevar būt, ka es saku ko atšķirīgu kā tu jau esi izdomājis, ko es varētu teikt!

Es runāju ka tieši šī prakse nosaka to vai ir vai nav sadraudzība. Tieši tu šim formālajam parakstam piedēvē kaut kādu ekleziālu spēku. Bet es saku un piekrītu tam, kas ir rakstīts mūsu kopējajā TA - "Baznīcas Sadraudzībai pietiek ar vienotību Evanģēlija pasludinājumā un Sakramentu Pārvaldīšanā" Evanģēlija pasludinājums NEIETVER mācību par sadraudzību, bet gan tas ir pasludinājums par Kristus dzimšanu, dzīvi, ciešanām, nāvi par mūsu grēkiem un augšāmcelšanos! Un Bibliskā sadraudzība ir tāda, ka ikviens, kas šim tic ir sadraudzībā ar Kristu jo ir Kristus atpestīts un ikviens šādi ticošais ir Baznīcas daļa... un tādējādi ir brālis un māsa kristū, līdzās ticīgs un tāds, ar kuru var iet pie Kristus klātā galda!

Tu šim visam pa virsu gribi uzvilkt kāreiz šīs socioloģiskās kategorijas un padarīt Baznīcas vienību par formālu parakstu zem baušļiem vienību!
Arī tu, kad aizgāji, taču šo "vienību" gribēji veidot ar formāliem parakstiem zem kādiem textiem... Tu piešķir teoloģisku spēku tintei uz papīra pilnīgi ignorējot Dieva Vārda pasludinājumu un Sakramentus!

Zasse aizgāja no Kalvinisma un Luterāņu vienības tieši tāpēc, ka tur vairs nebij pareiza sakramentu pārvaldīšana... lai arī pat Vārda pasludinājumu var pie Kalvinistiem atrast... Tieši tāpēc tas cērt tieši tajā vietā kur rakstīts par sadraudzību, kurai pietiek ar Evanģēliju un Sakramentiem! Viss...

Nav jābūt sadraudzībai un piekritībai par Baznīcas Vadību, Pāvestu vai to kad svinēt divkalpojumu - Sestdienā vai Svētdienā!
Mulders
# Iesūtīts: 2009.01.26 12:34:25
Ilārs, es runāju par to LELB lapas sākumā ielikto rakstu...

Kas tieši tev ir iebilstams pret mēģinājumiem Latvijā atsākt sarunas, kas starp Luterāņiem un RKB ir pārtrūkušas kopš Tridentas Konciliem un vismaz mēģināt uzsākt šīs plaisas nolīdzināšanu... Raksts jau arī uzsver, ka laiks, kad runāts par kopīgo ir pagājis, tagad ir laiks pienācis runāt par Atšķirīgo - to kas šķir - tas kāreiz ir šie visi jautājumi par Pāvesta Primātu, Tridentas Koncila Lāstiem etc... Un pārrunāt Auksburgas TA...

Tad kur iebilde pret to, ka mēs meklējam vienību ar to konfesiju, par kuru mēs atzīstam, ka tajā tomēr ir īstenticīgie!
Balss
# Iesūtīts: 2009.01.26 12:55:09
Ilārs Plūme
Labdien!
Šeit ir mans jautājums un Tava atbilde:
"Kurš dzird, redz vai pazīst (aiz žoga stāvošās) pareizi ticošās, apliecinošās un nošķirušamies KLB nostāju un kuru citu Baznīcu vai sabiedrību šī nostāja ietekmē."

To redz un tas ietekemē tādus pašus cilvēki kā tos, kas redzēja Jēzu Kristu ārpus svētās pilsētas karājamies pie krusta.


Cik plaša (globāla) ir šī KLB ietekme visā pasaulē?...

Vai Tu varētu, lūdzu, komentēt arī manu 1. un 2. punktu?
Ilārs Plūme
# Labojis Ilārs Plūme: 2009.01.26 13:07:05
Balss,

1) PLF nekādu TĀDU lēmumu nav pieņēmusi.

