atpakaļ uz mājaslapu
E-pasts:  Parole: atcerēties mani reģistrētiesaizmirsu parolimeklēt
Diskusijas Par Baznīcu luterāņi un pāvestieši
Voldemārs
Iesūtīts: 2007.03.01 09:10:12
Te pat lelb.lv ir ievietots kāds no luterāņu Misuri sinodes aizgājuša teologa Pipkorna raksts par to, ka luterāņiem būtu jāvienojas ar pāvestiešiem (Romas katoļiem).
Sauklis jau populārs, bet rodas daži jautājumi:
1. Cik aktuāls ir šāds viedoklis, ja pāvesta mācība nemainās ne par matu? [tam, domāju, ļoti uzskatāms piemērs ir nesen šī paša J.Racingera sarakstītais darbs, kas citas baznīcas neuzskata par baznīcām, un arī apgalvojums, ka Roma aizvien balstās Tridentes mācībās]?
2. Vai ir jēgpilni runāt par mācību saderību, ja tikai ārējā forma (vēsturiski liturģiskais veidojums) ir līdzīga?
3. Vai var runāt par Ticības apliecību [TA], saderību, ja vienojošas ir tikai pirmās trīs, ekumēniskās TA, bet par pārējo mācību no Romas puses ir lāsts?
Negribu nevienu aizvainot, bet šādi jautājumi rodas, ja izvērtē rakstu, kas ievietots šajā protālā un bijis publicēts arī "Svētdienas rītā".
Jau iepriekš pateicos par konstruktīviem viedokļiem!
<< . 1 . 2 . 3 . 4 . 5 . 6 . 7 . 8 .
AutorsZiņas teksts
+Jānis
# Iesūtīts: 2007.03.17 07:03:04
=AH=,

Pat tad, kad Jūsu vārdu saturs man ir puslīdz skaidrs, īsti nevaru izsekot, kādēļ Jūs tos sakāt konkrētajā kontekstā. Jūsu pēdējam izteikumam piekrītu, taču manuprāt ir patvaļīgi pieņemt, ka baznīckungs, kurš iesaistās ekumeniskajā dialogā, katrā ziņā kļūst neuzticīgs savai baznīcai dotajiem solījumiem. Tādam ekumenismam tiešām nebūtu jēgas, taču man arī šķiet neproduktīvi strīdēties par iztēlotām situācijām. Labāk tiešām lai paliek.
saulriets_jūrā [87.110.58.35]
# Iesūtīts: 2007.03.17 13:14:57
Ir saturs, kurš nes sevī patiesību. Ticības apliecība. To var apgūt un iemantot, ja šo saturu ņem dziļāk par lūpām, ja tam pakļauj prātu un tad tam seko sirds. Taču tas var palikt uz lūpām, ja sirdi un prātu piepilda maldu gars. Tad ticības apliecināšana ir aitas villa uz vilka kažoka. Cien. arhibīskapa pūles ir apsveicamas, jo varbūt kāds ieklausoties, atgriezīsies LELB, vai vismaz diskutēs inteliģenti un ieklausoties. Man gan šķiet, ka ir grūti cīnīties ar loģiskiem argumentiem pret iracionālu vienību - garu, kas mājo oponentu sirdīs. Izsmejoša attieksme un pat naidīgums tonī ar kādu tiek komentētas svētuma prezences tikai apstiprina garīgu atšķirību, nevien argumentu un uzstādījumu atšķirību. Mācība, kas ne ar vienu nerunā ir lepna, bet lepnību var uzveikt vienīgi ar mīlestību, panesot tās izsmieklu, laika gaitā lūdzot S.Garam mīkstināt tādu cilvēku sirdis. Sarunas un dialogs pat var ieliet eļļu ugunī.
Samuēls
# Labojis redaktors: 2007.03.18 04:04:55
Eskaliburs ***** dota iespēja Arhibīskapu uzrunāt uz "tu" un **************
****** virtuālā vidē pat bīskapam spēj prasti kā čomakam uzbraukt!"**************************.. ******
eskaliburs [84.237.176.249]
# Labojis redaktors: 2007.03.19 09:26:25
***********Iracionālu tekstu pie godājamiem oponentiem ir vairāk, nekā jūsu padevīgam kalpam. Vismaz neko ņirdzīgi naidpilnu pret LELB neesmu rakstījis, tā kā mana sirdsapziņa ir tīra. Tikai racionāli argumenti un fakti un mazliet nepieciešamo emociju. ...**********
Voldemārs
# Iesūtīts: 2007.03.19 15:09:49
visiem, kas vēlās izteikt daudz maz cienījamus viedokļus, lūdzu to darīt atklāti, nevis maskējoties aiz nika. CItādi, te ir mutes bajāri (negribu ne vienu aizvainot, tādēļ nevēršos ne pie viena konkrēti), kuri māk (vai domā, ka māk) izteikties, bet nemāk atbildēt par saviem vārdiem.
Rakstīt ar nikiem var tad, ja lietas ir nenoteiktas un gaisīgas, tikko diskusija kļūst nopietnāka, niki ir nevietā.
Pateicos par izpratni!
Jānis_Bitāns
# Iesūtīts: 2007.03.19 21:52:44
eskaliburs [84.237.176.249]Iracionālu tekstu pie godājamiem oponentiem ir vairāk, nekā jūsu padevīgam kalpam.

