atpakaļ uz mājaslapu
E-pasts:  Parole: atcerēties mani reģistrētiesaizmirsu parolimeklēt
Diskusijas Par Baznīcu Starpkonfesiju dialogi
Mulders
Iesūtīts: 2009.01.08 11:06:51
Šeit tāda doma ienācās prātā!

Bieži man šķiet ir teoloģijās un konfesijās visādas lietas, kas ir nosauktas dažādos vārdos, bet būtībā ir viens un tas pats... Jeb savādāk, kādreiz no šī nosaukuma tiek izsecināts kaut kas cits, nekā oriģinālie autori ir domājuši! Tas nereti kļūst par konfesijas "externālo brendu" - tas ir tas, kā lietu saprot jebkurš, kas ir ārpus konfesijas, un ja tas atšķirās no iekšējās izpratnes, tad ir grūti sarunāties un veidot dialogu, jo pietrūxtās šīs jēdzieniskās būtiskās izpratnes par ko tad īsti iet runa!

Sekojošs ir piemērs, ko es pamanu mūsu brāļu Luterāņu rindās, bet ko dziļāk parokot un parunājot ar Pareizticīgajiem (un ir pamatotas aizdomas, ka tas pats ir ar RKB) sapratu, ka Luterāņi bieži pārprot šo lietu!
<< 1 ... 9 . 10 . 11 . 12 . 13 . 14 . 15 . 16 . 17 . 18 . 19 . >>
AutorsZiņas teksts
Egons Mudulis [212.93.97.181]
# Iesūtīts: 2009.01.28 18:53:56
Mulder,

‘’Mēs atzīstam, ka priekšroka salīdzinājumā ar visiem citiem labumiem ir dodama vispārējai vienprātībai, ja vien to var sasniegt neapgrūtinot sirdsapziņu.’’ (ATA Apoloģija, VG, 215)

Taču lasot, piemēram, grāmatā iespiestos mūsdienu Latvijas luterāņu (LELB) mācītāju sprediķus un ‘’Latvijas Luterānī’’ publicētos, ar nožēlu jāatzīst, ka KLB un LELB sludināšanā nebūt nav vienprātības.

Tādēļ pāris citāti, lai Tu padomātu, vai tiešām pamatoti apsūdzi KLB:

‘’.. baznīcu var dēvēt par ortodoksu jeb šķīstu .. nevis vienkārši tad, ja tā ar savām ticības apliecībām, kuras atbilst Rakstiem, atzīst dievišķo patiesību, bet gan tad, ja tā arī māca visu dievišķo patiesību, kā arī novērš un apspiež maldu mācības. .. baznīcai ir jābūt šķīstai jeb ortodoksai ne tikai principā, bet arī praksē, oponējot tiem un disciplinējot visus tos, kas māca maldu mācības.’’ (Dr. Theol.
Egons Mudulis [212.93.97.181]
# Iesūtīts: 2009.01.28 18:55:23

Mulder, taču ja tev liekas, ka pieminētajā sprediķu grāmatā viss ir kārtībā, tev nopietnāk jāpalasa Valtera priekšlasījumi, kur pirmais no tiem sākas šādi:

‘’Ja jūs gribat kļūt par krietniem mācītājiem baznīcā un skolā, tad ir ļoti svarīgi un nepieciešami līdz pēdējam sīkumam iepazīt visas kristīgās atklāsmes mācības. .. Tāpat ir nepieciešami, lai jūs tās būtu ne vien aptvēruši ar prātu, bet lai tās visas būtu dziļi iespiedušās jūsu sirdīs ...’’ (K.F.V. Valters, ‘’Bauslība un Evaņģēlijs’’, 15)
Aiko_Saule
# Labojis Aiko_Saule: 2009.01.28 19:24:45
vasara Tad kad Tu dari labos darbus - tad nevis Tu dari bet JHVH dara ? Ja ?
Jā vai Nē ? Kāpec atbildi - nezinu ?
Ilārs Plūme
# Labojis Ilārs Plūme: 2009.01.28 22:23:49
Ak, Mulder, Mulder, ko tik Tu šodien neesi sarunājis!
Lai kā Tu censtos attaisnot kopību ar tiem, kas saka "ir" nemaz nav "ir" vai tikai šķiet "ir", tomēr Kristus mazais vārdiņš stāv Tavā ceļā, tāpat kā visa svētās apustuliskās un katoliskās baznīcas mācība, kas svētajiem reiz uzticēta.
Mulders
# Iesūtīts: 2009.01.28 23:14:05
Lai kā Tu censtos attaisnot kopību ar tiem, kas saka "ir" nemaz nav "ir" vai tikai šķiet "ir", tomēr Kristus mazais vārdiņš stāv Tavā ceļā, tāpat kā visa svētās apustuliskās un katoliskās baznīcas mācība, kas svētajiem reiz uzticēta.

