atpakaļ uz mājaslapu
E-pasts:  Parole: atcerēties mani reģistrētiesaizmirsu parolimeklēt
Diskusijas Par Baznīcu Starpkonfesiju dialogi
Mulders
Iesūtīts: 2009.01.08 11:06:51
Šeit tāda doma ienācās prātā!

Bieži man šķiet ir teoloģijās un konfesijās visādas lietas, kas ir nosauktas dažādos vārdos, bet būtībā ir viens un tas pats... Jeb savādāk, kādreiz no šī nosaukuma tiek izsecināts kaut kas cits, nekā oriģinālie autori ir domājuši! Tas nereti kļūst par konfesijas "externālo brendu" - tas ir tas, kā lietu saprot jebkurš, kas ir ārpus konfesijas, un ja tas atšķirās no iekšējās izpratnes, tad ir grūti sarunāties un veidot dialogu, jo pietrūxtās šīs jēdzieniskās būtiskās izpratnes par ko tad īsti iet runa!

Sekojošs ir piemērs, ko es pamanu mūsu brāļu Luterāņu rindās, bet ko dziļāk parokot un parunājot ar Pareizticīgajiem (un ir pamatotas aizdomas, ka tas pats ir ar RKB) sapratu, ka Luterāņi bieži pārprot šo lietu!
<< 1 ... 9 . 10 . 11 . 12 . 13 . 14 . 15 . 16 . 17 . 18 . 19 . >>
AutorsZiņas teksts
vilks
# Iesūtīts: 2009.02.21 06:07:48
Prieks par pīdžeij konkrēto atbildi
Ilārs Plūme
# Labojis Ilārs Plūme: 2009.02.23 10:52:39
Iesākumā PLF bija baznīcu federācija, bet kopš 1984. gada tā ir baznīca, jo tās dalībbaznīcu starpā pastāv pilna kanceles un altāra vienība.

Kopš Helsinku asamblejas 1963. gadā PLF vairs nav spējusi vienoties par taisnošanas mācību. 1999. gada 31. oktobrī PLF svinīgi parakstīja "Kopīgo deklarāciju par taisnošanas mācību", kurā tā atkāpjas no luteriskās tainošanas mācības, pieņemot Romas baznīcas uzskatus.

Katehismā Luters runā par Vakarēdienu, pamatoti apgalvodams, ka Kristus klātbūtne maizē un vīnā nav atkarīga no cilvēku svētuma vai ticības, kā to uzskatīja kalvinisti. Lutera nostāja ir, ka arī neticīgie saņem Kristus miesu, bet sev par sodu. Tas nozīmē nevis, ka baznīcas disciplīna būtu ignorējama, bet gan jo nopietnāk praktizējama. Par kopīgu Vakarēdiena svinēšanu ar atklātiem grēciniekiem vai atvērtu dievgaldu Luteram ir daudz skarbu vārdu, ko sacīt. Piemēram, "Vēstulē frankfurtiešiem" Luters saka, ka šādi cilvēki Vakarēdienu padara par cūkas sili. 1529. gadā viņš kopā ar pārējiem luterāņiem Mārburgā atsakās kopīgi svinēt Vakarēdienu ar Cvingliju un viņa piekritējiem, lai gan tika panākta vienošanās visos mācības jautājumos, izņemot mācību par Kristus reālo klātbūtni Vakarēdiena elemenots.
Balss
# Iesūtīts: 2009.02.23 17:48:21
pīdžeij
Vai tiešām Plūmes kungs domā, ka Jēzus, piesēdies pie galda ar grēciniekiem, prostitūtam, kolaborantiem u.c. nevēlamām personām, domāja, ka mēs no viņa iestādītā dievgalda raidīsim projām tos, kas mums (cilvēkiem!!!) liekas nepieņemami?...
Jo šis sakraments nav dibināts uz mūsu svētuma vai piemērotības pamata, bet gan uz Dieva vārdiem


Te nu gan es nevaru piekrist pīdžeij traktējumam.