PLF ir pieņēmusi virkni lēmumu, kas to neļauj uzskatīt par patiesu luterisku baznīcu - "Porvo dokuments", "Kopīgā deklarācija par taisnošanas mācību", un vairāki lēmumi, kas paredz Svētā Vakarēdiena kopīgu svinēšanu ar anglikāņiem, kalvinistiem, metodistiem.

2.Daudzas konservatīvās Baznīcas, LELB iedrošinātas, iebilst šādai virzībai.

Jautājumā par homoseksuālismu varbūt, bet arī musulmaņi to neatzīst.
Ilārs Plūme
# Iesūtīts: 2009.01.26 13:13:45
Mulder,

"Lietot sakramenta svinēšanu kā līdzekli neeksistējošas vienības radīšanai, šo ļaunprātīgo sakaramenta izmantošanu, kas itin bieži notiek mūsdienu protestantismā un kuru mēs allaž esam kritizējuši, būtu jābūt neiespējami tādā luteriskā baznīcā, kura zina, kāds ir altāra sakaramenta iestādīšanas mērķis." (H. Zasse)

Zasse šeit uzsver sen zināmo patiesību, ka Altāra sakramenta svinēšana nerada vienību tur, kur tās nav. Kopīga Altāra sakramenta svinēšana iespējama tikai tur, kur jau pastāv vienība.
Ilārs Plūme
# Labojis Ilārs Plūme: 2009.01.26 13:19:00
Mulder,

Par ekumenisko diskusiju ar Romas baznīcu. Teorētiski tas viss ir jauki, bet praktiski neiespējami. Lai panāktu luterāņu vienību ar Romas baznīcu ir divas iespējas - vai nu luterāņi atsakās no savām ticības apliecībām un taisnošanas mācības, vai arī Romas baznīca atsauc savu saistību ar Pāvesta varu. Pēdējais nav pat teorētiski iespējams, jo nozīmētu Romas bznīcas pašlikvidāciju. Tātad paliek pirmais variants, kas savukārt nozīmē luteriskās baznīcas teoloģisku pašlikvidāciju. Vai nu vilks paēdis vai kaza dzīva. Abi nav iespējami.
Mulders
# Labojis Mulders: 2009.01.26 13:32:23
Zasse šeit uzsver sen zināmo patiesību, ka Altāra sakramenta svinēšana nerada vienību tur, kur tās nav. Kopīga Altāra sakramenta svinēšana iespējama tikai tur, kur jau pastāv vienība.

Tieši tā, ja nav vienības Evanģēlija pasludinājumā un Sakramentu Pārvaldīšanā, tad tā neradīsies tikai no tā, ka kāds iet pie altāra! Manuprāt tu visu laiku aizmirsti šo vienkāršo lietu - Evanģēlija Pasludinājums un Sakramentu pareiza pārvaldīšana ir PIETIEKAMA un NEPIECIEŠAMA lai būtu vienība. Tam nevajag neko vairāk un tas arī ir minimālais, kas jāsasniedz, lai būtu vienība! Tas ir rakstīts LTA... un tas ir daudz saistošāks Luterānim, nekā atsevišķu mācītāju subjektīva interpretācija par atsevišķu teologu trakātiem, kas NAV šīs LTA daļa! Šķiet TA hierarhija tev ir kājām gaisā!

Rodas iespaids, ka nākamais teikums būs jau tas, ka Vienība Evanģēlija pasludināšanā nerada nekādu vienību!

Tieši tāpēc Pāvils Brūvers viegli var apgalvot, ka mums nav sakramentāras vienības ar atklātiem grēciniekiem un maldu mācītājiem, jo nav šīs vienības Evanģēlija Pasludinājumā... Tātad nav arī Vienības, lai arī ir parakstīti papīri par to, ka viens pie otra var braukt ciemos!

Vai tu tiešām uzskati, ka ja (teorētiski) LELB un PLF parakstītu savstarpēju vienošanos, ka "Ar šo mēs apliecinām, ka mums ir sadraudzība Evanģēlija Pasludinājumā" tad tā tiešām praksē arī būtu? To taču var viegli redzēt tieši dievkalpojumā... vai Evanģēlijs tiek pasludināts skaidri un nesagrozīti, vai netiek pasludināts... Un viss... Ja tiek, tad ir vienība, ja netiek, vienības nav... un kaut kāds parakstīts papīrs nemaina šo faktu!