Lūk arī visa Viskonsīnas mācība izteikta... "Ja Ilāram tā šķiet, tad tā IR". Ja Ilāram šķiet, ka Mulders ir kopībā ar maldu mācītājiem, tad tā IR. Un ja Muldrers, Pāvils, Jānis... you name ir, ar savu mutes liecību un sirds ticību apliecina, ka viņi nav kopībā ar maldu mācītājiem, tad tomēr Ilārs pasaka - IR - un tas ir akmenī cirsts, jo svarīga nav nedz Muldera sirds ticība, nedz Muldera mutes liecība, svarīga ir Ilāra pārliecība par Muldera sirds ticību!

Tad arī dzīvo ar savu pārliecību...

Vēsturē vislielākās kļūdas rodās nevis tad, kad mēs domājam ka tā ir, bet tā nav. Bet tad, kad mēs esam pārliecināti, ka tā ir, un tomēr izrādās, ka tā nav!

Ilārs... godīgi saki... vai tu esi Pārliecināts ka tava nošķiršanās no LELB bij nošķiršanās no maldu mācītājiem, ka tavā pusē palika īstenticīgie, bet tur - LELBā tie maldu mācītāji un viņu atbalstītāji? No kā tu īsti nošķīries... ??? Jo gribējās jau laikam no maldu mācītājiem nošķirties, a sanāca kā vienmēr... nošķīries arī no īstenticīgajiem, visus zem viena kalpaka pametot... tā vieglāk sirdsapziņai, vaine? Kad cilvēks tiek demonizēts, viņu vieglāk nogalināt!
Ilārs Plūme
# Iesūtīts: 2009.01.29 06:56:18
Mulder,

Godīgi sakot, man šķiet, ka Tu esi iekāpis kurpēs, kas Tev ir pāris numurus par lielām, bet lai nu paliek. Vienīgais, ko es vēlētos no Tevis izlūgties - kaut nedaudz intelektuālu godīgumu un disputa loģikas ievērošanu.

Tu pārmet man nošķiršanos no LELB. Es nekad neesmu to darījis. Notikumu gaita bija sekojoša: Doles draudzes padome uzrakstīja aicinājumu LELB draudzēm atgriezties pie Luteriskajām ticības apliecībām. Pēc pāris mēnešiem man tika paziņots, ka ar šo aicinājumu es esmu izstājies no LELB un lūdza nākošajā svētdienā atvadīties no draudzes. Draudzes vadība mani lūdza palikt. Nākošajā svētdienā ieradās LELB vadība un pieprasīja, lai es eju prom. Pēc pāris stundu pārrunām secināju, ka man nekas cits neatliek, kā patiešām doties prom. Draudzes aktīvs darīja to pašu. Manā vietā iecēla Māri Santu. Kas mums cits atlika kā turpināt sludināt Evaņģēliju un saņemt Sakramentu ārpus LELB? Par kādu nošķiršanos no īstenticīgajiem un demonizēšanu Tu runā? Ja Tu konsekventi pieturies pie savas teorijas, tad no tās drīzāk izriet, ka mēs tā arī palikām LELB, bet viss pārējais - "astenizācijas papīri". Diemžēl, kā redzi, astenizācijas papīriem ir liela nozīme.

