atpakaļ uz mājaslapu
E-pasts:  Parole: atcerēties mani reģistrētiesaizmirsu parolimeklēt
Diskusijas Par dažādiem jautājumiem Homoseksualitāte - vai ir pamatoti argumenti homoseksuālu darbību (kā tādu) morālai nosodīšanai?
Kārlis sj
Iesūtīts: 2007.03.16 14:32:46
Shkjiet shis ir aktuaals jautaajums. Teikshu atklaati, ka man nav saprotama lielaako Latvijas bazniicu oficiaalaa attieksme pret gejiem. Es nesaku, ka es to noraidu, bet es to vienkaarshi nesaprotu. Vai varam par to runaat?

Vismaz RKB jaunaakie autoritatiivie dokumenti (Katehisms 2357 , Persona Humana VIII, Veestule biiskapiem par geju pastoraalo apruupi par. 6) primaari atsaucas uz Rakstiem Gen 19: 1-29; Lev 18:22 un 20:13; Rom 1: 24-27; 1 Kor 6: 9-10; 1 Tim 1: 10.

Mans jautaajums, vai shiis rakstu vietas var buut shodien par pamatu homoseksuaalu darbiibu moraalai nosodiishanai? Vai ir citu argumenti, lai apgalvotu, ka shaadas darbiibas ir moraali nepareizas?
<< . 1 . 2 . 3 . 4 . 5 . 6 . 7 . 8 . >>
AutorsZiņas teksts
Janis Diekonts
# Iesūtīts: 2007.03.26 21:59:38
Karli: par Rakstu apzinatu sagrozishanu 2.Pet.3:14-17 gan ir rakstits citada formaa,ka Jus to pasniedzat sava komentaraa. Un runa iet vistieshak par Pavila veestuleem.
Der palasit visu 2.Peetera vestuli. Par to kaa runajot lepnus,tukshus vaardus vilina ar miesas karibam netiklaas baudaas... 2.nodalas beigas ir dazhi trapigi sakamvardi. Palasiet.
+Jānis
# Iesūtīts: 2007.03.26 22:40:54
Tas, ko mūsdienās runā par “seksuālo orientāciju” būtībā sakrīt ar Pāvila uzskatiem par grēku. Vēstulē Romiešiem (5. un 7.) Pāvils par grēku runā
a. kā par iedzimtu impulsu
b. kas darbojas cilvēka miesā
c. ko viņš ir mantojis no senčiem
d. ko cilvēks nespēj pilnībā kontrolēt
Ja impulss ir iedzimts, tas nenozīmē, ka tas ir brīvs no grēka. Pāvila priekšstatos šīs pazīmes drīzāk apraksta grēka dabu. Ja Pāvilu pārceltu uz 21. gadsimtu un teiktu, ka homoerotiskai nosliecei daļēji varētu būt sakars ar iedzimtību, viņš atbildētu: “Es taču sen to teicu.”
+Jānis
# Iesūtīts: 2007.03.26 22:42:30
Dr. Alfrēds Berlins, vadošs speciālists pedofīlijas jautājumos raksta:
“Bioloģiskajiem faktoriem ir nozīme [pedofīlijas attīstībā]. Seksuāla izmantošana bērnībā nav iemesls, bet riska faktors. ... Mēs esam atklājuši, ka cilvēkiem ar pedofīliju var sniegt sekmīgu terapiju, bet nevar izārstēt. Visaplamākais uzskats par pedofīliju ir tas, ka kāds to izvēlas. Ja cilvēks ir pedofīls, tā nav viņa vaina, taču tā ir viņa atbildība pret to kaut ko darīt.”
Kārlis sj
# Iesūtīts: 2007.03.27 01:02:10
Es piekriitu, ka cilveeks ir caur un caur greeciigs, un laimiigs, kursh to apzinaas. Bet vai pedofiiliju var pieliidzinaat shai teemai, par kuru runaajam? Pedofiilijas sakaraa buutu pietiekoshi daudz argumentu arii aarpus Biibeles, lai pedofiilas darbiibas moraali nosodiitu. Es tikai iedomaajos, ja man kaads zem apsuudziibas par greeku liktu mainiit savu seksuaalo orientaaciju, tad liktos labaak vispaar nedziivot.