Tāpat kā tu vari parakstīt papīru ar kuru atcel Gravitācijas likumu, tas neko nemainīs. Tāpatās parakstīts papīrs, ka šis mans koments ir par Zirgu barošanu ar auzām, nemainīs šī mana komentāra būtību! Tādējādi... parakstīti papīri par ekleziālu vienību, nemaina ekleziālo vienību, kuru nenosaka papīri! Tiešām to ir tik grūti apjēgt?

Savukārt par Ekumēnisko Romas Baznīcas vienību... Tu spried kā cilvēks! Un kā cilvēkam tev arī čix vien sanāk! Bet atkal... tu pats vismaz formāli (bet man apšaubāmi sāk šķist tieši prakse) tici un apgalvo, ka arī starp Pāvestiešiem ir īsten ticīgie... Un tomēr tu netici, ka Dievs varētu savus bērnus vest vienotībā par kuru Kristus pats savā Augstā Priestera Lūgšanā lūdza!
Tavs cilvēka saprāts saskata tikai divus ceļus un tikai vienu potenciālu risinājumu... Kā tu zini, ka Dieva ceļi ir tādi paši? Kā būtu, ka tu arī praksē sāktu īstenot un ārēji parādīt to, ko no Altāra Sludini - ka Dievs ir tas, kas veido Draudzi, aicina savus bērnus un viņus vieno!

Domā ka tieši tāpat kā tu nesprieda gudri vīri tajos pirmajos gadsimtos, kad jautājums stāvēja par Jūdu un Pagānu apvienošanos... un starp Jūdiem un Pagāniem bij DAAAAUDZ lielāka plaisa nekā starp Luterāņiem un Katoļiem, un tomēr Pāvils Efeziešu vēstulē mums māca, ka Kristū šī starpsiena ir nojaukta. Un ja pavērosi, tad tieši šajā Jeruzālemes Koncilā praktiski notiek Jūdaisma miršana... Tā kā kas cilvēkiem nav iespējams, tas Dievam ir iespējams!
Tad kāpēc to kas reiz ir noārdīts, tu atkal gribi uzcelt?
Ilārs Plūme
# Iesūtīts: 2009.01.26 13:51:14
Mulder,

"Pamatotai, pastāvīgai baznīcas vienotībai pāri visām lietām visnepieciešamākā ir kopīga, vienprātīga izpratne un forma, kurā apkopota vispārīgā, kopīgā Dieva vārda mācība" (VG, 508) Luteriskajai baznīcai tā ir ne tikai ATA, bet arī Šmalkaldes artikuli, bet Romas baznīcai Tridentas koncila lēmumi. Vai nu luterāņiem jāatsakās no savām apliecībām vai Romas bazmīcai no savu koncilu lēmumiem. Romas baznīca to negrasās darīt un nemaz nevar. Kas atliek? Apelēt pie Dieva visvarenības? Nu tad mums jāgaida, kad Dievs savā visvarenībā to darīs.

Par Augstā Priestera lūgšanu skat. Tom Hardt "Ut omnes unum sint".
Mulders
# Iesūtīts: 2009.01.26 14:01:35
Ilārs Plūme, man ļoti patīk tava pārliecība par to ko Romas baznīca grasās darī vai var vai nevar izdarīt!

Savukārt attiecībā uz Dieva visvarenību... nupat jau tas izklausījās, kā tai anekdotē... kur vīrelis plūdos gaidīja uz Dieva brīnumu un noraidīja 3 laivas, jo redz Dieva brīnumu gaida!

Tu spried kā cilvēks... pietam kā cilvēks, kam ir kaut kādas Pravieša un Telepāta spējas... jo perfekti zini ko kāds darīs vai nedarīs un textā starp rindiņām lasu, ka uz Dievu jau šai jautājumā mums nav ko paļauties... jo viņš darīs, kā mēs teiksim!