Patiešām, piekritīšu Tev - kad cilvēks tiek demonizēts, viņu vieglāk nogalināt.
Egons Mudulis
# Iesūtīts: 2009.01.29 07:30:52
Mulder,

1996. g. 8. septembrī Bulduru ev.lut. draudze vienbalsīgi atbalstīja Doles draudzes padomes lēmumu. Pēc neilga laika Konsistorijas ``tīrītāji`` - Bikova un Dišlers uzģenerēja (no mirušajām dvēselēm?) īsto Bulduru draudzi vairāku desmitu cilvēku sastāvā. Tomēr lielākā daļa, izņemot pāris cilvēkus, palika (un joprojām ir) kopā ar savu likumīgi aicināto mācītāju - I.Plūmi. Interesanti, ka vispirms bijām spiesti pulcēties sanatorijā ``Belorusija``, jo tur Konsistorijas ``jurisdikcija`` nespēja tikt klāt un to ietekmēt. Meklējot jaunas telpas Jūrmalā, reiz man kā Bulduru draudzes priekšniekam nācās gari un plaši skaidrot kādai Jūrmalas Domes komisijai (!), kāpēc nelaižam visus pie altāra. Ne viņi saprata, ko jautāja, ne to, ko es atbildēju.

Tādēļ, Mulder, pirms Tu visu tik ļoti novienkāršo līdz vienas personas - Ilāra Plūmes - lēmumiem, vai tiešām nepienāktos godīgāk attiekties pret faktiem. Galu galā daudzi to notikumu liecinieki vēl ir dzīvi, citi jau miruši. Citādi Tu ļoti atgādini tos bijušos KLB mācītājus, kas bija tik labi izskoloti Lutera Akadēmijā, ka paši bija gudri visās lietās, nevienā vairs neklausījās un vēl mēģināja oponentus noslīcināt savos runas plūdos. Diletantisms, augstprātība un iedomība joprojām ir viņu zīmols.
Mulders
# Iesūtīts: 2009.01.29 09:22:03
Citādi Tu ļoti atgādini tos bijušos KLB mācītājus, kas bija tik labi izskoloti Lutera Akadēmijā, ka paši bija gudri visās lietās, nevienā vairs neklausījās un vēl mēģināja oponentus noslīcināt savos runas plūdos. Diletantisms, augstprātība un iedomība joprojām ir viņu zīmols.

Bet jūs prasāt no mums to, ko paši negribat darīt... Un iesākums tam ir tieši šī jūsu zooloģiskā pārliecība, kas visu laiku virmo gaisā, ka mēs - LELB palicēji - esam baigie Maldu mācītāji, vai vismaz viņu atbalstītāji, kuri saskaņā ar Ilāra Rakstu interpretāciju, pat nav tā cienīgi lai viņus sveicinātu!

Lūk un kad jūsu šī pārliecība dominē pār elementārām cilvēku liecībām un apliecībām gan vārdos gan praksē par to, kam tad viņi tic un no kā nošķiras, tad rodas iespaids, ka ragainais jūs viegli var dancināt, jo, ja gribēs lai jūs ejat pa labi, tad teiks, ejiet pa kreisi... Jūs tik ļoti šarahtājaties no tiem maldu mācītājiem, ka rodas iespaids, ka jūsu ticība Dieva Vārda spēkam tāds čix vien iraid... un nu ļoti jau slikti tas KLB bardaks izskatās no malas... Šķelšanās nav nekāds Baznīcas ārējā pazīme...

Balss jau te teica - aiziet paceltu galvu vienmēr ir vieglāk... tik tos cāļus jau rudenī skaita... un pareizi Raksti runā... ja tas būs no cilvēkiem, tas pats iznīks, ja tas ir no Dieva, tad tas stāvēs!
Ilārs Plūme
# Iesūtīts: 2009.01.29 09:58:35
Mulder,

Atkal Tu mani centies demonizēt. Kad Jāzeps jāiemet bedrē vai vēlāk jāpārdod, tad vajag jau viņu, protams, aprakstīt kā tādu, kas gribējis staigāt skaistākos svārkos nekā viņa brāļi. Vai tā drīzāk nav tāda zooloģiska, kā Tu saki, darbība?

