atpakaļ uz mājaslapu
E-pasts:  Parole: atcerēties mani reģistrētiesaizmirsu parolimeklēt
Diskusijas Par Baznīcu Starpkonfesiju dialogi
Mulders
Iesūtīts: 2009.01.08 11:06:51
Šeit tāda doma ienācās prātā!

Bieži man šķiet ir teoloģijās un konfesijās visādas lietas, kas ir nosauktas dažādos vārdos, bet būtībā ir viens un tas pats... Jeb savādāk, kādreiz no šī nosaukuma tiek izsecināts kaut kas cits, nekā oriģinālie autori ir domājuši! Tas nereti kļūst par konfesijas "externālo brendu" - tas ir tas, kā lietu saprot jebkurš, kas ir ārpus konfesijas, un ja tas atšķirās no iekšējās izpratnes, tad ir grūti sarunāties un veidot dialogu, jo pietrūxtās šīs jēdzieniskās būtiskās izpratnes par ko tad īsti iet runa!

Sekojošs ir piemērs, ko es pamanu mūsu brāļu Luterāņu rindās, bet ko dziļāk parokot un parunājot ar Pareizticīgajiem (un ir pamatotas aizdomas, ka tas pats ir ar RKB) sapratu, ka Luterāņi bieži pārprot šo lietu!
<< 1 ... 9 . 10 . 11 . 12 . 13 . 14 . 15 . 16 . 17 . 18 . 19 . >>
AutorsZiņas teksts
Ilārs Plūme
# Iesūtīts: 2009.02.06 13:20:18
Mārtiņ,

Tīrums Kristus līdzībā nav pasaule/baznīca, bet gan pasaule. Šos Kristus vārdus paskaidro Pāvils, sacīdams: "Kāda man daļa tos tiesāt, kas ārā? Vai jums nav jātiesā tie, kas iekšā? Tos, kas ārā, Dievs sodīs. Izmetiet ārā ļauno no sava vidus!"(1.Kor.5:12-13)
Mulders
# Iesūtīts: 2009.02.06 13:21:34
Ilārs, un kā tu saproti šos Pavila vārdus un kā tava izpratne atšķirās no Donātistiem?
Ilārs Plūme
# Iesūtīts: 2009.02.06 13:22:30
Mulder,

Atļauj man, lūdzu, uz Tavu ironiju atbildēt ar Pāvila citētajiem Meneandra vārdiem: "Slikta sabiedrība samaitā labus tikumus." Kā redzi, to pat pagāni zināja.
Ilārs Plūme
# Iesūtīts: 2009.02.06 13:29:14
Mulder,

Donātistu kļūda bija nevis tā, ka viņi cīnījās pret atkritējiem un ļauniem kristiešiem, bet tā, ka viņi padarīja amata un sakramentu derīgumu atkarīgu no amata pildītāja morālā stāvokļa. Runa tur nebija par sludināto mācību, nepareizu sakramentu pārvaldīšanu vai citu bezdievīgu praksi, bet par amata pildītāja morālo stāvokli.
Ilārs Plūme
# Iesūtīts: 2009.02.06 13:38:03
Starp citu, Mulder, kā Tu saproti Pāvilam adresētos Kristus vārdus - "tev grūti nāksies pret dzenuli spārdīt!"
Ilārs Plūme
# Iesūtīts: 2009.02.06 14:09:25
Mulder,

Es varu Tev ieteikt apdomāt Saula atgriešanos. Viņš labi zināja Rakstus un arī faktus par Jēzus dzīvi, tāpat kā baznīcas skaidrojumu, bet tomēr viņš domāja savādāk. Viņš ne tikai ienīda kristiešus, bet tos arī dedzīgi vajāja. Kāpēc? Kā viņam trūka, lai viņš saprastu kristīgo patiesību, ka Jēzus ir Kristus?
Mārtiņš
# Iesūtīts: 2009.02.06 14:35:48
Ilārs Plūme
Tīrums Kristus līdzībā nav pasaule/baznīca, bet gan pasaule. Šos Kristus vārdus paskaidro Pāvils, sacīdams: "Kāda man daļa tos tiesāt, kas ārā? Vai jums nav jātiesā tie, kas iekšā? Tos, kas ārā, Dievs sodīs. Izmetiet ārā ļauno no sava vidus!"(1.Kor.5:12-13)

Ko nozīmē tiesāt? Vai ne konstatēt nodarījumu (šeit - Korintas draudzes grēcīgo dzīvi) un saskaņā ar Kristus pavēli pasludināt Evaņģēliju šiem grēciniekiem (kas dzēš grēka sekas un aizvieto sodu)?
Izmest ļauno = izmest grēku.