Par katru vārdu jau jāatbild. Šo to var izskaidrot ar emocijām, šo to ar aizvainojumu, bet vēl šo to var attaisnot rīkojoties. Kā īsti izpaužas un attaisnojas vārdi - jūsu padevīgais kalps?
Lasītāja [195.13.216.10]
# Iesūtīts: 2007.03.20 18:15:11
eskaliburs Iesūtīts: 2007.03.20 14:22:46

Ko Jūs aurējat pēc Samuēla ? Kad jau, tad jau, nāciet arī Jūs ārā no meža un autenējaties ! (Come out! - lieto, apzīmējot publisku kāda savas dzīves slēpta aspekta atklāšanu plašākai sabiedrībai.)
frenologs [195.67.183.17]
# Iesūtīts: 2007.03.20 22:35:20
Pēc ventinju izloksnes jums būs eskaliburus pazīt...
eskaliburs [84.237.130.15]
# Iesūtīts: 2007.03.21 11:02:40
Padies Pāvil, ka pašķīstīji.
Lasītāja
es atšķirībā no samuēļa cenšos runāt par lietu, samuēlis mētājas ar frāzītēm. Es ceru no viņa sagaidīt pozitīvus uzstādījumus apskatāmā tēmā ar . Bet viņš laikam nemāk, viņš pie arhibīskapa par šveicaru piestrādā, tie esot varen uzpūtīgi.
Frenolog - ej nu ej, tāmnieku izloksnē ne vien ventiņi runā...Rīgas izloksne diskusijām par prastu.
eskaliburs [84.237.130.15]
# Iesūtīts: 2007.03.21 11:18:05
Jāni Vanag,
mūs no cienījamiem teologiem S. un V. un jums atšķir Baznīcas sadraudzības mācība. Tas ir artikuls, kuru es domāju. Daudzviet mēs varētu atrast kopīgo, jo esam luterāņi. Es domāju, ka sirdī jūs esat par sadraudzības mācību, kas jums dara cieņu kā arhibīskapam, jo savu uzdevumu sargāt baznīcas mācību no herēzēm jūs uztverat nopietni. Bet rokas jums saista liberālās PLF tradīcija.
+Jānis
# Iesūtīts: 2007.03.21 13:13:37
eskalibur,
PLF tradīcija man/mums galīgi rokas nesaista. "Mums" ar "jums" vienkārši priekšstati par sadraudzības kritērijiem pilnībā nesaskan. Taču varu apgalvot, ka jūsējo izteiktās bažas, ka pie LELB altāriem masveidīgi stājas ķeceri no PLF, ir tīri teorētisks pieļāvums vai iztēles auglis, nevis realitāte. Dr.R.Slencka teica, ka praktiski sadraudzības jautājumus izšķir nevis starptautiskos dokumentos, bet pie konkrētiem altāriem. Domāju, ka savu altāru kalpotājus šim uzdevumam esam gatavojuši ar visu iespējamo rūpību.
Taču ir taisnība, ka pienācis laiks uzdot jautājumus par sadraudzības līmeni PLF. Manuprāt realitāte tajā drīzāk atbilst "reconciled diversity" nevis "full communion" līmenim. Pieņēmums par automātisku pilnu altāra un kanceles kopību un amatu atzīšanu starp visām PLF baznīcām ir jāpārskata, jo vismaz mūsu baznīcai to vienalga šobrīd vairs nav iespējams izpildīt. To esam pateikuši Baltijas bīskapu paziņojumā un tas arī atspoguļo mūsu sadraudzības praksi.
Ar daļu no PLF baznīcām (piem., Lietuvas) mums nav problēmu būt pilnā kopībā. Ar citām mēs varētu tikai turēt kopīgus ekumeniskus pasākumus kā ar Romas katoļiem vai baptistiem. Taču tas nenozīmē, ka mums būtu jābūt ienaidniekiem kas savā starpā nesarunājas.
Tieši šobrīd esmu PLF padomes sanāksmē lai par to runātu.
eskaliburs [84.237.130.15]
# Iesūtīts: 2007.03.21 13:56:35
Jāni Vanag,
Ideja nav slikta, bet būs grūtāk atrast kritērijus ārpus Vienprātības grāmatas, pēc kuriem uzturēt attiecīgos sadraudzības līmeņus, jo PLF pārstāvētas visas varavīksnes krāsas, gan bez varavīksnes krāšņuma. Radikālā Rakstu kritika, sieviešu ordinācija un citas neglītas lietas. Māsu draudzes, kura paliks kurā līmenī? Ko darīt, ja ar vieniem ir pilna sadraudzība, bet tiem savukārt sadraudzība ar herētiķiem? Federācija federācijā būs jāizveido, lai novilktu daudzmaz redzamas līnijas.
Tāpēc mēs vienmēr iestājamies par to, lai baznīcu starptautiskie dokumenti būtu ņemami par pilnu un sakristu ar notiekošo pie altāriem.
Bet labāk sākt tā, nekā nekā! Novēlu veiksmi.
Voldemārs
# Iesūtīts: 2007.03.21 14:22:08
+Jāni!
Nedomāju, ka Slenska būtu nonivelējis starpbaznīcu vienošanos, viņš tikai runāja par tās reālu īstenošanu. Domāju, ka apgalvot, ka arī starpbaznīcas vienošanās ir pietiekami nopients jautājums.
<< . 1 . 2 . 3 . 4 . 5 . 6 . 7 . 8 .
Tēma ir slēgta, jūs nevarat iesūtīt komentārus

 Lapas redaktors:redaktors@lelb.lv; Copyright © 2006 LELB, created by MB Studija
Šajā stundā bijuši 130 , pavisam kopa bijuši: 8491