atpakaļ uz mājaslapu
E-pasts:  Parole: atcerēties mani reģistrētiesaizmirsu parolimeklēt
Diskusijas Par Baznīcu Starpkonfesiju dialogi
Mulders
Iesūtīts: 2009.01.08 11:06:51
Šeit tāda doma ienācās prātā!

Bieži man šķiet ir teoloģijās un konfesijās visādas lietas, kas ir nosauktas dažādos vārdos, bet būtībā ir viens un tas pats... Jeb savādāk, kādreiz no šī nosaukuma tiek izsecināts kaut kas cits, nekā oriģinālie autori ir domājuši! Tas nereti kļūst par konfesijas "externālo brendu" - tas ir tas, kā lietu saprot jebkurš, kas ir ārpus konfesijas, un ja tas atšķirās no iekšējās izpratnes, tad ir grūti sarunāties un veidot dialogu, jo pietrūxtās šīs jēdzieniskās būtiskās izpratnes par ko tad īsti iet runa!

Sekojošs ir piemērs, ko es pamanu mūsu brāļu Luterāņu rindās, bet ko dziļāk parokot un parunājot ar Pareizticīgajiem (un ir pamatotas aizdomas, ka tas pats ir ar RKB) sapratu, ka Luterāņi bieži pārprot šo lietu!
<< . 1 . 2 . 3 . 4 . 5 . 6 . 7 . 8 . 9 . 10 ... 18 . 19 . >>
AutorsZiņas teksts
S.R...
# Iesūtīts: 2009.01.23 14:44:41
Balss
laikam tev taisnība. šis KLB eksemplārs izskatās tāds kulturāls tīri vai kauns sametās kad uz saviem vau,vau atbildē saņēmu
S.R.

Paldies, paldies... Lai jums jauka un prieka pilna diena!
Ilārs Plūme
# Labojis Ilārs Plūme: 2009.01.23 14:47:57
1) Baidos, ka KLB mācītāji mani nepielaistu pie sava altāra tikai tāpēc, ka es eju pie altāra LELB baznīcā... Un nebūtu svarīgi tas, kam es ticu un kādu Kristu apliecinu! Bet varbūt kļūdos!

Tas, kam Tu tici un kādu Kristu apliecini būtu ļoti svarīgi. Tomēr, Tev tiktu norādīts, ka tur, kur Tu, apliecinādams savu ticību, ej pie Dievgalda praksē nepastāv mācības vienotība. Tad Tev jautātu - vai arī Tu apliecini ticību plurālistiskai baznīcas mācībai?

2) Pirmkārt ar visiem tiem, kas apliecina Kerigmu un atzīst Žēlastības Līdzekļus!

Tas gan ir diezgan savdabīgs formulējums, bet pieņemsim tā pozitīvāko skaidrojumu. Tad kuri tie pēc Tavām domām būtu?

3) Skatos Pāvila vēstules, piemēram, galatiešus tur Pāvils nevis tikai pamāca un norāj, bet par dažiem pasludina anatēmu, no kopības ar citiem brīdina. Vai Tavu terminu slikts ticīgais, kas jāpacieš, vajadzētu attiecināt arī uz mācītājiem un tas ļautu viņiem saglabāt savu amatu?

Ilārs Plūme
# Iesūtīts: 2009.01.23 14:49:13
Ctulhu,

Nu re, tad jau mūsu baznīca nemaz nav sliktāka par Tavējo!?
Mulders
# Iesūtīts: 2009.01.23 14:58:59
Tas, kam Tu tici un kādu Kristu apliecini būtu ļoti svarīgi. Tomēr, Tev tiktu norādīts, ka tur, kur Tu, apliecinādams savu ticību, ej pie Dievgalda praksē nepastāv mācības vienotība. Tad Tev jautātu - vai arī Tu apliecini ticību plurālistiskai baznīcas mācībai?

Lūk un šajā vietā visa Viskonsīna lido miskastē

Jo redzi... NAV svarīgi, kam es ticu, bet kam tic tie, kurus es pat nepazīstu Viss... Čau un šī teorija krīt!