Taču šeit Pāvils skaidro Kristus gribu uz Korintas draudzes noviržu fona, bet ne konkrēto līdzību no Mat.13, līdz ar to vienādības zīme starp `tīrums` un `pasaule` (kā ticīgo un neticīgo kopums) nav liekama.

Kristus un apsutuļi mūs brīdina no meistarīgiem Rakstu pārzinātājiem, kuriem jau ir sava tiesa. Patiesi, esam uzmanīgi, ka netiekam sisti ar to pašu.
Ilārs Plūme
# Iesūtīts: 2009.02.06 14:50:47
Mārtiņ,

Mans Kungs un Pestītājs Jēzus Kristus pats skaidro savus vārdus tā: "Tīrums ir pasaule". Mārtiņš saka: "vienādības zīme starp `tīrums` un `pasaule` (kā ticīgo un neticīgo kopums) nav liekama".

Es palieku pie Kristus skaidrojuma, jo Viņš savus vārdus tomēr laikam gan saprata un prata izskaidrot labāk par Mārtiņu.
Ilārs Plūme
# Iesūtīts: 2009.02.06 14:58:51
Mārtiņ,

Tas pats man sakāms par Pāvila vārdiem: "Kāda man daļa tos tiesāt, kas ārā? Vai jums nav jātiesā tie, kas iekšā? Tos, kas ārā, Dievs sodīs. Izmetiet ārā ļauno no sava vidus!"(1.Kor.5:12-13)

Mārtiņš tos skaidro tā: Ko nozīmē tiesāt? Vai ne konstatēt nodarījumu (šeit - Korintas draudzes grēcīgo dzīvi) un saskaņā ar Kristus pavēli pasludināt Evaņģēliju šiem grēciniekiem (kas dzēš grēka sekas un aizvieto sodu)?
Izmest ļauno = izmest grēku.

Pāvils savukārt saka: "Bet es rakstīju jums nebiedroties ar tādu brāli, kas gan saucas par brāli, bet patiesībā ir netikls vai mantrausis, vai elku pielūdzējs, vai zaimotājs, vai dzērājs, vai laupītājs; ar tādu jums nebūs kopā pat ēst." (1.Kor. 5:11)

Es palieku pie Pāvila skaidrojuma.
Balss
# Iesūtīts: 2009.02.06 15:17:36
Ilārs Plūme
ar tādu jums nebūs kopā pat ēst." Es palieku pie Pāvila skaidrojuma. (1.Kor. 5:11)
Vai tas KLB izpratnē attiecas uz LELB?...
Ilārs Plūme
# Iesūtīts: 2009.02.06 15:21:26
Nē, Balss, nekādā ziņā!

LELB jau ir mūsu tuvākie draugi! Man tikai Mārtiņa skaidrojums šķiet tāds ļoti savdabīgs, jo tas pauž domu, ka Kristus un Pāvils nav sapratuši ko paši runā.
Mārtiņš
# Iesūtīts: 2009.02.06 15:36:50
Ilārs Plūme
Es palieku pie Kristus skaidrojuma, jo Viņš savus vārdus tomēr laikam gan saprata un prata izskaidrot labāk par Mārtiņu.

Turpat, Mat.13:
38 Bet tīrums ir pasaule, un labā sēkla ir Valstības bērni, un nezāle ir ļaunā bērni.

Kas ir Valstības bērni - vai visi, kas pieder draudzei (ticīgo kopienai) vai mistiskajai Baznīcai (Kristus miesai)?

Pāvils savukārt saka: "Bet es rakstīju jums nebiedroties ar tādu brāli, kas gan saucas par brāli, bet patiesībā ir netikls vai mantrausis, vai elku pielūdzējs, vai zaimotājs, vai dzērājs, vai laupītājs; ar tādu jums nebūs kopā pat ēst." (1.Kor. 5:11)

Un? Uz kuriem tad to attiecināt?

LELB jau ir mūsu tuvākie draugi! Man tikai Mārtiņa skaidrojums šķiet tāds ļoti savdabīgs, jo tas pauž domu, ka Kristus un Pāvils nav sapratuši ko paši runā.