Pamatotai, pastāvīgai baznīcas vienotībai pāri visām lietām visnepieciešamākā ir kopīga, vienprātīga izpratne un forma, kurā apkopota vispārīgā, kopīgā Dieva vārda mācība

Tieši tā... "Dieva Vārda Mācībā" - nevis socioloģiskajās konstrukcijās! Un tāpēc arī mūsu ATA rakstīts -

VII artikuls

2] Un patiesai baznīcas vienībai pietiek ar vienprātību Evaņģē­lija mācībā un sakramentu pārvaldīšanā. 3] Nav arī nepieciešams, ka cilvēku ieviestās tradīcijas, rituāli jeb ceremonijas visur būtu vienādas. 4] Kā Pāvils saka: "Viena ticība, viena Kristība; viens visu Dievs un Tēvs.." (Ef. 4:5–6)

Tu visu laiku LTA griez kājām gaisā... Tas būtu tāpat kā tu Rakstos dogmas veidotu no Atklāsmes Grāmatas, bet Evanģēlijus un Pāvila vēstules pielocītu, lai tie iederētos Atklāsmes Grāmatas izsecinātajās dogmās... un tad tu dabon ij 1000gades mācību ij izredzēto 144000 tautu u.c. prikolus, kas ir biezā slānī dažādās sektās...

Taču Vēsturiski mums ir Hierarhijas augšienē
Svētie Raksti -> Tiem kas tankā unherētiķiem ir rakstītas Ekumēniskās TA (Nīkaja, Halcedona, Apustuļu, Atanāsija) -> Tālāk jau tiem, kam galva vēl dziļāk betonā - Tiem ir ATA -> Nu un pavisam lieliem matu skaldītājiem un īpašiem grūtgalvīšiem, tad nu visi pārēji pielikumi un zemrindas komentāri... tas ir apmēram no tā... ja ar pirmajām 3 reizēm nepielec...

A tu kāreiz visu otrādi...
Ilārs Plūme
# Labojis Ilārs Plūme: 2009.01.26 14:30:10
Mulder,

To, ko Romas baznīca grasās darīt, tā ir pateikusi savā dogmā par "Pāvesta nemaldību." Man nav jābūt ne pravietim, nedz telepātam, lai to zinātu. Savukārt, ja Tu saki, ka zini ko vairāk, vai tādā gadījumā Tu nepretendē uz telepāta un pravieša spējām?

Es nekomentēšu Tavus izteikumus par laivu gaidošo vīru, jo tad tas viss te sāks arvien vairāk līdzināties farsam.

Konkordijas formulas X artikulā ir nepārprotami sacīts, ka baznīcas vienībai ir nepieciešama vienprātība visos mācības artikulos (VG.627) Arī attiecībā uz ATA VII artikulu Tu maldies. Ja kāda luterāņu baznīca praktizē Altāra sakramenta kopību ar anglikāņu baznīcu, tad tā vairs nav nemainītas ATA baznīca. Savā praksē tā vairs nav saskaņā ar ATA X artikulu. Mulder, un pat Tava sofistika un Ārija cienīgā vārdu spēle te neko nevar mainīt. Prtiekš tādiem cilvēkiem patiešām ir rakstītas ticības apliecības. Tādēļ bznīca neapmierinājās ar Nīkajas lēmumiem, bet tos papildināja Konstantinopolē, lai Ārija piekritēji nevarētu sagrozīt teksta patieso jēgu. Un tādēļ mums ir - Dievs no Dieva, gaisma no gaismas, patiess Dievs no patiesa Dieva. Tā arī par Altāra sakramentu cauri gadsimtiem skan - Hoc est corpus meum - un ar šo vienu vārdiņu est Dievs padzen velnu un "Dievs Kungs ir mūsu stiprā pils" skan joprojām.
Mulders
# Iesūtīts: 2009.01.26 14:53:16
To, ko Romas baznīca grasās darīt, tā ir pateikusi savā dogmā par "Pāvesta nemaldību." Man nav jābūt ne pravietim, nedz telepātam, lai to zinātu. Savukārt, ja Tu saki, ka zini ko vairāk, vai tādā gadījumā Tu nepretendē uz telepāta un pravieša spējām?