Tur kur es eju pie Dievgalda tiek sludināts Evanģēlijs un Sakramenti Tiek Pareizi pārvaldīti - un TAS Ir pietiekošais un nepieciešamais nosacījums sadraudzībai! BTW Tevis paša citētajā garajā palagā ierakstīts...
Pats teici - ka šī draudze tad arī IR Visa Baznīca ar VISU kas Baznīcai pienākās! Līdz ar to... es ESMU tieši sadraudzībā ar ŠO Baznīcu, kurā es pie Altāra eju... Ejot pei Altāra es eju konkrētā vietā un laikā... un tad un TIKAI Tad, ja tajā vietā un laikā tur tiek sludināts Vārds un Sakramenti Pārvaldīti!
JA tajā vietā un laikā tiks sludināts aplams Vārds vai Sakramenti nepareizi pārvaldīti, es tur neiešu pie altāra!

Tas gan ir diezgan savdab``igs formulējums, bet pieņemsim tā pozitīvāko skaidrojumu. Tad Kuri tie pēc Tavām domām būtu?

Mēģināšu vēlreiz - "Pirmkārt ar visiem tiem, kas apliecina Kerigmu un atzīst Žēlastības Līdzekļus!"

To KURi tie ir, tas ir jānoskaidro aizejot konrētā vietā... un laikā... !!! Es tak nav nekāds Dievs vai super-telepāts, lai tagad identificētu visas vietas un laikus un cilvēkus, kas šo sludina!

3) Skatos Pāvila vēstules, piemēram, galatiešus tur Pāvils nevis tikai pamāca un norāj, bet par dažiem pasludina anatēmu, no kopības ar citiem brīdina. Vai Tavu terminu slikts ticīgais, kas jāpacieš, vajadzētu attiecināt arī uz mācītājiem un tas ļautu viņiem saglabāt savu amatu?
Jā Pāvils exkomunicē atklātus grēciniekus indivīdus nevis to draudzi, kurā šis indivīds tusējas! Kā jārīkojas ar mācītājiem, tam ir gan Rakstos gan Vēsturē norādītas labas prakses... Jo acerēsimies, ka nekas, ko Mācītājs Dara, nevar apgānīt nedz Vārda nedz Sakramenta iedarbību... Taču, ja mācītājs sāk sludināt maldu mācības, tad, protams, seko visa tā procedūra un iestādītā kārtība...

Mulders
# Iesūtīts: 2009.01.23 14:59:58
S.R. Ilārs ir visjēdzīgākais, manuprāt, KLB exemplārs... pavisam pat ar viņu var sarunāties, viņš pareizus jautājumus uzdot un dod labas atbildes... Un kā jau es kaut kur teicu - cienu cilvēkus, kas izraisa domāšanu!
Ilārs Plūme
# Iesūtīts: 2009.01.23 15:02:23
Ctulhu,

Zinātnes katedrāli.
Ilārs Plūme
# Iesūtīts: 2009.01.23 15:23:30
Mulder,

Vai pat tāda gadījumā, ja Viskonsīnas baznīca šajā jautājumā kļūdītos, es gan nedomāju, ka tā kļūdās, tai būtu "jālido miskastē", bet citi, kas kļūdās daudz smagākās lietās, būtu vienkārši jāsauc par vājiem utt. Vai Tav attieksme ir taisnīga?

"Jo redzi... NAV svarīgi, kam es ticu, bet kam tic tie, kurus es pat nepazīstu".

Ir svarīgi, kam Tu tici un ar ko kopā apliecini savu ticību. Teorija stāv kā klints, jo dažus no tiem Tu ļoti labi pazīsti, kas apliecina citu ticību nekā Tu, bet kopā ar Tevi!

2) Par iešanu pie Divegalda konkrētā vietā un laikā - vai Tavs izteikti kongregacionālistiskais uzskats ir arī LELB viedoklis? Vai Tavā draudzē sludinātais Vārds un izdalītais Sakraments būtu pilnīgi izolējams no pārējām LELB draudzēm, jeb tomēr atrodas kopībā ar tām? Vai tad LELB nepastāv altāra vienība savā starpā un arī ar PLF baznīcām?

3) Nu ja Tu neesi Dievs un supertelepāts, tad jau Tev ar savu metodi būs grūti rūpēties par baznīcas vienotību, kas ir kristieša pienākums. Varbūt, ka metode nav īsti pareiza?

4) Principā es Tev piekrītu, bet tas attiecināms arī uz draudzēm. Piemēram, Atklāsmes grāmatā Kristus draud izslēgt no bznīcas veselu draudzi, kas atbalsta maldu mācības un mācītājus.

5) Paldies par komplimentiem. Abpusēji!