Es esmu teicis un varu atkārtot to vēlreiz, kaut vai simt reižu, ja tas Tev Mulder nepieciešams lai sadzirdētu, ka LELB ir daudz krietnu mācītāju un draudžu locekļu. Kuru no jums es neesmu sveicinājis? Starp citu, tas bija Māris Sants, kurš Doles draudzes locekļiem uzstājīgi mācīja nesveicināt mūs!

Tas esi Tu, kas mani sauc par Jehovas lieciniekiem līdzīgu ķeceri un cilvēku, kuru ragainais viegli dancina. Mīlestība un patiesība Tev ir tikai vārdi, ar kuriem savu oponentu nomelnot. Ne Tu klausies, ko Tev saka, nedz vēlies to saprast, vien pārgudri gvelz par astenizācijas papīriem. Man vairāk Tev nav ko sacīt, ja turpināšu šo nodarbi, palikšu vēl Tev līdzīgs, tāpēc labāk paliec sveiks un lai Tev labi klājas.
Mulders
# Iesūtīts: 2009.01.29 10:54:18
Ilārs, labi ir redzams, ka šajā jautājumā mēs nevaram vienoties un kā redzams mēs vēl dziļāk iestiegam savstarpējos apvainojumos un kašķos. Tāpēc labāk ļausim Dievam darīt savu darbu, paši darīsim savu darbu.

Pareizi Raksti par mums liecina, ja mūsu starpā ir kodīšanās un ēdīšanās, tad viss pārējais šeit pārvēršās par šķindošiem zvārgulīšiem! Nedosim Velnam vietu!
Ilārs Plūme
# Iesūtīts: 2009.01.29 12:52:15
Mulder,

Lai gan Tu mēdz sarunāt dīvainas lietas, es tomēr domāju, ka Tu esi krietns kristietis un godājams vīrs. Lai Tev labi klājas! Ilārs
vasara
# Iesūtīts: 2009.01.29 14:40:38
Aiko_Saule, kad saku nezinu , tad tā arī domāju. kas tur neskaidrs?
Atradu Rakstvietas, par kurām var meditēt un iegūt skaidrību.
Rausītis
# Labojis Rausītis: 2009.01.29 15:40:27
Uh, divas dienas pagāja, kamēr visu izlasīju, pat pa sapņiem cīnījos ar maldu nesējiem

Faktiski, katru reizi ... un tādas bija vairākas, kad Ilārs tika iekrāsots stūri, un vajadzēja sekot atziņai, tad tomēr nākamajos komentos parādījās teksts, kas novirzīja diskusiju, piemēram, par to, ka tomēr jāņem vērā (nu jau) veci fakti. Arī Ilāra piesauktie H.Zases un citu teologu citāti kā reizi neatbalsītja KLB sadraudzības mācības izpratni. Var jau būt, ka mana loģika ir šķiba,
BET
es tā arī nesapratu ko man būt atbildēt, ja KLB mācītājs man teiktu šo "Tas, kam Tu tici un kādu Kristu apliecini būtu ļoti svarīgi (nevis izšķiroši?). Tomēr (!) , tur (tātad mana konkrētā mazpilsētas draudzē) , kur Tu, apliecinādams savu ticību ej pie Dievgalda, praksē nepastāv mācības vienotība. Tad Tev jautātu - vai arī Tu apliecini ticību plurālistiskai baznīcas mācībai? "

Tādi vārdi rada šaubas, bailes, apjukumu un aizdomas, ka tur kur es eju trūkst pareizās vienotības un es galu galā piederu nepareizajam klubiņam. Pats trakākais, ka man par to nebija ne jausmas!!! Kā šāda viedokļa uzzināšana ietekmē manu pestīšanu? Vai man ir jāmūk? un kur?