Janis Diekonts , paldies par laba veeleejumiem.
klusētājs [84.237.170.113]
# Iesūtīts: 2007.03.27 09:17:51
hm.......manuprāt, ne jau grēka apziņa dara brīvu....pie tam, līdz tai atziņai arī ir jānonāk....vai otram vainu uzrādot un sprediķojot ir līdzēts?.....vai nav tā, ka otra pieņemšana un izpratne ir pamudinājums, motivācija, izvērtēt indivīdam savu līdzšinējo pieredzi, iespēja ieraudzīt savu dzīvi no Kristus piedošanas skatu punkta......un patiesi noticēt labajai vēstij, ieaicinot Dievu savā ikdienā
klusētājs [84.237.170.113]
# Iesūtīts: 2007.03.27 09:43:40
ar to domāju bļaustīgos draudžu locekļus, kuri gatavi taustāmā naidā nolinčot homoseksuāli orentētos........grēka āži, ko aizdzīt tuksnesī, ir atrasti................diemžēl, tieši no šo, skaļo paustajām idejām, sabiedrībā lv veidojas priekšstats par Kristus baznīcu..............tas no maniem novērojumiem
Noass
# Iesūtīts: 2007.03.27 10:01:49
Kārli , piemēri ar "draugiem homoseksuālistiem", kuri ir brīnišķīgi cilvēki un kurus no sirds ir žēl, kā arī "liekas neiespējami no viņiem prasīt savas orientācijas maiņu vai apkarošanu", kuri ir "inteliģenti, gudri un visādā citādā ziņā jauki", kuru attiecības ir "pilnas mīlestības" un tajās nav nekā nosodāma, kuri "viens otru ciena un mīl vairāk, nekā lielais vairums heteroseksuālu pāru" (citāti nav to Tevis, bet no tradicionālā formu diskusiju konteksta) neko daudz nenozīmē.
Mēs varētu atrast arī brīnišķīgus laulības pārkāpējus un... brīnišķīgus pedofīlus.
Es tomēr nesaprotu Tavu pozīciju - kāpēc Tev ir tik skaidrs, ka Bībele nosoda pedofīliju? Ne varmācīgu, ne izvarošanu - bet labprātīgu, uz abpusējas vienošanās un izdevīguma pamata? Galu galā - arī tā ir viena no seksualitātes izpausmes formām!
Arturs
# Iesūtīts: 2007.03.27 10:04:00
Kārli sj , grēks reizēm ir ļoti mīļš un patīkams, tomēr Dievs to ir apzīmējis par grēku. Ja tev ir grūti vai pat liekas neiespējami no tā atteikties, tad nemēģini pārtulkot Rakstus savai vajadzībai. Tas nav atrisinājums. Man gribas vēlreiz šeit iekopēt Voldemāra pērli:"ja Raksti ir autoritāte, tad nav Tajos nepopulāru vietu"
Kristus gaisma lai tevi apskaidro!
+Jānis
# Iesūtīts: 2007.03.27 11:14:05
Man vienkārši šķiet, ka viena no sliktākajām lietām, ko cilvēkam var nodarīt, ir "pastorālas rūpēšanās dēļ" radīt viņam pārliecību, ka viņa grēks nav grēks un viņam nav no tā jāatgriežas un jāmeklē absolūcija. Tāda rīcība gan gandarī mūsu lepnību - redz kādi mēs progresīvi un toleranti - bet apdraud grēcīgā cilvēka dvēseles pestīšanu. Protams, ka kristiešiem nav pieņemama varmācīga vēršanās pret homoseksuāliem cilvēkiem, taču Baznīcai ir jābūt skaidrai nostājai, lai nevienu nemaldinātu ar vārdiem, kuriem nav jēgas.
+Jānis
# Iesūtīts: 2007.03.27 11:21:52
Kārli sj,
"Pedofiilijas sakaraa buutu pietiekoshi daudz argumentu arii aarpus Biibeles, lai pedofiilas darbiibas moraali nosodiitu."