6) Ko darīt, ja kādā baznīcā viens māca vienu, otrs ko citu, trešais mācītājs vēl ko citu? Vai šādā baznīcā patiesībā jau nepastāv šķelšanās un ārēja vienotība ir tikai formāla un nebībliska? Vai pareizi mācošā draudze nes atbildību par kopību ar šādiem mācītājiem un draudzēm? Vai ar šādu kopības uzturēšanu tā nemaldina citus? Vai varbūt - who cares?
Ilārs Plūme
# Iesūtīts: 2009.01.23 15:30:58
Ctulhu,

Protams, zinātnes katedrāle arvien ir topoša, un tā ir diezgan ekliktiska celtne. Tomēr ar laiku metodoloģija un metafiziskā platforma varētu tik unificēti. Esi lasījis Hermaņa Heses "Stikla pērlīšu spēli"? Tur kaut kas līdzīgs ir aprakstīts, laikam.

Iesākumā mēs tos varētu definēt kā ļaudis, kuri tic dabas grāmatai un pielūdz vai godina matēriju, kas viņus radījusi, uztur, baro un apola tiem pestīšanu no tagdējās niecības.

S.R...
# Iesūtīts: 2009.01.23 15:36:04
Mulders
S.R. Ilārs ir visjēdzīgākais, manuprāt, KLB exemplārs... pavisam pat ar viņu var sarunāties, viņš pareizus jautājumus uzdot un dod labas atbildes... Un kā jau es kaut kur teicu - cienu cilvēkus, kas izraisa domāšanu!
ja, es arī sāku uzmanīgāk lasīt, ko tad īsti viņš grib pateikt.
vārdusakot - "mūsu lapā" viņš varēs pārstāvēt KLB.
bet manuprāt jūs ilgojaties pēc tās vienotības, kāda pastāv RKB.
Ilārs Plūme
# Labojis Ilārs Plūme: 2009.01.23 15:44:33
Ctulhu,

Bez ticības tomēr laikam nevarēs iztikt, jo Tava kosmoloģija un naturālisms ir ticības apliecības. Bet pielūgt un godināt jau var arī bezpersoniskus spēkus, piemēram, vēja māti.

Vai pašai realitātei nepiemīt destruktīvas tendences, piemēram, entropija? Varbūt tā ir pareiza lieta, ko vajag praktizēt, nevis cīnīties pret to? Es līdz šim nesaprotu, kur un kā no dabas var iemācīties, ka sarežģītība ir labāka par vienkāršību. Vai daba nemāca tieši pretējo - akmeņi ir izturīgāki un dzīvo daudz ilgāk par cilvēkiem. Kas par to, ka tie ir nedzīvi? Kāpēc vajadzīgs kādam būt dzīvam? Varbūt, ka dzīvība ir dabas kļūda. Varbūt māte daba labu gribēja, bet baigās iznāca nestabilāku sistēmu radīšana.
vasara
# Iesūtīts: 2009.01.23 15:44:52
S.R..., oppā,kopš kura laika RKB ir vienotība? izņemot vienotību pāvestā?
Ilārs Plūme
# Iesūtīts: 2009.01.23 15:47:36
S.R.

"manuprāt jūs ilgojaties pēc tās vienotības, kāda pastāv RKB"

Tas ir interesanti. Vai varat pastāstīt nedaudz vairāk par šīm ilgām un tās nedaudz raksturot?
Mulders
# Iesūtīts: 2009.01.23 15:56:54
Vai pat tāda gadījumā, ja Viskonsīnas baznīca šajā jautājumā kļūdītos, es gan nedomāju, ka tā kļūdās, tai būtu "jālido miskastē", bet citi, kas kļūdās daudz smagākās lietās, būtu vienkārši jāsauc par vājiem utt. Vai Tav attieksme ir taisnīga?

Miskastē lido mācība! Viskonsīna pati par sevi jau tīri neko... kā visos laikos, gribēja labāk, sanāca kā vienmēr! Tāda pati slimību palāta kā visas, ar visādām savām kaitēm... un tai pat laikā... tomēr tas Ārsts jau tas pats vien ir, un to jau gan Viskonsīna ārā nemet... Tā kā... ir ok!

Ir svarīgi, kam Tu tici un ar ko kopā apliecini savu ticību.
Mmm... nepareizi! Šis "kopā" ir nevis cēlonis, bet sekas. Es KOPĀ esmu ar tiem, kas apleicina tāpat kā es. Nevis es apliecinu to, ar ko es esmu KOPĀ! Kopība veidojas, no apliecības, nevis apliecība no kopības!