Turklāt, neviens KLB nevar paskaidrot normālā vidusmēra pingvīna valodā ko nozīmē - praksē nepastāv mācības vienotība. Par kādu praksi ir runa - manas draudzes vai baznīcas organizācijas? Kas grauj vienotību - konkrēti mācītāji (pret ko neviens nekad nav nodrošināts) vai es netīšam esmu daļa no lielas organizācijas, kas slīgst atklātos maldos?

Es domāju ne viens vien tantuks vai onka nokristu ģībonī, izdzirdot jautājumu par piekrišanu plurālistiskajai baznīcas mācībai un būtu vīlušies, ka KLB viņu viedoklis šajā punktā ir svarīgāks par TA, kura ir apliecināta skaļi vārdos (jo par sidri jūs tāpat neko nezināt).
Egons Mudulis
# Iesūtīts: 2009.01.29 18:48:40
Mulder,

‘’Mūsu nolūks nav bijis nosodīt tos ļaudis, kas maldās savu siržu vientiesībā un nezaimo Dieva vārda patiesību, un vēl jo mazāk – nosodīt veselas baznīcas ... Mūsu nodoms ir bijis noraidīt, neatzīt tikai maldīgas un piedauzīgas mācības līdz ar to stūrgalvīgajiem mācītājiem un zaimotājiem, kurus mēs nekādā ziņā nedomājam paciest savās zemēs, baznīcās un skolās, jo tie pretojas skaidrajam Dieva vārdam un nevar pastāvēt tam līdzās. .. Mūsu nodomi un centieni, kā iepriekš sacīts, arvien bijuši vērsti uz to, lai mūsu zemēs, novados, skolās un baznīcās tiktu saglabāta un lietota vienīgi tā mācība, kas pamatota dievišķajos Svētajos Rakstos un savā pareizajā izpratnē ietverta Augsburgas ticības apliecībā un Apoloģijā, un lai netiktu pieļauts nekas, kas varētu radīt pretestību šai mācībai.’’ (VG, 30)

Vai gan nav skaidri, kaut ar skarbi vārdi, Mulder?

Tu raksti: ‘’.. pareizi Raksti runā... ja tas būs no cilvēkiem, tas pats iznīks, ja tas ir no Dieva, tad tas stāvēs!’’

Rakstos gan tas ir teikts, bet tā nav Rakstu mācība. Šos vārdus saka kristīgās ticības ienaidnieks farizejs Gamaliēls. Viņš piedāvāja izeju no strupceļa, kurā sinedrijs bija nonācis. Pēteris bija dziedinājis no mātes miesām tizlu 40 g. vecu vīru, un pat sinedrijs bija spiests atzīt, ‘’ka tiešām brīnums caur tiem noticis’’. Sinedrijs gan neticības naidā gribēja Pēteri un Jāni nonāvēt, jo tie sludināja Jēzu Kristu; taču Gamaliēls zināja, ka pat ‘’sardzes priekšnieks ar sargiem .. bijās no ļaudīm, ka viņus nenomētā akmeņiem’’, tādēļ apustuļus uz sinedriju neveda ar varu.

Sinedrijs, kā jau minēju, atzina ‘’ka tiešām brīnums caur tiem noticis’’, un šādi brīnumi, kā jūdi labi zināja, bija Dieva darbs. Tādēļ Gamaliēla varbūtība ‘’ja tas ir no Dieva’’ nāk no viņa tēva, kas Kristum tuksnesī teica: ‘’Ja Tu esi Dieva Dēls.’’ Abi divi zināja, ka nav nekāda ``ja``.

Mulder, vai tas, ka budisms, jūdaisms un islāms joprojām pastāv, tik tiešām ‘’ir no Dieva’’? Gamaliēls gan labi izskoloja kristiešu vajātāju Saulu, bet mums nevajadzētu viņu ņemt par padomdevēju.