Ārpus Bībeles kritērijus, saskaņā ar kuriem šodien pedofīliju nosoda, var viegli un īsā laikā mainīt ar sabiedrisko attiecību tehnoloģiju paņēmieniem. Pavērosim attieksmi pret homoseksuālismu pēdējos 15 gados. Īsā laikā "normālie" ir kļuvuši par "nenormālajiem" un otrādi. Tas pats jau sākas attiecībā uz pedofīliju. Pagoglējiet NAMBLA jeb North American Men and Boys Love Assotiation. Drīz varam gaidīt, ka mācītājus, kas nosoda pedofīliju, liks cietumā par "naida runām".
Janis Diekonts
# Iesūtīts: 2007.03.27 11:24:48
+Jānis piekrītu Jums par to ka baznīcai jābūt stingrai nostājai, lai cilvēki varētu atgriezties,nožēlot un saņemt piedošanu, nevis maldināti palikt savos grēkos.

"Ja sakām, ka mums nav grēka, tad maldinām paši sevi, un patiesība nav mūsos. Ja atzīstamies savos grēkos, tad Viņš ir uzticīgs un taisns, ka Viņš mums piedod grēkus un šķīsta mūs no visas netaisnības.Ja sakām, ka neesam grēkojuši, tad darām Viņu par meli, un Viņa vārdi nemājo mūsos." 1.Jņ.1:8-10

Kārlis sj par laba vēlējumiem sakiet paldies Pētera 2. vēstules Autoram nevis man.
Kārlis sj
# Iesūtīts: 2007.03.27 12:32:36
+Jānis , Analogjijas ar pedofiiliju izmantoshanai es pilniibaa nevaru piekrist. Visu noreduceet uz PR? Raksti pret PR kaa principiaals nostaadiijums? Vismaz manaa skatiijumaa tas ir aciimredzami nepamatots pesimisms. Es nezinu, vai man gribaas shobriid manu `aciimredzamiibu` meegjinaat betoneet ar argumentiem. Ceru, ka tas ir vairumam aciimredzams.