Vai Jēzus bija pie galda (kas gan vēl nebija Viņa sakramenta iestādīšana, bet tikai sadraudzības mielasts) ar tādiem ļaudīm, kas teica - jā, mēs esam muitnieki, krāpnieki, blēži, zagļi, meļi, prostiūtas, un tādi arī gribam palikt, jo tas ir mūsu alternatīvais dzīves veids , ko jums pārējiem būs atzīt par labu un līdzvērtīgu pārējiem dzīves veidiem esam, neskatoties uz to, ka šāda dzīve Bībelē daudzās vietās tiek saukta par grēku?

Jeb vai Jēzus pieņēma tādus grēciniekus, kuri atzina, ka ir grēcīgi un saprata, ka viņiem vajadzīga glābšana, ko ar saviem spēkiem viņi nespēj iegūt?
Ilārs Plūme
# Iesūtīts: 2009.02.23 17:53:22
Jeruma-Grinberga succeeds Bishop Walter A. Jagucki who had led the church since 2000. Jagucki presided at the consecration assisted by Archbishop Elmars E. Rozitis of the Germany-based Latvian Evangelical Lutheran Church Abroad, and Bishop Jón Baldvinsson of Hólar, Evangelical Lutheran Church of Iceland.

Greeting the congregation, the General Secretary of the Lutheran World Federation (LWF) Rev. Dr Ishmael Noko commended the LCiGB for electing a woman bishop to lead the church. He expressed his hope that this would encourage other churches who have not introduced the practice of ordaining women.
Balss
# Iesūtīts: 2009.02.23 17:54:50
Ilārs Plūme
Iesākumā PLF bija baznīcu federācija, bet kopš 1984. gada tā ir baznīca, jo tās dalībbaznīcu starpā pastāv pilna kanceles un altāra vienība.
Tā joprojām ir daudzu ĻOTI atšķirīgu Baznīcu federācija, kurā - lai gan šis dokuments ir parakstīts - reāli vairs nedarbojas minētā kanceles un altāra kopība.
Tās Baznīcas, kas nevar atzīt kopību ar Baznīcām, kuras praktizē un atzīst, piem., viendzimuma savienību svētīšanu vai šādās attiecībās dzīvojošu garīdznieku kalpošanu, praktiski pārtrauc sadarbību ar šo Baznīcu kopumā un uztur to vairs tikai selektīvi ar atsevišķiem mācītājiem un bīskapiem.
Ilārs Plūme
# Iesūtīts: 2009.02.23 17:57:15
Balss,

Te maziņš gabaliņš no PLF mājas lapas: "LWF member churches confess the triune God, agree in the proclamation of the Word of God, and are united in pulpit and altar fellowship." Tātad, tomēr baznīca.
Balss
# Iesūtīts: 2009.02.23 18:01:56
Ilārs Plūme
Matus patīk skaldīt? Nu, kurai no simtiem Āfrikas vai Āzijas Baznīcu tad piederu es?
Katra Baznīca ir atsevišķa ar saviem nolikumiem un kārtību un pat ar atšķīrībām mācībā. Vienojošais ir Tevis citētais par ticību Trīsvienīgajam Dievam un Dieva vārda sludināšanu. Bet ar to kanceles un altāra kopību es jau tikko kā skaidroju, ka tā vairs reāli nedarbojas. Ko vēl?
Ka notiek diskusijas PLF iekšienē?
Ilārs Plūme
# Iesūtīts: 2009.02.23 18:06:26
Balss,

Tas, ko Tu raksti ir interesanti, bet tā laikam būs informācija, kas pieejama tikai īpaši apgaismotiem cilvēkiem. Tādiem vienkāršiem ļautiņiem kā man, kas pārtiek no publiskas informācijas, piemēram, tās, kura atrodama PLF un LELB publiskotajā informācijā, par to nekas tā īsti zināms nav. Cik noprotu, tad arī šīs diskusijas dalībniekiem nav vairāk informācijas par mani. Ja nu laulība ir šķirta, tad laikam gan vajadzētu par to paziņot, arī to, kura ir vainīgā puse. Savādāk kāds nezinītis vēl ņems un bildinās PLF kā nevainīgu jaunavu.
Ilārs Plūme
# Iesūtīts: 2009.02.23 18:11:57
Zini, Balss, ja LELB oficiāli izstāsies no PLF es ne tikai slavēšu Dievu, bet apēdīšu arī savu cepuri.
Balss
# Iesūtīts: 2009.02.23 18:15:21
Ilārs Plūme
Ak, nabaga cepure! Ko par to ziemā teiks Tava galva?...