Teorija stāv kā klints, jo dažus no tiem Tu ļoti labi pazīsti, kas apliecina citu ticību nekā Tu, bet kopā ar Tevi!
Šo jau laikam nebūšu sapratis. Pēdējo reizi, kad apliecināju savu ticību... blakus bij tikai tie, par kuriem es nešaubos... Ja man blakus bij kāds liekulis, tad tas nekādīgi manu ticības apliecību nepadara par nepatiesu! Tā jau ir viņa darīšana, ja viņš apliecina to, kam netic! Bet varbūt pārpratu ko tu īsti gribēji teikt!

Par iešanu pie Divegalda konkrētā vietā un laikā - vai Tavs izteikti kongregacionālistiskais uzskats ir arī LELB viedoklis?
A kāds sakars LELB viedoklim ar manu ticību? Kad pēdējo reizi pārbaudīju, LELB sevi teoloģijā saista ar Rakstiem un Rakstu mācību... A politiskās padarīšanas mani kā ticīgo neuztrauc... jo LTA rakstīts - Sadraudzībai pietiek ar Evanģēliju un Sakramentiem. Ja tie tur ir... tad viss kedās... ja to tur nav... tad es tur neeju!

Vai Tavā draudzē sludinātais Vārds un izdalītais Sakraments būtu pilnīgi izolējams no pārējām LELB draudzēm, jeb tomēr atrodas kopībā ar tām? Vai tad LELB nepastāv altāra vienība savā starpā un arī ar PLF baznīcām?

Manā draudzē sludinātais Vārds iesākas Kancelē un beidzas ikviena ticīgā ausī un sirdī, kas to dzird... Šajā draudzē ir visa Baznīca... saskaņā ar tevis rakstīto... kam es piekrītu. Tātad neko vairāk pestīšanai arī nevajag... tas tur IR un tas tur DARBOJAS! Mēģināt vertikālas kopības saiknes projicēt uz horizontāliem līgumiem par Asentizācijas pakalpojumiem Baznīcas ēkas uzturēšanā nav teoloģija! Manuprāt tā ir Viskonsīnas kļūda... putrot Sadraudzību Pa Vertikāli ar Sadraudzību pa Horizontāli! Tas ir šis mēģinājums ieraudzīt apriori neredzamo... padarīt redzamu, to kas ir apslēpts Dievā! Mēģinājums pļaut nezāles pirms pļaujas! Bet Dieva brīdinājums kalpiem bij - Nedariet to, ka nenopļaujat kādu vārpu! Tak ne jau aiz garlaicības Dievs to teica, bet aiz labas apzināšanās, ka kalpiem nav pietiekami laba acs, atšķirt neuzdīgušu kviešu graudu no nezāles!

3) Nu ja Tu neesi Dievs un supertelepāts, tad jau Tev ar savu metodi būs grūti rūpēties par baznīcas vienotību, kas ir kristieša pienākums. Varbūt, ka metode nav īsti pareiza?
Vienotība ir Vārdā un Sakramentos... Tas arī viss... Taču tā kā Vēsturiski cilvēki grib vienoties ap visādām redzamām lietām, nevis Runāto un Sludināto Vārdu... tad tā vienotība ir tāda kāda tā ir... hrenova!

4) Principā es Tev piekrītu, bet tas attiecināms arī uz draudzēm. Piemēram, Atklāsmes grāmatā Kristus draud izslēgt no bznīcas veselu draudzi, kas atbalsta maldu mācības un mācītājus.
Tieši tā... un tad kad tu būsi Kristus, tu to drīxtēsi darīt!

Mums ir dots šis mazais līmenis... Bet gan jau tu pats būsi pieredzējsi dzīvē un redzējis pasaulē, kā Dievs savu Vārdu paņem prom no veselām draudzēm vai Baznīcām... Un TAD Viņu neprāts top visiem redzams, jo tie tālu nespēj tikt...
Nevajag skriet Dievam pa priekšu un rādīt kā Draudzi veidot... Viņš pats perfekti to nolikvidēs, ja tam kokam būs tikai lapas, bez vīģu aizmetņiem...
Jo manuprāt daudzkārt mūsos parādās tā Pētera karstgalvība... Kristus tikai paiet vienu soli uz Dienvidiem, a mēs jau pilnā jaudā skrienam uz Dienvidiem atspērušies... un tad brīnamies, ka nākamo soli Kristus sper uz Austrumiem... un tā mēs attālinamies... Bet avis seko Ganam, nevis skrien viņam pa priekšu! Savukārt jūs - gani - nedrīxtat skriet pa priekšu virsganam, jūsu priekšniekam!