Nē... es vienkārši paļaujos uz Dievu un ticu Dieva Vārdam kā stāv rakstīts:

146 Psalms
3 Nepaļaujieties uz dižciltīgajiem, uz cilvēku bērniem, kas taču nevar palīdzēt!
4 Kad gars iziet no miesas, tad viņi atgriežas pīšļos, un tai pašā brīdī viņu nodomi aiziet bojā.

Sal Pam 21:1 Ķēniņa sirds ir Tā Kunga rokā tāpat kā ūdens strauti, un Viņš liek tai noliekties turp, kurp Viņš grib.

Tādējādi es ne divi kapeiku nedodu par to ko RKB grib vai negrib! Ne Pāvests būs tas, kas Dieva bērnus viņu vidū aizturēs vai Dievam ar pirxtu rādīs kā Baznīcu vienību veidot! Taču es nešaubos ne mirkli ka arī Pāvestam Dievs var likt Dieva Namā nest akmeņus un velt bluķus! Ja Dievs var Nebukadnecaru saukt par savu kalpu un lietot savām vajadzībām, tad kas ir Pāvests, kurš ar savu nemaldību ko varētu Dievam izdiktēt?

Bet nokāp tak beidzot uz Zemes un paskaties pats uz savu KLB... vai tas ir tas sadraudzības paraugs, ko tu gribi redzēt?

Ja kāda luterāņu baznīca praktizē Altāra sakramenta kopību ar anglikāņu baznīcu

Un es saprotu ka ar vārdu "luterāņu baznīca" tu šeit saproti kādu juridisku organizāciju, kuras vārdā ir "luterāņu baznīca". Jeb te tu runā par to baznīcu, kas ir 3 cilvēki, jeb par mājas draudzi, jeb pilsētas draudzēm, jeb reģiona draudzi?

Un to jau tev arī Pāvils Brūvers teica... ka šīs Sakramentārās sadraudzības nav ar Grēciniekiem un Maldu Mācītājiem...

Tu pats visu laiku konstruē jēdzienu "Baznīca" kā tev ievajagās - Ja ievajagās, tad tā ir visi cilvēki, kas ir kādas juridiskas organizāciajs sastāvā un tad 3 ticīgie, kas notur dievkalpojumu nezkamdēļ ir "nepareiza Baznīca" un kad tev vajag nošķirties, tad pietiek ar saujiņu līdzdomātāju un tagad tā ir Baznīca...

Nu kas tevi no LELB atšķir... tikai un vienīgi juridiski papīri Nekas cits! Tā pati LTA ir šīm abām baznīcām kā tās TA... Un šiem juridiskajiem papīriem tu esi piešķīris teoloģisku spēku un brīnies, ka tevi neviens tad neņem par pilnu šajā jautājumā kā teologu, bet uztver tieši tā kā tas izskatās - par polittehnologu!

Pietam mani visu laiku izbrīna tas, ka tu to visu turpini rakstīt un apliecināt pēc tam, kad esi ierakstījis ļoti labu textu par to kas ir Baznīca un ar ko tā atšķiras no cilvēku veidotām struktūrām. Patiess ir Dieva Vārds - citus māci, bet pats nemācies?
<< . 1 . 2 . 3 . 4 . 5 . 6 . 7 . 8 . 9 . 10 ... 18 . 19 . >>

:: Pievienot komentāru

Autors: 
  • Lai iekopētu autora vārdu,nospied uz tā.
  • Reģistrēti lietotāji var rediģēt tekstus vēlāk.
Bold FontItalics fontUnderlineStrike OutSubscriptSuperscriptFont colorTeletypeHorizontal LineE-mail linkhyperlinkListsimies
Atlikušas 1000 zīmes

 Lapas redaktors:redaktors@lelb.lv; Copyright © 2006 LELB, created by MB Studija
Šajā stundā bijuši 34 , pavisam kopa bijuši: 36391