Vēl tikai viens citāts Mulderam un visiem citiem godājamiem kristiešiem, kam rūp kristīgā mācība, no ‘’Vienprātības grāmatas’’ priekšvārda, ko ‘’apliecinādami, .. siržu vienprātībā’’ parakstīja un pievienoja savus zīmogus visai cienījami vīri:

‘’ Un ir ļoti nepieciešams, lai tik daudzo mūsdienās radušos maldu, piedauzību, nesaskaņu un ilgstošu šķelšanos laikā tiktu sniegts visu radušos domstarpību kristīgs izskaidrojums un salīdzinājums, kas būtu stingri pamatots Dieva vārdā, un pēc kura skaidrā mācība atšķirama no sagrozītas. Tādējādi nemierīgiem un ķildīgiem ļaudīm, kuri nevēlas būt saistīti ar kādu noteiktu skaidras mācības formu, netiktu dota brīva iespēja pēc savas patikas izraisīt piedauzīgas diskusijas, ieviest un aizstāvēt neprātīgus maldus – jo tas nevar novest ne pie kā cita kā vien pie tā, ka visbeidzot patiesā mācība tiktu pavisam aizēnota un pazaudēta un nākotnē šajā pasaulē vairs nebūtu atrodams nekas cits – kā vien nenoteikti priekšstati, apšaubāmi, strīdīgi viedokļi un iedomas.‘’ (VG, 31)
Aiko_Saule
# Labojis Aiko_Saule: 2009.01.30 13:07:01
vasara Universāls likums darbojas visās realitātēs.
"Ja būtne lasa un nav vēl skaidrībā - tad būtne vēl nav skaidrībā - pecāk nak skaidrība ka būtne spēj pateikt jā vai nē - līdz kam būtnei ir vēl jāmācās".
Ilārs Plūme-Mulders skats uz jums no Supratendras. Tātad divas būtnes abas ir daļa no JHVH - abām realitātes dažādas - kas ir normāli. Abas pēc būtības savā realitātē ir pazīst JHVH - bet tā daļa ko pazīst ir mazāka nekā tā daļa ko nepazīst. Tā nepazīšana ņem virsroku - un nevar nonākt pie vienas Īstenības kāda tā ir. Īstenība - katrai būtnei šķiet savādāka - abas būtnes runā latviešu valodā - un reizē arī savā personīgajā valodā - faktu trūkums vienam par otru un notikušajiem notikumie arī ir iemesls nespējai divām būtnēm uztvert viennozīmīgi īstenību tādu kāda tā ir.
Atziņa: Kad kļūsti patiess pret sevi un JHVH - tad šajā par patiesu kļūšanas stadijā - atklājas, ka tiešām mana personīgā domāšana manā realitātē stipri atšķiras no pārējiem draudzes locekļiem. Ja arī pārējie draudzes locekļi nonāks - "esi patiess" attīstības stadijā - tad tie savā starpā piedzīvos dažādprātību tādā mērā - ka nevarēs kopā palikt. Ilār apsveicu - esi nonācis attīstības stadijā "esi patiess" tas ir normāli ka tādai stadijai izeij cauri - nakošā attīstības stadija "es un mana personīgā domāšana no JHVH manā realitātē" pēc tam attīstības stadija "es savā realitātē prom no visiem divvientulībā ar JHVH sakārtoju pats sevi - iegūstu savu identitāti savā realitātē" - "kad būtne sakārtojusi savu realitāti - tad pa linku nāk atklāsmes par sevi" - "atklāsmes par citām būtnēm citās realitātēs " - utt. ujp. Tas ka esam dažādi - tas ir forši līdz laikam kad jāsāk dzīvot vienā īstenībā un vienas planētas Zeme - kur resursi ir tik cik ir īstenībā.
Ilārs Plūme
# Iesūtīts: 2009.01.30 16:06:45
Rausīti,

Baznīcas vienību dāvina Dievs ar šķīstu Evaņģēlija sludināšanu un pareizu Sakramentu pārvaldi. Kopīgai Dievgalda svinēšanai nepieciešama vienotība mācībā.

Pasaules luterāņu federācijā tiek plaši praktizēta Svēto Rakstu vēsturiskā kritika, Luteriskās ticības apliecības netiek atzīstas par normatīvām, Dievgalds tiek svinēts kopā ar tādām baznīcām, kas nemāca Kristus reālo klātbūtni Svētā Vakarēdiena maizē un vīnā. No kancelēm tiek pieļauta tāda sludināšana, kas ir pretrunā as Svētajiem Rakstiem un luteriskajām ticības apliecībām.