Man ļoti patīk sliekas... no tām var mācīties lēnprātību! Vēsturē ir pietiekami daudz zaru salauzts, kad Cilvēki ir uzņēmušies Dieva lomu un viņa amatus, un savējos uzticētos ir pametuši novārtā...

Nebij kompliments - manas subjektīvās domas par tevi. Daudz arī asu vārdu tev veltījis, bet redzu, ka tā ir bijusi mana karstgalvība, nevis kaut kāda tava liela vaina...

Ko darīt, ja kādā baznīcā viens māca vienu, otrs ko citu, trešais mācītājs vēl ko citu? Vai šādā baznīcā patiesībā jau nepastāv šķelšanās un ārēja vienotība ir tikai formāla un nebībliska?
Tāpēc es teicu - svarīgais Ir Kerigma... A pārējais... Vienā vietā cilvēki ir tuxnesī, un viņiem jāsniedz daudz ūdens. Citā vietā cilvēki slīxt, un derētu viņiem kārtīgu vezumu ar smiltīm... Ja tu pirmajiem dosi smiltis, vai otrajiem ūdeni... būs ziepes...
Pavēro kā Pāvils sludina... Jūdiem kā jūds, pagāniem kā pagāns, un tomēr kerigma nemainās... Pat nekautrējās Aeropāga locekļus paslavēt par dievbijību, un tomēr Kerigma paliek...
Tāpat Romiešu 14 nodaļa - par dažādiem ēdieniem un svētku dienām... Mēs apzināmies tieši šīs lietas, ka tās ir adiaforiskas... Bet tas jau tikai iezīmē šo principu... ka tiešām tu vienā vietā novērosi kā darbojas acs, bet citā vietā novērosi kā darbojas kāja... un ja neskatīsies saknē, bet ārēji... tad šķitīs ka pilnīgi dažādas mācības, bet to vai kerigma ir neskarta, to vajag novērot dziļāk... uzdot jautājumus, noskaidrot... Jo ir skaidrs, ka tas Kristus miesas loceklis, kas reprezentēs aci, runās pat citā valodā nekā tas, kas reprezentēs roku... un tomēr, vai tu un es spēsim saskatīt, ka viņi ir vienas Miesas Locekļi? To redzēt nemaz nemaz nav viegli... dažreiz nākas iet pašam zem 4ām acīm un runāt... skaidrot lai tu no malas pienācējs, vispār spētu iegrimt konkrētās lokālās draudzes paražās un izpratnē, lai saprastu viņu valodu!

Tas ir tas starpkonfesiju dialogs... ka bieži mēs vienu un to pašu izsakām pat ar pretrunīgiem vārdiem, un tikai ilgākā laika posmā padzīvojot it kā pretinieku vidū, tu atskārsti, ka viņi jau par to pašu vien runā... tikai viņiem svarīgs un būtisks ir kaut kas cits... šīs smiltis un ūdens var atšķirties no tā, vai tu esi tuxnesī vai okeānā! Bet Krisuts ir jāsludina visur!

Tāpēc VIENĪGAIS vienojošais arī var būt Kerigma un Sakramenti... visā pārējā tu vienmēr riskē iekāpt purvā! Un tad kad ŠIS ir savienots, tad arī jautājums par tērpiem, svinamām dienām un ēdieniem vairs nav tik sāpīgs...

Bieži palīdz šāds spriedums - pajautāt sev, vai tu izproti kapēc tavs oponents tieši šo šķietamo maldu mācību piedēvē Dievam... KAS ir tas, Dievā, ko šis cilvēks ar savu mācību sludina...

Jo iedomājies, uz ceļa satiekās divi sludinātāji - viens sludina bauslību, bet otrs Evanģēliju... Klausītājam no malas liksies, ka divi jukušie satikušies un nekas tur kopā nelīmējas... Bet ja viņš paklausīsies ilgstoši, uzdos jautājumus un sludinātāji sakārtos visu pareizā secībā... tad mēs iegūsim pilnvērtīgu un skaistu kopainu!