Mārtiņš cenšas saprast, ko Kristus mums vēlējis pildīt.
kiprians [91.200.65.140]
# Iesūtīts: 2009.02.06 16:12:36
Plūmem LELB jau ir tuvākie draugi . Jāsmejas!
Donātisma problēma ir faktā, ka šī mācība liek kristiešiem apšaubīt pašu saņemto sakramentu derīgumu, ja to padara atkarīgu no devēja personības subjektīvām iezīmēm, ne Dieva vārda.
Lai gan arī apustuliskās sukcesijas mācības radikālākie piekritēji nonāk tur pat, cenšoties sakramentu derīgumu atvasināt no šīs sukcesijas esamības.
Tomēr tas nenozīmē, ka bezdievīgi vai nelietīgi mācītāji nebūtu jāpadzen no baznīcas, tiklīdz viņi sāk apliecināt savu neticību ārpus savas nabaga dvēseles iekšējo dialogu robežām.
Ilārs Plūme
# Iesūtīts: 2009.02.06 16:22:28
Mārtiņ,

Šai Jēzus līdzībai ir daudz plašāks saturs par baznīcas disciplīnas jautājumu. Patiesību sakot, Jēzus laikā šāda problēma nemaz īsti nepastāvēja.

Jēzus sludināja mesiāniskās Dieva valstības atnākšanu, un tas daudzus viņa klausītājus vedināja uz domām par kataklizmai līdzīgu sabiedrības sabrukumu, kur nekavējoties atklāsies un tiks nodalīti viens no otra gaismas un tumsas bērni, kā to mācīja, piemēram, Kumrānas kopībā. Šķiet, ka kaut ko tamlīdzīgu gaidīja arī Jānis Kristītājs. Tomēr lietas gāja savu gaitu un nekas tamlīdzīgs nenotika. Tieši pret šo nepacietību vēršas šī līdzība.

Attiecībā pret līdzībām, ir svarīgi uztvert galveno domu un nemēģināt skurpulozi iedziļināties detaļās. Diemžēl Romas baznīca šo Rakstu vietu jau Reformācijas laikā izmantoja, lai aizstāvētu savas nebūšanas baznīcā, pret ko luteriskās ticības apliecības pamatoti iebilda. Vēlāk ekumeniski noskaņotie ideologi un pret baznīcas disciplīnu vienladzīgie baznīcu vadītāji tikpat naski izmantoja šo līdzību, lai pamatotu savas idejas.
Ilārs Plūme
# Iesūtīts: 2009.02.06 16:28:52
Pilnīgi pareizi, Kiprian, bezdievīgiem un nelietīgiem mācītājiem laikam baznīcā tomēr nevajadzētu atrasties!

Kas attiecas uz LELB, tad Latvijā tā patiešām ir KLB teoloģiski viss tuvākā baznīca.
Mulders
# Labojis Mulders: 2009.02.06 16:33:59
Starp citu, Mulder, kā Tu saproti Pāvilam adresētos Kristus vārdus - "tev grūti nāksies pret dzenuli spārdīt!"

Tā arī saprotu... nekādi papīri, pat ja tos ir parakstījuši un izsnieguši lieli cilvēki pasaules acīs, nespēj ierobežot vai pakļaut Kristus Baznīcu, kā arī tie, kuri uz šiem papīriem paļaujas un ar tiem azotē iet kā ar pierādījumu, ka var Kristiešus tā vai citādi vajāt, tiem nākas par Kristus Varenību pārliecināties empīriski... un kā blakusefekts - ir kāds brīdis akluma jāpārcieš, kāmēr kāds no tiem, pret kuriem šie papīri ir mēģināti vērst, neatnāk un aklumu neatņem!

Es varu Tev ieteikt apdomāt Saula atgriešanos. Viņš labi zināja Rakstus un arī faktus par Jēzus dzīvi, tāpat kā baznīcas skaidrojumu, bet tomēr viņš domāja savādāk. Viņš ne tikai ienīda kristiešus, bet tos arī dedzīgi vajāja. Kāpēc? Kā viņam trūka, lai viņš saprastu kristīgo patiesību, ka Jēzus ir Kristus?

Viņam trūka apziņa... ka Kristus Vārdā ir spēks, nevis cilvēku parakstītos papīros Cilvēku Parakstīti papīri neko nespēj pret Kristu, lai kā Pāvils ticēja, ka tie dos viņam labu argumentu Damaskā...