Aiziet un aizcirst durvis uz neatgriešanos nav nekāda dižā māksla. It īpaši tāpēc, ka PLF nesastāv tikai no pāris paklīdušām un novirzījušām, bet arī no patiesām jaunavām...
Tad nu izmetšim viņas visas tumsā un aukstumā, kur būs trīcēšana un zobu klabināšana?
Ilārs Plūme
# Iesūtīts: 2009.02.24 14:37:58
Balss,

Vai nebūtu prātīgi pašam pārvietoties un patiesās jaunavas aizvest uz kādu nedaudz drošāku vietu par bīskapieņu kopienu, kurai pēc ģenerālsekretāra Noko iecerēm nākotnē jāturpina pieaugt?
Mulders
# Iesūtīts: 2009.02.24 14:55:00
"un patiesās jaunavas aizvest"

Un kā tu iedomājies šo aizvešanu???

Parasti, kad ārsts no kara lauka ved prom ievainotos vai pusdzīvos, viņš pats ar nestuvēm pa to karalauku šurī

Jeb kā tu iedomājies aizvest kādu no kaut kurienes, pats tajā kaut kurienē kāju nesperot?

Izklausās pēc tāda gudrīša, kas sēž ērtā klubkrēslā, kondicinoieru apvēdinātā istabā ar minibāru un gudri filozofē par to kā vajadzētu palīdzēt Kambodžas trūkumcietējiem?
Ilārs Plūme
# Labojis Ilārs Plūme: 2009.02.24 15:25:32
Mulder,

Man patīk Tava radošā iztēle, kur Tu PLF salīdzini ar Latvenergo un tagad ar kaujas lauku, lai gan šķiet, ka vismaz Latvenergo tiek nodarīta zināma netaisnība. Tomēr Balss ar savu seškārtīgo "PLF NAV baznīca" laikam gan paliks nepārspēta.

Ja konsekventi gribam sekot Tavai nostādnei, tad vajadzētu iet vismaz uz Tevis iepriekš ieteikto vietu (skat. diskusiju), jo PLF tomēr ir tāda visnotaļ nekaitīga vieta, kas daudziem patiešām palīdz sēdēt "ērtā klubkrēslā istabā ar minibāru".

Kas attiecas uz mani, tad zināms aizbildinājums tādiem dienas zagļiem kā man ir, jo redzi, ja ārsti vienmēr šurītu pa karalauku, kā Tu saki tiem vajadzētu darīt, tad drīz vairs nebūtu neviena ārsta.

Vispār, Mulder, es redzu, ka Tu esi kļuvis tāds kā nikns vai saērcināts, un Tavi argumenti paliek arvien piezemētāki un piezemētāki. Nomierinies, es taču esmu Tavs draugs, kas Tev vēl tikai labu. Ja būtu mana teikšana, es izkārtotu, ka Tu varētu visu dzīvi pavadīt klubkrēslā, kondicioniera un minibāra tuvumā un gudri filozofēt interneta diskusijās, bet nevaru, draugs, nevaru. Nav mana teikšana! Tomēr ņem par labu arī šo manu sirsnīgo vēlēšanos. Es ieteiktu arī Tev sekot manam piemēram, nevis sūtīt nabaga vecu, slimu cilvēku uz karalauku šurīt.
Ilārs Plūme
# Labojis Ilārs Plūme: 2009.02.24 15:32:35
Ctulhu,

Viss kārtībā, tā ir tāda jauka omulīga vieta, ar diezgan lieliem finansu līdzekļiem, kas palīdz noklīdušiem ļautiņiem un trūkumcietējiem. Pārpratuma pēc tā sevi dēvē par baznīcu, bet Balss šo pārpratumu nokārtoja ar seškārtīgu NAV. PLF uzskati daudzos jautājumos laikam sakristu arī Taviem, tā kā tā cilvēcīgi ņemot, tā nepavisam nav briesmīga vieta. Mulders pat saka, ka tā ir tikpat noderīga kā Latvenergu, lai gan pretrunu plosīts, sauc to arī par kaujas lauku, bet es domāju, viņš drusku pārspīlē, PLF vairāk līdzinās tai istabai ar kondicionieri un minibāru.
Ilārs Plūme
# Iesūtīts: 2009.02.24 15:38:18
Ctulhu,