Viegli ir pazīt Evanģēliju, kad to sludina tavā valodā... Bet lai saprastu VAI sludinātais ir Evanģēlijs svešā valodā - vispirms būs šī valoda jāiemācās, pēc tam visticamāk būs jāiemācās šī kultūra un tikai tad tu varēsi sākt saprast, vai tas, kas skan no kanceles ir Dieva Vārds vai nav!


S.R...
# Iesūtīts: 2009.01.23 16:01:57
Ilārs Plūme
šķiet, es īsti nebūšu Jūsu līmeņa sarunubiedrs.
māku skaļi brēkāt, bet dziļi teoloģiska saruna man nav pa zobam
izteikšos pavisam vienkārši , tā teikt - balss no tautas.
cik sapratu, tad jums ir svarīgi lai visā luteriskajā baznīcā būtu vienota mācība, liturģija, dogmas un izpratne par tām.
RKB tāda ir. ja es ieeju jebkurā RKB dievnamā es esmu kopībā ar saviem brāļiem un māsām visā pasaulē. mēs ievērojam kārtību un to, ko nosaka Baznīcas maģistērijs.
tādā veidā tiek nodrošināta Baznīcas kopība.
pats interesantākais ir tas, ka Pāvestam praktiski nav tā saucamā neierobežotā vara lietas grozīt pēc savas patikšanas. un ja arī kas tāds notiek, tad retos, izņēmuma gadījumos.
Mulders
# Iesūtīts: 2009.01.23 16:04:18
Vai pareizi mācošā draudze nes atbildību par kopību ar šādiem mācītājiem un draudzēm? Vai ar šādu kopības uzturēšanu tā nemaldina citus? Vai varbūt - who cares?

Nenes... Tās atbildība ir būt par liecību! To desmit taisno atbildība ir palikt pilsētā līdz pēdējam... un tikai, tad, ja Dievs pats nāk pakaļ, tevi izvest, tad tu vari iet prom no tādas pilsētas... Bet līdz tam, tavs uzdevums ir sludināt un sludināt un būt par liecību nepareizi mācošajiem, lai ar tavu taisnību viņu netaisnība taptu visiem redzama... ļauj Dievam darboties, bet ja tu ar augstu paceltu galvu aizej prom... tad tak tie tā arī paliek savā pārliecībā, ka viņiem bij taisnība... jo redz, Sodomas sods tak nenāk!

Bet arī Noasu uzreiz Šķirstā Dievs neiesēdināja, bet lika sludināt... būt par liecību Pasaulei!

Jā un dažreiz Dievs tevi neizvedīs ārā no pilsētas, pat ja pilsētnieki tevi jau būs pašu pie Krusta piesituši... un arī TUR tev ir jānes liecība par Kristu, kaut visapkārt neviena taisnības vārda vairs nav!
Tu tač nevari izmainīt citu cilvēku sirdis, kā vien ar savu sludināšanu... viņi nemainīsies, ja tu viņus pametīsi una iziesi... Maldu mācītāji nemainās no tavas "cēlās rīcības", vienīgais, kas satriec cietas sirdis ir Dieva Vārds... bet kā lai tic, ja nav, kas sludina... ja tie, kas tic un sludina, aiziet...

Savukārt par tiem, kas nāk no malas... Bet kāpēc tu domā, ka viņi skatīsies uz sliktajiem un tāpēc vērtēs tevi... Varbūt viņi skatīsies uz tevi un redzēs šos maldu mācītājus kā liekuļus.

Savukārt, ja tu esi aizgājis prom, tad no malas atnākušais tos maldu mācītājus tā arī redz... it kā balti... Taču tikai tad, ja blakus stāvēs patiešām balta un tīra mācība, šie no malas vērotāji, varēs ieraudzīt, cik pelēcīga un blāva ir šī maldu mācība!

Tieši tāpēc... taisnais netaisno vidū spīd kā svece ielikta lukturī, nevajag to slēpt zem pūra... Pilsētai jāspīd Kalnā... lai tā būtu liecība tiem, kas pa lejām slapstās un savas būdeles mēģina par Dieva Sinagogām uzdot!