Noass , iisai atbildei es teiktu, ka pedofiilijas gadiijumaa terminus `labpraatiigs` vai `briivpraatiigs` (ja arii tie ir relatiivi delj pilngadiiga cilveka ierobezhtibas) vienkaarshi nevar lietot, jo tie tur neeksistee. Taapeec taads jautaajums ir neiespeejams. No Biibeles man personiigi pietiek a Mt 18.
Mirga
# Iesūtīts: 2007.03.27 12:49:15
Kārlis sj
Taapeec taads jautaajums ir neiespeejams.
Praksē taisni tādi termini jau tiek lietoti, arvien pazeminot bērnu vecuma robežu.
Mulders
# Iesūtīts: 2007.03.27 12:52:39
Kārlis, 2+2 rezultāts ir atkarīgs no tā kā definē 2ieka vērtību!
Kārlis sj
# Labojis Kārlis sj: 2007.03.27 15:42:31
Es tagad domaaju, kaa visu dabuut zem viena jumta? Kriminaalu sodaamiibu, t.i. vecumu, kur beidzas nepilngadiiba un kur saakas pilngadiiba, dzimumsakaru zinjaa (attiecas gan uz hetero, gan homoseksuaalaam) defineetu valsts. Bazniica sho vecumu nenosaka, bet lieto citus liidzekljus kaa lauliiba (attiecas tikai uz heteroseksuaalaam). Ivo, manupraat, noraadiija uz diskusiju, kura paraada dazhaadas izpratnes par to, kad saakas lauliiba (vai te ir kaads konsenss LELB? vismaz katoljiem tas ir sakramentalizeets un taadeejaadi strikti normativizeets). Pastoraalu iemeslu deelj Bazniica uztur skaidru liiniju un sargaa ideaalu. To es saprotu un tam pat piekriitu. Bet, Cik zinu, tad praksee biezhi viss izskataas savaadaak. Un taapeec mani uztrauc, vai nemeeram ar dubultu meeru? Prakstizeejoshi pedofiili, homoseksuaali un hetereoseksuaali nelaulaati pilngadiigie faktiski atrodas vienaa liimeni (kaa te biezhi tiek teikts, dziivo greekaa ), bet agresiju (maigaaku vai bargaaku) piedziivo galvenokaart homoseksuaalie (par pedofiiliem es te pat nerunaashu, jo man tie atrodas jau pavisam citaa kategorijaa, jo kriminaali sodaami). Vai te tiek sveerts greeks vai tam ir citi iemesli? Un vai tas ir godiigi un kristiigi iepretim gejiem?
Mulders
# Iesūtīts: 2007.03.27 16:00:03
Kārlis sj, burvīgi pateikts, jo beidzot sapratu jūsu spreiduma vienu no kļūdām. Jūs klasiski norādāt uz to ka citi arī dzīvo grēkā, bet brīnāties, kamdēļ spārda tikai homosekus. Atbildēšu, jo viņi ir vienīgie, kas grib iestāstīt un pat politiski un institucionāli leģitimizēt to kā ne-grēku. Neviens kas dzīvo grēkā bez laulības neiet pa ielām un nepieprasa sev tiesības uz laulību bez laulības. Neviens pedofīls vai zoofīls vai kleptomāns nepieprasa sev kādas savādākas tiesības nekā pārējiem tikai tamdēļ ka viņi atšķirās. Agresija ir dabīga pretreakcija uz provokāciju. Man pilnīgi nekas nav pret mušām, bet es visai nežēlīgi ar avīzi mēdzu noklapēt kādu no šiem kukaiņiem, ja šie man traucē gulēt diendusu rudenī... Reakcija izraisa pretreakciju... tur tā problēma. Homoseksuāļiem ir garantētas likumīgās tiesības tādas pašas (un ne vairāk) kā citiem cilvēkiem. Tas IR likumā! Ja tas nedarbojas, tad to vajag risināt tiesu ceļā katrā konkrētā gadījumā (mums tamdēļ jauna institūcija - ombuds ir ieviesta). Bet tas ko homoseki dara ir pieprasa PA VIRSU kaut ko tam, kas viņiem ir, kā pamatojumu minot savas sexuālās preferences. Tas tāpat kā prasīt algas pielikumu par skaistām acīm! Tas tāpat kā kleptomāni izietu ielās un pieprasītu novākt pīxtuļus no veikalu izejām.
Reakcija ir tieši pret homosekiem, jo tieši homoseki dzīvodami grēkā iziet ielās un cenšās visiem iestāstīt ka tas nav grēks, pat vairāk, ka tas ir labi un vajadzīgi, un tautai nepatīk, ja tā tiek nostādīta par *****iem... bet visa homoseku tolerance beidzās pie pirmā cilvēka, kurš viņiem nepiekrīt - tā pret šādu cilvēku tiek vērsta "homofobijas kampaņa"... tādējādi, cik garš tik plats.
Kārlis sj
# Labojis Kārlis sj: 2007.03.27 16:14:50
Mulders , ne visaas valstiis vinjiem ir taadas pashas tiesiibas kaa citiem. Tikai kristieshu geji var kaut kur runaat par greeku vai ne-greeku, bet vai vinji ir agresiivi? Varbuut atsevishkji. Valsts liimenii vinjiem ir tiesiibas ciiniities par savu tiesiibu uzlaboshanu - regjistreetaam kopdziiveem, ar to saistiitaam privileegjijaam, tiesiibaam uz beernu adopciju utt. Vai te greeku un valsts likumdoshanu varam likt vienaa maisaa? Tad jau buutu Bazniicai arii jaautraucaas par valsts tiesiibaam iet uz zaksu, jo to arii vareetu interpreteet kaa greeka legalizaaciju.
Janis Diekonts
# Iesūtīts: 2007.03.27 17:13:56
Redzu mūsu baznīcas nostāju skaidri noformulētu šeit. http://www.lelb.lv/lv/?ct=homos