Plaši izplatīta ir nebībliskā sieviešu ordinācija mācītāja amtā, laulības institucīja netiek atzīta par vienīgo kopdzīves veidu, homoseksuālas attiecības daudzviet tiek atzītas par normālu parādību.

Tas viss liecina, ka PLF ir atkāpusies no kristīgās mācības un tās vidū nepastāv vienas svētas apustuliskas un katoliskas baznīcas vienība, bet notikusi garīga šķelšanās, ko nespēj mazināt ārēja kopība.

Kā Mulders pareizi norādīja, nekādi papīri, kas garantē šo vienību nav saistoši Dieva priekšā. Drīzāk šie dokumenti ir baznīcu šķļeļoši, jo legalizē maldu mācības, īapši par Svēto Vakarēdienu un kalpošanas amatu un veicina nekristīgu dzīvi. Dieva vārds brīdina no piederības šādai kopībai, jo izkropļotā sludināšana pakļauj to Dieva lāstam (Gal.1:8-10). Turpat vēstulē galatiešiem Pāvils brīdina, ka pat nelielā apmērā maldu mācības ir psotošas, jo tām ir tendence augt. "Nedaudz rauga saraudzē visu mīklu." (Gal.5:9) Tādēļ Mārburgas kolokvijā Luters un citi luterāņu teologi noraidīja sadraudzību ar tiem, kas skaidri neapliecināja Kristus klātbūtni Vakarēdiena maizē un vīnā, lai gan pārējos mācības jautājumos bija panākta vienošanās.
Aiko_Saule
# Iesūtīts: 2009.01.30 16:52:10
Ilārs Plūme

Kristus klātbūtni Vakarēdiena maizē un vīnā

Manā realitātē maize un vīns ir JHVH. Jo JHVH man ir atklājis, ka tā ir JHVH miesa un JHVH asinis.

Starp Tevis teikto un manis teikto - ir atšķirība. Tu saki ka maizē un vīnā ir Kristus - es saku ka maize ir JHVH un vīns ir JHVH.
(es speciāli nemeklēju atšķirības, bet konstatēju faktu )

Kas rakstīst svētajos rakstos:
Lūkas 22
19 Un, maizi ņēmis, Viņš pateicās, pārlauza to un tiem to deva, sacīdams: "Tā ir Mana miesa, kas par jums top dota. To darait Mani pieminēdami!"
20 Tāpat arī biķeri pēc vakarēdiena, sacīdams: "Šis biķeris ir jaunā derība Manās asinīs, kas par jums top izlietas.



Kā ir Tavā realitātē ? Kā ir īstenībā ? Kā ir iekš JHVH ? - pēc Tava prāta ?
Aiko_Saule
# Iesūtīts: 2009.01.30 17:01:35
JHVH ir svēts - kas to neatzīst un nesaprot vienalga kāda iemesla pēc vai neziņas, vai nevēlēšanās vai neattīstības vai nespējas utt. ir tādi - kas maldās neziņā īstenībā un iekš JHVH un piedzīvo ciešanas, slimības, mokas, sliktu gara stāvokli savā realitātē in īstenībā tādā, kāda tā ir !
Rausītis
# Labojis Rausītis: 2009.01.30 18:00:04
Ilārs Plūme
Baznīcas vienību dāvina Dievs ar šķīstu Evaņģēlija sludināšanu un pareizu Sakramentu pārvaldi. Kopīgai Dievgalda svinēšanai nepieciešama vienotība mācībā.
Dieva vārds brīdina no piederības šādai kopībai un Dievgalds tiek svinēts kopā ar tādām baznīcām
lūk, šo es pilnīgi nesaprotu. Tas ir Dieva galds, nevis PLF galds (!?) Kur ir fiziskās robežas „kopīgai dievgalda svinēšanai”? Vai tiešām kopīga Dievgalda svinēšanas robežas nosaka 1947 gadā izveidota organizācija???? Es Dievkalpojumu svinu tur, kur Evaņģēlija sludināšana un pareizu Sakramentu pārvalde ir. Vai man tiešām ir jāievāc ziņas par kaimiņu draudzēm pirms es eju pie Dievgalda? Un ja man ir sludināta patiesība, bet viņiem maldi, tad tāpēc es nevaru saņemt Sakramentu?!