Viņu vidū droši vien netrūkst arī masonu, bet tādi īsti masoni viņi nav, nav gan.
Rausītis
# Iesūtīts: 2009.02.24 15:44:03
Ilārs Plūme
Ja dievkalpojumā mācītājs saka, ka pie Dievgalda ir aicināti LELB iesvētīti locekļi, kas uz to ir gatavojušies, tad tomēr tālu Rīgā kādā atvilknē ir papīri, kas klusi norāda, ka ne tikai LELB locekļi, bet arī anglikāņi, kalvinistis un visi citi PLF locekļi arī tanī brīdi "dīvainā kārtā" piedalās tajā pašā Sv.Vakarēdiena saņemšanā.
Ilārs Plūme
# Iesūtīts: 2009.02.24 15:46:30
Ctulhu,

Vai tik Tu arī nestaigā ar cirkuli kabatā?
Ilārs Plūme
# Iesūtīts: 2009.02.24 15:47:31
Rausīti,

Jā, situācija ir ļoti neskaidra un pretrunīga.
Rausītis
# Iesūtīts: 2009.02.24 17:03:44
Ilārs Plūme
Jā, situācija ir ļoti neskaidra un pretrunīga.

tad man tiešām ir nepieciešama "ticība", jo ne manas acis, ne ausis neliecina par anglikāņu vai kalvinistu klātbūtni Sv.vakarēdiena saņemšanā, turklāt viņi pat netiek aicināti.
Mēs nevaram būt Sv.Vakarēdiena kopībā ar tiem, kuri nav šajā kopībā pēc būtības.
Mulders
# Labojis Mulders: 2009.02.24 17:18:17
Ilārs, šķiet ka tu pagaidām esi vienīgais, kam šī lieta ir neskaidra. Un tad kad tev vesels lērums ļaužu no LELB skaidro... tad tev tomēr web lapā sarakstītu textu ņem par bāzi, nevis to ko tev saka!

Nu bet cilvēk, ja vienīgais tavs realitātes avots ir papīrs un webs, tad kāpēc tu gribi, lai visi citi arī savu realitāti veido pēc rakstīta texta!

Es esmu redzējis, kad cilvēki Dieva Vārdu neņem par pilnu un neuzskata to par realitāti attēlojošu īstenību... Bet vot cilvēkus, kuram borē, ka 2+2=4 bet šis saka... nē bet es kaut kur redzēju papīru, ka 2+2=5, tādus nenākas bieži redzēt!

Sorry... bet šo "reality check" nobīdi es jau kaut kā pie KLB adeptiem agrāk biju pamanījis. Tak nezināju, ka tas ir simptomātiski!

Incanti, ja PLF uzrakstīs savā webā "Akmens ir Maize" tu arī domīgi nodursi galvu un teixi "Tā ir neskaidra lieta"?

Kā jau teicu... cilvēkus kas Dieva Vārdu Rakstos uzskata par Cilvēku sacerētām basņām, tos bieži nākas redzēt. Bet cilvēkus, kas Cilvēku Rakstītos vārdus uzskata par objektīvas realitāti, arī tad, ja viņam gan empīriski gan vārdiski apstiprina, ka tas tā nav, tādus bieži nedabon redzēt!
<< 1 ... 9 . 10 . 11 . 12 . 13 . 14 . 15 . 16 . 17 . 18 . 19 . >>

:: Pievienot komentāru

Autors: 
  • Lai iekopētu autora vārdu,nospied uz tā.
  • Reģistrēti lietotāji var rediģēt tekstus vēlāk.
Bold FontItalics fontUnderlineStrike OutSubscriptSuperscriptFont colorTeletypeHorizontal LineE-mail linkhyperlinkListsimies
Atlikušas 1000 zīmes

 Lapas redaktors:redaktors@lelb.lv; Copyright © 2006 LELB, created by MB Studija
Šajā stundā bijuši 162 , pavisam kopa bijuši: 9307