"Latvijas evaņģēliski luteriskā Baznīca atzīst, ka homoseksuālisma piekopšanu Svētie Raksti un tajos pamatota kristīgā morāle uzskata par grēku, kurš salīdzināms ar citiem grēkiem[1] un šeit tiek apskatīts atsevišķi vienīgi pēdējā laikā aktivizējušos diskusiju dēļ.
Par grēku ir uzskatāma nevis cilvēka homoseksuāla nosliece, bet homoseksuālu aktu īstenošana - “domās, vārdos vai darbos”. Apzinoties visu homoseksuāli orientēta cilvēka problēmu smagumu, LELB vēlas paust izpratni un atbalstu visiem, kuri patiesi cenšas savā dzīvē šo tieksmi pārvarēt un atturēties no tās piepildīšanas. Šāds cilvēks, kaut arī grēkojis, ja to patiesi nožēlo un atgriežas, var saņemt piedošanu un absolūciju Kristus nopelna dēļ un atrasties kristīgās draudzes kopībā.
Tomēr LELB noraida katru mēģinājumu iztēlot homoseksuālisma praktizēšanu par normālu cilvēka izvēli vai dzīvesveidu, kas līdzvērtīgs bibliskajām dzimumu attiecībām: “vīrs pieķersies savai sievai un tie kļūs par vienu miesu.”[2] Tādēļ personas, kuras apzināti praktizē homoseksuālismu vai pasludina to par savu dzīvesveidu, ir atzīstamas par atklātiem grēciniekiem, un tām nav atļauts pildīt nekādus pienākumus draudzes dievkalpojumos un Baznīcas hierarhijā. Tās ir atšķirtas arī no euharistijas kopības, kamēr netiek izpildīts evaņģēliskais princips: atgriezieties no grēkiem un nesiet pienācīgus atgriešanās augļus.[3] Latvijas evaņģēliski luteriskā Baznīca izsludina šos nosacījumus zināšanai un vērā ņemšanai Dieva priekšā, kurš zin un pārbauda cilvēku sirdis un domas.
LELB aicina valsts varas iestādes vērst uzmanību uz to, ka pēdējā laikā, aktivizējusies homoseksuālisma propagandēšana, ir vērsta pret veselīgas sabiedrības pamatā esošajiem tikumiskajiem principiem. Respektējot katra indivīda brīvību izvēlēties savu dzīvesveidu, valsts varai tomēr būtu jāliek šķēršļi pārējo sabiedrības locekļu, it īpaši bērnu, pusaudžu un jauniešu orientēšanai homoseksuālisma virzienā - arī caur masu saziņas līdzekļiem. Īpaši homoseksuālisma propaganda būtu jānorobežo no bērnudārziem un skolām, kā arī jāizvairās no tā morālas legalizācijas vai homoseksuālas kopdzīves juridiskas pielīdzināšanas laulībai."
Kārlis sj
# Iesūtīts: 2007.03.27 17:46:23
Un vai shajaa teikumaa nav dubultmoraales? vērsta pret veselīgas sabiedrības pamatā esošajiem tikumiskajiem principiem - kad puika un meitene, tad ir veseliigi , citaadi - neveseliigi . Taatad te neiet runa tikai par greeku, bet par veel kaut ko kaa biistamu slimiibu vai spitaaliibu, kas shajaa diskusijaa starp argumentiem nekur neparaadijaas.
Janis Diekonts
# Iesūtīts: 2007.03.27 18:33:14
Cilvēku, kas turas pie maldu mācības, vienreiz un otrreiz pamācījis, noraidi, zinādams, ka tāds ir samaitāts un grēkodams pats sevi notiesā. Titam 3:10-11
Kārlis sjDiskusija ir ievilkusies jau uz 7 lapām, bet nekas Jūsu attieksmē nav mainījies par labu Rakstos sacītajam. Secinu, ka jautājums nebija galvenais, bet gan homoseksuālisma sludināšana LELB mājaslapā.
<< . 1 . 2 . 3 . 4 . 5 . 6 . 7 . 8 . >>
Tēma ir slēgta, jūs nevarat iesūtīt komentārus

 Lapas redaktors:redaktors@lelb.lv; Copyright © 2006 LELB, created by MB Studija
Šajā stundā bijuši 2 , pavisam kopa bijuši: 3352