kas man daļas gar PLF, gar svešām draudzēm un mācītājiem? es nevaru pārlekt sev pāri - es esmu tur, kur es esmu, un es atbildu par to, ko es dzirdu. es nevaru uztraukties par to, ka pasaulē ir vietas, kur cilvēki grib saukties līdzīgi, bet negrib mācīt pareizi.

Manas robežas ir mana draudze, un gadījumā, ja pienāks brīdis, kad LELB „mēs ticam” sadaļā būs sarakstīti maldi, tad vēl pastāv iespēja, ka pat tādā LELB kaut kur draudzēs tiks sludināta pareiza mācība. Bet, ja tādas vietas (draudzes) patiešām vairs nebūs, tad es jau automātiski nepiederu LELB un nav jēga nekur skriet.
Kamēr tā nav – notiek „cīņa”. Tā vienmēr ir notikusi, kur ir par ko cīnīties. Bet jūs sakāt – „ziniet, pie jums praksē nav tā kā uz papīra”. Bet praksē nekad nav tā kā uz papīra.

Tas viss liecina, ka PLF ir atkāpusies no kristīgās mācības .......
Nu un kāds tur brīnums?! Tā jau arī nav Baznīca, bet gan cilvēku dibināta starptautiska organizācija ar jaukiem mērķiem, kurus nav iespējams piepildīt.

Kā Mulders pareizi norādīja, nekādi papīri, kas garantē šo vienību nav saistoši Dieva priekšā.
Nedomāju, ka šie papīri arī man ir kaut vismazākajā veidā saistoši. Nepiederu PLF ne ar vienu matu galiņu. Faktiski arī LELB es piederu "par tik, par cik" - pagaidām, jo ne jau LELB ir tā vieta, kur es vēlos mūžīgi palikt vai nokļūt, ne arī burti LELB man palīdzēs nokļūt pie Dieva. Tas ir kā trauks, no kura var dzert +/-„tīru” ūdeni. Ja ūdens traukā vairs nav tīrs, tad no tāda trauka nav nekādas jēgas. Bet es necelšu trauksmi tikai tādēļ, ka trauks stāv plauktiņā blakus citiem traukiem, kuros ir inde, tāpēc, ka nav tāda plauktiņa, kurš būtu pilnībā tīrs no indes traukiem.

Drīzāk šie dokumenti ir baznīcu šķļeļoši, jo legalizē maldu mācības,
Ko nozīmē legalizē? Vai tad PLF norāda ar likumu, kam ir jātiek sludinātam LELB draudzēs? Vai tā ir piespiedu dalība? Kas notiek, ja nepakļaujas "ieteikumam"?
Ilārs Plūme
# Iesūtīts: 2009.01.30 18:20:30
Aiko-Saule

Piekrītu, pareizāk ir sacīt maize un vīns ir Kristus miesa un asinis. Paldies!
<< 1 ... 9 . 10 . 11 . 12 . 13 . 14 . 15 . 16 . 17 . 18 . 19 . >>

:: Pievienot komentāru

Autors: 
  • Lai iekopētu autora vārdu,nospied uz tā.
  • Reģistrēti lietotāji var rediģēt tekstus vēlāk.
Bold FontItalics fontUnderlineStrike OutSubscriptSuperscriptFont colorTeletypeHorizontal LineE-mail linkhyperlinkListsimies
Atlikušas 1000 zīmes

 Lapas redaktors:redaktors@lelb.lv; Copyright © 2006 LELB, created by MB Studija
Šajā stundā bijuši 58 , pavisam kopa bijuši: 7090