Redzi Ilārs, šķiet tā ir viena no KLB problēmām... Izņemot KLB neviens cits šos papīrus neņem par pilnu teoloģiskos jautājumos. Un tad jūs besaties par to, ka mēs paši savus papīrus interpretējam savādāk nekā jūs... Tāpat kā Adventisti besās, ka mēs krusta zīmi vai svētdienu interpretējam atšķirīgi nekā viņi! Viņi tak zin, ka Krusts un Saules Diena ir sātana zīmes... Tāpat KLB noteikti zin, ka cilvēka parakstīts papīrs ir teoloģiski saistošs!
kiprians [91.200.65.140]
# Iesūtīts: 2009.02.06 16:56:20
Neesmu pārliecināts, ka KLB ir LELB teoloģiski vistuvākā baznīca.
Vēl jau ir Evanģēliski Luteriskā Brīvbaznīca Latvijā, kuras visi mācītāji ir LELB Lutera Akdēmijas absolventi.

http://www.kmd.valsts.lv/

Mulder , arī KLB šos un citus papīrus neņem par pilnu. Viņiem papīru vietā ir Ilārs Plūme. Nu, varbūt vēl Ilāra Plūmes papīrus viņi ņem par pilnu.

rainars
# Iesūtīts: 2009.02.06 17:07:57
Tāds iespaids ka veidojot stapkonfesionālus dialogus mēs sienu nevis noārdām ,bet ceļam augstaku, ta vieta lai vienotos kopīgā Slavešanā un lūgšanā par netaisnībam tadejadi atļaujot Dievam pagodinaties nevis mūsu paštaisnībai.Mūsu tradicionalas baznīcu instances grib atstat sev monopolu uz Dieva vārdu traucējot veidoties mājas grupām kurās cilvēki lasa Bibeli,arī sprediķus tadejadi pildoties ar Sveto garu ,svētakiem un taisnāki em kļūstot ,lūdzot Dievu un tadejādi atļaujot Dievam darboties .
kiprians [91.200.65.140]
# Iesūtīts: 2009.02.06 17:13:27
Rainair, bet kāpēc tu domā ka pašmērķis būtu - vienošanās kopīgā slavēšanā un lūgšanā par netaisnībām vai arī tevis pieminētās grupas? Viņi domā savādāk. Tradicionāļi vnk negrib savā ganāmpulkā salaist citādi mācošus sludinātājus - desmitās tiesas dedzīgos iekasētājus un tml. Arī viņiem ir mājas grupas tur, kur šāda tradīcija izveidojusies.
rainars
# Iesūtīts: 2009.02.06 17:35:47
atļaušos precizēt rainars.
Pašmērķim tadam gan vajadzētu būt un žēl ka nav vēl to atklasmju.Sienas jau nenoardīsi jo gadsimtiem ejot tradīcijam ieaugot būs grūti vienoties ,vai neiespējami.
Tradicionāļi vnk negrib savā ganāmpulkā salaist citādi mācošus sludinātājus -
un nevajag arī ,pasos tradicionaļos ar ir gana nepilnību.
Nevajag ar ielaist sludinat.Dievkalpojumus tak var katrs kristietis svinēt viņam ierastaja kartībā un apmeklēt dažkart kopēju SLAVĒŠANU UN LŪGŠANU. Rakstos ir minēta kopība un cīņa ar ļaunajiem gariem pasaules telpā.Mēs arī zinam ka tie arī nesnauž,bet nodarbojas ar pievilšanu.
Mājas grupas ir Bibliskas ka mēs zinām .Protams tām vajadzētu būt mācītāja kontrolē .
<< 1 ... 9 . 10 . 11 . 12 . 13 . 14 . 15 . 16 . 17 . 18 . 19 . >>

:: Pievienot komentāru

Autors: 
  • Lai iekopētu autora vārdu,nospied uz tā.
  • Reģistrēti lietotāji var rediģēt tekstus vēlāk.
Bold FontItalics fontUnderlineStrike OutSubscriptSuperscriptFont colorTeletypeHorizontal LineE-mail linkhyperlinkListsimies
Atlikušas 1000 zīmes

 Lapas redaktors:redaktors@lelb.lv; Copyright © 2006 LELB, created by MB Studija
Šajā stundā bijuši 114 , pavisam kopa bijuši: 34206