Bet ja tu pats savu Pilsētu cel viņpus kalna un šaipus kalna sūti tikai kādus sludinātājus, kas teic - mūsu pilsēta ir patiesi balta bet tā kā šaipusē ir daudz dubļu, tad mēs savējo uzcēlām viņpus kalna... Tad kā tu pārliecināsi... it īpaši, ja kāds no šaipuses atnāk ar lāpu... kas tomēr būs gaišāka par šāda sludinātāja nelielo svecīti!
sicilia
# Iesūtīts: 2009.01.23 16:04:30
S.R...

tieši tā. nav svarīgi Latvija, Itālija vai Amerika.... Var paņemt latvijā izdotu lūgšanu grāmatu un sekot līdzi misei Amerikā, jo visā pasaulē katru dien u ir vieni un tie paši lasījumi un kārtība
(atšķirības ir ar komūnijas dalīšanu )
Mulders
# Iesūtīts: 2009.01.23 16:07:25
S.R. lūk tas par ko tu runā ir unionisms nevis kopība!

Jo palasi Romiešu 14 nodaļu... kur Pāvils saka, ka viens var turēt visas dienas vienādas, bet cits var kādu īpaši svinēt. Viens var ēst ko grib, cits tikai dārza augus... bet viss ir Tam Kungam par godu!

Vai arī RKB rindās ir iespējamas draudzes, kas var nesvinēt svētkus, gavēņus pa savam ieviest, savu liturģiju turēt?

Vienotībai nav nozīmes, ja viss, kas vieno ir forma... Saturs tāpat arī jūsu galā atšķirās... nav problēma atrast dažādus ordeņus, kuru uzskati un mācība var pat atšķirties visai krasi...

Ja Vienotība nav Kristus Evanģēlijā... tad tā ir tikai tāda pseido-vienotība... Vienotība pasaules priekšā, bet vai Dieva priekšā?
Mulders
# Labojis Mulders: 2009.01.23 16:08:42
sica, un kas interesanti, šādu kārtību nepieprasa Apustulis! Bet pieprasa, lai kārtība, lai kāda tā būtu, un tā drīxt būt katrai draudzei sava, tomēr būtu par godu Tam Kungam!
Es gan esmu pārliecināts ka šis "Tam Kungam" nav atmests RKB baznīcā!

Starp citu... biju patīkami pārsteigst vecmāmiņas bērēs, kur Katoļu Mācītājs visu misi novadīja ļoti Kristocentriski, un ja fonā vienbrīd mūķene nedziedātu Marijas pielūgšanas korāļus, tas pasākums tik pat labi varētu būt Luterāņu!
S.R...
# Iesūtīts: 2009.01.23 16:10:10
sicilia
es nezinu, kā tas ir pie luterāņiem. bet man patiešām ļoti patīk katoļu vienotība, kārtība un savas ticības skaidra definēšana. patīk dziļā savas vēstures, bagātību un spēka apziņa mums ir svētie, mums ir kolosāls mantojums! un cieņa pret to.
neesmu es tas labākais eksemplārs no RKB, es vēl tikai mācos.
sicilia
# Iesūtīts: 2009.01.23 16:12:33
Mulders

hmmm a kas tai kārttībai slikts? Lasījumus taču ņem no Bībeles? kāda strapība visas draudzes lasa ko krēto Bībeles fragmentu vai citu? sprediķis un dziesmas katrai baznīcai gan citas arī Tēvs mūsu katrā baznīcā dzied... nu citādāk... mans apraudājās kā tas notiek jauko cilvēku zemē tas bija... tik jauki....

Arī baznīcas atšķiras un kā jau minēju komūnijas pasniegšana. Latvijā to dara priesteri, citās valstīs (eiropa, Amerika, Austrālija) komūniju pasniedz arī laji. latvijā to pieņem uz ceļiem (lai gan kurzemē - kājās). citās valstīs - kājās vai uz ceļiem nav nozīmes.
Latvijā liek mutē, citās valstīs gan mutē gan dod rokās.... utttt
<< . 1 . 2 . 3 . 4 . 5 . 6 . 7 . 8 . 9 . 10 ... 18 . 19 . >>

:: Pievienot komentāru

Autors: 
  • Lai iekopētu autora vārdu,nospied uz tā.
  • Reģistrēti lietotāji var rediģēt tekstus vēlāk.
Bold FontItalics fontUnderlineStrike OutSubscriptSuperscriptFont colorTeletypeHorizontal LineE-mail linkhyperlinkListsimies
Atlikušas 1000 zīmes

 Lapas redaktors:redaktors@lelb.lv; Copyright © 2006 LELB, created by MB Studija
Šajā stundā bijuši 60 , pavisam kopa bijuši: 205